Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de reden dat je wiet gebruikt?

Wat is de reden dat je wiet gebruikt?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AndroyedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Allereerst wil ik zeggen dat ik geïnteresseerd ben in wiet. Ik ben net 16, heb al soms wat alcohol gedronken (bier, mixdrankjes), maar nooit echt dronken geweest (wel redelijk aangeschoten). Heb ook wat dingetjes gedaan met lachgas (5x, maar wel steeds erg veel), maar ben van plan daar wat rustiger aan mee te doen, omdat het veel geld kost. Ik merk ook dat we altijd veel patronen steeds achter elkaar doen, zodat we snel door de dozen heengaan, terwijl we beter gewoon soms een ballonnetje kunnen doen, even praten, even chillen, dan weer een ballonnetje, enz. Heb op een avond 50 patronen genomen (+ redelijk aangeschoten), maar dat ga ik nooit meer doen, omdat na de 25-30 patronen ik eigenlijk niet zoveel kan 'herinneren'.

Ik heb een tijdje terug voor het eerst een voorgedraaide joint gerookt. Ik had het de eerste 5 minuten erg koud, voelde me zelfs een beetje kut (niet perse misselijk, gewoon kut), daarna ebde dat weg maar voelde ik ook niet zoveel meer. Het enige wat ik merkte dat het effect van lachgas opeens dubbel zo erg was. Al met al heb ik dus wiet nooit echt 'gevoeld', en ik ben van plan het binnenkort over te doen met een zelf gedraaide joint (of in ieder geval door een vriend). Ik heb ook nooit normaal gerookt, dus misschien kwam het effect deels door de eerste keer tabak.

Nu naar waar ik het over wilde hebben. Ik zie veel mensen op dit forum en op andere fora die zeggen dat ze elke dag een jointje roken, alsof het niks is. Als je dan vraagt of ze verslaafd zijn is het antwoord vaan dat ze elke moment kunnen stoppen. Nou wil ik geen discussie gaan houden over of iemand wel of niet verslaafd is en of wiet goed of slecht voor je is, maar ik wil jullie wel dit vragen:
- Hoeveel wiet rook je per dag?
- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?
- Ben je verslaafd?
- Zie je wiet als iets gevaarijks?


Het zou niet eerlijk zijn als ik de vragen niet zelf ook zou beantwoorden, aangezien ik zelf ook drugs gebruik/wil gebruiken (alcohol, lachgas, wiet).
Hoeveel wiet rook je per dag? Hier kan ik geen antwoord op geven, maar wat ik wel kan zeggen dat ik het soort persoon ben dat als hij aangeschoten/dronken is, weer elk moment 'normaal' kan doen. Kortom: ik heb mezelf in de hand.
Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)? Uit nieuwschierigheid/voor de kick. Dit geldt tenminste voor wiet/lachgas. Ik drink alcohol voor de gezelligheid, en omdat het je wat losser maakt (het nut van dronken zijn heb ik nooit begrepen).
Ben je verslaafd? Nee. Ik drink/rook uitsluitend met vrienden, en meestal is dat plannen als we het willen doen, dus zo vaak komt het er niet van. Voor 6en drink ik zeker niet, altijd alleen in de avond. Ik drink/rook geeneens wekelijks.
Zie je wiet als iets gevaarlijks? Ja, in zekere zin wel. Qua verslaving vergelijk ik het altijd met slaappillen. Je neemt er voor het eerst een en je slaapt heerlijk. Ga door, en je kan niet meer zonder. Zo is het met wiet ook. Uiteindelijk is het een gewoonte geworden. Wat is de lol dan? Zolang je ergens geen gewoonte van maakt, is het voor mij goed. Maakt dit wiet dan goed? Zeker niet. Feit blijft dat de rook ontzettend schadelijk is voor je longen. Maakt dit alcohol goed? Ook niet. Of wiet slechter is dan alcohol wil ik het verder niet over hebben, maar zolang je blijft onthouden dat wiet, alcohol en andere drugs NIET goed voor je zijn, je er geen gewoonte van maakt, en het niet iets anders van je leven in de weg staat (je vrienden, school, sport), dan zie ik geen problemen.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#2
- Hoeveel wiet rook je per dag?

Ik schat zon 0,2 gram, heb niet zoveel nodig.

- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?

Op het moment tegen de verveling, maar ook vooral voor de muziek en het lekkerder vinden van eten.

- Ben je verslaafd?

Nee ik denk het niet, ik heb er geen last van in de rest van me sociale dingen.

- Zie je wiet als iets gevaarijks?

Nee, maar het kan wel gevaarlijk zijn voor mensen die er niet mee weten om te gaan, maar dat geldt ook voor andere dingen zoals alcohol. :grin:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
- Hoeveel wiet rook je per dag?
Klik om te vergroten...

1 joint à 0,3 gram Haze.

- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?
Klik om te vergroten...

Lekker om te ontspannen.
- Ben je verslaafd?
Klik om te vergroten...

Best wel. Maar dan alleen in combinatie met alcohol.

- Zie je wiet als iets gevaarlijks?
Klik om te vergroten...

Nee. Maar dat ligt ook aan jezelf.
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuke vragen.

- Hoeveel wiet rook je per dag?
Niet per dag. Ik rook (vapo als het kan) wanneer de stemming er naar is en de setting. Er is niet altijd tijd voor. Ongeveer een keer in de 2-3 weken. Dit heeft voordelen kan ik je verzekeren, het blijft bizonder.

- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?
Ik ben na 22 jaar weer wiet gaan roken omdat het zo goed voelt, ik houd van muziek luisteren en dansen (wie heeft muziek tips??) en dat is zoveel leuker als je high bent (luisteren en bewegen). En je kunt je gedachten zo lekker laten dwalen. Soms is alles grappig...

- Ben je verslaafd?
Nee. Een beetje geestelijk dan... :wink: maar dat kan ook niet anders. Net zoals ik geestelijk verslaafd ben aan goede chocola.

- Zie je wiet als iets gevaarijks?
Nee, zeker niet. Nee wiet niet, maar de persoon die het gebruikt wel, de drug (wiet) kan je leven wel gaan overheersen. Je gaat de mensen opzoeken die gebruiken en 'anderen' uitsluiten. of je gaat jezelf afsluiten.
A
AndroyedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel erg bedankt, allebei, voor het beantwoorden van de vragen! Ik ben benieuwd naar de antwoorden van anderen.

Ik ga hier voor de rest niks mee doen hoor, het is geen enquête of zo, niks officieels. Ik vind het gewoon interessant.
m
monkeymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
- Hoeveel wiet rook je per dag?
1x in de 1-2weken
- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?
het maakt het meestal nog nét iets leuker met je vrienden en das meestal wel vet=]
- Ben je verslaafd?
dat ik elke dag over een lekkere joint nadenk?ja,
dat ik zin heb om in me eentje of met iemand anders gehaast in een bosje me joint op te roken,nee
- Zie je wiet als iets gevaarijks
nee, de gezondheidsrisico's dingen vallen reuze mee en het licht vooral aan hoe je ermee omgaat,(met je vrienden rustig ergus zitten of in het bos of lopend over straat oppeuzelen)
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat je niet verslaafd bent als je tijden lang dagelijks 1 joint rookt. Rook er vandaag eens niet 1, en kom morgen vertellen hoe je nacht was :rolleyes:
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#8
edblok2 zei:
Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat je niet verslaafd bent als je tijden lang dagelijks 1 joint rookt. Rook er vandaag eens niet 1, en kom morgen vertellen hoe je nacht was :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ik heb zo'n 9 jaar dagelijks wiet/hasj gerookt en heb vorige week de hele week niet geblowd.
Moet zeggen dat ik wel wat moeilijker in slaap kom, maar verder heb ik er niet zo veel problemen mee.

- Hoeveel wiet rook je per dag?
1 a 2 jointjes (hasj)

- Waarom rook je wiet (waarom gebruik je drugs)?
Je word er zo lekker ontspannen van.

- Ben je verslaafd?
Nee

- Zie je wiet als iets gevaarijks?
Zoals hierboven ook al een paar keer gezegd werd, dat ligt aan de persoon die het gebruikt.
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#9
kzal zo eerlijk mogelijk proberen te antwoorden.

hoeveel wiet rook je per dag?
2 tot 3 gram dagelijks.

waarom rook je wiet?
euhm het is begonnen uit nieuwsgierigheid, daarna was het om te ontspannen, nu is het gewoonte.

ben je verslaafd?
ik vind het heel erg maar er zijn 2dingen waar ik verslaafd aan ben en dat is wiet en speed,
maar mijn wiet verslaving vind ik persoonlijk niet zo erg.

zie je wiet als iets gevaarlijks?
als ik heel eerlijk mag zijn vindt ik van niet, zowat alle drugs dat er op de markt is is gevaarlijker dan wiet zelf alchol ( mijn mening).
b
blowfishLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoeveelheid: 1.5 a 2 gram dit zijn nu zo 6dikke jointje dagelijk

reden: vroeger was ik altijd tegen roken , blowen en harddrugs sinds 6 jaar geleden heeft mijn zus een vriendje gehad en die blowde zag ik dit en hij liet mij blowen zodat ik niet zou gaan klikken bij mijn ouders dus heb ik ook andere vrienden tegen gekomen meer geblowd meer gerookt meer harddrugs gebruikt dus je kan eigenlijk zeggen dat het plots op mijn pad is terecht gekome

ben ik verslaafd ? : aan het roken ja aan het blowen ja aan harddrugs niet echt alleen bij feestjes of op speciale feestdagen bv nieuwjaar ben ik er wel op gebrand om harddrugs te nemen

zie je wiet als iets gevaarlijks in je leven ? : ben niet zo bang voor het fysieke maar denk wel dat ik door wiet veel zake ga mislope omdat als je tam bent je afspraken uiststeld en uisteld....
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is gewoon lekkaa met ghb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."