Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspuur roken aanslag op keel?

puur roken aanslag op keel?

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat je even moet wennen. Als je het blijft doen raak je eraan gewend
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste DF'ers,

sinds vorige week maandag ben ik gestopt met het roken van tabak (Zaterdagnacht toch nog 1 peukje gerookt). Als logisch gevolg daarvan ben ik ook opgehouden met tabak in m'n joints te doen. (Puur roken geeft sowieso een veel fijner effect :stoned: ). Dit heb ik zowel vrijdagavond als maandag overdag gedaan, een pure joint gerookt dus. Effect bevalt me prima, alleen het voelde al vrij scherp aan de keel.

Nu heb ik echt last van mijn keel, het voelt net alsof er iets verbrand is waar de lucht met elke teug adem langs schraapt. Mijn vraag: is dit een gevolg van het puur roken, een lichamelijke reactie op het stoppen met roken of geen van beiden?

Greetingss
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je veel gehoest ? :grin:
Als ik puur draai hoest ik me een ei af :sunglasses:
Dat zou een logische verklaring kunnen zijn.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Puur roken hoeft geen hoestbui te veroorzaken, gewoon niet zo lomp hard hijsen en rustig aan roken...
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
idd, als ik een dikke bong rip neem, zit ik ook wel 5minuten te hoeste xD
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Door het hoesten gaat je keel inderdaad zo aanvoelen.
Maar een pure joint vind ik zachter op m'n keel dan eentje met tabak, net als met een pijp.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Komt door het hoesten ja, en komt wel meer voor mij het puur roken.
Maar echt dagen erna nog last ervan hebben? :confused:

Zoals je het beschrijft, iets wat verbrand is en elke ademteug pijn doet klinkt wel precies als de ''ik heb puur gerookt rauwe keel'' ja..

Oom Klaas zei:
Maar een pure joint vind ik zachter op m'n keel dan eentje met tabak, net als met een pijp.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik niet, wel fijner qua smaak en impact op m'n longen, maar op m'n keel zelf is het altijd scherp. Ik dacht altijd dat dit aan de wiet lag die ik rookte, maar bij mij eigen gekweekte 100% bio buiten wiet heb ik het ook. Wel minder..

Edit: :stoned: Na een tijdje went het wel:)
d
drugsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Puur roken vind ik tov met tabak een verademing

Ik doe beide echter zelden, omdat ik nu een vaporizer heb aangesloten op een bong. De lucht die je dan inademt is nog frisser dan een lentebries door een hennepveld :stoned:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Ik rook eigenlijk altijd puur, en heb nergens last van. Als ik nu een joint met tabak zou roken, zou ik weer kapot gaan.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
drugsgebruiker zei:
Puur roken vind ik tov met tabak een verademing

Ik doe beide echter zelden, omdat ik nu een vaporizer heb aangesloten op een bong. De lucht die je dan inademt is nog frisser dan een lentebries door een hennepveld :stoned:
Klik om te vergroten...

Wow, dat is nog best wel een vet idee :grin:

Chris Pontius zei:
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Ik rook eigenlijk altijd puur, en heb nergens last van. Als ik nu een joint met tabak zou roken, zou ik weer kapot gaan.
Klik om te vergroten...

Bereid je maar voor :sunglasses:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oom Klaas zei:
Bereid je maar voor :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Hahaha, ik wacht geduldig af :)
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#12
heb er tot de dag van vandaag last van (het hoesten), dus denk dat het meer komt door algemene verkoudheid.. ook last van een loopneus / verstopte neus namelijk. zal zo eens de som op de proef nemen en heel rustig aan van mijn pure wietje roken :stoned:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
1percent zei:
Als logisch gevolg daarvan ben ik ook opgehouden met tabak in m'n joints te doen.
Klik om te vergroten...

fucke youe :angry:
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dreuge zei:
1percent zei:
Als logisch gevolg daarvan ben ik ook opgehouden met tabak in m'n joints te doen.
Klik om te vergroten...

fucke youe :angry:
Klik om te vergroten...

excusez-moi? gestopt met tabak roken = geen tabak roken = dus ook geen tabak in mn joints.

vreemde gedachtengang? niet logisch?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#15
1percent zei:
excusez-moi? gestopt met tabak roken = geen tabak roken = dus ook geen tabak in mn joints.

vreemde gedachtengang? niet logisch?
Klik om te vergroten...
Denk hij kennelijk anders over.
Dreuge zei:
We weten natuurlijk allemaal dat roken GAY en kansloos is, daarom ben ik sinds 3 dagen gestopt :rock:

Regels:
-Blowen mag nog wel met tabak, maar als je na het stoppen met roken extra veel gaat blowen ben je een fag
Klik om te vergroten...

En aan het roken van een pure joint wen je wel aan. :wink:
In het begin moeten de meeste vaak hoesten omdat het soms nogal scherp kan aanvoelen.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben ook gestopt met roken en doe nog wel tabak in mijn joints. Je stopt toch met roken, niet met blowen? Moet je zelf verder weten hoor maar zo logisch vind ik het zelf niet :P
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#17
hmm tsja ieder zn ding natuurlijk, ik denk dat voor mij helemaal geen tabak het best werkt om te stoppen.

maar mbt puur: zonet ging inderdaad beter, eerste hijsje was prikkelend, rest ging prima :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."