#1
Allereerst wil ik zeggen dat ik geïnteresseerd ben in wiet. Ik ben net 16, heb al soms wat alcohol gedronken (bier, mixdrankjes), maar nooit echt dronken geweest (wel redelijk aangeschoten). Heb ook wat dingetjes gedaan met lachgas (5x, maar wel steeds erg veel), maar ben van plan daar wat rustiger aan mee te doen, omdat het veel geld kost. Ik merk ook dat we altijd veel patronen steeds achter elkaar doen, zodat we snel door de dozen heengaan, terwijl we beter gewoon soms een ballonnetje kunnen doen, even praten, even chillen, dan weer een ballonnetje, enz. Heb op een avond 50 patronen genomen (+ redelijk aangeschoten), maar dat ga ik nooit meer doen, omdat na de 25-30 patronen ik eigenlijk niet zoveel kan 'herinneren'.
Ik heb een tijdje terug voor het eerst een voorgedraaide joint gerookt. Ik had het de eerste 5 minuten erg koud, voelde me zelfs een beetje kut (niet perse misselijk, gewoon kut), daarna ebde dat weg maar voelde ik ook niet zoveel meer. Het enige wat ik merkte dat het effect van lachgas opeens dubbel zo erg was. Al met al heb ik dus wiet nooit echt 'gevoeld', en ik ben van plan het binnenkort over te doen met een zelf gedraaide joint (of in ieder geval door een vriend). Ik heb ook nooit normaal gerookt, dus misschien kwam het effect deels door de eerste keer tabak.
Nu naar waar ik het over wilde hebben. Ik zie veel mensen op dit forum en op andere fora die zeggen dat ze elke dag een jointje roken, alsof het niks is. Als je dan vraagt of ze verslaafd zijn is het antwoord vaan dat ze elke moment kunnen stoppen. Nou wil ik geen discussie gaan houden over of iemand wel of niet verslaafd is en of wiet goed of slecht voor je is, maar ik wil jullie wel dit vragen:
- Hoeveel wiet rook je per dag?
- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?
- Ben je verslaafd?
- Zie je wiet als iets gevaarijks?
Het zou niet eerlijk zijn als ik de vragen niet zelf ook zou beantwoorden, aangezien ik zelf ook drugs gebruik/wil gebruiken (alcohol, lachgas, wiet).
Hoeveel wiet rook je per dag? Hier kan ik geen antwoord op geven, maar wat ik wel kan zeggen dat ik het soort persoon ben dat als hij aangeschoten/dronken is, weer elk moment 'normaal' kan doen. Kortom: ik heb mezelf in de hand.
Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)? Uit nieuwschierigheid/voor de kick. Dit geldt tenminste voor wiet/lachgas. Ik drink alcohol voor de gezelligheid, en omdat het je wat losser maakt (het nut van dronken zijn heb ik nooit begrepen).
Ben je verslaafd? Nee. Ik drink/rook uitsluitend met vrienden, en meestal is dat plannen als we het willen doen, dus zo vaak komt het er niet van. Voor 6en drink ik zeker niet, altijd alleen in de avond. Ik drink/rook geeneens wekelijks.
Zie je wiet als iets gevaarlijks? Ja, in zekere zin wel. Qua verslaving vergelijk ik het altijd met slaappillen. Je neemt er voor het eerst een en je slaapt heerlijk. Ga door, en je kan niet meer zonder. Zo is het met wiet ook. Uiteindelijk is het een gewoonte geworden. Wat is de lol dan? Zolang je ergens geen gewoonte van maakt, is het voor mij goed. Maakt dit wiet dan goed? Zeker niet. Feit blijft dat de rook ontzettend schadelijk is voor je longen. Maakt dit alcohol goed? Ook niet. Of wiet slechter is dan alcohol wil ik het verder niet over hebben, maar zolang je blijft onthouden dat wiet, alcohol en andere drugs NIET goed voor je zijn, je er geen gewoonte van maakt, en het niet iets anders van je leven in de weg staat (je vrienden, school, sport), dan zie ik geen problemen.
Ik heb een tijdje terug voor het eerst een voorgedraaide joint gerookt. Ik had het de eerste 5 minuten erg koud, voelde me zelfs een beetje kut (niet perse misselijk, gewoon kut), daarna ebde dat weg maar voelde ik ook niet zoveel meer. Het enige wat ik merkte dat het effect van lachgas opeens dubbel zo erg was. Al met al heb ik dus wiet nooit echt 'gevoeld', en ik ben van plan het binnenkort over te doen met een zelf gedraaide joint (of in ieder geval door een vriend). Ik heb ook nooit normaal gerookt, dus misschien kwam het effect deels door de eerste keer tabak.
Nu naar waar ik het over wilde hebben. Ik zie veel mensen op dit forum en op andere fora die zeggen dat ze elke dag een jointje roken, alsof het niks is. Als je dan vraagt of ze verslaafd zijn is het antwoord vaan dat ze elke moment kunnen stoppen. Nou wil ik geen discussie gaan houden over of iemand wel of niet verslaafd is en of wiet goed of slecht voor je is, maar ik wil jullie wel dit vragen:
- Hoeveel wiet rook je per dag?
- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?
- Ben je verslaafd?
- Zie je wiet als iets gevaarijks?
Het zou niet eerlijk zijn als ik de vragen niet zelf ook zou beantwoorden, aangezien ik zelf ook drugs gebruik/wil gebruiken (alcohol, lachgas, wiet).
Hoeveel wiet rook je per dag? Hier kan ik geen antwoord op geven, maar wat ik wel kan zeggen dat ik het soort persoon ben dat als hij aangeschoten/dronken is, weer elk moment 'normaal' kan doen. Kortom: ik heb mezelf in de hand.
Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)? Uit nieuwschierigheid/voor de kick. Dit geldt tenminste voor wiet/lachgas. Ik drink alcohol voor de gezelligheid, en omdat het je wat losser maakt (het nut van dronken zijn heb ik nooit begrepen).
Ben je verslaafd? Nee. Ik drink/rook uitsluitend met vrienden, en meestal is dat plannen als we het willen doen, dus zo vaak komt het er niet van. Voor 6en drink ik zeker niet, altijd alleen in de avond. Ik drink/rook geeneens wekelijks.
Zie je wiet als iets gevaarlijks? Ja, in zekere zin wel. Qua verslaving vergelijk ik het altijd met slaappillen. Je neemt er voor het eerst een en je slaapt heerlijk. Ga door, en je kan niet meer zonder. Zo is het met wiet ook. Uiteindelijk is het een gewoonte geworden. Wat is de lol dan? Zolang je ergens geen gewoonte van maakt, is het voor mij goed. Maakt dit wiet dan goed? Zeker niet. Feit blijft dat de rook ontzettend schadelijk is voor je longen. Maakt dit alcohol goed? Ook niet. Of wiet slechter is dan alcohol wil ik het verder niet over hebben, maar zolang je blijft onthouden dat wiet, alcohol en andere drugs NIET goed voor je zijn, je er geen gewoonte van maakt, en het niet iets anders van je leven in de weg staat (je vrienden, school, sport), dan zie ik geen problemen.
