Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegaliseren.

Legaliseren.

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pammer zei:
Als het over België gaat.
Klik om te vergroten...
Ik ben kennelijk niet duidelijk in mijn verhaal, heb het over softdrugs legalisatie in Europa!
maar goed, als je er niet in gelooft, geloof je er niet in :wink:
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gaat niet alleen om het Nederlandse beleid. Terwijl Nederland inderdaad een strengere wetgeving omtrent drugs heeft ontwikkeld in de laatste aantal jaren, hebben enorm veel andere landen een soepeler beleid ontwikkeld. De algemene mening over cannabis veranderd langzaam (maar zeker) in het voordeel van de gebruikers. (Oud) rechters, politie medewerkers en politici geven steeds vaker aan dat de illegale status van cannabis een slecht effect heeft. Populaire media geeft steeds vaker een realistisch beeld weer van cannabis. Dit soort dingen gaan er voor zorgen dat decriminalisering een reële optie word voor veel landen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Arizona zei:
ben jij van plan binnen 50 jaar dood te gaan ofzo?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de meeste mensen op dit forum vanwege hun lifestyl niet aan de gemiddelde 76 jaar komen nee.

Ik weet niet of je op m'n leeftijd gezocht hebt? Maar misschien ben ik al wel 50? Dan hoef ik er niet nog 50 bij nee.

Gelukkig ben ik nog maar 19, en verwacht over zo'n 50 jaar toch wel komen te overlijden.
Ik weet echter dat ik een mooi en gelukkig leven heb gehad, en dat ik hoogstwaarschijnlijk een vredige dood zal hebben. Tenminste, laten we zeggen dat ik er niet voor vrees.

OT:

Ik begrijp jullie hoop niet.
Bij iedereen is er half van overtuigd dat er binnekort ( nu en 15 jaar) er een legalisatie van iig. softdrugs zal plaatsvinden.

Hoe lang is het geleden dat we hier, in Nederland een positieve verandering hebben gezien binnen het gedoogbeleid? Behalve voor de medi wiet gebruikers ( wat overal ter wereld wel sterk in opkomst is) is het alleen maar bergafwaarts gegaan.

Paddoverbod??
Sluiting van een shitloads aan cofeeshops??
Hogere straffen op telers??
Een ellenlange lijst van nieuwe verboden stoffen, die ongeveer een half jaar na ''uitvinden'' op de opiumlijst of iig in de medicijnenwet is opgenomen??
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach, het gaat nu toch goed. Waarom dan iets willen veranderen ? Het kan volgens mij alleen maar slechter erop worden.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pandaboy zei:
Wat wel moet veranderen is de voorlichting, maar da's dan weer een ander verhaal
Klik om te vergroten...
Dat vind ik in de eerste instantie ook belangrijker dan te gaan legaliseren.
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
Ach, het gaat nu toch goed. Waarom dan iets willen veranderen ? Het kan volgens mij alleen maar slechter erop worden.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, je kan roken waar en wanneer je wil (ze gaan het je toch nooit in de kinderspeeltuin laten roken, ook al was het legaal).
Je kan zonder problemen je eigen plant zetten waar je, als je het een beetje goed doet, genoeg wiet van afhaalt voor een heel jaar. En je mag ook nog eens wat op zak hebben zonder "echte" gevolgen.

Ik ben blij met de situatie zoals ze nu is, een verdere legalisatie zou zorgen voor drugstoerisme, 15 jaar oude kindjes die i.p.v. enkel dronken door de stad lopen, dronken & stoned door de stad lopen, etc...

Wat wel moet veranderen is de voorlichting, maar da's dan weer een ander verhaal
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pandaboy zei:
Ik ben blij met de situatie zoals ze nu is, een verdere legalisatie zou zorgen voor drugstoerisme, 15 jaar oude kindjes die i.p.v. enkel dronken door de stad lopen, dronken & stoned door de stad lopen, etc...
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je dat op de moment meer zal hebben, dan wanneer je het legaliseert.

een dealer vraagt geen ID kaart he, een coffeeshop wel..
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pandaboy zei:
Ik ben blij met de situatie zoals ze nu is, een verdere legalisatie zou zorgen voor drugstoerisme, 15 jaar oude kindjes die i.p.v. enkel dronken door de stad lopen, dronken & stoned door de stad lopen, etc...
Klik om te vergroten...

Alsof dat zou gebeuren door legalisatie. Ten eerste hebben we nu al drugs toeristen en ten tweede mogen coffeeshops dan nog steeds geen wiet verkopen aan mensen jonger dan 18 jaar. Mensen gaan niet drugs gebruiken omdat het legaal is in Nederland. Mensen gaan drugs gebruiken omdat ze dat willen doen, zodra ze dat bepaald hebben, gaan ze naar Nederland om daar drugs te kopen. Als ze dat toch al van plan zijn, kunnen we net zo goed wat geld ermee verdienen.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legaliseer het maar, meteen van dat gezeik af.
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Escoban zei:
Pandaboy zei:
Ik ben blij met de situatie zoals ze nu is, een verdere legalisatie zou zorgen voor drugstoerisme, 15 jaar oude kindjes die i.p.v. enkel dronken door de stad lopen, dronken & stoned door de stad lopen, etc...
Klik om te vergroten...

Alsof dat zou gebeuren door legalisatie. Ten eerste hebben we nu al drugs toeristen en ten tweede mogen coffeeshops dan nog steeds geen wiet verkopen aan mensen jonger dan 18 jaar. Mensen gaan niet drugs gebruiken omdat het legaal is in Nederland. Mensen gaan drugs gebruiken omdat ze dat willen doen, zodra ze dat bepaald hebben, gaan ze naar Nederland om daar drugs te kopen. Als ze dat toch al van plan zijn, kunnen we net zo goed wat geld ermee verdienen.
Klik om te vergroten...

Die 15 jaar oude kinderen zuipen zich nu te pletter na de examens omdat je al iemand moet kennen (3e middelbaar spreken we hier he, dus de meeste mensen hebben dan nog geen "dealer") wil je wiet kopen. Die drank is ook 18+ maar ze laten gewoon oudere studiegenoten of vrienden voor hen kopen.
Waneer dan wiet legaal zou zijn en de coffeeshops floreren, gaan die jongeren zeker beginnen met blowen omdat ze er toegang tot hebben. In nederland gebeurt dit niet omdat het bijna deel is van jullie cultuur.
Hier in België echter vinden jongeren blowen stoer & cool, lees dat tripreport van die gekke 15-jarige maar, die na het roken van een jointje met flessen & scherven smeet naar zijn vrienden.

De volgende generatie jongeren zou inderdaad beter af zijn dan de huidige, maar dan ben ik al oud en geef ik er geen fuck meer om. Dus houd het nu maar zo en legaliseer het als ik huisvadertje ben

EDIT: Ik had het over belgen in de post waarop jij reageerde :wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Veel succes!
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wanneer legaliseren ze nu eindelijk heel de boel eens?

Hoe kunnen we het pushen? hoe krijgen we het in het hoofd van de politiekers?
Hoe kunnen we dit alles rationeel benaderen?

ik denk hoe langer hoe meer dat de legalisering wordt tegengewerkt door een machtigere elite, die niet wil dat hennep kan/mag gekweekt worden (door de vele voordelen die dit heeft voor de mens, en de vele nadelen dit heeft voor de farma industrie, textiel industrie etc.. maw: mensen die geld verdienen op het verbod).

Of is het allemaal maar paranoïde gezever?

een forum als dit lijkt me gewoon een goede basis om van te vertrekken, vermits het intellect & open-mindness hier wel aanwezig is.

Peace.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Veel succes!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Inderdaad, veel succes. Jij liever dan ik.
m
maffiamastahLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja er zijn natuurlijk altijd mensen die liever lui dan moe zijn. :wave:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
maffiamastah zei:
ja er zijn natuurlijk altijd mensen die liever lui dan moe zijn. :wave:
Klik om te vergroten...

Het is iets wat toch niet gaat lukken... Onbegonnen werk.
m
maffiamastahLid
01-01-2024, 00:00
#16
met die instelling blijf je zwakzinnig
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha, de Vincent. Die is ook niet vies van een jointje, dat algemeen geweten. :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat wil je gaan doen dan? Met wat spandoeken dingen gaan roepen waar toch niet naar geluisterd wordt?

Die dingen zijn al allemaal gedaan, zonder succes. Laat het gewoon zoals het is, alsof er hier in België echt een spel van wordt gemaakt dat we een jointje roken... :rolleyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
maffiamastah zei:
met die instelling blijf je zwakzinnig
Klik om te vergroten...

Dat is jouw mening.

Ik zie het echter niet als een daad van zwakzinnigheid maar als een daad van verstand. Verstand om in te zien dat je er niks mee gaat bereiken.

Ik deel mijn mening wel lekker met KoxBox, want jij bent degene die hier zwakzinnig is. Je oordeelt over iemand die je helemaal niet kent.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
Ik deel mijn mening wel lekker met KoxBox, want jij bent degene die hier zwakzinnig is. Je oordeelt over iemand die je helemaal niet kent.
Klik om te vergroten...
Lekker puh!


Nee, serieus. Moesten we nu opgejaagd worden als een stuk wild omdat we een paar grammetjes op zak hebben tot daar. Maar nu maken ze er geen enkel probleem van (als je gebruiker bent) dat je een jointje rookt, zolang je niet voor overlast zorgt (wat ik volkomen normaal vind).

In België mag niets, maar kan alles. Ik vind het best goed zo.

En als je in Nederland woont heb je al helemaal niet te klagen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."