Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskan je tegenwoordig als belg nog in nederland terecht

kan je tegenwoordig als belg nog in nederland terecht

41 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#1
PepTalk zei:
Klopt. Je moet als het ware lid worden van die ene coffeeshop.
Dit zodat de locals er vrijwel geen last van hebben ( afgezien van een ongelofelijke schending van privacy, want zoiets gaat gewoon op naam).

Als belg kun je die gewoon aanvragen, en een week later krijg je hem dan thuis gestuurd of kun je hem ophalen oid. Zo kunnen ze ook makkelijk controleren dat je niet meer dan 5 gram per dag koopt. En voor de belgen zouden er nog juridische maatregelen aan vast kunnen zitten.

Maar rustig.. Zo ver is het nog lang niet. Eer dat dit idee er door is zijn alle coffeeshops ( zeker in de grensgebieden) al lang gesloten vrees ik :( .
Klik om te vergroten...

ok thx :wave:
b
bouriLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Exceptional Insight zei:
SmokeMe zei:
GOOGLE

Nee echt serieus.. hebben jullie daar ooit gehoord van GOOGLE

1e hit bij wietpas, en je ziet dat het er nog lang niet is
Klik om te vergroten...
Gewoon een "Ja, dat kan." was genoeg geweest. Had je nog tijd gescheeld ook.
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk.. In de tijd dat hij hier een account heeft aangemaakt, geactiveerd, gepost en gewacht op een antwoord had hij ook kunnen googlen en heen en weer kunnen rijden..

Als je alleen een ''ja dat kan'' als antwoord geeft, zitten we dadelijk met alleen maar zulke vragen :rolleyes:

Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :hearteyes:
Klik om te vergroten...


dacht dat ik hier moest zijn met de meeste drugs vragen aangezien het hier een drugsforum is
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tuurlijk ben je slim genoeg om niet te blowen waar je kind bij is!
Jammer dat je die hersencellen nog niet ontwikkeld had toen je het IN JE EIGEN LICHAAM bij je droeg. Wat je tijdens de zwangerschap heb gedaan is even slecht als een baby van een joint laten trekken. Jou kind is voor zijn geboorte al in aanraking en onder invloed geweest van drugs.

En dit is een drugsforum ja, en ja daar moet je natuurlijk je vragen over drugs stellen.
Maar waarom zo veel moeite doen, tijd insteken, en in jou geval kut reacties ontvangen als je het met een paar muisklikkies en 2 regels lezen ook had geweten?

Wel weer erg sociaal dat je iedereen persoonlijk bedankt voor zijn of haar reacties!
Als tip hiervoor wil ik je wel meegeven dat je beter iedereen in 1 berichtje kunt bedankt door steeds gewoon een @... te geven. Blijft je topic wat overzichterlijker.
a
aapje000Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hey ik heb ook nog een vraagje en wou hiervoor niet meteen een nieuw topic aanmaken omdat het hier ook nog wel in dit topic past.
Als je nu als Belg naar Maastricht gaat met de auto voor weed te halen hoe zit het dan met controles? Wordt er echt veel gecontroleerd op de snelweg bvb, ik kan me dit moeilijk inbeelden.
En als je gepakt wordt , moet je het dan gewoon afgeven of wordt er ook een pv opgesteld (ik neem aan dat dit wel te maken heeft met de hoeveelheid die je bijhebt bvb 5g is iets heel anders als een halve kg), ik heb wel gegoogeld enzo maar echt een eenduidig antwoord krijg ik hier niet te zien.

Ook nog tips ivm welke coffeeshops goed zijn qua klantvriendelijkheid, prijs/kwaliteit enzo?

Grtz :wink:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
PepTalk zei:
Dit forum is er om kennis te delen, de kennis op dit forum komt denk ik voor ongeveer de helft van google. google :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Dit forum is ook om ervaringen te delen. Ga jij lekker ervaringen googlen!
Klik om te vergroten...

http://www.erowid.org/experiences/

:grin:
K
KAKKENLid
01-01-2024, 00:00
#6
JA IK KAN DAT WANT IK BEN DE BESTE
m
mercury.31Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ja dat kan, neem wel je paspoort mee anders kom je der in maastricht niet in
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Aapje, je kan altijd pech hebben met een controle, ga daarom op uren dat controles niet logisch zijn ('s middags op ma di woe of do. ofzo)

Gewoon gaan, ket fixen, terugrijde, geniete ^^
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
And our manic depressed hero is back!!
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, maar je wordt hier niet serieus genomen. :P
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar wat met Belgen die doordeweeks in Nederland zijn gevestigd voor werk?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Irezz zei:
Maar wat met Belgen die doordeweeks in Nederland zijn gevestigd voor werk?
Klik om te vergroten...

Wat is daarmee?
Belgen die niet in Nederland werken kunnen wiet kopen, en die wel in Nederland werken ook.. :confused:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
Wat is daarmee?
Belgen die niet in Nederland werken kunnen wiet kopen, en die wel in Nederland werken ook.. :confused:
Klik om te vergroten...

Nu blijkbaar wel nog ja. Heel dit wietpasjessysteem is compléét aan me voorbijgegaan?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Irezz zei:
PepTalk zei:
Wat is daarmee?
Belgen die niet in Nederland werken kunnen wiet kopen, en die wel in Nederland werken ook.. :confused:
Klik om te vergroten...

Nu blijkbaar wel nog ja. Heel dit wietpasjessysteem is compléét aan me voorbijgegaan?
Klik om te vergroten...

Duurt ook nog wel even voor het echt door is hoor.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wietpas duurt inderdaad nog wel even en of het echt door komt ..... er zijn wel een aantal steden die een proefreclarium draaien
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoop dat het nog wel even blijft aanslepen, heb deze maand gelezen dat het niet zooo lang meer gaat duren voor de eerlijke (Nederlandstalige) Belg gebannen wordt.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dan gaat de eerlijke belg gewoon zijn vingers wat vuiler maken :)
B
Buddha CheeseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik dacht dat je als Belg sowieso ook gewoon zo'n pasje kon aanvragen? Anders zou het ingaan tegen de discriminatiewetten binnen de Europese Gemeenscap. Kan je wel maar 3 gram of whatever per dag gaan halen natuurlijk, wat de reis naar Nederland wel minder interessant maakt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#19
Buddha Cheese zei:
Ik dacht dat je als Belg sowieso ook gewoon zo'n pasje kon aanvragen? Anders zou het ingaan tegen de discriminatiewetten binnen de Europese Gemeenscap. Kan je wel maar 3 gram of whatever per dag gaan halen natuurlijk, wat de reis naar Nederland wel minder interessant maakt.
Klik om te vergroten...

Klopt, al zoude ze ons veel liever gewoon bannen maar dat gaat dus niet. Maar je betaald meer aan benzine dan aan de wiet voor die luttele 3 gram. Dan koop ik het liever gewoon hier.

Iemand een idee wanneer het systeem van start gaat?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Wietpas duurt inderdaad nog wel even en of het echt door komt .....
Klik om te vergroten...
Zeiden we dat met het paddoverbod ook niet :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."