Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvaporizer

vaporizer

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
De bedoeling van een vapo is dat het de THC laat verdampen,
dus je zou er wel degelijk HIGH van moeten worden ipv stoned.
En aangezien alle wiet thc bevat,
tadaaa!
A
AlfaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het hangt er heel erg vanaf wat voor vaporizer. Ik vind een goede vaporizer best lekker roken.

Volcano of Vapir zijn goed. Volcana is bizar duur, maar wel goed. Vapir is ook goed en een stuk minder duur. i-Inhale is een stuk betaalbaarder, maar ik weet niet of die goed is.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
burnevil92 zei:
hallo,

heeft er iemand al vaporizer geprobeert en wordt je er goed sgeel van ?
Klik om te vergroten...

Zo te zien heb jij je gevoel voor spelling laten verdampen.
Maar ja ik heb het geprobeerd maar scheel werd ik er niet van.
Wel verdomd high, maar wat een ranssmaak heeft 't.
b
burnevil92Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hallo,

heeft er iemand al vaporizer geprobeert en wordt je er goed sgeel van ?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
scheel word je van x, vaporizen maakt je Suf, enorm suf.

Werkt goed, en minder schadlijke rook in je longen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
loadrunner zei:
scheel word je van x, vaporizen maakt je Suf, enorm suf.

Werkt goed, en minder schadlijke rook in je longen.
Klik om te vergroten...

Alleen vind ik die rook zo ranzig!
Wat je ervoor terug krijgt is dan wel weer mooi :grin:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
loadrunner zei:
scheel word je van x, vaporizen maakt je Suf, enorm suf.

Werkt goed, en minder schadlijke rook in je longen.
Klik om te vergroten...

Alleen vind ik die rook zo ranzig!
Wat je ervoor terug krijgt is dan wel weer mooi :grin:
Klik om te vergroten...
Het is geen rook, maar damp. Ik vind het niet smerig.

Als je zo'n hele goede hebt, zoals die verdamper van Evert of een Volcano wordt je er goed high van. Maar je moet echt niet zo'n goedkope elektrische kopen (onder de 150 euro sowieso niet), want die zijn allemaal klote (opgemaakt uit recenties op verschillende sites).
Dan kun je beter een draagbare of zo'n opzetstuk voor een waterpijp nemen. Dan moet je wel een beetje geduld hebben en oefenen voor het goed lukt, je moet dan namelijk proeven wanneer de temperatuur goed is. Bij een te lage temperatuur is de verdamping niet efficiënt en bij een te hoge verbrand je het kruid en doe je dus niets anders dan met een gewone puurpijp of waterpijp.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
De damp dan,

echt ik moet er gewoon van kokhalzen.
En de enige keren dat ik gevaporized heb was met een volcano,
bij de shopeigenaar thuis.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet zo aanstellen :P valt best mee, ik vind het zeker niet vies..

Wel doe je zo véél langer met je wiet, dus uiteindelijk goedkoper, met een halve gram doe je in je eentje echt een tijdje en je word goed stoned (zo stoned wat mij met een waterpijp zelfs niet lukt)..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Och, ik kan zo'n ding toch niet betalen,
ik blijf wel bij m'n puurpijpje en de vertrouwde joint. :)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb sinds enige weken een vaporizer, 2ehands via marktplaats. Had eerder nog geen wiet gebruikt, en moet zeggen dat het me erg bevalt. In vergelijking tot wat ik lees van blowen, werkt de vaporiser op mij meer filosofisch/creatief en minder sloom makend. Ook heb ik erg weinig wiet nodig, 0.2-0.3 gram is ruim voldoende voor een avond. Dit laatste kan ook te maken hebben met mijn lage tolerantie natuurlijk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
JJJ zei:
In vergelijking tot wat ik lees van blowen, werkt de vaporiser op mij meer filosofisch/creatief en minder sloom makend. Ook heb ik erg weinig wiet nodig, 0.2-0.3 gram is ruim voldoende voor een avond. Dit laatste kan ook te maken hebben met mijn lage tolerantie natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Dit komt omdat hetgene wat je leest vooral betrekking heeft tot het jointjes roken wat blowen genoemd word. Hierbij word de wiet vermengt met tabak, de combinatie van thc ( werkzame stof wiet ) en nicotine ( werkzame stof tabak) word je sloom en stoned van.

De manier waarop jij het gebruikt is puur, het is bekend dat je hiervan high(er) word.
Dus het meer denken en dingen doen.
Bij het puur roken heb je ook een stuk minder nodig dan bij een joint. Dit komt omdat terwijl de joint aan en je niet hijst er wel rook 'verloren' gaat.

Van tolerantie is er (officieel) bij wiet geen sprake, wel ga je het meer en sneller achterelkaar gebruiken waardoor je er op een avond weer meer door heen jaagt.

EDIT: Dat je meteen inversteerd in een vaporizer terwijl je nog nooit wiet gebruikt hebt?? Ik zou dan toch eerst eens bij iemand anders gewoon een blowtje of pijpje willen delen. Voor het zelfde geld is wiet totaal niet je ding en zit je weer met een vaporizer..
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#13
hodgepodge zei:
Oom Klaas zei:
loadrunner zei:
scheel word je van x, vaporizen maakt je Suf, enorm suf.

Werkt goed, en minder schadlijke rook in je longen.
Klik om te vergroten...

Alleen vind ik die rook zo ranzig!
Wat je ervoor terug krijgt is dan wel weer mooi :grin:
Klik om te vergroten...
Het is geen rook, maar damp. Ik vind het niet smerig.
Klik om te vergroten...
Dat bedoelde ik ook.. :wink:
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#14
is een vaporizer nu echt dé manier om te blowen? Beter voor de gezondheid, sneller stoned, minder gebruiken,... Of toch niet?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Minder slecht voor de gezondheid.

En je word er high van, niet stoned, dus niet voor iedereen dé manier om te blowen.
Plus dat sommigen (ik en vast nog wel wat mensen) die damp ronduit smerig vinden.

Screw you guys, i'm staying with my spliff :stoned:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
I'm going home :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
acidboy zei:
I'm going home :)
Klik om te vergroten...

Uhuh :grin:
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
En je word er high van, niet stoned, dus niet voor iedereen dé manier om te blowen.
Klik om te vergroten...

Nou, werd ik er maar high van.. Dat valt nogal mee (tegen) hoor, ligt vast ook eraan welke wiet je gebruikt maar ik had niet veel zin om mij in te spannen na het roken.. :wink:
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wellicht merk ik, ondanks dat ik al enkele jaren blow, het verschil gewoon niet zo goed tussen stoned en high zijn :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ewie zei:
Wellicht merk ik, ondanks dat ik al enkele jaren blow, het verschil gewoon niet zo goed tussen stoned en high zijn :)
Klik om te vergroten...

Hmm, da's opzich wel apart want de verschillen zijn nu niet heel subtiel.
Maar dat hoeft ook niets uit te maken, of je nu stoned of high bent 't is gewoon chil :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."