Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbelachelijk..

belachelijk..

102 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#1
LeonR123 zei:
duimpje zei:
Best ironisch hoe dit topic zich ontwikkeld heeft, kijkende naar de titel.
Klik om te vergroten...

Haha inderdaad :P vind et wel lachwekkend. Iemand uitschelden op n forum is best triest eigenlijk. Vraag me af of er echt gevochten word ja of nee... (niet dat ik stoer ga doen dat ik mee zou willen vechten, integendeel)

Maargoed ff ontopic: Als je kijkt naar wat alcohol met mensen doet, ze worden vaak agressief, en wat wiet met je doet, je wordt er rustig en kalm van. Heb je ooit iemand agressief zien worden van wiet? lijkt me niet nee... Daarom zou het beter zijn dat wiet meer geaccepteerd word dan alcohol. En ja ik ben minderjarig en ik blow af en toe, maar kom op, zo erg is het toch niet? Het is inderdaad zo dat mijn hersens nog in ontwikkeling zijn, maar of ik echt veel schade ondervind van af en toe een blow roken betwijfel ik.
Klik om te vergroten...


Helemaal gelijk heb je, maar men is eenmaal niet echt intelligent. Kijk maar naar de regels omtrent softdrugs dan weet je al genoeg.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#2
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oeh... Mama gangster gaat het niet leuk vinden dat zoonlief een blaadje van d'r geliefde kamerplant geplukt heeft.

Hoewel je aan het excentrieke tapijt kunt zien dat er in dat huis wel geld genoeg zit.. :stoned:
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad, het verbod op cannabis is belachelijk.
Mensen hebben zich een mening laten aanpraten, dit is namelijk makkelijker dan er zelf een te vormen. Als ieder individu cannabis vanuit een neutraal standpunt had beoordeeld, waren de meningen heel anders geweest.
Wie geen natuurlijke aantrekkingskracht heeft om drugs te gebruiken, bestempeld het onbekende maar als negatief. Dit moet eens klaar zijn. Het wordt tijd voor een tegenreactie vanuit de groene hoek, want we laten nu behoorlijk over ons heen pissen.

Cannabis, het geestverruimend kruid wordt mishandeld en vergiftigd door kwekers die uit zijn op pure winst. Rookwaar wordt bespoten om de opbrengst omhoog te halen, want dat is waar het stiekeme gekweek (meestal) toe leid. De overheid laat het maar gebeuren. Het beleid is een kladblok geworden, bezaaid met bekrompen denkvlekken en met vooroordelen besmeurde plannen over de verwaarlozing van wiet.

Het is duidelijk, de wietpas die er niet was, wordt een ramp op de planken. Koorts bij ministers moet er komen, want we worden belazerd waar we bij staan. Het is tijd voor ellebogenwerk, logisch verstand doet de rest.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
soldiermoney zei:
Mensen hebben zich een mening laten aanpraten, dit is namelijk makkelijker dan er zelf een te vormen. Als ieder individu cannabis vanuit een neutraal standpunt had beoordeeld, waren de meningen heel anders geweest.
Wie geen natuurlijke aantrekkingskracht heeft om drugs te gebruiken, bestempeld het onbekende maar als negatief. Dit moet eens klaar zijn.
Klik om te vergroten...

Dat is het probleem nog niet eens. Het echte probleem is dat de meningen van dergelijke mensen in deze 21ste eeuw nog steeds genoeg impact hebben om het verboden te houden.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#6
weyoun22 zei:
soldiermoney zei:
Mensen hebben zich een mening laten aanpraten, dit is namelijk makkelijker dan er zelf een te vormen. Als ieder individu cannabis vanuit een neutraal standpunt had beoordeeld, waren de meningen heel anders geweest.
Wie geen natuurlijke aantrekkingskracht heeft om drugs te gebruiken, bestempeld het onbekende maar als negatief. Dit moet eens klaar zijn.
Klik om te vergroten...

Dat is het probleem nog niet eens. Het echte probleem is dat de meningen van dergelijke mensen in deze 21ste eeuw nog steeds genoeg impact hebben om het verboden te houden.
Klik om te vergroten...


Dat is juist!
We hebben vrijheid van meningsuiting, maar deze is volstrekt zinloos als een mening vanaf het eerste levensjaar wordt beïnvloed door machthebbers en meelopers.
(sorry voor offtopic)
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even terzijde, wat een prachtig topic om zo even door te lezen. :tearsofjoy:
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ikgebruikniks zei:
pff mafketel ik blow als ik dat wil en ik ben bijna 18..
en jij moet gewoon rustig doen vriend :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Jij rebel! :rock:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha, ik zie nu pas dit topic, maar deze mag ingelijst worden. :grin:
i
ikgebruikniksLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vind het belachelijk dat wiet ongeaccepteerd is in de samenleving, Sommige mensen zien mensen die blowen aan voor junks, terwijl het zgn normaal is dat een kind van 13 drinkt :beer: .
en ten slotte zijn de risico's van alcohol groter als die van cannabis..

maar goed hier zal 99% het mee eens zijn, kan iemand mij uitleggen waarom het nog steeds zo is dat wiet niet geaccepteerd is, en alcohol,nicotine en caffeïne wel.. :cry:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wietgebruik is redelijk geaccepteerd in onze huidige samenleving, niet? Althans, in Nederland wordt er niet zo moeilijk over gedaan. In België ligt het wat gevoeliger, heb ik begrepen.

Overigens zouden adolescenten niet moeten blowen of drinken, mijns inziens. Maar er zijn zo veel dingen slecht voor de ontwikkeling.

Overigens heb ik één persoon letterlijk schizofreen zien worden van het blowen, en een vriend van me zat op het randje. Die is nu een jaar gestopt, maar nog altijd niet helemaal de oude.

Het wordt eerder onderschat dan overschat, aangezien alle "stoere" 13-jarige jongetjes het tegenwoordig al doen.

Olle
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb schijt, ik loop gewoon met mijn jointje over de markt en door de stad, ga lekker in de trein een joint zitten draaien, als ik zie dat een of ander burgerlijk persoon mij vies aan zit te kijken omdat ik aan het blowen ben lach ik gewoon en neem ik nog een dikke hijs...
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alcohol, nicotine en cafeïne worden niet als drugs gezien door veel mensen. Dit komt omdat deze al eeuwen worden gebruikt en omdat ze gewoon legaal zijn.

Wiet is volgens mij nog niet echt lang populair. Het gedoogbeleid in Nederland is pas in 1970 begonnen. En sindsdien heb ik het idee dat het gebruik van wiet wel langzaamaan meer geaccepteerd wordt.

Een nieuwe volgende stap zal de legalisering van de verkoop, bezit en kweek zijn (evt kweek gereguleerd en/of alleen met vergunning). Dit betekent dat de overheid het gebruik van deze drug ook toestaat, waardoor de negatieve kijk die een deel van het volg nog heeft ook sneller zal vervagen.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik vind juist dat wel gaat in deze samenleving heb vaak gesprekken met vreemden mensen bvb in de stad aleen maar omdat ik stoned ben maakt de werled wat gezelliger
ouders vinden het ook goed al vinden ze het wel zone
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hellraiser_[NL] zei:
ik vind juist dat wel gaat in deze samenleving heb vaak gesprekken met vreemden mensen bvb in de stad aleen maar omdat ik stoned ben maakt de werled wat gezelliger
ouders vinden het ook goed al vinden ze het wel zone
Klik om te vergroten...
ben je stoned of heb je reuma?
i
ikgebruikniksLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hellraiser_[NL] zei:
ik vind juist dat wel gaat in deze samenleving heb vaak gesprekken met vreemden mensen bvb in de stad aleen maar omdat ik stoned ben maakt de werled wat gezelliger
ouders vinden het ook goed al vinden ze het wel zone
Klik om te vergroten...

chille ouders hoor :mrgreen: lucky you..
mijn ouders zijn fel tegen, ik heb zelf nu 400 gram thuis liggen maar me moeder zei als ik het vind gooi ik het weg :rolleyes:

sinds dien ligt het bij me beste vriend thuis alleen ik heb zo het gevoel dat het opgerookt wordt :P

ps.. doe je vaak een blow?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stoere man, die ikgebruikniks :(
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#18
De topictitel komt wel overeen met de OP..
i
ikgebruikniksLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dubz zei:
Stoere man, die ikgebruikniks :(
Klik om te vergroten...
zoek jij ook ruzie moet je adres hebbe dan pik
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."