"Wat je zelf al aangeeft, ben je een teler die er blijkbaar géén verstand ervan heeft.
1. Cannabis is onkruid, wat niet zomaar groeit.
Ten eerste is Cannabis zéér gevoelig voor stress, schimmels, ziektes en ongedierte.
(Tegenwoordig zijn er sterkere soorten, die hier meer tegen bestand zijn).
Wanneer je niet de juiste lichtschema aanhoud, word door stress de groei beĂŻnvloed, waardoor de oogst hieronder lijd.
2. Cannabis is een "Tropische" plant, wat "aandacht" nodig heeft.
Je kunt niet verwachten van Cannabis dat je zaden plant en dat de natuur vervolgens het werk doet. Cannabis heeft nog altijd de juiste omgeving nodig (Warmte, Ventilatie, Lichturen, ect).
En dan komt er ook nog het water en voeding erbij.
De gedachte dat het onkruid is wat toch wel groeit, levert dus géén "gezonde" wiet op. Juist de mensen met deze gedachte zouden zich moeten verdiepen in het telen van Cannabis.
Wat betreft de schimmels, heb ik niet aangegeven dat dit voor Psychoses, Verslaving of Sociaal-emotionele achterstanden zorgt.
Het enigste wat ik heb gedaan, is een persoon vergelijken die op maand basis minder gebruikt dan ikzelf en verschillende problemen heeft, doordat hij kiest voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit.
In dit voorbeeld heb ik aangegeven dat THC niet bijdraagt aan Psychoses, wat volgens het Trimbos-Instituut dus wel het geval is.
Wat ik aangeef met WW Original, is dat deze de potentie heeft van een THC gehalte van 17.3%.
Dit wil inderdaad niet zeggen dat het bij elke teelt hetzelfde is maar, de teler heeft hier wel degelijk invloed op.
In de tijd dat ik naar de High Live beurs ging, heb ik 2x een sample afgegeven van WW Original en alle twee de keren was het ongeveer gelijk. Dit betrof zaadjes uit dezelfde zak en dus niet een andere generatie (ga ik tenminste niet vanuit).
Wat alleen met de percentages van de stoffen bedoelt word, is dat de Cannabis plant de potentie heeft om deze percentage te behalen. (Tenzij de plant word gemanipuleerd, zodat de THC gehalte word opgekrikt).
En wat betreft je opmerking over dat Cannabis (long)Kanker veroorzaakt...
Uit eerdere onderzoeken is gebleken dat (long)Kanker werd geassocieerd met het roken van tabak. Mensen die rookten en Cannabis gebruikten, hadden géén kanker of gemuteerde kankercellen, in tegenstelling tot mensen die alleen tabak rookten.
Er was alleen nooit een diepgaand onderzoek verricht tussen de associatie tussen (long)Kanker en Cannabis.
In 2007 werd deze onderzoek gestart en in 2009 kwam de bevestiging, dat Cannabis géén (long)Kanker kan veroorzaken. (Doe eerst onderzoek voordat je met woorden begint te smijten).
En om terug te komen op het géén verstand hebben van Cannabis telen, kan ik zeggen (na het lezen van je posts), dat je er inderdaad géén verstand van hebt.
Wie aan iemand probeert wijs te maken, dat het roken van Toprot géén kwaad kan, maar word afgeraden, heeft inderdaad géén benul waar hij/zij over praat.
Het is algemeen bekend dat het roken van schimmels, schimmels in de longen veroorzaakt (in dit geval Longemfyseem)."
In: 8x meer teer in wiet?
1-1-2024