Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsout door wiet?

out door wiet?

30 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eergisteren had k iets heel engs meegemaakt namelijk dat k byna out ging door een joint

Ik ahd daarvoor 2dagen niet geblowt en toen weer een stuk of 5/6 binnen een paar uurtjes waarvan 1 pure thc was.
Ongeveer 2/3 uur na de 1e joint die ik weer gerookt had sinds 2 dagen stak ik er nog een op, een mix (wiet/hasj) ik zat op de grond en opeens kreeg ik het gevoel alsof ik in een lift zat die los naar benede viel en weer omhoog ging. Ik moest Byna overgeven. ikzat op de grond tegen een muur en viel gewoon om zeg maar. Ik kon ff nie meer opstaan en alles draaide. Zag allemaal enge dinge bewege enzo en toen ik opstond liep ik heel scheef en wankel
Daarna ging het wel weer was all1 nog misselijk enzo maar k wilde vragen hoe dat kan en wat het is geweest?
komt het gwn omdat ik 2dage niks had gerookt en toen ineens weer wel?
Of komt ht door de combinatie van puur en hasj vlak achter elkaaR?
&hoe kan ik het volgende x voorkomen / wat kan ik het beste doen als het gebeurd?

alvast bedankt x!
K
KatsujinkenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gevoel van 'out gaan' kan door allerlei dingen veroorzaakt worden. Lage bloeddruk, te snel opstaan, te weinig gegeten/gedronken, oververhit. Ik ben zelf een keer flauwgevallen aan de bar in de Melkweg toen ik had geblowd omdat het gewoon veel te warm was en ik niks had gedronken. Was waarschijnlijk ook wel gebeurd als ik niet had geblowd.

Iets wat vrouwen wordt aangeleerd die veel last hebben van flauwvallen is bij de eerste gevoelens van duizeligheid de bil- en bovenbeenspieren keihard aanspannen. Dit forceert het bloed weer naar boven, richting de hersenen. Geen idee of dat helpt als je het gevoel krijgt dat je out gaat op wiet maar je kan het proberen.
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmmm je hebt relatief dus opzich best veel geblowd waarvan 1 pure.
Je lichaam kan natuurlijk niet altijd even veel aan. Als je al een beetje moe bent of inderdaad weinig gegeten, beetje slapjes, weinig gedronken, weinig geslapen kan het allemaal gebeuren en zelfs als je je topfit voelt, je lichaam en brein werken soms niet helemaal samen.

Ik stond laatst ook bij de kassa bij de Super de Boer. Ik was zeer brak en had 2 jointjes gerookt en nog niet zoveel gegeten. Toen zakte ik ook ineen keer in elkaar. Maargoed dat had dus ook andere redenen dan dat bij jou.

Bovendien, als je veel blowt (denk aan: elke dag) en je hebt 2 dagen niet geblowd en dan wel weer zal je hierdoor niet flauwvallen, out gaan etc.
Als je bijna nooit blowt en dan ineens 5/6 rookt waarvan 1 pure zou dit natuurlijk toch ietwat sneller kunnen of course.

Daarna wel weer redelijk snel de oude geworden?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach idd multifactorieel, kan ook prima gebeuren zonder blowtje.

Belangrijk als je voelt dat het eventueel zou kunnen gaan gebeuren: gaan zitten met je hoofd tussen je benen.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het eergister weer gehad, deze keer met overgeven, werd lijkbleek enzo. Weet niet waardoor het kwam normaal blow ik er tog zon 3/4 per dag en nu ook alleen in kortere tijd.. Snap er niks van.. ga denk ik maar wat rustiger aan doen met wiet.. :wink: en dan zien we het vanzelf..
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dollegekske zei:
Ik heb het eergister weer gehad, deze keer met overgeven, werd lijkbleek enzo. Weet niet waardoor het kwam normaal blow ik er tog zon 3/4 per dag en nu ook alleen in kortere tijd.. Snap er niks van.. ga denk ik maar wat rustiger aan doen met wiet.. :wink: en dan zien we het vanzelf..
Klik om te vergroten...

Een whitey, ik had dat wel vaak in het begin, meestal kwam dat doordat ik te snel en te veel rookte. Nicotine kan mij ook heel erg ziek maken :P
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het komt denk ik idd vooral door de omstandigheden.

Heb het ook ooit gehad op Thunderdome. Bloedje heet natuurlijk, het was al laat (of vroeg, is maar hoe je het bekijkt) en dus al een hele tijd niks meer gegeten, nam 1 hijs en kreeg het ineens gruwelijk koud en het werd allemaal wit voor m'n ogen. Als ik niet was gaan zitten midden op de dansvloer (mensen om me heen keken me allemaal vrij wazig aan idd) was ik waarschijnlijk ook out gegaan. Maat van me heeft toen een cola voor me gehaald en that did the trick, dus misschien ook wel een gebrek aan suiker. Ik was daarna ook meteen helemaal nuchter.
B
BadtripbobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had 3 dagen terug wel zo iets vaag man, zat in de coffeshop in leiden zat soort van highlife te lezen ( weet ik veel was al ver heen ). Toen las ik een stukje over Goeie Ouwe Mr. Hofmann en daarin een verslag over zijn eerste lsd trip waar ik gek genoeg een beetje misselijk van werd, dacht dat wel over zou gaan als ik naar buiten ging dus ik sta op en zie geen fuck meer. blackout, normaal gaat dat bij mij wel binnen paar seconden over maar deze zat dwars, uiteindelijk veranderde het zwarte beeld in een soort hittedetectie camara beeld wat zich maar tot 2 a 3 meter voor me strekte. dit beeld ging pas weg tot ik 5 minuten later ergens besloot te gaan zitten.
M
MerijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben ooit ook out gegaan door blowen, had die dag erg weinig gegeten. Daarna had ik ook een tijd problemen met blowen, omdat je meteen weer dat gevoel krijgt.
Het komt echter doordat je denkt dat dat gebeurt als je blowt nu, je moet het zien als iets dat kan gebeuren, maar wel los van jou staat.
Rustig opbouwen, niet meteen knetter worden!
m
moppieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een week of 2 geleden had ik na anderhalve week zin in een jointje.
Zat lekker te :stoned: op mijn balkon.
Ik stond op en ineens was alles zwart.
Ben out gegaan en kwam met mijn voorhoofd tegen de rand van het balkon aan.
Een groot gat erin natuurlijk en 5 hechtingen.
Zoiets had ik nog nooit eerder meegemaakt en het was best eng.
In het vervolg probeer ik genoeg te drinken en niet te snel op te staan. :)
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
wat een pubertaal ik snap er niks van man
s
scientist71Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ligt het misschien aan het soort wiet dat je rookt? is het dezelfde wiet als anders? Ik merk bij mezelf dat ik me bij bepaalde wiet soms weg voel zakken. Dit heb ik bij bv. hasj nooit. Ik rook tegenwoordig hierom ook geen wiet meer.
Doe sowieso even rustig aan inderdaad.
N
Nick_jeweetLid
01-01-2024, 00:00
#13
Welhallodaar zei:
wat een pubertaal ik snap er niks van man
Klik om te vergroten...

volgensmij snap jij maar weinig (K)
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn vriend zij ooit, ja maar als je thuis nokkie gaat dan lig je gewoon op de bank en dat is nog best wel lekker. en ik ben het met hem eens nokkie gaan is misschien nog zo gek nog niet
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#15
Welhallodaar zei:
Mijn vriend zij ooit, ja maar als je thuis nokkie gaat dan lig je gewoon op de bank en dat is nog best wel lekker. en ik ben het met hem eens nokkie gaan is misschien nog zo gek nog niet
Klik om te vergroten...

ik voel me toch liever lekker chill stoned dan dat ik nokkie op de bank lig, misselijk stuiptrekkend en tollende.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
daar ben ik het echt niet mee eens, je bent pas echt stoned als je nokkie gaat
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anoniem zei:
Dus jy vind het lekker om out te gaan ?
Klik om te vergroten...
zeker ik kan nu ff niks anders leukers verzinnen :openmouth:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bad trips houd hij ook wel van :P
viewtopic.php?f=1&t=16976
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Welhallodaar zei:
je bent pas echt stoned als je nokkie gaat
Klik om te vergroten...

Yeah right, en je bent pas echt ziek als je kanker hebt.(?). :wink: slaat nergens op dus, verder denk ik als je "aanleg" ervoor hebt om snel te moeten kotsen/misselijk worden dan is wiet OF niks voor jou OF je moet er goed aan wennen.. Zo kunnen andere mensen weer niet tegen alcohol en zijn bezopen na 2 blikjes bier (ja, die mensen heb je :P ).

Als je nokkie gaat ben je niet meer stoned, dan heb je teveel genomen of/en kan je lichaam het niet aan.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ewie zei:
Welhallodaar zei:
je bent pas echt stoned als je nokkie gaat
Klik om te vergroten...

Yeah right, en je bent pas echt ziek als je kanker hebt.(?). :wink: slaat nergens op dus, verder denk ik als je "aanleg" ervoor hebt om snel te moeten kotsen/misselijk worden dan is wiet OF niks voor jou OF je moet er goed aan wennen.. Zo kunnen andere mensen weer niet tegen alcohol en zijn bezopen na 2 blikjes bier (ja, die mensen heb je :P ).

Als je nokkie gaat ben je niet meer stoned, dan heb je teveel genomen of/en kan je lichaam het niet aan.
Klik om te vergroten...
je bent pas echt kinderachtig als je mensen wiet afraad omdat ze nokkie gaan jij bent niet goed bij je hoofd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."