Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er nou zo leuk aan blowen?

Wat is er nou zo leuk aan blowen?

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring met wiet gehad, rook het wel altijd puur :wink:. Vaak lachkicks of ook gewoon een enorm gelukkig gevoel. Doe het wel maar 1x per 1.5 maand ofzo en dat is bewust.

Over die opmerking van beginnende shyzofrenie heb ik het volgende te zeggen: Blijvende hersenschade van wiet is alleen van toepassing bij kinderen van 0-15 jaar ongeveer. Oudere gebruikers hebben geen kans op blijvende hersenschade, wetenschappelijk bewezen :wink:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tegenwoordig vind ik het ook niks meer maar op basis van vroeger:

Met vrienden: Even je chillmomentje, lol hebben, gek doen, lachkicks, muziekje erbij..
Alleen: Even je chillmomentje. Was bij mij altijd rond 11/12uur mn momentje van de dag. Jointje roken, comedy central kijken, zak chips erbij :P relaaxt :stoned: Anders lekker lullen op msn, relaxte reggae muziek op. Ook prima :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chemical zei:
ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring met wiet gehad, rook het wel altijd puur :wink:. Vaak lachkicks of ook gewoon een enorm gelukkig gevoel. Doe het wel maar 1x per 1.5 maand ofzo en dat is bewust.

Over die opmerking van beginnende shyzofrenie heb ik het volgende te zeggen: Blijvende hersenschade van wiet is alleen van toepassing bij kinderen van 0-15 jaar ongeveer. Oudere gebruikers hebben geen kans op blijvende hersenschade, wetenschappelijk bewezen :wink:
Klik om te vergroten...

Kun je deze wetenschappelijke onderzoeken onder onze neus duwen? Volgens mij heb jij dit zelf verzonnen als excuus dat het toch niet slecht voor je is.

Het is waar, bij jongere niet volwassen mensen heeft het meer schade aangezien hun hersenen nog in ontwikkeling zijn.

Bij volwassen mensen treed er toch nog zeker hersenschade op. Dit dan misschien niet op de manier net als alchol, waarbij er gewoon een hoop hersencellen afsterven. Maar hoe wil jij de verschijnselen van dagelijkse gebruikers noemen? Vergeetachtigheid, onverschilligheid, depressies enz enz. Toch allemaal nare effecten die uit je hersens komen....
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chemical zei:
ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring met wiet gehad, rook het wel altijd puur :wink:. Vaak lachkicks of ook gewoon een enorm gelukkig gevoel. Doe het wel maar 1x per 1.5 maand ofzo en dat is bewust.

Over die opmerking van beginnende shyzofrenie heb ik het volgende te zeggen: Blijvende hersenschade van wiet is alleen van toepassing bij kinderen van 0-15 jaar ongeveer. Oudere gebruikers hebben geen kans op blijvende hersenschade, wetenschappelijk bewezen :wink:
Klik om te vergroten...

Yeaaaah maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Chemical zei:
ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring met wiet gehad, rook het wel altijd puur :wink:. Vaak lachkicks of ook gewoon een enorm gelukkig gevoel. Doe het wel maar 1x per 1.5 maand ofzo en dat is bewust.

Over die opmerking van beginnende shyzofrenie heb ik het volgende te zeggen: Blijvende hersenschade van wiet is alleen van toepassing bij kinderen van 0-15 jaar ongeveer. Oudere gebruikers hebben geen kans op blijvende hersenschade, wetenschappelijk bewezen :wink:
Klik om te vergroten...

Kun je deze wetenschappelijke onderzoeken onder onze neus duwen? Volgens mij heb jij dit zelf verzonnen als excuus dat het toch niet slecht voor je is.

Het is waar, bij jongere niet volwassen mensen heeft het meer schade aangezien hun hersenen nog in ontwikkeling zijn.

Bij volwassen mensen treed er toch nog zeker hersenschade op. Dit dan misschien niet op de manier net als alchol, waarbij er gewoon een hoop hersencellen afsterven. Maar hoe wil jij de verschijnselen van dagelijkse gebruikers noemen? Vergeetachtigheid, onverschilligheid, depressies enz enz. Toch allemaal nare effecten die uit je hersens komen....
Klik om te vergroten...

was op canvas, een overheidszender in belgie. Ze deden tests op muizen die het equivalent zijn van kinderen tussen 10 en 15 jaar, ze gaven die muizen wat gelijk staat aan 2 joints per dag , daarna wachtten ze tot alle cannabis uit hun lichaam was en het bleek dat het geheugen van die muizen helemaal kapot was. Daarna deden ze diezelfde testen op muizen die het equivalent zijn van oudere tieners, rond 18 jaar. Deze muizen hadden helemaal geen schade opgelopen en presteerden heel goed op de tests toen alle cannabis uit hun bloed was.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#6
en @ peptalk: ik ben zelf maar 15 dus een beetje op de grens, daarom blow ik maar 1x om de 1/2 maand :wink:.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chemical zei:
PepTalk zei:
Chemical zei:
ik heb zelf nog nooit een slechte ervaring met wiet gehad, rook het wel altijd puur :wink:. Vaak lachkicks of ook gewoon een enorm gelukkig gevoel. Doe het wel maar 1x per 1.5 maand ofzo en dat is bewust.

Over die opmerking van beginnende shyzofrenie heb ik het volgende te zeggen: Blijvende hersenschade van wiet is alleen van toepassing bij kinderen van 0-15 jaar ongeveer. Oudere gebruikers hebben geen kans op blijvende hersenschade, wetenschappelijk bewezen :wink:
Klik om te vergroten...

Kun je deze wetenschappelijke onderzoeken onder onze neus duwen? Volgens mij heb jij dit zelf verzonnen als excuus dat het toch niet slecht voor je is.

Het is waar, bij jongere niet volwassen mensen heeft het meer schade aangezien hun hersenen nog in ontwikkeling zijn.

Bij volwassen mensen treed er toch nog zeker hersenschade op. Dit dan misschien niet op de manier net als alchol, waarbij er gewoon een hoop hersencellen afsterven. Maar hoe wil jij de verschijnselen van dagelijkse gebruikers noemen? Vergeetachtigheid, onverschilligheid, depressies enz enz. Toch allemaal nare effecten die uit je hersens komen....
Klik om te vergroten...

was op canvas, een overheidszender in belgie. Ze deden tests op muizen die het equivalent zijn van kinderen tussen 10 en 15 jaar, ze gaven die muizen wat gelijk staat aan 2 joints per dag , daarna wachtten ze tot alle cannabis uit hun lichaam was en het bleek dat het geheugen van die muizen helemaal kapot was. Daarna deden ze diezelfde testen op muizen die het equivalent zijn van oudere tieners, rond 18 jaar. Deze muizen hadden helemaal geen schade opgelopen en presteerden heel goed op de tests toen alle cannabis uit hun bloed was.
Klik om te vergroten...

Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: .
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf.

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: . het onderzoek was gekocht van de BBC
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken.Muizen hebben wel een geheugen, bij de test moesten ze een plaats zoeken die ze kenden voor ze met thc begonnen. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf. dan heb je mijn laatste post weer niet gelezen, ik ben zelf maar 15 dus ik weet dat ik nog steeds mijn hersenen ermee beschadig, daarom doe ik het ook maar 1x per 1/2 maand

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus. Dan merk je het, tot als je eens 2-3 weken helemaal niet blowt, dan ben je weer de oude, van voor je eerste joint.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
Klik om te vergroten...
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chemical zei:
PepTalk zei:
Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: . het onderzoek was gekocht van de BBC
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken.Muizen hebben wel een geheugen, bij de test moesten ze een plaats zoeken die ze kenden voor ze met thc begonnen. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf. dan heb je mijn laatste post weer niet gelezen, ik ben zelf maar 15 dus ik weet dat ik nog steeds mijn hersenen ermee beschadig, daarom doe ik het ook maar 1x per 1/2 maand

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus. Dan merk je het, tot als je eens 2-3 weken helemaal niet blowt, dan ben je weer de oude, van voor je eerste joint.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Zoals er werd gevraagt, een wetenschappelijk bewijs:
http://www.webmd.com/mental-health/news/20030701/heavy-marijuana-use-doesnt-damage-brain

Tja, als je nu nog zegt dat dit gewoon een excuus is om jezelf te doen geloven dat het niet schadelijk is, dan ben je zelf toch maar naief: je gelooft alleen je eigen visie op deze drug, je eigen FOUTE visie.
Of ga je zeggen dat de wetenschap fout is, en dat jij, met je eige gedachten, waar eigenlijk geen enkele bron van is, buiten de mondopmond-praatjes, gelijk hebt?
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#10
SittaMan zei:
Chemical zei:
PepTalk zei:
Aangezien het een Vlaamse zender en onderzoek is het ik zowiso al mijn twijfels :grin: . het onderzoek was gekocht van de BBC
Maar hoe kun je een ene muis hebben die een kind van 15 voorsteld en dan een andere muis is gewoon een volwassen iemand??

Verder zijn muizen dieren die niet kunnen denken.Muizen hebben wel een geheugen, bij de test moesten ze een plaats zoeken die ze kenden voor ze met thc begonnen. Wij mensen daar integen wel ( althans hier in Nederland he:wink:) Daardoor hebben wij een veel ingewikkeldere hersenwerking, en kun je het naar mijn mening de schadelijkheid van wiet op de hersens niet vergelijken met 2 verschillende muizen.

Maar dit is totaal offtopic dus laten we er maar over ophouden, jij steekt je joint op met de gedachten dat er geen schade optreed, ik doe hetzelfde met de gedachtes dat ik weer 1 groot gat in mijn geheugen kerf. dan heb je mijn laatste post weer niet gelezen, ik ben zelf maar 15 dus ik weet dat ik nog steeds mijn hersenen ermee beschadig, daarom doe ik het ook maar 1x per 1/2 maand

De schadelijke gevolgen op de hersenen merk je vanzelf zodra je veel gaat blowen, niet aan te raden dus. Dan merk je het, tot als je eens 2-3 weken helemaal niet blowt, dan ben je weer de oude, van voor je eerste joint.

OT:

Als je dagelijks blowt niets, doe je het af en toe met vrienden is het super leuk, gezellig en kan het een speciale avond zijn. Doe je het af en toe alleen is het heerlijk om gewoon even tot rust te komen en lekker na te denken.

Bij het te vaak gebruiken gaat gewoon het speciale eraf en word het meer een gewoonte.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Zoals er werd gevraagt, een wetenschappelijk bewijs:
http://www.webmd.com/mental-health/news/20030701/heavy-marijuana-use-doesnt-damage-brain

Tja, als je nu nog zegt dat dit gewoon een excuus is om jezelf te doen geloven dat het niet schadelijk is, dan ben je zelf toch maar naief: je gelooft alleen je eigen visie op deze drug, je eigen FOUTE visie.
Of ga je zeggen dat de wetenschap fout is, en dat jij, met je eige gedachten, waar eigenlijk geen enkele bron van is, buiten de mondopmond-praatjes, gelijk hebt?
Klik om te vergroten...


QFT
F
FreggaeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat is zo leuk aan blowen?

- Je wordt er ongelofelijk chill van, gewoon zo relaxed.
- Je kan zo hard lachen, ook al is er niets om mee te lachen.
- Muziek wordt zoveel intenser, zo veel mooier en aangenamer om naar te luisteren.
- Na een jointje smaakt je eten stukken, stukken beter.
- Samen met vrienden versterkt het het 'samenzijn gevoel', je bent samen scheef, en maakt samen meer plezier.
- Een joint smaakt honderd maal beter dan een gewone sigaret, en je hebt er ook iets aan.
- Je slaapt beter, aangezien je relaxeter bent.
- Pijn wordt vaak verdoofd, sterk verminderd.
- Het is goedkoper dan alchohol, bij mij toch ^^ (Woon in belgië!)
- Je leert in een klap honderden nieuwe vrienden kennen (Ja, hier komt wss commentaar op -.-)

enz...

Conclusie: Voordelen > Nadelen

Ps. er zijn 100% zeker 'grove' nadelen, maar naar mijn denken wegen die zeker op tegen de voordelen. En zo denk ik er altijd over, en zo zal ik er altijd over blijven denken, desondanks ik het gestopt ben.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dudes sirieus,

Hoe kun je op 15 jarige leeftijd terwijl je in je leven bijna nog geen ervaring hebt opgedaan al zo overtuigd zijn van je eige poep praatjes.

In elk topic waar jullie posten komt er altijd achteraan:

Oja en nog ff dit, wiet is de heerlijkheid en de kracht en de eeuwigheid amen.

Ik hoop en neem zeker wel aan dat ik niet de enige df-gebruiker ben die zich behoorlijk erger aan jullie gepredik over hoe goed wiet voor je is en er geen nadelen aan zijn.

Geloof me over een paar jaar en een hoop keren stoned zijn, denk je terug aan deze tijd en lach je stiekem om jezelf: Al die wijze oude mannen van het drugsforum hadden toch gelijk! het is niet goed voor je.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Freggae zei:
Wat is zo leuk aan blowen?

- Je wordt er ongelofelijk chill van, gewoon zo relaxed.
- Je kan zo hard lachen, ook al is er niets om mee te lachen.
- Muziek wordt zoveel intenser, zo veel mooier en aangenamer om naar te luisteren.
- Na een jointje smaakt je eten stukken, stukken beter.
- Samen met vrienden versterkt het het 'samenzijn gevoel', je bent samen scheef, en maakt samen meer plezier.
- Een joint smaakt honderd maal beter dan een gewone sigaret, en je hebt er ook iets aan.
- Je slaapt beter, aangezien je relaxeter bent.
- Pijn wordt vaak verdoofd, sterk verminderd.
- Het is goedkoper dan alchohol, bij mij toch ^^ (Woon in belgië!)
- Je leert in een klap honderden nieuwe vrienden kennen (Ja, hier komt wss commentaar op -.-)
enz...

Conclusie: Voordelen > Nadelen

Ps. er zijn 100% zeker 'grove' nadelen, maar naar mijn denken wegen die zeker op tegen de voordelen. En zo denk ik er altijd over, en zo zal ik er altijd over blijven denken, desondanks ik het gestopt ben.
Klik om te vergroten...

Hier is je comentaar dan:

In Belgie is het blowen denk ik toch wat meer in de 'underground' dan in nederland waar je in de praktijk een agent goedeavond kan wensen met een jointje in de hand. Waardoor de personen die er rond hangen toch vaak wat 'fouter' zijn. Het is maar net wat je in vrienden zoekt.

Ook schijnen er in belgie een hoop stoners te zijn aangezien je door blowen HONDERDEN nieuwe vrienden erbij krijgt :wink:

Ik ervaar juist door te veel en te vaak blowen mezelf in een (ietswatoverdreven) sociaal isolement te begeven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."