Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTeek verdoofd door wiet en alcohol?

Teek verdoofd door wiet en alcohol?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga wel ff heen.

Je hebt immers geen zin in levenslange hoofdpijnen en gewrichtspijnen omdat je toen je jong was de beet van een teek hebt verwaarloosd.
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik gaf eergisteren een feestje in mijn tuin, en heb daarbij véél wiet gerookt en bier gedronken.
De volgende dag zag een vriend van mij dat er iets in mijn nek stak, het was het halve lichaam van een teek.

Nu is het al 3 dagen geleden en ik heb er nog geen gevolgen van gemerkt, geen jeuk, geen rode huid, niets.
Zou het kunnen dat de teek door van mijn bloed te zuigen verdoofd is geraakt?
Of zou ik toch maar beter naar de dokter gaan?
Ik heb gewoon geen zin om kankerveel geld uit te geven aan iets dat ik misschien helemaal niet nodig heb...
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het niet weten, alcohol hoeft niet persé een effect te hebben op de teek maar je kan sowieso beter naar de dokter gaan. Er is een kans dat je de teek dood heb geplet in je slaap of dat je je nek ergens tegen gestoten hebt waardoor de teek kapot is gegaan.

Hoe dan ook, naar de dokter gaan kan geen kwaad :). Vooral nu het lichaam kapot is is het slim om even naar dokter te gaan.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Normaal moet de teek er binnen de 24 uur uit zijn, dan heb je zo goed als geen kans op die vreselijke ziekte van Lyme (of hoe je dat ook schrijft), ik heb er 3 gehad en ben altijd langs de dokter gegaan die me bepaalde pillen voorschraf.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat kost zon doktersbezoek in Belgie ?

Ik zou denken dat als er verder helemaal niets te zien is, dat dat misschien ook betekend dat er niets aan de hand is. Maar ik denk dat je beter een medisch forum kan opzoeken dan het te vragen op drugs forum.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
dokter kost maar 20-25€ en e trekt er 75% of minder of meer van terug van het ziekenfonds

met een teek kan je maar beter oppassen ze versprijden gevaarlijke ziekts zoals lyme-diseas zeker als de platgedrukt is kan al dat gif naar jou binnen gekomen zijn, ik wil je niet bang maken iemand die ik ken heeft het zo gekregen, dus beter wat uitgeven aan dokterskoste dan aan begraafeniskoste

greetz mattski
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ohja, das niet echt "kankerveel".

Ik weet wat het risico is van teken enzo. Maar in plaats van op een drug forum te vragen zou ik dus een medisch forum kiezen. Wie weet is het wel zo dat zonder rood vlekje er geen lyme is. Ik weet het niet, maar daar zou die info evt kunnen zijn, en als die info niet bevredigend is, dan zou ik gewoon dokter gaan ja.

Maar het is ook wel een opvallend verschil. Bij elke medische vraag die op dit forum gesteld word, word er eigenlijk weinig nagedacht en reageerd iedereen "ga naar de dokter". Dat is een heel logische reactie, enerzijds omdat wij niet verantwoordelijk willen zijn voor iemand die niet naar de dokter gaat en het gaat mis, maar ook omdat in nederland de dokter altijd gratis is. In Belgie niet en dat telt voor sommigen wel mee in de afweging. Dat dat meetelt in die afweging kunnen we commentaar op hebben, maar als de kosten hoog genoeg zijn zal het voor iedereen een afweging zijn. Het bedrag is gewoon per persoon verschillend. En ik vind dat wel interessant omdat ik denk dat in Nederland veel mensen veel te snel naar de dokter gaan voor onzinnigheden en daarom word er ook wel eens gepraat over een eigen bijdrage voor de dokter. Dat klinkt ergens als een interessante oplossing, maar tegelijk is het jammer dat voor de ene die paar euro helemaal niets uit maakt en die zal dus nog steeds naar de dokter gaan als hij zijn grote teen stoot, en voor de ander maakt die paar euro zoveel uit dat die misschien niet meer gaat als het echt nodig is.
Nouja, heel of topic allemaal dus maargoed. :)
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wackie zei:
Wat kost zon doktersbezoek in Belgie ?

Ik zou denken dat als er verder helemaal niets te zien is, dat dat misschien ook betekend dat er niets aan de hand is. Maar ik denk dat je beter een medisch forum kan opzoeken dan het te vragen op drugs forum.
Klik om te vergroten...
zo goed als niets
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon naar de dokter gaan, anders verdien je gewoon je lichaam niet.
Al is het 100 euro, beter dan dat je zo'n vieze ziekte krijgt.
l
luuukLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb je de teek gelijk verwijdert? binnen 24 uur verwijdert is er erg weinig kans op lyme. als er een rode kring of vlek verschijnt moet je naar de dokter. je moet em wel goed verwijderen, dat er geen onderdelen in je lichaam achterblijven. en nooit verdoven met alcohol ofzo, gewoon bij de kop pakken met je nagels en voorzichtig eruit trekken.
ik heb wel eens rode kringe gehad en kreeg toen uit voorzorg antibiotica. dat is geen fijn spul, je word er helemaal gaar van :( helaas de keerzeide van veel buiten zijn

groetjes
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hier kan ik kort over zijn als verpleegkundige: gewoon ff laten kijken bij je huisarts, uit voorzorg. Je kan hier een rotziekte van krijgen als je pech hebt
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wackie zei:
Maar het is ook wel een opvallend verschil. Bij elke medische vraag die op dit forum gesteld word, word er eigenlijk weinig nagedacht en reageerd iedereen "ga naar de dokter". Dat is een heel logische reactie, enerzijds omdat wij niet verantwoordelijk willen zijn voor iemand die niet naar de dokter gaat en het gaat mis...
Klik om te vergroten...

Nou ik zou niet altijd zo reageren maar als ik parasiet heb die kapot is gegaan wil ik zeker naar de dokter. Dieren kunnen aardig wat ziektes verspreiden, vooral diegene die dood/kapot zijn! Het zou zonde zijn als je (zoals al gezegd is) lyme zou krijgen door een klein teekje die je niet weg wilde halen omdat 't 8 euro kostte.

Het leven is kostbaar, meer waard dat welk geld dan ook. Je hebt er maar 1 en daar ben ik persoonlijk erg zuinig op!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."