Legalisatie zal er nooit komen.
iig. niet zolang wij leven.
Eer dat ik m'n kissie in hoop de gaan, zullen alle shops dicht zijn en is het kweken niet minder strafbaar geworden.
Regionaal zijn er sommige pluspunten ja ( zoals sommige legale medi wiet kwekerijen ), maar landelijk zie je steeds meer stront aan de knikker.
In mijn ogen 3 redenen:
- Drugstoeristme.
- Zeikende EU, die overal dezelfde regels wil.
- War on drugs propaganda uit de VS, waar onze politiek dol op is.
De laatste jaren lijkt er wel een nieuwe grondwet te zijn ontstaan:
Wie het meest buttlickt bij Amerika mag premier worden.
Escoban zei:
Die prijzen kunnen lager worden door legalisatie. De huidige manier om wiet te kweken is alles behalve efficient. Weggestopt in containers, kelders en zolder kamertjes. Zou je gebruik maken van kassen, of grotere ruimtes, dan zouden de productie kosten stevig dalen. Deze zou je dan weer aan kunnen vullen met accijns tot het weer op het huidige niveau is. Zodra cannabis gelegaliseerd wordt, lijkt het me dat we een aantal politici in dit land hebben die het feit hebben geaccepteerd dat cannabis lang niet zo desastreus is als vele mensen nog steeds roepen. Diezelfde politici zullen dan hoogstwaarschijnlijk ook wel inzien dat gigantische accijns op cannabis, totaal buiten verhouding staan ten opzichte van die van alcohol.
Maar goed, legalisatie zal uberhaupt nog wel flink wat jaartjes duren voordat het een beetje reëel wordt.
In theorie zou dat kunnen ja.
Maar het op grote schaal kweken neemt ook vele extra kosten met zich mee:
Huren van een bedrijfspand.
Ongelofelijk veel geld en tijd kwijt aan vergunningen.
A shit load of veiligheidsmaatregelen en regels.
In de praktijk zal de productie prijs misschien iets zakken, maar de overheid houd hier echt geen rekening mee en gooit er minimaal net zoveel accijns overheen als tabak, suiker, alcohol en benzine. De cofeeshops ( die deze accijns moeten gaan verrekenen) willen zeker niets minder gaan verdienen en zullen die de prijs ook verhogen en het op de accijns steken.
Legalisatie, nee dank u.