Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen met wiet op?

Trippen met wiet op?

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat wiet een tiprmiddeltje is, is mij ook al lange tijd duidelijk.

Zoals OP, gaan de gedachten ver, en worden ze complex.
Wat zeker lijkt op een keer toen ik truffels had gegeten.
Die sleep twitch heb ik ook al vaak gehad, en de toestand tussen dromen en wakker is een speciale staat van bewustzijn imo.

Zoek maar eens Astral Projection op ^^

Enjoy the herbz!

Peace! :stoned:
O
OctogonapusLid
01-01-2024, 00:00
#2
af en toe heb ik van die momenten dat ik ipv gewoon wat blow, heel veel ga blowe :grin:

en dan bedoel ik dus puur en meerdere, dan lijkt het wel alsof ik over een drempel heen ga en dat ik totaal anders op de wiet reageer, en het ook heel anders ervaar. (eigenlijk ook vergelijkbaar met een lichte truffeltrip, alles interessant vinden en niet meer recht kunnen denken)
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij 1.5g - 2gram per persoon wiet eten ga je toch wel iets wat heel erg ver lijkt op trippen. Maar het komt lang niet in de buurt van echt trippen.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lijkt me dat je dan ook enorm paranoia wordt. Doet me denken aan dit:

a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had afgelopen dinsdag een pure blunt op met 4 soortjes en 0,5 gram Caramello hasj met iemand anders. Ik had nog nooit zo iets sterk gerookt, het was ook constant hijsen en hoesten. Toen hij op was was ik wel lichtjes aan het trippen, maar zonder visuals.

N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#6
lolnoob zei:
Lijkt me dat je dan ook enorm paranoia wordt. Doet me denken aan dit:
Klik om te vergroten...

Nou niet echt, zolang je het onder controle kan houden. Het heeft zeker wel de potentie om paranoia sterk aan te wakkeren ( zeker dan bij 1.5gr+ oraal). Met zo'n dosis doet de high zeker niet onder voor harddrugs hoor, als 'onervaren' gebruiker zou ik echt veel minder doen. rond de 2gr/pp was echt op het randje, misschien zelfs iets te hard
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
2 gram pp is, mits je het goed bereid, zelfs voor ervaren gebruikers veel te veel.
Beginner zou ik altijd 0,1-0,5 aanraadden. Heb zelf 1 keer een gram verwerkt in wat muffins, en dat was voor mij toch veel te hard. Psychologisch dan...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#8
lolnoob zei:
Lijkt me dat je dan ook enorm paranoia wordt. Doet me denken aan dit:

Klik om te vergroten...

hahaaaaahahahah hebben ze nou 25gram in die brownies gedaan? :tearsofjoy:
t
twenty4sevenLid
01-01-2024, 00:00
#9
volgens mij was je gewoon K***** stoned :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dit eigenlijk altijd als ik ga blowen. Ik rook mezelf (puur) altijd helemaal scheel, ga dan op bed liggen trippen en na een uurtje of 2 val ik in slaap.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey,

Gisteren samen met een maat wat wiet in een pijpje gedaan (geen tabak) en even flink lopen lurken. Voelde niet zoveel gingen weer naar binnen beetje stoned, verder geen zware effecten. Ik ga boven op bed zitten en ben me toch ineens een partij gaar.

- voelde alsof ik pulseerde (ging er over nadenken dat het mss m'n hartslag was en werd er een beetje para van)
- lichte closed eye visuals
- beetje visuele ruis met ogen open (niet genoeg om het OYV's te noemen)
- Echt een paddo/truffel manier van nadenken, heel heel heel diep ingaan op dingen net op het randje van paranoide tot bad gaan en mezelf dan weer terug halen.
- Ben denk ik van half 3 tot half 10 's avonds stoned geweest.
- hele tijd mezelf afvragen of ik het fijn vond of niet. Linkte het een beetje met het gevoel van toen ik met truffels een keer bad ging (dit was heel veel minder) en een keer toen ik wappie was na xtc (was week uit met m'n vriendin) dus dat viel toen ook niet zo lekker.

- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P

edit: Ik was op een gegeven moment ook in een tussenfase van slapen en wakker zijn (weet niet of het lucid dreaming was). Werd in ieder geval wel wakker van het gevoel dat je valt en dan schoppen met je been (sleep twitch).

iemand iets soortgelijks een keer meegemaakt?
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
yxes zei:
- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden
Klik om te vergroten...

Juiste conclusie, maar een nog betere: Wiet is en blijft een licht tripmiddel.
j
jooriesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb dit vaak als ik wiet puur rook. Ik vind dit een zeer fijne manier van wiet ervaren. Als je gewoon stoned ben hebt je er niets aan, het brengt je tot nergens.
Deze manier van wiet ervaren verlegt je gedachte grens. Maar niet iedereen zal dit als prettig ervaren. Op deze manier een bad trip met wiet is ook niet eens altijd zo verkeerd. Het voelt wel naar maar de slechte dingen horen ook bij het leven en het helpt mij wel op een bepaalde manier.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tomaat zei:
yxes zei:
- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden
Klik om te vergroten...

Juiste conclusie, maar een nog betere: Wiet is en blijft een licht tripmiddel.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik inderdaad aan de lijven ondervonden :P weet nog steeds niet of ik het heel fijn vind, het was niet wat ik zoek als ik wiet gebruik dus denk het niet. Maat van mij had een keer een badtrip op wiet, wat ik nu wel voor kan stellen. Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#15
joories zei:
Ik heb dit vaak als ik wiet puur rook. Ik vind dit een zeer fijne manier van wiet ervaren. Als je gewoon stoned ben hebt je er niets aan, het brengt je tot nergens.
Deze manier van wiet ervaren verlegt je gedachte grens. Maar niet iedereen zal dit als prettig ervaren. Op deze manier een bad trip met wiet is ook niet eens altijd zo verkeerd. Het voelt wel naar maar de slechte dingen horen ook bij het leven en het helpt mij wel op een bepaalde manier.
Klik om te vergroten...

hmm ja, ik heb al wel badtrip op truffels gehad, achteraf als zeer positief ervaren en zeker ook meegenomen tijdens het niet zo fijne stuk van deze trip. Maar het voelde niet alsof ik er heel veel uit kon halen, ik miste de eureca momentjes. Wat ik me nu ineens ook herinner is dat ik iets snapte, en zoiets had van oke nu kan ik het weer laten gaan, zodat ik het na mijn trip weer kan overdenken. Weet echter niet meer waarover het ging :P probeerde dat op dat moment wel te onthouden maar lukte me niet echt. Wiet puur is het toch niet voor mij denk ik dan :P
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#16
yxes zei:
Tomaat zei:
yxes zei:
- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden
Klik om te vergroten...

Juiste conclusie, maar een nog betere: Wiet is en blijft een licht tripmiddel.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik inderdaad aan de lijven ondervonden :P weet nog steeds niet of ik het heel fijn vind, het was niet wat ik zoek als ik wiet gebruik dus denk het niet. Maat van mij had een keer een badtrip op wiet, wat ik nu wel voor kan stellen. Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen.
Klik om te vergroten...

Ik vind persoonlijk dat het volledig van de situatie afhangt of het aangenaam is of niet. Body stoned of mental high, het is een eeuwige discussie, maar ik vind het allebei prettig in de juiste situatie. Akkoord, als je het niet ziet aankomen kan het wel raar zijn, maar als de situatie beheersbaar is (meestal wel) dan valt het allemaal goed mee.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tomaat zei:
Ik vind persoonlijk dat het volledig van de situatie afhangt of het aangenaam is of niet. Body stoned of mental high, het is een eeuwige discussie, maar ik vind het allebei prettig in de juiste situatie. Akkoord, als je het niet ziet aankomen kan het wel raar zijn, maar als de situatie beheersbaar is (meestal wel) dan valt het allemaal goed mee.
Klik om te vergroten...

Soms heb ik ook gewoon geen zin om zo diep na te denken maar om gewoon lekker stoned te zijn :)

En trouwens, tomaatman, ben je misgelopen op Anoebis he... :( :(
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ikzelf heb nog nooit last gehad van een lichte trip . Hoe stimuleer ik dit dan ? welke wiet heb je gerookt , en wat er aan vooraf gegeten/gedronken.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#19
SchilDpadDo zei:
Ikzelf heb nog nooit last gehad van een lichte trip . Hoe stimuleer ik dit dan ? welke wiet heb je gerookt , en wat er aan vooraf gegeten/gedronken.
Klik om te vergroten...

Denk dat het belange niet bij iedereen voorvalt hoor..... Je bent er wat gevoeliger aan of niet want het maakt echt niet uit of ik Haze of autoflower rook.... Stoned is visuals :)

Komt waarschijnlijk door af en toe te trippen ook.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lavalamp zei:
En trouwens, tomaatman, ben je misgelopen op Anoebis he... :( :(
Klik om te vergroten...

Idd, ik heb nu en dan rondgekeken, maar ik zag niemand die op je beschrijving leek. Alhoewel, ik heb het aan 1 iemand gevraagd of hij toevallig lavalamp was, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik ben het dan maar wat kalmer aan gaan doen met zoeken :grin:
Was wel een vet feestje he :stoned:

OT: Ik denk niet dat dat 'op te roepen' valt. Gewoon combinatie van soort wiet (amnesia bv), set en setting en een schepje toeval...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."