Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stigmatisering van cannabis!

De stigmatisering van cannabis!

207 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#1
zo kan je ook stellen dat als je alcohol injecteert het bijna niet langs je lever passeert :(


overigens wordt alcohol ook gestigmatiseerd toch...

kijk wij zijn Belgen en hebben een lange cultuur als bierdrinkers (mede), dus graag wat meer respect!! :angry:


wiet roken is meer voor indianen en afrikanen, wij zijn van nature alcoholstokers!! Dat hollanders coffeeshops hebben is ook alleen maar omdat hun Heineken echt niet te zuipen was hoor!

maar ik ben echt zeer multicultureel ingesteld en vindt dus dat indianen en afrikanen bv best wel mogen drinken en dat wij best ook wel mogen roken, maar respecteer gewoon je eigen cultuur ook een beetje snap je?
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb je niks leuker te melden anders ga ik op een ander forum wat lullen hoor :mrgreen:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou, als jij het daarvoor aangewezen thread zou gebruiken wel ja.
Start desnoods je eigen thread?
Ik zou je graag te woord staan, ik hou van off topics.
Maar niet als we geen cm opschieten.
Begrijp je?

Het feit blijft dat cannabis slechter gemaakt wordt dan nodig.
Het gaat hier niet over indianen dat -zogezegd- wiet rookte, en het westen dat alcohol stookt.
Dat is de discussie niet, wel dan?

Jouw voorlaatste post berust op geen één feit.
Heel het westen was tegen alcohol toen men Cannabis nog gebruikte als "medicijn".
Na Al Capone is drank stillaan zijn intrede beginnen maken.

Dus was het westen van nature een alcoholstokerij? Ik dacht van niet.

Ik zeg het je, ik wil je graag te woord staan (desnoods off topic). Maar grijp dan geen "argumenten" uit de lucht.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geschiedenis
Bier werd waarschijnlijk al 4500 jaar voor Christus gedronken in Mesopotamië. In de vroege Middeleeuwen werd bier nog altijd volgens dezelfde oude methode gebrouwen, voornamelijk door vrouwen, en in kloosters en abdijen. In de regel hadden abdijen een zware en een lichte versie van het bier, waarbij de zware versie werd gedronken door paters en gasten, en de lichtere versie door de zusters. In de 12e eeuw werd het brouwen overgenomen door herbergen. Deze brouwden bier met kruidenmengsels, ook wel gruit genaamd. Plaatselijke heren zagen hier een bron van inkomsten in onder de vorm van het gruitrecht. In 1364 kondigde Keizer Karel IV van het Heilige Roomse Rijk de "Novus Modus Fermentandi Cervisiam" (een Nieuwe Methode om Bier te Brouwen) af. Deze wet reguleerde het gebruik van hop om bier te brouwen, in strijd met het gruitrecht naar Frans model. Het resultaat van deze verschillende methoden is momenteel nog te zien in de Brabantse bieren van hoge gisting (Duits gebied ten tijde van Karel IV) en de Vlaamse witbieren (Frans gebied).

Tot de 14e eeuw werd bier enkel gebrouwen met spontane gisting, na de 14e eeuw wordt oud bier en later gist toegevoegd tijdens het brouwen. Overblijfselen van bieren van spontane gisting zijn de lambik bieren, te vinden in de Zennevallei, ten zuidwesten van Brussel. In 1852 legde in België een nieuwe Brouwwet een minimum van 300 kilogram grondstoffen per brouwsel op; het gevolg hiervan was dat in de 19e eeuw vele kleine brouwerijen verdwenen. In de 20e eeuw evolueerde het brouwproces verder onder invloed van technologische vernieuwingen, met name de pilsbieren kwamen op. Deze bieren van koude gisting zijn zeer economisch te produceren en namen gedurende de tweede helft van de 20e eeuw de belangrijkste plaats in de bierverkoop in. Tegen het einde van de 20e eeuw wonnen de speciaalbieren (zoals witbieren, abdijbieren, spontane gisting, hoge gisting) opnieuw aan populariteit.

Het bier in de Middeleeuwen was wezenlijk anders dan tegenwoordig. Doordat de vergisting nooit volledig was bevatte het bier weinig alcohol en veel restsuikers, waardoor het erg voedzaam was. Er werd erg veel bier gedronken, ook omdat het minder ziektekiemen bevatte dan water, doordat het gekookt was. Zelfs de kinderen dronken bier.

Een aardig voorbeeld van dit laatste: in 1854 heerste in Londen een cholera-epidemie. Arts John Snow woonde in de wijk Soho, die zwaar getroffen werd. Hij bracht het aantal ziektegevallen in de wijk per straat in kaart, en het viel hem op dat in de brouwerij niemand ziek werd. Navraag leerde hem dat niemand in de fabriek water dronk, alleen bier. Nadat hij de plaatselijke waterpomp had laten verzegelen daalde het aantal ziektegevallen drastisch.

Door de verschraling van het bieraanbod in Nederland - er werd voornamelijk pils gebrouwen - werd in 1980 het initiatief genomen tot het oprichten van PINT, een bierconsumentenvereniging die de diversiteit in bieren wilde bevorderen. In het Verenigd Koninkrijk bestond al enige tijd iets soortgelijks, de CAMRA. In België zou enkele jaren later de OBP worden opgericht, die aan het begin van de 21ste eeuw een doorstart maakte als Zythos.

bron: wikipedia
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fat Freddy's cat zei:
Geschiedenis
In de vroege Middeleeuwen werd bier nog altijd volgens dezelfde oude methode gebrouwen, voornamelijk door vrouwen, en in kloosters en abdijen. In de regel hadden abdijen een zware en een lichte versie van het bier, waarbij de zware versie werd gedronken door paters en gasten, en de lichtere versie door de zusters. In de 12e eeuw werd het brouwen overgenomen door herbergen. Deze brouwden bier met kruidenmengsels, ook wel gruit genaamd. Plaatselijke heren zagen hier een bron van inkomsten in onder de vorm van het gruitrecht. In 1364 kondigde Keizer Karel IV van het Heilige Roomse Rijk de "Novus Modus Fermentandi Cervisiam" (een Nieuwe Methode om Bier te Brouwen) af. Deze wet reguleerde het gebruik van hop om bier te brouwen, in strijd met het gruitrecht naar Frans model. Het resultaat van deze verschillende methoden is momenteel nog te zien in de Brabantse bieren van hoge gisting (Duits gebied ten tijde van Karel IV) en de Vlaamse witbieren (Frans gebied).

Tot de 14e eeuw werd bier enkel gebrouwen met spontane gisting, na de 14e eeuw wordt oud bier en later gist toegevoegd tijdens het brouwen. Overblijfselen van bieren van spontane gisting zijn de lambik bieren, te vinden in de Zennevallei, ten zuidwesten van Brussel. In 1852 legde in België een nieuwe Brouwwet een minimum van 300 kilogram grondstoffen per brouwsel op; het gevolg hiervan was dat in de 19e eeuw vele kleine brouwerijen verdwenen. In de 20e eeuw evolueerde het brouwproces verder onder invloed van technologische vernieuwingen, met name de pilsbieren kwamen op. Deze bieren van koude gisting zijn zeer economisch te produceren en namen gedurende de tweede helft van de 20e eeuw de belangrijkste plaats in de bierverkoop in. Tegen het einde van de 20e eeuw wonnen de speciaalbieren (zoals witbieren, abdijbieren, spontane gisting, hoge gisting) opnieuw aan populariteit.

Het bier in de Middeleeuwen was wezenlijk anders dan tegenwoordig. Doordat de vergisting nooit volledig was bevatte het bier weinig alcohol en veel restsuikers, waardoor het erg voedzaam was. Er werd erg veel bier gedronken, ook omdat het minder ziektekiemen bevatte dan water, doordat het gekookt was. Zelfs de kinderen dronken bier.

Een aardig voorbeeld van dit laatste: in 1854 heerste in Londen een cholera-epidemie. Arts John Snow woonde in de wijk Soho, die zwaar getroffen werd. Hij bracht het aantal ziektegevallen in de wijk per straat in kaart, en het viel hem op dat in de brouwerij niemand ziek werd. Navraag leerde hem dat niemand in de fabriek water dronk, alleen bier. Nadat hij de plaatselijke waterpomp had laten verzegelen daalde het aantal ziektegevallen drastisch.

Door de verschraling van het bieraanbod in Nederland - er werd voornamelijk pils gebrouwen - werd in 1980 het initiatief genomen tot het oprichten van PINT, een bierconsumentenvereniging die de diversiteit in bieren wilde bevorderen. In het Verenigd Koninkrijk bestond al enige tijd iets soortgelijks, de CAMRA. In België zou enkele jaren later de OBP worden opgericht, die aan het begin van de 21ste eeuw een doorstart maakte als Zythos.

bron: wikipedia
Klik om te vergroten...



wietgeschiedenis:

[bewerk] Geschiedenis

Marihuana museum in AmsterdamCannabis sativa wordt al sinds 2800 voor Chr. verbouwd in China. Hoewel vooral vanwege de hennepvezels (Chin:ma) voor de fabricage van touw, gebruik(t)en de Chinezen het ook als medicijn-tegen-ongeveer-alles. De bloemen (ma-po) voor de behandeling van open wonden; de zaadhuid (ma-len) en aanklevende hars ter stimulering van het zenuwstelsel; de zaden zelf (ma-jen) tegen infecties en huidirritatie, en werden in het algemeen beschouwd als stimulerend middel, en tevens restoratief, laxatief, vochtafdrijvend en uitstekend om baby’s en pups te ontwormen. De olie (ma-yu) wordt gebruikt als een haarlotion en als tegengif tegen zwavelvergiftiging. De versgeperste bladeren zouden helpen tegen de beet van de schorpioen, en de as van de verbrande plant verhoogt zelfs de werking van vuurwerk.

Ook in Europa werd cannabis van oudsher verbouwd in medicinale kruidentuinen (oa in die van het Muiderslot) ter behandeling van mania, hysteria, delirium tremens, hydrophobia, tetanus en cholera. ("Dat moet niet alleen tot veel vrolijke, maar ook veel dode gebruikers hebben geleid", schrijft Bill Drake in zijn Cultivators Handbook of Marijuana (1970))

bron: wikipedia ook
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#6
vroeger werd wiet niet zo massaal volgens mij nergens gerookt als vaak gedacht hoor door de gewone mens..

je moest voortdurend op je hoede zijn en je bent nou eenmaal minder alert om je te verdedigen of om aan te vallen met een stevige blow op..
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#7
vroeger werd wiet niet zo massaal gerookt als vaak gedacht wordt hoor door de gewone mens.. het was meer iets voor medicijnmannen, druïden en andere rare snuiters... als zij wat stoned gingen lallen werd dat als wijsheid beschouwd.

je moest voortdurend op je hoede zijn en je bent nou eenmaal minder alert om je te verdedigen of om aan te vallen met een stevige blow op..
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mayan..
Ik zat nog niet in de helft van dit topic of ik nam het besluit om elke post van jouw gewoon te skippen.
Onderweg af en toe nog geprobeerd om eentje te lezen... tevergeefs.
Altijd maar blijven doordrammen, blijven zagen, blijven janken en jammeren met je bullshit-argumenten die beweren dat de negatieve kanten van dagelijks stoned zijn alleen maar bij de persoon zelf ligt.
Terwijl ik GEEN ENKELE POST heb gelezen waarvan ik dacht: "Hmm.. ok, misschien, of wie weet..."

Uit al de posts die ik heb gelezen, kan ik ook alleen maar uit nemen dat je een junk bent.
Waarom?
Een week zonder wiet MOETEN omdat je niet anders kan, doet je niet veranderen. Ok, daar kan ik nog mee akkoord gaan.
Maar een week zonder wiet KUNNEN terwijl je geld genoeg hebt om je verslaving te kunnen onderhouden........ :grin::grin::grin:

Je blowd 300 euro per maand -> 10 euro per dag -> afgerond 2 gram per dag.
Dat wordt 60 gram in een maand en bijna een kilo per jaar (misschien toch een kilo als je eerlijk bent tegenover jezelf... :wink:).
GENOEG OM EEN TIJD TE MOETEN STOPPEN
TE VEEL OM EEN TIJD TE KUNNEN STOPPEN

Stoppen kan natuurlijk ALTIJD.
Die beslissing moet je zelf nemen, nadat je je verslaving hebt toegegeven en je besloten hebt om er iets aan te doen.


Niet alleen respect naar Lysergine omdat hij gelijk heeft, maar ook omdat hij de discussie tussen jullie echt amusant wist te maken.
Amusant genoeg om jouw bullshit te skippen. LOL

En tenslotte een daverend applaus voor onderstaande post die mij echt aan het denken heeft gezet over mijn tabakverslaving.
Hoewel ik na 4 jaar dagelijks roken het niet echt een verslaving durf noemen. Omdat ik nog KAN stoppen. Iemand die tientallen jaren rookt, moet daar zelfs niet aan denken.
Maar principieel gezien dé ultieme reden om als blowende individu te stoppen met kapitalen uit te geven aan drank en tabak.

BE HIGH
FUCK STONED

lysergine25 zei:
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !

En ... dat de politiek het niet kan legaliseren komt door de druk van de USA n het hoerige Frankrijk.
Daarom zal/is het gedoogbeleid aan zijn einde gekomen.
criminalisering van de hennepteelt lijdt tot hogere prijzen en vervuilde produkten. Het gedoogbeleid heeft zo wie zo niets te maken met 5 planten in huis of in je tuin. Hennep telen is verboden en je mag neit meer dan 15 gram in huis en 5 gram op zak hebben. De straffen zijn verdubbeld en het SEON is aktiever danooit. Dan heb je ook een de kliklijnen.
Er zal 50% van de coffeeshops dicht gaan en alle growshops zullen sluiten.

Wij kunnen daar niets aan doen, als je naar een feest gaat wordt je wietje afgepakt en je mag wel hun gore bier kopen. Hun gore tabak en hun gore bier !!
Het beleid wordt gemaakt door incapble christen honden.

Wil je daar verandering inbrengen ? Dan had je moeten stemmen op Groenvrij.

Wie heeft er wel gestemd op Groenvrij behalve mij ? Nou ?
Wil je de regering bannen dat kan !! Drink hundrank niet meer koop hun tabak niet meer en rijdt op APO.
En natuurlijk grow je eigen wiet !!

Bonie for president fuck de Christen Unie en het CDA
Klik om te vergroten...
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik rook dan ook dagelijks! Enfin blow dagelijks.
Nooit ontkent.
Maar lys doet zo alsof het je kapot maakt.

Ik ben afgestudeerd, ik heb werk, ik smoor dagleijks maar laat mijn leven er niet door bepalen.
Ik vind ook dat mensen cannabis slechter maken dan het is.
Daar we de ogen toedoen voor schadelijkere stoffen.

Verder geef ik geen fuck wat jij over mij, of mijn posts denkt.
Ik geef lys ook op veel punten gelijk, maar hij steekt alles op cannabis.
En op het feit dat hij verkeerd ingelicht is.
Nou dan stel ik me toch vragen ja.
Ik geloof er geen reet van dat cannabis meer kapot maakt dan je lief is, het is je persoon die een vlucht in cannabis zoekt.

Ik zoek ook mijn "vlucht" in THC, maar enkel wanneer ik geen taken meer moet afleggen.

Ik blow nu meer dan 10 jaar en meer dan jaren dagelijks!
Zelfs in mijn schooltijd, waarom heb ik dan een diploma en vele anderen die ook blowen?
Marijuana maakt enkel maar zoveel kapot dan jijzelf toelaat.

Verder Lys mag op veel punten gelijk hebben, hij is en blijft een hypocriet.
Hij zegt een inkomen te hebben vergaard door cannabis, hij zegt zelf dat hij dagelijsk blowed, hij maakt hasjolie, ...
Maar toch roept hij voor een stigmatisering? Dat komt niet evenredig met elkaar overeen.
Mah bon!
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je weet zelf dat je het kan begrijpen, alleen wil je het niet.
Omdat je dagelijks smoort en het momenteel nog té lekker vindt om het af te breken met de vastgestelde neveneffecten.
Vooral de eerste persoon die je heeft 'aangevallen' in het begin van dit topic (met neuken en shit) heeft het kort en krachtig verwoord (face it).

Maar soit, ik zal maar snel zwijgen voor je weer een zoveelste samenvatting maakt over je eeuwige liefde voor de drug die niemand mag/kan slecht praten.

Sorry voor het storen en succes!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#11
lysergine25 zei:
Als de politiek de marijuana zou legaliseren wordt het nog duurder dus dat wil je al niet !
Klik om te vergroten...
Niet percee. In tegenstelling tot de meeste andere producten is wiet prima in eigen huis te kweken om zo voor het hele jaar rond voldoende te zijn. Dit lukt je b.v. niet met kroppen sla.
Hierdoor is de prijs niet afhankelijk van supermarkt prijsafsraken, maar van de mate eigenkweek op de markt. Als de overheid eigen teelt als iets onwenselijks ziet, wat het in principe ook is omdat er geen garantie is op constante qualiteit, zal de prijs rond 5 euro per gram moeten blijven. Kijk,qualitatieve whiskey maak je niet zomaar in je kelder, qualitatieve wiet wel, en daarom werkt de belasting chantage niet zoals die wel bij alcohol en cigaretten werkt. Wordt het te duur...dan doen we het zelf wel.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kijk, jij vergeet de essentie.
De essentie in mijn posts dat jij bewust overlas.

Er zijn mensen dat dagelijks drinken.
Er zijn mensen dat dagelijks anti depresiva's slikken
Er zijn mensen dat dagelijks hun sigaretje roken
Er zijn mensen dat dagelijks junk food eten

Maar wanneer de dagelijkse blower zijn rechten opeist, dan moet dat toch maar in een vergeten hoekje worden geschoven?

Ik heb nooit de nadelen ontkent, ik rook dagelijks en heb al eerder geopenbaart dat hasj hard aan met trekt.
Nooit ontkent! Maar waarom zou ik niet mogen blowen in een shop te BE?
Waarom zou ik geen 5 planten mogen telen?
Waarom heb ik dat "veiligheidsgevoel" nog niet als blower?

Daar gaat het hem om!
Het wordt harder opgeblazen dan het is!
Drank brengt veel meer problemen mee dan THC, maar hier mag je op je 16 jaar al op café bier gaan drinken.
Logisch lijkt me dat niet, en het lijkt me nog meer onverantwoord.

Cannabis is alles behalve een stigmatisering waardig.
En als mensen hier dan komen verkondigen dat het hun leven heeft verwoest en/of dat ze veel verloren zijn door de cannabis.
Dan denk ik toch even bij mezelf dat dat volledig onterrecht is!

Mensen dat er problemen van genieten, moeten stoppen.
Maar ik mag dan wel dagelijks blowen, ik heb geen problemen.
Ik zie er nog steeds hetzelfde uit als 10 jaar geleden, enfin tis te zeggen.
Ik heb geen ingevallen kaken, ik heb geen blauwe randen rond mijn ogen
Ik heb eigenlijk niets, ik ben kerngezond. En ik blow toch al even dagelijks.
Als wiet mijn leven zou verwoesten, zou ik ogenblikkelijk stoppen.
Maar hoe duur het ook mag zijn, het valt nog steeds niet buiten budget.
Al geef ik soms dan al eens 400 op een maand uit aan smoor.
Maar we verdienen dan ook een pak meer door te WERKEN.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toch kleine toevoeging, ik stop wel dikwijls hoor.
Als ik op reis ben ga ik niet wanhopig zoeken naar wiet. Dus mja? :grin:
En dan nog, ik kan gerust een weekje stoppen.
Maar ik geef daar dan ook eerlijk bij dat ik dat dat maar maximaal 2 weken volhoudt.
Maar waarom niet he?
Er zijn mensen dat dagelijks 12 pinten drinken.
Dat is soms 1100 liter op een jaar.
Santé, maar dat mag!
Zo'n roes mag, regelrechte aanvallen op je lever mag!
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re:

jcutter zei:
Het gaat om het feit waarom de grotendeels van de massa drank boven wiet verkiest.
Klik om te vergroten...

ik wil me niet moeien met heel de discussie, maar hier wil ik wel wat op zeggen.

Het feit waarom het grootste deel van de massa drank boven wiet verkiest is omdat we allemaal achterlijke kuddebeesten zijn die mooi mee in het lijntje lopen. De mens geeft al maar meer macht aan de leiders omdat ze zogezegd een veiligere wereld willen, dus alles wat slecht is volgens "de leiders" is dan ook slecht in de ogen van de kudde.

weten sommige hier nog hoe ze tegenover tripmiddelen stonden voor ze het leerde kennen? Het was een middel waar je dingens van begon te zien, helemaal doordraaide, zot werd, verslaafd,... Maar wat is eigenlijk een tripmiddel, een hulpmiddel om delen van jezelf te leren kennen, om op plaatsten te komen in je geest waarvan je zelfs het bestaan niet zou van vermoeden. (En dit alles, mits verantwoordelijk gebruik, relatief veilig)
Hetzelfde ervaren vele mensen met cannabis, in de films zie je mensen een joint roken waarna ze helemaal wegspacen, niet meer functioneren,... je kent het wel he, verdraaiingen door de maatschappij.
Het is slecht word ons verteld. We kunnen natuurlijk ook niet ontkennen dat drugs slecht zijn, natuurlijk zijn ze slecht als ze onverantwoordelijk gebruikt worden. En nu komt alcohol in het spel.
Misbruik van alcohol, elke dag geraken mensen in coma, hebben een ongeluk, doen stomme dingen omdat alcohol vaak onverantwoordelijk gebruikt word. Maar toch blijft het grote deel van de bevolking blind en laat het toe, want het is maar alcohol... De mensen moeten hun ogen eens opendoen, en kijken wat er is aan het gebeuren.

btw, ik vind trouwens iemand dat stoned is veel aangenamer dan een dronken persoon.
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cannabis is ook geen drugs..het is een plant :hearteyes: :grin: :stoned:
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mensen lees dit aandachtig door...


Het beste landbouwgewas is Hennep
http://zapruder.nl/portal/artikel/het_b ... is_hennep/

De beste biobrandstof wordt gemaakt van Hennep
http://zapruder.nl/portal/artikel/de_be ... an_hennep/

Het meest duurzame papier maak je van Hennep
http://zapruder.nl/portal/gevonden/4bd2 ... 54ee38a00/

De beste kleding en vezels maak je van Hennep
http://zapruder.nl/portal/artikel/de_be ... an_hennep/



Het heeft ook iets met de economie de maken dat het verboden is.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#17
cannabis = het beste kruid op aarde :) fuck drank. cannabis is the thing !
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als uw post op feiten berust was snapte ik u.

Again:
Hier gaat het over een stigmatisering!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Velen weten vandaag niet dat cannabis ooit een medicijn was.
Het beste medicijn tegen epilepsie trouwens.
Dat was een halve eeuw geleden zo.
Toen was het nog zo populair tegen oogontstekingen en noem maar op.
Millenia geleden gebruikte men de zaden zelfs tegen het ontwormen van honden. Men at zelfs hennep zaden om te overleven, het zit namelijk vol met proteïnen.

Vandaag, na de flower power periode maken we helemaal iets anders mee.
Synthetische THC in medicatie die nog niet half zo effectief is als een deftige plant haar bloemetjes op te roken/vaporizen/eten.

Ik begrijp wel waarom men dit doet. Cannabis is nu eenmaal een kruid dat we allemaal kunnen bemachtigen.
Al die efforts dat ze doen om het kruid te stigmatiseren, zou daar niets achter huizen?
Als je tenslotte iets "illegaal" zijn gang laat gaan, wordt de prijs duurder en verliest de zuiverheid haar maagdelijkheid om "vuil" te worden.
En wanneer dat gebeurd is, komen de mensen die de zuiverheid illegaal maakte met hun bewijzen dat het "zou" schaden.

Als ik het forum doorlees, zie ik dat mensen problemen lijken te hebben met het kruid. Niet contra kruid, maar contra het feit dat ze blowen.
De stigmatisering heeft blijkbaar haar doel niet gemist.
Want als uw tuin vol met dit kruid zou staan, of uw kelder, dan zou ik u nooit horen klagen.
Het zit het hem in het geld, niet waar?

Ik ben al tien jaar aan het blowen, ik ben uiterlijk niets veranderd.
Ik ben nog steeds wie ik was tien jaar geleden, enkel wat meer geleerd.
Nog altijd dezelfde principes, nog altijd dezelfde lusten.
Uiteraard, ik ben niet zo dik, daar helpt nicotine me in.

Maar na tien jaar blowen, ben ik misschien wel "verslaafd", maar zeker geen ander mens.
Ik ga niet over de vloer kruipen als ik een weekje zonder moet. Ik blijf wie ik ben.
Maar wat nog meer opmerkelijk is:
ik merkte het laatst nog op, ik ben in die tien jaar niet één keer echt ziek geweest.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk ook dat er op zich niets mis is met cannabis. Het nadeel dat ik er echter van ervaar is dat ik schoolwerk e.d. links laat liggen; het heeft een ietwat verslomend en demotiverend effect.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."