Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerkoop aan buitenlanders verbieden?

Verkoop aan buitenlanders verbieden?

21 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
't Blijft hoe dan ook voor mij een geweldig mooi land.
Klik om te vergroten...

Nederland blijft wel te gek ja... En ach kraken gaat door :)
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Krakers is ook verschrikkelijk, stelletje zwervers
Ga een baan zoeken schooiers..

En de verkoop stoppen aan buitenlanders wordt hier allang gedaan.. het staat er niet expliciet maar ze worden altijd net voordat ze kopen met een slecht excuus naar buiten gewerkt.. prachtig om te zien :tearsofjoy:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmokeMe zei:
Krakers is ook verschrikkelijk, stelletje zwervers
Ga een baan zoeken schooiers..

En de verkoop stoppen aan buitenlanders wordt hier allang gedaan.. het staat er niet expliciet maar ze worden altijd net voordat ze kopen met een slecht excuus naar buiten gewerkt.. prachtig om te zien :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Het originele idee van kraken vind ik goed.
De manier waarop ( meestal jongeren uit de punk scene) er mee omgaan is inderdaad verschrikkelijk te noemen.

Van die buitenlanders die naar buiten gebonjoured worden vind ik wel te ver gaan.
Bovendien is het tegen de regels, en zou een shop daar in theorie voor worden kunnen gesloten.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Van die buitenlanders die naar buiten gebonjoured worden vind ik wel te ver gaan.
Bovendien is het tegen de regels, en zou een shop daar in theorie voor worden kunnen gesloten.
Klik om te vergroten...
Gelukkig zijn er nog mensen als jij! :hearteyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Van die buitenlanders die naar buiten gebonjoured worden vind ik wel te ver gaan.
Bovendien is het tegen de regels, en zou een shop daar in theorie voor worden kunnen gesloten.
Klik om te vergroten...
Gelukkig zijn er nog mensen als jij! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Danku :flushed:

Maar ik ben een stuk rechtser als je denkt hoor!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rechts is gewoon de andere links.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar dan omgedraaid.
Het alter ego dus.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
Rechts is gewoon de andere links.
Klik om te vergroten...
Met genoeg keta op weet je niet eens het verschil. :rock:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legaliseren, voor binnen en buitenbanden
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hihi shit versprak me ... buitenlanders dus ipv banden :P
Maar als die buitenlandse heren of dames goed spul krijgen zal het allemaal ook wel mee vallen met hen
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Legaliseren, voor binnen en buitenbanden
Klik om te vergroten...
Ja want die buitenbanden die zijn het ergste!

Daar zit zoveel profiel op, dat krijg je er niet zomaar af...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Legaliseren, voor binnen en buitenlanders
Klik om te vergroten...

Met het legaliseren speel je het illegale circuit alleen maar in de hand.
Legaliseren zou betekenen dat er op z'n minst 19% btw over betaald moet worden.
Over accijns en genotsmiddelenbelasting nog maar te zwijgen.

Gedoogbeleid is prima voor iedereen:)
Alleen voor het ''drugstoeristme'' moeten ze een oplossing vinden.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dan krijg je al die irritante toeristen voor de shop die opdringerig vragen of je wat voor ze wilt halen. Net als je hebt met die kleutertjes nu. Wiet geeft bijna geen overlast onder toeristen, dus maatschappelijk is het bijna geen probleem.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het lijkt me opzich wel een goede regeling om het niet aan buitenlanders te verkopen. dan kunnen de coffeeshops die dicht bij de grens liggen weer open. ik was laatst in roosendaal. en daar is alles gesloten ivm de drugstoeristen. :confused:
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#15
precies. controle op woonplaats is toch veel minder erg voor de nederlandse stoners? als die drugstoeristen die het daar verpest hebben landinwaards trekken dan blijft er geen coffeeshop open! :confused:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
StonerSmile zei:
Het lijkt me opzich wel een goede regeling om het niet aan buitenlanders te verkopen. dan kunnen de coffeeshops die dicht bij de grens liggen weer open. ik was laatst in roosendaal. en daar is alles gesloten ivm de drugstoeristen. :confused:
Klik om te vergroten...

Net zo als Bergen op Zoom, is denk ik al bijna een jaar hoor.
6 maanden op z'n minst.

Dus de plaatselijke bevolking heeft er zeker onder te lijden. :(
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vond het in Roosendaal wel een tyvuszooi hoor. Ik vind het niet gek dat ze het daar hebben "schoongeveegd". Wel lullig dat de vrolijke blower er de dupe van is.
J
JoostLid
01-01-2024, 00:00
#18
Was net op site Heel NL (nieuwe politieke partij die bij mij nogal hoog uit stemwijzer kwam :-S http://www.heelnederland.org) en zij hebben dit in hun programma staan:

De verkoop van softdrugs aan buitenlanders (toeristen) moet verboden worden op straffe van een boete of bij herhaalde overtreding sluiting van de coffeeshop. Hiervoor kan steekproefsgewijs worden gecontroleerd bij coffeeshops.

Vraag me alleen af hoe dát in Europees verband te regelen is. EU zal in principe níet verkopen van het spul prima vinden I guess, maar onderscheid tussen burgers van verschillende landen. Kan dat wel?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nope.

Discriminatie op afkomst heet dat.

Er zijn al wel alternatieven gevonden om de verkoop aan buitenlanders te proberen te verhinderen.
Denk hierbij aan ''shoppasjes'' die je bijv. een maand van te voren aan moet vragen, op naam.

Hierdoor word echter de privacy van Nederlandse gebruikers flink geschonden en vergaat alle anonimiteit.

Leuk idee, maar precies zoals je zegt: Zeer lastig uit te voeren binnen de EU en niet te vergeten de grondwet.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind dat nederland echt minder liberaal en minder tolerant is aan het worden de laatste tijd.

Ik bedoel die nieuwe wet over kraken... What the hell kraken vind men erger als moord?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."