Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnederlands paspoort

nederlands paspoort

30 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb in Tilburg of Breda eigenlijk enkel overlast gehad van Nederlanders :P
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zie dat je uit Belgie komt.

Dit wordt elke week gevraagd.. Als er echt iets is dan hoor je het wel.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
B B Bullshit!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pizza Haze zei:
Als er echt iets is dan hoor je het wel.
Klik om te vergroten...
Dat deed hij dan ook. Alleen niet uit een erg betrouwbare bron, want:
cropp zei:
B B Bullshit!
Klik om te vergroten...
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hier in nederland is het misschien wel BB Bullshit, maar in een duitse krant heb ik ook gelezen dat er een wet door komt waarmee alleen nederlanders 5 gram per dag kunnen kopen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iris zei:
maar in een duitse krant heb ik ook gelezen dat er een wet door komt waarmee alleen nederlanders 5 gram per dag kunnen kopen.
Klik om te vergroten...
cocken_weed_boy zei:
ik hoorde juist van een vriend dat er nieuwe wet is goedgekeurd in nederland.
Klik om te vergroten...

Is dit al gebeurd?
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
Is dit al gebeurd?
Klik om te vergroten...
Nee, het is:
cropp zei:
B B Bullshit!
Klik om te vergroten...
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Holländische Coffeeshops dürfen Ausländer abweisen

Der legale Drogentourismus in die Niederlande könnte bald ein Ende finden.

Nach einem beim Europäischen Gerichtshof (EuGH) vorgelegten Rechtsgutachten dürfen die niederländischen Gemeinden den Verkauf weicher Drogen in so genannten Coffeeshops auf Ortsansässige beschränken. Das Urteil wird für den kommenden Herbst erwartet. Der EuGH ist dabei nicht an das Gutachten gebunden, er folgt ihnen aber in den meisten Fällen.

In den niederländischen Coffeeshops werden neben kleinen Speisen und Getränken vor allem weiche Drogen wie Haschisch und Marihuana verkauft. Dies ist zwar verboten, die Abgabe von fünf Gramm Cannabis pro Person und Tag wird von den Behörden aber geduldet. Auch unzählige Deutsche nutzen diese Einkaufsmöglichkeit. Die Gemeinde Maastricht war die durch Drogentouristen verursachten Probleme leid und beschloss, dass die örtlichen Coffeeshops nur Niederländer einlassen dürfen. Einen Coffeeshop, der dagegen verstoßen hatte, ließ der Bürgermeister schließen.

Die Klage des Inhabers hat nun kaum noch Aussicht auf Erfolg. Denn Cannabis und andere Suchtstoffe seien keine normalen Waren, erklärte der sogenannte Generalanwalt Yves Bot in seinem Gutachten. Die Vorschriften für den EU-weiten freien Warenverkehr seien daher nicht anwendbar. Auch die Dienstleistungsfreiheit greife nicht, weil der Drogen-Verkauf an Nicht-Niederländer zu einer rechtswidrigen Einfuhr in andere EU-Staaten führen könne.

© AFP
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Over dat pasjes systeem heb ik ook ergends gelezen, maar zo ver is het nog niet....
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is een punt het regeerakkoord:

Coffeeshops worden besloten clubs die alleen voor meerderjarige inwoners van Nederland toegankelijk zijn op vertoon van een clubpas.
Klik om te vergroten...

Maar dan moet er eerst een wetsvoorstel komen en dan moet dat nog goedgekeurd worden door de eerste kamer.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lijkt me wel klote, dan kun je dus nog maar bij 1 coffeeshop langs. Of zou een pasje genoeg zijn om overal binnen te komen?
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij de lachende paus die nu vernieuwd is, 4th floor heet ie nu volgens mij, werd mij verteld dat ik de volgende keer m'n paspoort mee kan nemen; laten scannen en een foto laten maken (portretfoto) die worden daarna beide vernietigd maar moet mijn vingerafdruk geven en daar kan ik de volgende keer mee binnen komen.

Zo hoeven ze geen beveiliging in te huren.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
lolnoob zei:
Lijkt me wel klote, dan kun je dus nog maar bij 1 coffeeshop langs. Of zou een pasje genoeg zijn om overal binnen te komen?
Klik om te vergroten...

Er is alleen nog maar een voorstel, als je de moeite zou hebben genomen om hier wat over te lezen, en de concrete plannen moeten nog uitgewerkt worden.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iris zei:
Over dat pasjes systeem heb ik ook ergends gelezen, maar zo ver is het nog niet....
Klik om te vergroten...
En dat is volgens mij alleen in zogenaamde grensgebieden, maastricht, goes, enz.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoop dat een Nederlands paspoort genoeg zal zijn, dat je niet effectief in Nederland moet wonen...

Nuja, zal nog wel even duren voor het effectief van kracht zal gaan.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
cropp zei:
Iris zei:
Over dat pasjes systeem heb ik ook ergends gelezen, maar zo ver is het nog niet....
Klik om te vergroten...
En dat is volgens mij alleen in zogenaamde grensgebieden, maastricht, goes, enz.
Klik om te vergroten...

Tilburg, Breda..? :cry: Randstad?? :grin:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vraag me echt af of andere grenssteden ook zo'n overlast hadden/hebben als in Terneuzen? :confused:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
^Wat nou overlast, inkomsten!

En niet alleen voor coffeeshops...

Ik vraag me af of daar in de praktijk iets van terecht gaat komen, ik ben hier in helmond 2 keer gecontroleerd op id, op mijn 18e verjaardag, 2 dagen later en vanaf toen geloofden ze het wel...
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#19
cropp zei:
^Wat nou overlast, inkomsten!
Klik om te vergroten...
Tuurlijk, maar ik kan er ook inkomen dat een winkelstraat vol stonede Fransmannen niet direct bevorderlijk is voor het straatbeeld...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is met een parkeerautomaat toch meteen omgedraait in een positief argument, zelfs nog goed voor de werkloosheid, want dan kunnen ze weer 3 van die afgekeurde parkeerboetes uit laten delen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."