Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNegatieve aspecten van wiet

Negatieve aspecten van wiet

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
PepTalk zei:
Beanhead zei:
Verslaving aan nicotine?

Nou als ik zin in een jointje heb rook ik soms meerdere sigaretten op. Dat vermindert nog steeds niet die drang naar een joint...

:) Wiet.
Klik om te vergroten...

Bij mij is het wel andersom, wiet vermindert de drang naar nicotine :)
Klik om te vergroten...

Idd, als ik een joint rook denk ik zelfs nog geeneens aan een sigaret.
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#2
^ Dat zijn de beslissingen waar we later spijt van krijgen
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beanhead zei:
PepTalk zei:
Beanhead zei:
Verslaving aan nicotine?

Nou als ik zin in een jointje heb rook ik soms meerdere sigaretten op. Dat vermindert nog steeds niet die drang naar een joint...

:) Wiet.
Klik om te vergroten...

Bij mij is het wel andersom, wiet vermindert de drang naar nicotine :)
Klik om te vergroten...

Idd, als ik een joint rook denk ik zelfs nog geeneens aan een sigaret.
Klik om te vergroten...


Omdat je het effect van de wiet gewend bent en verwacht te voelen betekent niet dat het verslavende van de nicotine er niks mee te maken heeft :wink:
Probeer anders voor de lol eens een weekje je hasj/wiet puur roken, en rook je sigaretten apart. Ik beloof niks, maar er is een grote kans dat je plots minder blowt en vaker toch maar naar dat pakje peuken graait. Dat gebeurde mij althans..
Niet dat 't zoveel impact had, 'k rook nu ook weer, zowel joints als shaggies -.-'
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee hoor, ik rook veel liever puur zelfs (de échte wiettripspace wat je het ook mag noemen). Ik rook alleen enorme kwantiteiten omdat ik niet kan blowen. Ik ben begonnen met roken omdat ik niet kon blowen indertijd. (klinkt wel lekker verslaafd ja)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Enige negatieve kanten van wiet bij mij, tot nu toe, zijn: de korte werkingsduur, ik wordt introverter, heb minder zin om met anderen (vooral onbekenden) te praten en het kost best veel geld. En natuurlijk de rooie oogjes/droge bakkes, maarja, dat heb je nou eenmaal. Ik heb daarom altijd een halve liter water bij me als ik ergens heen ga :P
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omdat eerlijkheid tegenover jezelf een van de belangrijkste dingen is, en ik graag eigen wijsheid met medemensen deel :sunglasses:, som ik hier even op wat ik de negatieve aspecten van wiet vind. (Weliswaar op lange termijn)

Zeg waar je het mee eens/oneens bent en waarom! En voeg eventuele negatieve aspecten toe!

- Vergeetachtigheid
- Onverschilligheid
- Gebreik aan motivatie
- De nicotine verslaving (voor de niet rokers)
- Het feit dat wiet een middel is (zoals veel andere drugs) waardoor andere bezigheden vaak verwaarloosd worden, of waardoor je geen nood meer hebt om andere bezigheden te zoeken. Als je je verveelt kan je een joint roken, terwijl als je dat niet kon, je misschien een nuttige bezigheid zou zoeken! Als je je op een feest verveelt, kan je een joint gaan roken, terwijl je anders misschien achter leuke meiden aan zou gaan :mrgreen: .


Vooral die laatste stoort me en heeft ervoor gezorgd dat ik de laatste tijd minder blow, je hebt weliswaar prachtige tijden met wiet, maar het lijkt wel alsof regelmatig blowen je ervan weerhoudt om je leven te verrijken..



Desalniettemin denk ik niet dat ik ooit helemaal stop met blowen :stoned:

&joy!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
&joy zei:
Omdat eerlijkheid tegenover jezelf een van de belangrijkste dingen is, en ik graag eigen wijsheid met medemensen deel :sunglasses:, som ik hier even op wat ik de negatieve aspecten van wiet vind. (Weliswaar op lange termijn)

Zeg waar je het mee eens/oneens bent en waarom! En voeg eventuele negatieve aspecten toe!

- Vergeetachtigheid
- Onverschilligheid
- Gebreik aan motivatie
- Het feit dat wiet een middel is (zoals veel andere drugs) waardoor andere bezigheden vaak verwaarloosd worden, of waardoor je geen nood meer hebt om andere bezigheden te zoeken. Als je je verveelt kan je een joint roken, terwijl als je dat niet kon, je misschien een nuttige bezigheid zou zoeken! Als je je op een feest verveelt, kan je een joint gaan roken, terwijl je anders misschien achter leuke meiden aan zou gaan :mrgreen: .


Vooral die laatste stoort me en heeft ervoor gezorgd dat ik de laatste tijd minder blow, je hebt weliswaar prachtige tijden met wiet, maar het lijkt wel alsof regelmatig blowen je ervan weerhoudt om je leven te verrijken..



Desalniettemin denk ik niet dat ik ooit helemaal stop met blowen :stoned:

&joy!
Klik om te vergroten...

Meh heb het al eens eerder gepost en heb de negatieven nu laten vallen, ik stop met er over na te denken.

Over dat laatste, daar heb ik zoiezo al last van. Ik dans graag, en lang, en veel, en gestoord. Ook niet echt bevorderlijk bij de dames, maar amuseren doe ik me zeker :hearteyes:
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zolang je al danst is al iets! en de dames die daar raar van opkijken moet je toch niks van hebben :wink: toch?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een deel zal wiet roken om bepaalde dingen in hun leven (onbewust) weg te stoppen terwijl ze het eigenlijk zouden moeten verwerken, vluchten voor dat soort dingen is nooit goed; ooit komen ze weer naar boven.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Word je echt onverschilliger van wiet, of zijn mensen die veel blowen vaak van nature al onverschillig? Volgens mij was ik namelijk ook al zo voordat ik begon met blowen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb mensen er wel onverschillig van zien worden, ja.
Het zal wel een combi zijn van beide
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#12
&joy zei:
- De nicotine verslaving (voor de niet rokers)
Klik om te vergroten...

Nicotine verslaving komt door tabak, niet door wiet...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#13
"Beter wild gegokt dan tam gefokt"

Uiteraard begrijp ik wat de ts bedoelt, maar voelde mij toch even geroepen een mier te neuken.

Carry on lads :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nathaniel zei:
&joy zei:
- De nicotine verslaving (voor de niet rokers)
Klik om te vergroten...

Nicotine verslaving komt door tabak, niet door wiet...
Klik om te vergroten...

Het gaat er natuurlijk om dat wanneer je een blowtje (met tabak) rookt, je ook verslaafd aan nicotine kan raken. :rolleyes:
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echt?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het was maar een wilde gok
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja natuurlijk, maar het kutte is dat je als beginnende blower meestal joint met tabak rookt, je na een tijd door krijgt dat je nicotine verslaafd bent, maar het dan al "te laat" is om puur of dergelijke te gaan roken..

Ik vind trouwens dat mieren van tijd tot tijd ook wel eens geneukt mogen worden
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jammer voor diegene die dat willen, maar dat is sinds die nieuwe wet die seks met dieren verbiedt is ingevoerd toch echt wel verboden :')

Sorry.

OT: Het is zo lekker, maar zo snel op :'(
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een mier is geen dier..

Er zijn geen goeie dingen aan wiet roken, behalve als je geen flikker wilt uitvoeren. Als je iedere dag rookt dan kun je bijna niet stoned worden en als je af en toe is een blow rookt, dan doe je geen reet meer.

Stoppen met roken is ook geen optie meer, want een blow is alleen lekker met tabac.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#20
^Nog nooit zoveel onzin gezien in één post (afgezien van het onzin topic, en posts van Bier)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."