Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe coffeeshop terneuzen

De coffeeshop terneuzen

276 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja als ze terug hun voorraad kunnen hebben wel, maar de burgemeester van terneuzen wil proberen dat belgen en fransen niet meer kunnen kopen daar :smilingimp:
a
afterxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 2 nieuws gevonden...

1
Code:
 MIDDELBURG - Het voorarrest van de 36-jarige eigenaar van coffeeshop Miami in de Westkolkstraat in Terneuzen is met twee weken verlengd.

Dat maakte het Openbaar Ministerie gistermiddag bekend. De exploitant werd dinsdag opgepakt in verband met de inval van politie en justitie, twee weken geleden. Bij die inval werden de 36-jarige bedrijfsleider en een 34-jarige man, die via de achterdeur het pand wilde verlaten, al aangehouden.

In de woning van de bedrijfsleider en in die van de andere verdachte werden tientallen kilo's softdrugs aangetroffen. De shop zelf bleek zich aan de regels te houden; er was niet meer dan de toegestane voorraad (500 gram) in huis. Miami sloot vervolgens de deuren.

Volgens een woordvoerder is de heropening afhankelijk van de beschikbare handelsvoorraad. Wanneer de deuren opengaan, was gisteren nog onduidelijk. Langer dan een week vergt het vermoedelijk niet

2
Code:
 Burgemeester Terneuzen wil legale coffeeshop terug
Het Zeeuws-Vlaamse stadje Terneuzen wil een nieuwe coffeeshop, als het bestaande Miami niet snel weer hasj gaat verkopen. Dat meldt de Nederlandse krant Trouw. 

Volgens burgemeester Jan Lonink neemt de illegale drugshandel in de stad toe. Daarom wil hij dat softdrugsgebruikers snel weer legaal hun waar kunnen kopen. Justitie ondernam actie tegen coffeeshop Miami na de vondst van tientallen kilo's drugs die volgens de politie bestemd waren voor Miami. 

De burgemeester wil dat coffeeshops kleine hoeveelheden verkopen. Als het aanbod minder wordt, blijven drugstoeristen volgens hem vanzelf weg. (anp/ka)


Dus open of niet? ZI09 heb je proberen?
S
Sgt.StedenkoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mopsok zei:
ZI09 zei:
Ik ga vanavond eens polshoogte nemen.

De hasj is op.
Klik om te vergroten...

laat ons even weten aub of ik moet morge voor de 8ste keer al naar Goes en daar is mijn salaris niet zo tevreden mee :grin:
Klik om te vergroten...

Moet je tol betalen om naar goes te rijden (vertrekpunt gent)???
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Sgt.Stedenko zei:
Mopsok zei:
ZI09 zei:
Ik ga vanavond eens polshoogte nemen.

De hasj is op.
Klik om te vergroten...

laat ons even weten aub of ik moet morge voor de 8ste keer al naar Goes en daar is mijn salaris niet zo tevreden mee :grin:
Klik om te vergroten...

Moet je tol betalen om naar goes te rijden (vertrekpunt gent)???
Klik om te vergroten...
Ja.





Ik ben gisterenavond even langsgeweest, en de SHOP was nog gesloten. Ze zeiden dat ze in de loop van volgende week open gingen.

Ik ga sowieso aanstaande vrijdag erlangs, en misschien kijk ik ook nog wel eerder, ligt eraan tot hoe laat ik moet werken en wat voor weer het is :P .
Ik laat het weten als hij open is.
M
MopsokLid
01-01-2024, 00:00
#5
thx om te laten weten !
ik ben dus weeral naar goes gereden, goeie wiet maar het moet nu echt wel eens stoppen :(
op hoop van zege volgende week
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag Terneuzen gecheckt, nog steeds gesloten.

Donderdag of vrijdag kijk ik wel weer even.
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miami brengt sinds een inval van justitie eind september geen drugs meer aan de man. De eigenaar en bedrijfsleider ontfermen zich dagelijks over de inkoop van de verdovende middelen, maar zij zitten in hechtenis. Lonink ziet het gedoogde verkooppunt het liefst zo snel mogelijk weer opengaan om de illegale handel in zijn gemeente te beperken. "Maar ik begrijp Miami. Ik kan hen niet dwingen om open te zijn. Dat neemt niet weg dat ik de gedoogvergunning intrek als er langdurig geen gebruik van wordt gemaakt. Maar dan hebben we het over een periode van een aantal maanden. Ik wacht nu nog enkele weken af. Wellicht dat volgende week, als de eigenaar van Miami is voorgeleid aan de raadkamer, alles weer anders is", aldus Lonink.
C
Channel0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik merk de laatste tijd dat sommige Nederlanders Belgische wietrokers aanschouwen als overlast.
Dit omdat ze geen parkeerplaats vinden of omdat sommigen baldadigheden uithalen bij hun reisje naar onze noorderburen.
Moet ik dan ook zagen over het feit dat ze hier bij ons over de grens benzine of iets anders komen halen omdat het hier voordeliger is.
Waar gaat het verdomme naar toe in de wereld. Laat iedereen doen wat ze willen, als je maar respect hebt voor de medemens en je anderen niet op stang jaagt.
Laat de mensen van justitie zowel in Belgie zoals in Nederland zich bezighouden met serieuze zaken zoals corruptie, pedofilie, dronkenschap, diefstal, moord, rijden onder invloed van alcohol of drugs. Laat de mensen die thuis in alle rust een joint willen roken hun gang gaan.
Mijn vader was verslaafd aan alcohol en brak regelmatig thuis de boel af en viel zijn gezin lastig.
Maar alcohol is algemeen toegelaten en staat garant voor een groot deel van de inkomsten voor onze landen. Alcohol is trouwens geen soft drug maar een hard drug het maakt volgens mij meer kapot dan wiet of hasj.
Had men vele jaren geleden aardappelen verboden i.p.v. drugs aten we nu rijst.
Legaliseer die handel en informeer de mensen over de gevaren ervan, het zal veel bijdragen aan de economie van vele landen.
Laat degenen die willen drinken drinken, wie wil blowen blowen, wie wil neuken neuken enz.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ach, toen Checkpoint nog open was liep het hier gewoon de spuigaten uit met die Belgen en Fransen. Hun massale aanwezigheid niet zo zeer, maar vooral het RIJGEDRAG. Het feit dat er gewoon levensgevaarlijke situaties ontstaan door jonge gastjes die om dope komen, dat verpestte de boel enorm. Dat kan en mag gewoon niet.

Voor de rest waren er wat kleine probleempjes met wildplassen enzo, maar dat is allemaal wel opgelost. Er wordt meer over "overlast" gesproken dan dat het er feitelijk is.
Het wordt eigenlijk ook wel een soort van aangemoedigd ook, zo is het altijd wel heel toevallig dat er in van die buurtbladen met artikelen over Checkpoint net altijd eronder een uitknipbaar iets stond wat je kon opsturen als je "drugsoverlast" meldingen had.

Maar verder heeft de gewone burger er in het algemeen niet zo heel veel moeite mee hoor.
C
Channel0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil niemand op stang jagen, ik ben ondertussen een stuk in de veertig en ik begrijp sommige dingen wel.
Maar mensen die anderen lastig op èèn of ander lastig vallen heb je overal hé.
Mochten deze er niet zijn zijn konden we leven in een anrchy (de punk gedachte)
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#11
zolang de eigenaren vast zitten verkopen ze niets, normaal komen ze volgende week woensdag vrij
C
Channel0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SORRY VOOR DE SPELLINGSFOUTEN
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Channel0 zei:
Ik wil niemand op stang jagen, ik ben ondertussen een stuk in de veertig en ik begrijp sommige dingen wel.
Maar mensen die anderen lastig op èèn of ander lastig vallen heb je overal hé.
Mochten deze er niet zijn zijn konden we leven in een anrchy (de punk gedachte)
Klik om te vergroten...

Natuurlijk heb je dat, maar het werden hier toch wel een beetje "drugstoeristen" die er met kop en schouders bovenuit staken.
Zelfs Belgische collega's hoorde ik er wel eens over klagen, terwijl zij toch echt meer pro België dan NL zijn.

Maargoed, allemaal niet zo boeiend ook. Jullie zijn bij de meeste medesmokers gewoon welkom.
:smoke:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tuurlijk, maar er zijn maar een paar diep christelijk omwonenden nodig die zowieso al heel anti drugs zijn, en dan ook nog het idee hebben dat hun zondagsrust verstoord word door de drugstoeristen en dan gaan klagen. Als ze maar hard genoeg roepen....
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik weet nu dat ik volgende zomer mijn eigen plant ga kweken, gedaan met altijd zover te rijden en al die miserie
S
Sgt.StedenkoLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik probeer er nu definitief mee te stoppen. Tmoet ooit eens gedaan zijn. en ik kan toch niet altijd in ufo's geloven ?? :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
M
MopsokLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het zijn vooral de fransen die overlast bezorgen, altijd met een groep van 3/4/5 "stoere" mannetjes in een propvol peugeotje. Die maken daar een daguitstap van dus blijven zowiezo tijdje hangen ook.. denk voor ons belgen (ik toch) dat het meestal een kort ritje is om wiet en terug naar huis.
S
Sgt.StedenkoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mopsok zei:
Het zijn vooral de fransen die overlast bezorgen, altijd met een groep van 3/4/5 "stoere" mannetjes in een propvol peugeotje. Die maken daar een daguitstap van dus blijven zowiezo tijdje hangen ook.. denk voor ons belgen (ik toch) dat het meestal een kort ritje is om wiet en terug naar huis.
Klik om te vergroten...

ja idem hier moat.
ondertussen al 2 dagen gestopt :kots:
P
PaddoboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
overlast....
de vorige keer toen ik naar miami ging toen checkpoint al gesloten was
was er echt heeeel weinig volk...
en dan niet veel later nog eens geweest en weer zo weinig volk
die parking die daar staat, stonden ook niet zoveel auto's
hoe kan dit dan voor overlast zorgen??
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Paddoboy zei:
overlast....
de vorige keer toen ik naar miami ging toen checkpoint al gesloten was
was er echt heeeel weinig volk...
en dan niet veel later nog eens geweest en weer zo weinig volk
die parking die daar staat, stonden ook niet zoveel auto's
hoe kan dit dan voor overlast zorgen??
Klik om te vergroten...
Onderhand niet meer, er komt geen kip meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."