Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsShagvervanger

Shagvervanger

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Puur je wietje roken? dit kan op veel verschillende manieren, en zijn heel veel verschillende pijpjes te koop, je kan vaporizen of gewoon in vloeitje..
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Google eens op "Soex Herbal Molasses":
Soex Herbal Molasses is een tabaksvervanger op basis van kruiden.

Dit revolutionaire product bevat 0% teer, 0% nicotine en 0% tabak!

Desondanks rookt Soex Herbal Molasses minstens zo bevredigend als tabak dat bovengenoemde schadelijke stoffen wel bevat!

Herbal Molasses is perfect voor iedereen die wel wil genieten van de waterpijp, maar roken van teer en nicotine wil voorkomen.
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
3970 zei:
"Soex Herbal Molasses"
Klik om te vergroten...
Dat was het, ja!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Ze hadden ooit wel zoiets in de smartshop, een tabaksvervanger.. godver hoe heette dat ook alweer?
Klik om te vergroten...

greengo?

is naar mijn idee goed smerig...
A
AzharaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hier ben ik dus ook naar op zoek.
In sommige coffeeshops hebben ze sinds het rookverbod
van die kruiden op de toonbank staan, om in je jointje te rollen.
Zou je hier niet wat van kunnen kopen?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
Azhara zei:
Hier ben ik dus ook naar op zoek.
In sommige coffeeshops hebben ze sinds het rookverbod
van die kruiden op de toonbank staan, om in je jointje te rollen.
Zou je hier niet wat van kunnen kopen?
Klik om te vergroten...

dat moet je daar vragen :P

ik denk dat je het zowiezo in de betere smartshop of funshop kan kopen, en ik denk ook wel in shops waar dat spul op de toonbank staat
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Puur je wietje roken? dit kan op veel verschillende manieren, en zijn heel veel verschillende pijpjes te koop, je kan vaporizen of gewoon in vloeitje..
Klik om te vergroten...

Ik vind het jointjes draaien duidelijk horen bij wiet roken, dus een pijpje lijkt me niks.

Ik heb Knaster Cherry besteld, ik laat wel weten hoe dat is.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik doe het toch wel redelijk vaak, maar niet elke dag. Ik hoorde ook dat het roken van pure jointjes verspilling is, omdat de hoeveelheid THC die je naar binnen haalt met 1 hijs, nooit in 1 keer opgenomen kan worden.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Damiana?
Klik om te vergroten...
Gebruiken ze dat als tabaksvervanger? Ik had een keer dat extract, wat was dat smerig zeg.

Ik nam meestal Tranquilitea. Die is op zich goed te roken en verkopen ze in de smartshop (in Eindhoven in ieder geval). Zitten wel wat irritante takjes tussen welke door je vloei prikken als je niet oppast. Knarster is meer poeder en heeft dat niet. Knarster vond ik echter stinken en niet lekker (paar smaken geprobeerd).

Ik weet niet hoeveel je blowt, maar ik deed dat toen iedere dag. Dan is het wachten tot de dag dat je tabaksvervanger een keer op is en je toch wilt blowen. Bij mij was hij toen ook in de smartshop op en toen heb ik toch weer geblowt met shag, waardoor ik weer ben gaan roken vanaf toen. Als je iedere dag blowt zorg je beter voor een goede voorraad of een goed alternatief (waterpijp, maar dat vind ik niet zo relaxed).
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
gNuxx zei:
Ik doe het toch wel redelijk vaak, maar niet elke dag. Ik hoorde ook dat het roken van pure jointjes verspilling is, omdat de hoeveelheid THC die je naar binnen haalt met 1 hijs, nooit in 1 keer opgenomen kan worden.
Klik om te vergroten...


Je moet niet alles geloven wat je hoort :rolleyes: Als je een bong rookt, en je vult hem met genoeg wiet, dan kun je met wat oefening je bowl in één grote teug leeg zuigen. Gegarandeerd dat ie dan hard aankomt....hoe groter de hoeveelheid rook die je inademt, hoe meer THC je longen opnemen. Voor beginners soms wel eens te veel :rolleyes:

W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#11

L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#12
3970 zei:
gNuxx zei:
Ik doe het toch wel redelijk vaak, maar niet elke dag. Ik hoorde ook dat het roken van pure jointjes verspilling is, omdat de hoeveelheid THC die je naar binnen haalt met 1 hijs, nooit in 1 keer opgenomen kan worden.
Klik om te vergroten...


Je moet niet alles geloven wat je hoort :rolleyes: Als je een bong rookt, en je vult hem met genoeg wiet, dan kun je met wat oefening je bowl in één grote teug leeg zuigen. Gegarandeerd dat ie dan hard aankomt....hoe groter de hoeveelheid rook die je inademt, hoe meer THC je longen opnemen. Voor beginners soms wel eens te veel :rolleyes:

Klik om te vergroten...

Je leest ook niet wat ik zeg, als je een pure joint draait, de thc die in een hijs verbrand kan niet allemaal worden opgenomen, dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#13
gNuxx zei:
Je leest ook niet wat ik zeg, als je een pure joint draait, de thc die in een hijs verbrand kan niet allemaal worden opgenomen, dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)
Klik om te vergroten...
Maar een waterpijp is sowieso veel efficiënter. Ik geloof dat 70% van de THC de lucht in gaat als je een joint rookt. Hij bedoelde dus te zeggen dat als je de THC uit een flinke hit uit een bong kan verwerken (je longen dan), dan kan je dat met een hijs van een pure joint ook.

Ik merk heel erg dat je met tabak erbij veel stoneder (gaarder) wordt. Zonder is meestal wat subtieler, meer high. Ik vind een jointje met tabak ook erg lekker, komt geen enkele ander manier van cannabis gebruiken in de buurt (maar ik wil je niet demotiveren natuurlijk).
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#14
gNuxx zei:
Je leest ook niet wat ik zeg, als je een pure joint draait, de thc die in een hijs verbrand kan niet allemaal worden opgenomen, dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je wat minder vaak moet roken...wat je hierboven schrijft is voor niemand te begrijpen. :rolleyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik begrijp hem wel.

Hij DENKT dat je longen een maxiumum hebben wat betreft de thc-opname.
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk bij hoeveelheden die je in 1 keer kunt inademen.

Wel kun je gewoon beter 5 x 0.1 gram smoken ( puur) aangezein dit fijner rookt en er minder verloren gaat. ( voorbeeld: te grote hijs nemen van een puurpijpje helemaal volgestouwd, hierdoor kun je dan meteen moeten hoesten en ben je een hoop kwijt.)

Maar je kunt gewoon zoveel mogenlijk thc opneme als dat kan lijkt mij.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kan je tabak ook roasten (soort van verbranden) voor alle smaak te verwijderen. Of wil je effectief totaal met tabak stoppen? Een vervangingsmiddel lijkt me eigenlijk niet zo smakelijk, probeer anders blauwe lotus, is ook ietwat effectief en heeft best wel een lekker smaakje.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap echt niet waarom iedereen altijd moeilijk doet over hoeveel THC er wordt opgenomen of dat er een heel klein stukje extra joint wegbrandt omdat je bijvoorbeeld as wegblaast. Kom op zeg, ik denk dat ik één van de mensen op het forum ben die het minst te besteden heeft en toch boeit het me echt geen ruk, wat maakt dat kleine beetje uit.. Snap de hele gedachter erachter niet, dat ene hijsje of dat ene procentje THC dat meer of minder wordt opgenomen door je longen maakt toch niks uit? :confused:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij was het eerder dat als je je adem inhoudt om stoneder te worden bullshit was, in zekere zin.

Als je je adem inhoudt na een hijsje is na een paar seconde alle thc al opgenomen, en wordt je alleen maar "stoneder" door het niet krijgen van zuurstof.

Je kan er ook bier bij drinken, schiet het ook aardig op.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
3970 zei:
gNuxx zei:
Je leest ook niet wat ik zeg, als je een pure joint draait, de thc die in een hijs verbrand kan niet allemaal worden opgenomen, dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je wat minder vaak moet roken...wat je hierboven schrijft is voor niemand te begrijpen. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

nou nou jongen, waarom direct zulke opmerkingen als jij het vermogen niet hebt om dat simpele stukje tekst te begrijpen, dat zal heus niet aan mij liggen!!

Ik heb Knaster Cherry vandaag ontvangen, heb net een beetje getest (zonder wiet) en vond het eigenlijk best lekker roken. Blauwe Lotus zal ik ook nog proberen!

trouwens, zo kom ik aan dat stukje van verspilling:
Ook het roken van sticks (pure wiet) wordt wel als verspilling gezien. Dit vanwege het feit dat bij elke 'haal' slechts een bepaalde hoeveelheid THC kan worden opgenomen door de longen, en die hoeveelheid is minder dan in 1 haal van een sticky aanwezig is.
Klik om te vergroten...

wikipedia
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb de site niet doorgelezen, en het interesseert me ook weinig. Maar ik heb het gerookt en het heeft een aangename smaak en rookt prettig. Je voelt het ook niet zo in je longen. Een prima alternatief lijkt mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."