Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspasjessysteem goedgekeud?

pasjessysteem goedgekeud?

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
In Tilburg wordt alles zeer goed gecontroleerd zeker o pleeftijd. Ik heb er iig geen last van.
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe kan de overheid ooit controleren of coffeeshops zich hieraan gaan houden? Sinds wanneer heeft de overheid overzicht over hoeveel kg wiet een coffeeshop inkoopt en waar dit ingekocht wordt? Hoe kun je dit alles ooit controleren als het verboden is om wiet op grote schaal te kweken?

Als de overheid dit niet kan, heeft zo'n pasjessysteem geen kans van slagen imo. Coffeeshops kunnen gewoon door blijven verkopen aan toeristen en dit niet in de boeken zetten (volgens mij hebben ze die niet eens maargoed). Dus de enige controle die de overheid dan zou kunnen uitvoeren is 24/7 een copper bij de deur zetten die om pasjes gaat lopen vragen? Als ze dat voor alle coffeeshops moeten doen in Nederland zullen de belastingen spoedig weer gaan stijgen :openmouth:

Gewoon legaliseren, is het enige wat de overheid kan doen om ooit grip te krijgen op de wiet handel in Nederland. Snap ook niet dat ze dit nu nog steeds niet willen/aandurven!
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#3
Emo zei:
Als de overheid dit niet kan, heeft zo'n pasjessysteem geen kans van slagen imo. Coffeeshops kunnen gewoon door blijven verkopen aan toeristen en dit niet in de boeken zetten (volgens mij hebben ze die niet eens maargoed).
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit prima te controleren valt hoor, je stuurt gewoon een paar test-toeristen langs, en als deze gewoon hun wiet kunnen krijgen, dan is de shop de volgende dag voorgoed gesloten. Denk dat eigenaars er niet over zullen peinzen om deze regel in de wind te slaan.

Het schijnt zelfs dat, óók voor Nederlanders, alleen degenen een pasje kunnen krijgen die in dezelfde gemeente wonen als waar de coffeeshop is gevestigd. Woon je in een gemeente zonder een coffeeshop, dan zul je dus geen wietpas kunnen krijgen en ben je aangewezen op de illegale markt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
segfault zei:
In Maastricht heeft zich nog wat anders afgespeeld. Gelukkig zijn er nog mensen met een gezond verstand in de politiek :stoned:

Raad Maastricht tegen wietpas - 16 dec 2010
Klik om te vergroten...

Inderdaad ! :hearteyes:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dus Belgen mogen nog gewoon wiet gaan kopen in Maastricht? Aangezien het forum nog niet vol staat over het pasjessysteem ga ik er vanuit van wél?

Zou leuk zijn als iemand dit kan bevestigen, dat ik morgen niet voor niets tot daar ga. :)
a
aapje000Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ben vandaag nog geweest, no problems at all :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog steeds alles pasjesvrij ja.

Hoewel er vorige week wel in de PZC (regionale zeeuwse krant) dan de gemeentes Terneuzen(als boosdoener), Middelburg,Vlissingen en Goes rond de tafel hebben gezeten om het pasjes systeem door te voeren. De provincie zag dit als 'proef' in Zeeland ook wel zitten.

Kan zijn dat ze nog net zieltjes aan het winnen zijn, maar het komt toch wel steeds dichterbij.
Of je het pasje dan alleen aan kan vragen als je bewoner bent van de gemeente waar de desbetreffende shop is word... Daar wordt nog over gepraat..
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
hopelijk gaat breda niet met pasjes werken.
en als die pasjes er komen moet Belgie dringend de ogen openen dat ook wij nood hebben aan shops.
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#9
nope maar wel op inet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."