Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPuurpijpje - aan te raden?

Puurpijpje - aan te raden?

20 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het roken van een pijpje is buiten het effect alsnog tering chill, rustig de vlam d'r boven houden, gigantische wolken rook maken. :sunglasses:
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chill,

Wat voor pijpje heb je nu gekocht dan?
r
raadvikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een puurpijpje, mij lijkt het wel wat, lekker compact, snel high/stoned niet te veel gedoe met draaien, maar toch had ik nog wat vragen erover, want ik wil er wellicht eentje kopen;

Is het moeilijk schoon te maken?
haal je er meer THC uit dan bij een joint?
hoevaak kan je een screen/gaasje gebruiken?
Hoe gebruik je zon ding nou eigenlijk? (Gewoon inhaleren als een waterpijp?)
Is het sterk op je longen? (zal ik out gaan eerste keer? :P)
Zijn er nog bepaalde soorten pijpjes die jullie mij aanraden?

Nog andere dingen van toepassing of nadelen of wat ik moet weten?

Bedankt :)
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is het moeilijk schoon te maken?
Ja, zelfs met speciale pijpschoonmaakmiddelen wat een woord trouwens, blijft het een ramp om ze fatsoenlijk schoon te maken

haal je er meer THC uit dan bij een joint?
Je wordt er in ieder geval stoneder van, aangezien je niet de tabak erbij hebt

hoevaak kan je een screen/gaasje gebruiken?
Ik gebruik mn screens totdat ze er vercrackt uitzien, heb er nog nooit wat van opgelopen dus zal wel goed wezen

Hoe gebruik je zon ding nou eigenlijk?
Vuurtje erbij en inhaleren inderdaad

Is het sterk op je longen? (zal ik out gaan eerste keer? :P)
Hangt wat van de soort pijp af, ik heb zelf een vrij korte pijp waardoor de rook nog behoorlijk heet is en hard op de longen slaat waardoor ik nog wel eens flink moet kuchen, maar out gaan valt wel mee

Zijn er nog bepaalde soorten pijpjes die jullie mij aanraden?
In ieder geval geen metaal, dat smaakt te ranzig.. persoonlijk is glas mijn favoriet, maar dat zal wel per persoon verschillen..
r
raadvikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dankje voor je reactie,

Maar met meer thc halen uit de wiet bedoelde ik of er zeg maar per bv gram meer thc uit werd gehaald dan bij een joint.

En is het een probleem dat je het pijpje niet goed schoonkan maken?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pijpje kun je het beste uitkoken met soda.
r
raadvikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Pijpje kun je het beste uitkoken met soda.
Klik om te vergroten...
bedankt,

Hmm, zal ik dan wel proberen als ik er een heb, maar na hoeveel keer uitkoken dan?

En zijn er nog meer die glazen pijpjes advieseren?

EDIT: is het trouwens niet schadelijker voor je longen om het daar mee uit te koken of zijn er nog eventuele gevaren met het uitkoken van soda?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
raadvik zei:
Drientje zei:
Pijpje kun je het beste uitkoken met soda.
Klik om te vergroten...
bedankt,

Hmm, zal ik dan wel proberen als ik er een heb, maar na hoeveel keer uitkoken dan?

En zijn er nog meer die glazen pijpjes advieseren?

EDIT: is het trouwens niet schadelijker voor je longen om het daar mee uit te koken of zijn er nog eventuele gevaren met het uitkoken van soda?
Klik om te vergroten...
Als je uitkookt met soda en er daarna zo'n pijpen rager doorheen jast (bij de sigarenboer kun je die kopen) is je pijp weer helemaal schoon. En ik kan je inderdaad een glazen pijpje aanraden. Staat veel sjieker.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
raadvik zei:
Maar met meer thc halen uit de wiet bedoelde ik of er zeg maar per bv gram meer thc uit werd gehaald dan bij een joint.
Klik om te vergroten...

Je vraagstelling is niet helemaal juist maar ik begrijp je wel.
Je wint eigenlijk op meerdere fronten.

1. Doordat je puur rookt word je higher dan met tabak. ( puurder en langer effect, minder lam.)
2. Doordat je puur rookt slaat hij in 1 keer in, en zal je het dus als heftiger ervaren. ( minder nodig voor hetzelfde effect).
3. Doordat je het puur rookt gaat er veel minder de lucht in als bij een brandende joint.(minder nodig voor hetzelfde effect)

Om dus even kort je vraag te herformuleren en beantwoorden:

Heb ik minder wiet/hasj nodig wanneer ik uit een puurpijpje rook ten opzichte van een joint?
JA.
r
raadvikLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
raadvik zei:
Maar met meer thc halen uit de wiet bedoelde ik of er zeg maar per bv gram meer thc uit werd gehaald dan bij een joint.
Klik om te vergroten...

Je vraagstelling is niet helemaal juist maar ik begrijp je wel.
Je wint eigenlijk op meerdere fronten.

1. Doordat je puur rookt word je higher dan met tabak. ( puurder en langer effect, minder lam.)
2. Doordat je puur rookt slaat hij in 1 keer in, en zal je het dus als heftiger ervaren. ( minder nodig voor hetzelfde effect).
3. Doordat je het puur rookt gaat er veel minder de lucht in als bij een brandende joint.(minder nodig voor hetzelfde effect)

Om dus even kort je vraag te herformuleren en beantwoorden:

Heb ik minder wiet/hasj nodig wanneer ik uit een puurpijpje rook ten opzichte van een joint?
JA.
Klik om te vergroten...


Haha ja sorry voor het vekeerd formuleren van mijn vraag

Ik ga er nu zeker wel eentje kopen, maar is het zegmaar 1 trekje wat je er van neemt of meer? Hoeveel ongeveer?
En Hoeveel doe je er ongeveer in?
En het werkt ook met hasj toch?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoeveel trekjes je neemt ligt aan de hoeveelheid wiet of hasj die je er in doet.
Ook scheeld het of je er 1 seconden, 10 seconden of 30 seconden een aansteker bij houd.

Over het algemeen doe je bij wiet het kopje van zo'n klein pijpje vol met half gecrushte wiet.
Dit is zo'n 0,2 gram. Ga dan uit van 2 flinke hijssen of wat meer als je kleinere hijsjes neemt.

Puur roken doe ik eigenlijk 100% voor het effect, niet voor de smaak of de chillheid van het roken.

Uiteraard gaat het ook met hasj, misschien nog wel beter.
De hoeveelheid daar is gewoon hetzelfde ( ongeveer 0,2 gram dus) maar hasj neemt natuurlijk veel minder ruimte in.

De hoeveelheid, voorkeur voor wiet/hasj en het gebruik moet je toch zelf perfectioneren.
Net zoals iedereen andere jointjes draait, hebben de meeste ook bij pijproken voorkeuren.

( Wat mij zelf wel opvalt is dat pijp/puur rokers vaak wat kieskeuriger en perfectionistischer zijn.)

Zoek dus zelf wat jij het prettigst vind.
Ik denk wel dat als het je bevalt het kleine puurpijpje snel vervangen word door een wat grotere.
( Bong, kleine waterpijpjes enz.)

Het gebruiken van een puurpijpje zal ik nog even kort uitleggen, om alvast antwoord te geven op je waarschijnlijk volgende vraag.

In mijn ogen gezien de makkelijkste manier:
Wiet/hasj dus in het kopje. Uiteinde van het pijpje aan je mond terwijl je het met 2 vinger nog vasthoud. Met je andere hand hou je er een aansteker bij, terwijl het vlammetje bij de wiet/hasj is beginnen met hijssen. Rechtstreeks uit de pijp dus(geen trekjes nemen).
Je hoeft dus niet meer te inhaleren.

Vooral belangrijk: Neem rustige, gecontroleerde hijssen. Wanneer je merkt bijna ''vol'' te zitten haal de de aansteker weg en hijs nog even door. ( de wiet/hasj gloeit een beetje als het goed is.) Blaas nu de rook gewoon uit.

Tip om wat verspilling te voorkomen: Leg na het vlammetje weghalen de aansteker plat bovenop het kopje terwijl je het laatste beetje lucht opzuigt. Zo blijft de wiet/hasj niet zo makkelijk gloeien nadat je niet meer hijst en vliegt er dus minder de lucht in.

Nou, en kopen dat dingetje van een paar euro!
Wel goed dat je eerst veel kennis op doet, maar veel hiervan is gewoon op te zoeken op dit forum en anders via goole.

Succes.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
Het roken van een pijpje is buiten het effect alsnog tering chill, rustig de vlam d'r boven houden, gigantische wolken rook maken. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Vind ik in vergelijking met joint of sigaret niet.
Daar kun je lekker rustig van trekken, precies wanneer je wilt zonder telkens opnieuw aan te steken. Vind het rook uitblazen bij een puurpijp of bong wel veel leuker, je maakt inderdaad van die grote wolken dikke rook die ook wat langer blijft hangen.

De geur is echter zo weg ( half uurtje zonder ramen open of deo oid.) :hearteyes:
Tabak blijf je onder die omstandigheden dagen ruiken.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
Het roken van een pijpje is buiten het effect alsnog tering chill, rustig de vlam d'r boven houden, gigantische wolken rook maken. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

We doen het immers voor de rookwolk :smoke:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
StonerSmile zei:
Oom Klaas zei:
Het roken van een pijpje is buiten het effect alsnog tering chill, rustig de vlam d'r boven houden, gigantische wolken rook maken. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

We doen het immers voor de rookwolk :smoke:
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, voor wat anders?
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moet je niet aan mij vragen :wink:
r
raadvikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb hem nu, ik ga hem waarschijnlijk morgen met een paar vrienden gebruiken, hoop dat hij goed, hard (niet TE hard natuurlijk) inslaat, en het effect een paar uurtjes aanhoudt, heb er zin in :grin:

Bedankt voor alle reacties, tips etc. :)

Ik zal ook wel vertellen hoe het bevallen is voor de geïntresseerde :kots:



:tearsofjoy:
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een glazen pijpje met een spiraal waardoor de rook afgekoeld wordt :grin: Was maar 4 euri hehe
Het wordt wel snel vies maar smartshopmans zei dat sinaasappelsap goed werkt om het schoon te maken. Nog niet geprobeerd maar we zullen zien.
Op youtube stond iets over hasj olie maken van de aanslag uit je pijp, maar weet niet precies hoe dat moet.
PepTalk zei:
Tip om wat verspilling te voorkomen: Leg na het vlammetje weghalen de aansteker plat bovenop het kopje terwijl je het laatste beetje lucht opzuigt. Zo blijft de wiet/hasj niet zo makkelijk gloeien nadat je niet meer hijst en vliegt er dus minder de lucht in.
Klik om te vergroten...
:stoned: weer wat geleerd!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
En als je het schoonmaken écht zo vervelend vindt kun je om de zoveel tijd ook gewoon een nieuwe kopen. De goedkope zijn iets van 4 euro of zo?
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb zelf een metalen pijpje. maar ik ga een houte kopen. ik vind het wel grappige dingen. maar ik mis wel de smaak van een joint. dus geef ik daar de voorkeur aan.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ik vind een waterpijp toch 10x fijner dan een puurpijp voor wiet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."