Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er nou zo leuk aan blowen?

Wat is er nou zo leuk aan blowen?

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
stuikeuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
hehe ja de muziek klinkt wanneer stoned echt goddelijk :smoke:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Chemical zei:
ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring met wiet gehad, rook het wel altijd puur :wink:. Vaak lachkicks of ook gewoon een enorm gelukkig gevoel. Doe het wel maar 1x per 1.5 maand ofzo en dat is bewust.

Over die opmerking van beginnende shyzofrenie heb ik het volgende te zeggen: Blijvende hersenschade van wiet is alleen van toepassing bij kinderen van 0-15 jaar ongeveer. Oudere gebruikers hebben geen kans op blijvende hersenschade, wetenschappelijk bewezen :wink:
Klik om te vergroten...

Kun je deze wetenschappelijke onderzoeken onder onze neus duwen? Volgens mij heb jij dit zelf verzonnen als excuus dat het toch niet slecht voor je is.

Het is waar, bij jongere niet volwassen mensen heeft het meer schade aangezien hun hersenen nog in ontwikkeling zijn.

Bij volwassen mensen treed er toch nog zeker hersenschade op. Dit dan misschien niet op de manier net als alchol, waarbij er gewoon een hoop hersencellen afsterven. Maar hoe wil jij de verschijnselen van dagelijkse gebruikers noemen? Vergeetachtigheid, onverschilligheid, depressies enz enz. Toch allemaal nare effecten die uit je hersens komen....
Klik om te vergroten...

was op canvas, een overheidszender in belgie. Ze deden tests op muizen die het equivalent zijn van kinderen tussen 10 en 15 jaar, ze gaven die muizen wat gelijk staat aan 2 joints per dag , daarna wachtten ze tot alle cannabis uit hun lichaam was en het bleek dat het geheugen van die muizen helemaal kapot was. Daarna deden ze diezelfde testen op muizen die het equivalent zijn van oudere tieners, rond 18 jaar. Deze muizen hadden helemaal geen schade opgelopen en presteerden heel goed op de tests toen alle cannabis uit hun bloed was.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#3
en @ peptalk: ik ben zelf maar 15 dus een beetje op de grens, daarom blow ik maar 1x om de 1/2 maand :wink:.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chemical zei:
PepTalk zei:
Chemical zei:
ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring met wiet gehad, rook het wel altijd puur :wink:. Vaak lachkicks of ook gewoon een enorm gelukkig gevoel. Doe het wel maar 1x per 1.5 maand ofzo en dat is bewust.

Over die opmerking van beginnende shyzofrenie heb ik het volgende te zeggen: Blijvende hersenschade van wiet is alleen van toepassing bij kinderen van 0-15 jaar ongeveer. Oudere gebruikers hebben geen kans op blijvende hersenschade, wetenschappelijk bewezen :wink:
Klik om te vergroten...

Kun je deze wetenschappelijke onderzoeken onder onze neus duwen? Volgens mij heb jij dit zelf verzonnen als excuus dat het toch niet slecht voor je is.

Het is waar, bij jongere niet volwassen mensen heeft het meer schade aangezien hun hersenen nog in ontwikkeling zijn.

Bij volwassen mensen treed er toch nog zeker hersenschade op. Dit dan misschien niet op de manier net als alchol, waarbij er gewoon een hoop hersencellen afsterven. Maar hoe wil jij de verschijnselen van dagelijkse gebruikers noemen? Vergeetachtigheid, onverschilligheid, depressies enz enz. Toch allemaal nare effecten die uit je hersens komen....
Klik om te vergroten...

was op canvas, een overheidszender in belgie. Ze deden tests op muizen die het equivalent zijn van kinderen tussen 10 en 15 jaar, ze gaven die muizen wat gelijk staat aan 2 joints per dag , daarna wachtten ze tot alle cannabis uit hun lichaam was en het bleek dat het geheugen van die muizen helemaal kapot was. Daarna deden ze diezelfde testen op muizen die het equivalent zijn van oudere tieners, rond 18 jaar. Deze muizen hadden helemaal geen schade opgelopen en presteerden heel goed op de tests toen alle cannabis uit hun bloed was.
Klik om te vergroten...

Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: .
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf.

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: . het onderzoek was gekocht van de BBC
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken.Muizen hebben wel een geheugen, bij de test moesten ze een plaats zoeken die ze kenden voor ze met thc begonnen. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf. dan heb je mijn laatste post weer niet gelezen, ik ben zelf maar 15 dus ik weet dat ik nog steeds mijn hersenen ermee beschadig, daarom doe ik het ook maar 1x per 1/2 maand

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus. Dan merk je het, tot als je eens 2-3 weken helemaal niet blowt, dan ben je weer de oude, van voor je eerste joint.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
Klik om te vergroten...
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chemical zei:
PepTalk zei:
Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: . het onderzoek was gekocht van de BBC
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken.Muizen hebben wel een geheugen, bij de test moesten ze een plaats zoeken die ze kenden voor ze met thc begonnen. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf. dan heb je mijn laatste post weer niet gelezen, ik ben zelf maar 15 dus ik weet dat ik nog steeds mijn hersenen ermee beschadig, daarom doe ik het ook maar 1x per 1/2 maand

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus. Dan merk je het, tot als je eens 2-3 weken helemaal niet blowt, dan ben je weer de oude, van voor je eerste joint.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Zoals er werd gevraagt, een wetenschappelijk bewijs:
http://www.webmd.com/mental-health/news/20030701/heavy-marijuana-use-doesnt-damage-brain

Tja, als je nu nog zegt dat dit gewoon een excuus is om jezelf te doen geloven dat het niet schadelijk is, dan ben je zelf toch maar naief: je gelooft alleen je eigen visie op deze drug, je eigen FOUTE visie.
Of ga je zeggen dat de wetenschap fout is, en dat jij, met je eige gedachten, waar eigenlijk geen enkele bron van is, buiten de mondopmond-praatjes, gelijk hebt?
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#7
SittaMan zei:
Chemical zei:
PepTalk zei:
Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: . het onderzoek was gekocht van de BBC
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken.Muizen hebben wel een geheugen, bij de test moesten ze een plaats zoeken die ze kenden voor ze met thc begonnen. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf. dan heb je mijn laatste post weer niet gelezen, ik ben zelf maar 15 dus ik weet dat ik nog steeds mijn hersenen ermee beschadig, daarom doe ik het ook maar 1x per 1/2 maand

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus. Dan merk je het, tot als je eens 2-3 weken helemaal niet blowt, dan ben je weer de oude, van voor je eerste joint.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Zoals er werd gevraagt, een wetenschappelijk bewijs:
http://www.webmd.com/mental-health/news/20030701/heavy-marijuana-use-doesnt-damage-brain

Tja, als je nu nog zegt dat dit gewoon een excuus is om jezelf te doen geloven dat het niet schadelijk is, dan ben je zelf toch maar naief: je gelooft alleen je eigen visie op deze drug, je eigen FOUTE visie.
Of ga je zeggen dat de wetenschap fout is, en dat jij, met je eige gedachten, waar eigenlijk geen enkele bron van is, buiten de mondopmond-praatjes, gelijk hebt?
Klik om te vergroten...


QFT
F
FreggaeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is zo leuk aan blowen?

- Je wordt er ongelofelijk chill van, gewoon zo relaxed.
- Je kan zo hard lachen, ook al is er niets om mee te lachen.
- Muziek wordt zoveel intenser, zo veel mooier en aangenamer om naar te luisteren.
- Na een jointje smaakt je eten stukken, stukken beter.
- Samen met vrienden versterkt het het 'samenzijn gevoel', je bent samen scheef, en maakt samen meer plezier.
- Een joint smaakt honderd maal beter dan een gewone sigaret, en je hebt er ook iets aan.
- Je slaapt beter, aangezien je relaxeter bent.
- Pijn wordt vaak verdoofd, sterk verminderd.
- Het is goedkoper dan alchohol, bij mij toch ^^ (Woon in belgië!)
- Je leert in een klap honderden nieuwe vrienden kennen (Ja, hier komt wss commentaar op -.-)

enz...

Conclusie: Voordelen > Nadelen

Ps. er zijn 100% zeker 'grove' nadelen, maar naar mijn denken wegen die zeker op tegen de voordelen. En zo denk ik er altijd over, en zo zal ik er altijd over blijven denken, desondanks ik het gestopt ben.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dudes sirieus,

Hoe kun je op 15 jarige leeftijd terwijl je in je leven bijna nog geen ervaring hebt opgedaan al zo overtuigd zijn van je eige poep praatjes.

In elk topic waar jullie posten komt er altijd achteraan:

Oja en nog ff dit, wiet is de heerlijkheid en de kracht en de eeuwigheid amen.

Ik hoop en neem zeker wel aan dat ik niet de enige df-gebruiker ben die zich behoorlijk erger aan jullie gepredik over hoe goed wiet voor je is en er geen nadelen aan zijn.

Geloof me over een paar jaar en een hoop keren stoned zijn, denk je terug aan deze tijd en lach je stiekem om jezelf: Al die wijze oude mannen van het drugsforum hadden toch gelijk! het is niet goed voor je.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Freggae zei:
Wat is zo leuk aan blowen?

- Je wordt er ongelofelijk chill van, gewoon zo relaxed.
- Je kan zo hard lachen, ook al is er niets om mee te lachen.
- Muziek wordt zoveel intenser, zo veel mooier en aangenamer om naar te luisteren.
- Na een jointje smaakt je eten stukken, stukken beter.
- Samen met vrienden versterkt het het 'samenzijn gevoel', je bent samen scheef, en maakt samen meer plezier.
- Een joint smaakt honderd maal beter dan een gewone sigaret, en je hebt er ook iets aan.
- Je slaapt beter, aangezien je relaxeter bent.
- Pijn wordt vaak verdoofd, sterk verminderd.
- Het is goedkoper dan alchohol, bij mij toch ^^ (Woon in belgië!)
- Je leert in een klap honderden nieuwe vrienden kennen (Ja, hier komt wss commentaar op -.-)
enz...

Conclusie: Voordelen > Nadelen

Ps. er zijn 100% zeker 'grove' nadelen, maar naar mijn denken wegen die zeker op tegen de voordelen. En zo denk ik er altijd over, en zo zal ik er altijd over blijven denken, desondanks ik het gestopt ben.
Klik om te vergroten...

Hier is je comentaar dan:

In Belgie is het blowen denk ik toch wat meer in de 'underground' dan in nederland waar je in de praktijk een agent goedeavond kan wensen met een jointje in de hand. Waardoor de personen die er rond hangen toch vaak wat 'fouter' zijn. Het is maar net wat je in vrienden zoekt.

Ook schijnen er in belgie een hoop stoners te zijn aangezien je door blowen HONDERDEN nieuwe vrienden erbij krijgt :wink:

Ik ervaar juist door te veel en te vaak blowen mezelf in een (ietswatoverdreven) sociaal isolement te begeven.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor muziek is xtc of lsd toch 'n stuk interessanter. :P

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zie titel: leg uit. Ik vat het niet meer.

Ik heb nooit veel geblowd, maar al bij al toch iets van vier jaar nu, en heb recent maar besloten er nooit meer aan te beginnen, omdat het negen van de tien keer toch alleen maar kut is.

Ik heb twee keer in mijn leven een lachkick van het blowen gehad, maar alle andere keren werd ik er paranoïde, treurig en duf van, en daarbij begon mijn lichaam ook nog eens te stuipen als 'n malle.

Ik ben recent gestopt, omdat ik toen ik eens 'n keer niet in slaap kon komen toch maar 'n blowtje opstak in de hoop dat het zou helpen, maar ik werd er klaarwakker, bang, misselijk en treurig van. En het feit dat alles ronddraaide, dansjes deed, en onbegrijpelijk werd hielp ook niet echt mee.

Dit moet toch wel de gaarste drug allertijden zijn, niet?

Olle
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uhrm, misschien is het gewoon jouw ding niet? Niet iedereen word bang, misselijk en treurig van wiet.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben mij ook bewust van het feit dat het aan mij ligt, als iedereen het zo zou ervaren zou het Amsterdamse gemeentebestuur niet zo hoeven zeuren om de sluiting van de coffee shops.

Maar omdat ik het zo intens kut ervaar is het vrij lastig voor te stellen dat andere mensen er wél plezier uit kunnen halen.

Olle
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik krijg er nare effecten van als ik veel of lang achter elkaar blow. Een jointje roken is lekker, maar als ik de hele dag stoned ben word ik paranoide, krijg ik rare visuals (heel erg versterkte hppd), en het gevoel dat ik mensen in m'n hoofd hoor denken, echt heel creepy, dan kijk ik iemand aan en hoor ik zijn/haar gedachtes. Ik ben een tijdje geleden gestopt, nu blow ik ong. 2-3 keer per maand, en dan ook een paar trekjes op feestjes of i.c.m andere drugs, meer dan dat hoeft ook niet meer.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Ik krijg er nare effecten van als ik veel of lang achter elkaar blow. Een jointje roken is lekker, maar als ik de hele dag stoned ben word ik paranoide, krijg ik rare visuals (heel erg versterkte hppd), en het gevoel dat ik mensen in m'n hoofd hoor denken, echt heel creepy, dan kijk ik iemand aan en hoor ik zijn/haar gedachtes. Ik ben een tijdje geleden gestopt, nu blow ik ong. 2-3 keer per maand, en dan ook een paar trekjes op feestjes of i.c.m andere drugs, meer dan dat hoeft ook niet meer.
Klik om te vergroten...

Zijn dat dan ook echt zijn/haar gedachtes of denk je dan dat dat zijn/haar gedachtes zijn?
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#17
blowen is zo lekker verdoofd zijn, even uit je dagelijkse sleur, genieten van het moment waar je daarop bent. alles is lekker simpel.. waarom moeilijk doen?
daarom is het ook zo verdomd lekker en ben ik er nu maar mee geminderd :)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Verdovend werkt het zeker niet bij mij, ik ben me juist een beetje té bewust van m'n omgeving onder invloed. :P

Olle
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is niet per se leuk, maar vooral lekker, totdat je die ellende krijgt, dan is het niet fijn meer.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
bier zei:
Angramar Temenos zei:
Ik krijg er nare effecten van als ik veel of lang achter elkaar blow. Een jointje roken is lekker, maar als ik de hele dag stoned ben word ik paranoide, krijg ik rare visuals (heel erg versterkte hppd), en het gevoel dat ik mensen in m'n hoofd hoor denken, echt heel creepy, dan kijk ik iemand aan en hoor ik zijn/haar gedachtes. Ik ben een tijdje geleden gestopt, nu blow ik ong. 2-3 keer per maand, en dan ook een paar trekjes op feestjes of i.c.m andere drugs, meer dan dat hoeft ook niet meer.
Klik om te vergroten...

Zijn dat dan ook echt zijn/haar gedachtes of denk je dan dat dat zijn/haar gedachtes zijn?
Klik om te vergroten...

Denken natuurlijk. Op dat moment lijkt het heel echt, maar ik heb mezelf aangeleerd om niet te letten op dat soort shit. Als ik een beetje uitkijk krijg ik dat soort shit ook niet :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."