#1
met die instelling blijf je zwakzinnig

maffiamastah zei:met die instelling blijf je zwakzinnig
Lekker puh!Sublimo zei:Ik deel mijn mening wel lekker met KoxBox, want jij bent degene die hier zwakzinnig is. Je oordeelt over iemand die je helemaal niet kent.
KoxBox zei:En als je in Nederland woont heb je al helemaal niet te klagen.
Waarom denk je dat het in Nederland nog niet verboden is?Fidge zei:Ik houd mijn hart vast over hoe hoog de accijns gaat worden, dit gaat natuurlijk een ideale melkkoe worden om bezuiningen door te voeren, maar in princiepe ben ik voor
PepTalk zei:Als gebruiker is een gedoogbeleid zoals die er nu is perfect.
Er is controle op je rookwaar (door coffeeshop houder welliswaar).
De prijzen zijn laag ( bij legalisatie hoop accijns, belastingen en vergunningen).
Jah, can you blame them? Wees blij, het had veel slechter gekund.Fidge zei:Ach, het zal vast zijn doorgerekend door de Centrale Rekenkamer. Stoppen kunnen ze het niet dus waarom niet een graantje meepikken, da's echt nederlands.....
KoxBox zei:Jah, can you blame them? Wees blij, het had veel slechter gekund.Fidge zei:Ach, het zal vast zijn doorgerekend door de Centrale Rekenkamer. Stoppen kunnen ze het niet dus waarom niet een graantje meepikken, da's echt nederlands.....
Wietje zei:Hoe kunnen we het pushen? hoe krijgen we het in het hoofd van de politiekers?
Wietje zei:hoe krijgen we het in het hoofd van de politiekers?
lekker rationeel verhaal.Wietje zei:Wanneer legaliseren ze nu eindelijk heel de boel eens?
Hoe kunnen we het pushen? hoe krijgen we het in het hoofd van de politiekers?
Hoe kunnen we dit alles rationeel benaderen?
ik denk hoe langer hoe meer dat de legalisering wordt tegengewerkt door een machtigere elite, die niet wil dat hennep kan/mag gekweekt worden (door de vele voordelen die dit heeft voor de mens, en de vele nadelen dit heeft voor de farma industrie, textiel industrie etc.. maw: mensen die geld verdienen op het verbod).
Of is het allemaal maar paranoïde gezever?
een forum als dit lijkt me gewoon een goede basis om van te vertrekken, vermits het intellect & open-mindness hier wel aanwezig is.
Peace.
Escoban zei:Die prijzen kunnen lager worden door legalisatie. De huidige manier om wiet te kweken is alles behalve efficient. Weggestopt in containers, kelders en zolder kamertjes. Zou je gebruik maken van kassen, of grotere ruimtes, dan zouden de productie kosten stevig dalen. Deze zou je dan weer aan kunnen vullen met accijns tot het weer op het huidige niveau is. Zodra cannabis gelegaliseerd wordt, lijkt het me dat we een aantal politici in dit land hebben die het feit hebben geaccepteerd dat cannabis lang niet zo desastreus is als vele mensen nog steeds roepen. Diezelfde politici zullen dan hoogstwaarschijnlijk ook wel inzien dat gigantische accijns op cannabis, totaal buiten verhouding staan ten opzichte van die van alcohol.
Maar goed, legalisatie zal uberhaupt nog wel flink wat jaartjes duren voordat het een beetje reëel wordt.
Purple haze zei:Dat zal voorlopig niet gebeuren. Want de VVD is de grootste en die zijn niet pro gedoogbeleid. En het zal helemaal een ramp zijn als ze een rechts kabinet krijgen (VVD/PVV/CDA). Deze partijen zijn tegen het gedoogbeleid. Gelukkig zie ik dit niet zo snel gebeuren omdat ze maar 76 zetels hebben. Er hoeft maar 1 iemand zich af te scheiden (denk aan bijvoorbeeld hero brinkman van de PVV)en ze zijn hun meerderheid kwijt. Daarnaast heeft deze combinatie geen meerderheid in de eerste kamer. En de eerste kamer kan wetsvoorstellen tegen houden.
Legalisatie zal er nooit komen.
iig. niet zolang wij leven.
De PS zet het drugsbeleid opnieuw op de politieke agenda: ze wil cannabis-gebruik uit de strafwet.
,,Drugs zijn een te ernstig probleem om er als politiek niets aan te doen. Niemand heeft de waarheid in pacht als het over deze moeilijke materie gaat, maar de PS wil wel het debat opnieuw op gang brengen'', zegt PS-voorzitter Elio Di Rupo.
De Franstalige socialisten lanceerden gisteren een waaier voorstellen voor een coherenter drugsbeleid. De PS wil meer informatiecampagnes en stelt voor om vanaf 16 jaar het bezit en gebruik van cannabis uit de criminele sfeer te halen. De partij legt de grens op 5 gram, ,,maar het gaat om een voorstel dat kan worden aangepast'', zegt Di Rupo.
Dat moet de gebruikers buiten het criminele circuit houden. De PS wil een ,,verbeterde versie van het Nederlandse model met koffieshops invoeren''.
Op zijn nieuwjaarstoespraak had Di Rupo al aangekondigd dat de politiek werk moet maken van een nieuw drugsbeleid.
De voorbije jaren ontstond meer dan eens verwarring over wat nu wel of niet mocht.
De paars-groene drugswet van mei 2003 bepaalde dat de politie geen proces-verbaal moest opstellen als meerderjarigen in het bezit waren van cannabis voor persoonlijk gebruik. In een ministeriële richtlijn werd de toegelaten hoeveelheid op drie gram gelegd.
Eind 2004 vernietigde het Arbitragehof een deel van de drugswet. Meerderjarige cannabisgebruikers wisten volgens het Hof onvoldoende waaraan ze zich moesten houden. Voorts moesten de hoeveelheden niet in een richtlijn, maar in de wet staan.
Begin 2005 stelde minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) samen met de procureurs-generaal een nieuwe richtlijn op waardoor persoonlijk gebruik van cannabis door meerderjarigen de laagste vervolgingsprioriteit kreeg. Een aanpassing van de drugswet kwam er tot dusver niet.
Kan België best zelf coffeeshops installeren?
De weedwalm is nog maar net weggetrokken van deze website of er volgt alweer een nieuwsbericht over uw favoriete groene - maar o zo ongezonde - materie. Niet zo lang geleden liep er een hevige discussie over het al dan niet verplaatsen van Nederlandse coffeeshops tot tegen de Belgische grens. Guy Verhofstadt reageerde prompt met een boze brief naar zijn collega Balkenende om te laten weten dat zulke verplaatsing echt ongepast is.
Vincent Van Quickenborne (OpenVLD) stelt een andere oplossing voor: verplaats de coffeeshops niet tegen de Belgische grens, maar laat weedverkoop toe in België. Dat zou veel van de overlast die men in Nederland ervaart door Belgische drugstoeristen moeten vermijden. Wat denkt de nobele Belgische drugstoerist hiervan? Moet België best zelf coffeeshops installeren?
Ik ben kennelijk niet duidelijk in mijn verhaal, heb het over softdrugs legalisatie in Europa!Pammer zei:Als het over België gaat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."