Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stigmatisering van cannabis!

De stigmatisering van cannabis!

207 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mayan zei:
Uiteindelijk komen we er zelf achter en doen we het beter als u :
Gij zijt 40 en anderen staan weldra waar gij staat op hun -30.
-Als ge dan wel werkelijk zo ver staat zoals ge laat uitblijken.-
Klik om te vergroten...

niemand is beter dan ik ...... met mijn talenten weet ik iedereen achter me te laten. Je antwoord zet je in een krappe hoek.
Voor mijn 40ste jaar zie ik er niet alleen retestrak uit, ik outsmart 99% en jij bent geen partij voor mij.

On topic ...

Marijuana maakt meer kapot dan je lief is en stigmatiseren is echt nodig !!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik haat peuken en de tabak !!

ik adoreer de marijuana !!

Marijuana maakt mensen vreedzaam alcohol maakt beesten van ze ...

Ik ben niet anti hennep, op de hennep hebben we de 2de wereld oorlog gewonnen en op hennepzaad kan mijn auto rijden ....

:hearteyes:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat lul je dan over stigmatispfffwattes :grin:

Iedereen 24/7 420 aan het smoken toch :stoned:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
In frankrijk is het wietbeleid vele malen strenger, en wat blijkt?
Er blowt daar een veel groter percentage van de jeugd dan in Nederland...
:grin:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
Wat lul je dan over stigmatispfffwattes :grin:

Iedereen 24/7 420 aan het smoken toch :stoned:
Klik om te vergroten...

Ja ik wil gewoon dat iederen weet dat marijuana geen onschuldig kruid is zoals 15 jaar geleden stellig werdt beweert en waarop ons gedoog beleid is opgebouwd. Ik wil ook niet dat het legaal gaat worden en ook niet dat de coffeeshops dicht gaan.

Wel de leeftijd omhoog, en de growshops platgooien !!

Wel ja ik gooi nog wat brandbare benzine op deze hoop !!

Kom er maar in Mayan ... met argumenten je moet niet te persoonlijk worden. 1 topic heb je al verloren door je eigen eigewijze manier van thc brainwashing.

:mrgreen:

:hearteyes:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
als zou blijken dat de jeugd in Nederland meer wiet smoked dan in het buitenland ben ik het met Stonie eens en moet de leeftijdsgrens omhoog. Pubertijd alleen is al verwarrend genoeg.
Echter, als blijkt dat het percentage wietrokende pubers in Nederland Niet groter is dan in het buitenland, dan Moet de staat, in dienst van haar burgers accepteren dat een gedeelte van de bevolking hiervoor kiest.
Je kunt dan wel dikkoppig gaan doen en zeggen dat de leeftijdsgrens omhoog moet, in dat geval achtervolgt de politiek haar persoonlijke utopische beeld vipv de belangen van de bevolking.

wiet rokende onderpresterende jongeren hebben het al moeilijk genoeg...maak ze niet ook nog eens onnodig crimineel.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
pipoxyz zei:
als zou blijken dat de jeugd in Nederland meer wiet smoked dan in het buitenland ben ik het met Stonie eens en moet de leeftijdsgrens omhoog. Pubertijd alleen is al verwarrend genoeg.
Echter, als blijkt dat het percentage wietrokende pubers in Nederland Niet groter is dan in het buitenland, dan Moet de staat, in dienst van haar burgers accepteren dat een gedeelte van de bevolking hiervoor kiest.
Je kunt dan wel dikkoppig gaan doen en zeggen dat de leeftijdsgrens omhoog moet, in dat geval achtervolgt de politiek haar persoonlijke utopische beeld vipv de belangen van de bevolking.

wiet rokende onderpresterende jongeren hebben het al moeilijk genoeg...maak ze niet ook nog eens onnodig crimineel.
Klik om te vergroten...

helemaal waar .... en 21 jaar zal ook niet veel helpen, in mijn visie moeten de tabak de drank en de wiet allemaal naar 21 jaar ...

dat zou dit land echt goed doen, wel stom om dit te typen want 3/4 op dit forum is onder de 21 volgens mij.
Maar we zijn niet in Tibet ik heb recht op mijn meningsuiting.
Dat het niet helpt of nooit uitgevoerd kan worden is wel duidelijk.



:hearteyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
wat mij ook opvalt dat een aantal doorgewinterde thc junks stevig hun mond houden in deze discussie ...

Dus voel je je aangesproken ? spreek nu of wees silent voor eeuwig !!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
BlackRobBlunt zei:
In frankrijk is het wietbeleid vele malen strenger, en wat blijkt?
Er blowt daar een veel groter percentage van de jeugd dan in Nederland...
:grin:
Klik om te vergroten...

Das over de hele wereld zo .... het gedoogbeleid heeft wel effect, daar gaat deze discussie neit over.
Ik mag niet stigmatiseren van Herr Mayan, terwijl er genoeg valt te stigmatiseren te veel helaas. Maar de TS zelf is zwaar hooked en zit nog diep in zijn ontkenningsfase. Daarom doet ie zo koppig.



:mrgreen:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
cannabis heeft 1000 toepassingen, twee daarvan zijn bij mij van toepassing...


ontspanning, en tegen rugpijn.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#11
lysergine25 zei:
BlackRobBlunt zei:
In frankrijk is het wietbeleid vele malen strenger, en wat blijkt?
Er blowt daar een veel groter percentage van de jeugd dan in Nederland...
:grin:
Klik om te vergroten...

Das over de hele wereld zo .... het gedoogbeleid heeft wel effect, daar gaat deze discussie neit over.

:mrgreen:
Klik om te vergroten...
wel als je voor een hogere leeftijdsgrens bent.
verklaar. Het is inderdaad zo dat er in Nederland niet meer, of jonger wordt gesmoked dan andere landen.
Wat is jouw motief dan om de jeugd die toch smoked..ook nog eens crimineel te maken?
wat denk je ermee te bereiken?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom maak jei emand crimineel als ie geen sigaretten mag kopen in de supermarkt ?

Wat is daar mis aan ?

:hearteyes:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
lysergine25 zei:
Waarom maak jei emand crimineel als ie geen sigaretten mag kopen in de supermarkt ?

Wat is daar mis aan ?

:hearteyes:
Klik om te vergroten...
hè?...nu heb je het over heel iets anders, namelijk over de verzadiging of bepaling van verkooppunten... daar ben ik het helemaal mee eens..
Maar als de wet zegt dat iets verboden is om te doen onder een bepaalde leeftijd, dan ben je voor de wet strafbaar als je dat wel doet. Als een 16 jarig broekkie zn vaders auto pikt...is hij strafbaar..en zoook geld dat voor blowen.

Dus nogmaals.. Jij hebt vaker aangegeven een voorstander te zijn van een leeftijdsgrens van 21 jaar.
de volgende feiten zijn bekend
-illegaliteit zorgt niet voor een afname van gebruik onder de bevolking.
-Er is eerder bewijs voor het omgekeerde

Geef nu eens aan waarom jij voorstander bent van deze leeftijdsgrens.. en dan niet de utopische spreuk dat je vindt dat die kinders gewoon met hun studie bezig moeten gaan, maar wat zijn volgens jou nu die praktijk voordelen hiervan. [ConCreet]
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
kinder van 16 moeten hun hersens met rust laten en zich concentreren op hun ontwikkeling.

Anders wordt het land straks overgenomen door Berbe's Tokkies en Potheads.

Het is onze jeugd die straks jou uitkering moet lappen ouwe !!
En mijn AOW, als de ouders van nu nog maar 1 kind nemen ipv 8 dan is het vergrijzings probleem een drama .... en dat is onze toekomst, zonder opgeleide kinderen hebben we niets.
Kinderen van 12-18 moeten geen alcohol, tabak of wiet nemen.
Om duidelijk te maken dat deze stoffen de maatschappij vernietigen moet die grens van 18 naar 21 !

Mooier kan ik het niet maken wel maken wel makkelijker..

Hoogachtend El Bonie
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kocht mijn wiet in de shop op mijn 15, tabak nog jonger en alcohol al helemaal... Ergens een leeftijd op plakken is allemaal heel mooi maar dan moet er ook controle zijn en dat is er nu zogoed als niet... In de shops nog een klein beetje misschien maar ook dat is zo makkelijk te omzeilen.

Of je het nou wil of niet, degene die wille smoke of drinke op jongere leeftijd zullen dat, voorlopig toch, kunnen blijven doen.
Zelf ben ik gestopt met nicotine en heb jointjs beperkt tot 's avonds (buite in het weekend). Heeft een minder grote impact op mijn leven nu maar durf er toch eerlijk voor uitkomen dta ik VERSLAAFD ben. Een dagje zonder is ok, twee daagjes ook maar een leven zonder kan ik me moeilijk inbeelden. Heb wel het gevoel dat ik stilaan in die fase van het leven kom dat ik mijn prioriteiten moet gaan stellen en dat kruid maar even moet laten voor mijn pensioen ofzo... Wanneer het allemaal toch niks meer boeit
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
lysergine25 zei:
kinder van 16 moeten hun hersens met rust laten en zich concentreren op hun ontwikkeling.

Anders wordt het land straks overgenomen door Berbe's Tokkies en Potheads.

Het is onze jeugd die straks jou uitkering moet lappen ouwe !!
En mijn AOW, als de ouders van nu nog maar 1 kind nemen ipv 8 dan is het vergrijzings probleem een drama .... en dat is onze toekomst, zonder opgeleide kinderen hebben we niets.
Kinderen van 12-18 moeten geen alcohol, tabak of wiet nemen.
Klik om te vergroten...

Je sommeert redenen waarom jij het belangrijk vindt dat de jeugd van de drugs moet afblijven. ..understood.

lysergine25 zei:
Om duidelijk te maken dat deze stoffen de maatschappij vernietigen moet die grens van 18 naar 21 !
Klik om te vergroten...
..en wat is het belang hiervan...wat denk je hierrmee te bereiken?
..dit duidelijk maken aan wie?.. de jeugd luistert niet. dat wordt bevestigd door de internationale cijfers tov het percentage jeugdige potsmokers....en volwassenen weten het over het algemeen al wel.
Super strenge, wiet demoniserende en 21 jarige grens hanterende landen zoals in amerika hebben een veel groter wiet(en algemeen drugsprobleem for that matter)probleem onder de jeugd.
Daarnaast is er aanleiding te veronderstellen dat een verbod juist leiden zal tot een grotere aantrekkingskracht en toenemend gebruik onder de jeugd..
..
..
..
...en dat was toch juist wat je niet bereiken wou?

dus nogmaals....
overtuig mij nu eens, dat het hanteren van een 21jarige grens zal leiden tot het afnemen van de problematiek die jij in het eerste gedeelte van je post schetst.
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je zou de jeugd er bang van moeten maken zoals reportages van die meth junks, nu is dat voor wiet niet zo makkelijk omdat het je vooral mentaal KAN slopen over tijd.

Er zijn nog genoeg steeds jongeren die ervanaf blijven of die optijd kunnen stoppen of het zelfs recreatief gebruiken. Junks zullen er altijd zijn maar steeds een groter percentage (dan de junks) zal nuchter leven.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#18
BelgonX zei:
Je zou de jeugd er bang van moeten maken zoals reportages van die meth junks, nu is dat voor wiet niet zo makkelijk omdat het je vooral mentaal KAN slopen over tijd.
Klik om te vergroten...
grapjas.
niet alleen weet je duidelijk niet wat stigmatiseren is...misschien dat het woordje demoniseren wat beeldender is,
vandale zei:
stig·ma·ti·se·ren (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; stigmatiseerde, heeft gestigmatiseerd)
1 ten onrechte als zeer negatief kenmerken
Klik om te vergroten...
maar ook jij grijpt naar een middel waarvan bewezen is dat het niet werkt.

..(lol..deeply frustrated..)...
..
..

wacht..kinderversjes..
--
--
Er was eens, op een mooie dag,
een kleutertje dat een mooi vlindertje zag,

en een klein beetje verder op het zelfde grasveld,
waren 4 van zijn vriendinnetjes aan het jagen op vlindertjes.

woep woep swoep..
de vriendinnetjes probeerden de vlindertjes te vangen met een hoelahoep.

maar dat ging natuurlijk niet zo goed, want
floep floep floep..
gingen de vlindertjes,...weer door de hoelahoep.
..
..
..
En Dus dacht het kleutertje dat op die mooie dag
dat mooie vlindertje zag,

Ik wil ook een hoelahoep, zodat ik ook succesvol vlindertjes vangen mag..

..
..
...of zou hij toch wat anders concluderen denk je? :confused:
Klik om te vergroten...
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het recreatief gebruik van wiet ligt onder de jeugd sowieso heel wat hoger dan het junkgebruik.

Bijna niemand van 16-18 kan het betalen om dagelijk 2gr of meer te blowen. De lonen tegenwoordig zijn zo laag dat je een fulltime baan nodig hebt wil je een junk kunnen zijn. Sorry maar eerlijk is eerlijk tenzij iemand mij harde cijfers kan laten zien dat het junk gebruik van wiet onder de jeugd dramatisch hoog ligt vind ik dat stigmatisatie van wiet zwaar overdreven is en dat mensen ons gewoon lekker moeten laten blowen. Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren :mrgreen:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
ThaReaper zei:
Of we gaan uit protest alcohol stigmatiseren :mrgreen:
Klik om te vergroten...
stigmatiseren is bij alcohol niet echt nodig.
alcohol is uitzichzelf al eng genoeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."