#1
Hoe kan de overheid ooit controleren of coffeeshops zich hieraan gaan houden? Sinds wanneer heeft de overheid overzicht over hoeveel kg wiet een coffeeshop inkoopt en waar dit ingekocht wordt? Hoe kun je dit alles ooit controleren als het verboden is om wiet op grote schaal te kweken?
Als de overheid dit niet kan, heeft zo'n pasjessysteem geen kans van slagen imo. Coffeeshops kunnen gewoon door blijven verkopen aan toeristen en dit niet in de boeken zetten (volgens mij hebben ze die niet eens maargoed). Dus de enige controle die de overheid dan zou kunnen uitvoeren is 24/7 een copper bij de deur zetten die om pasjes gaat lopen vragen? Als ze dat voor alle coffeeshops moeten doen in Nederland zullen de belastingen spoedig weer gaan stijgen
Gewoon legaliseren, is het enige wat de overheid kan doen om ooit grip te krijgen op de wiet handel in Nederland. Snap ook niet dat ze dit nu nog steeds niet willen/aandurven!
Als de overheid dit niet kan, heeft zo'n pasjessysteem geen kans van slagen imo. Coffeeshops kunnen gewoon door blijven verkopen aan toeristen en dit niet in de boeken zetten (volgens mij hebben ze die niet eens maargoed). Dus de enige controle die de overheid dan zou kunnen uitvoeren is 24/7 een copper bij de deur zetten die om pasjes gaat lopen vragen? Als ze dat voor alle coffeeshops moeten doen in Nederland zullen de belastingen spoedig weer gaan stijgen
Gewoon legaliseren, is het enige wat de overheid kan doen om ooit grip te krijgen op de wiet handel in Nederland. Snap ook niet dat ze dit nu nog steeds niet willen/aandurven!
