Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie is er hier succesvol gestopt??

Wie is er hier succesvol gestopt??

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BlackoutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu vanaf woensdag niet meer gesmoked. Bijna een week verder. Ik heb toevallig erge griep gehad, waardoor het stoppen ironisch genoeg makkelijk was de eerste dagen. Wel was het raar om niet te slapen, terwijl ik met 39 graden koorts rondliep. Zaterdag avond op wat oxazepam en wat wijntjes gechilled, en heerlijk geslapen (go figure)

Gister avond met volle moed in bed gestapt, en vervolgens tot half 7 's-ochtends gewacht tot de slaap zou intreden. Om half 8 viel ik dan eindelijk in slaap, om om half 9 mn wekker weer uit te drukken. Dit is dus echt vreselijk. Een grote angst van me, die werkelijkheid word. Lezen werkte niet, slaappillen werken niet, meditatie werkt niet....dus ik denk dat het gewoon geduld is. Ik heb op internet ergens gelezen dat je pijnappelklier lui word van blowen, dus je geen melatonine aanmaakt. Ik weet niet of dit een broodje aap is? Vanavond zal in ieder geval makkelijker worden, sinds ik me nu als een zombie voel.

zjimiz zei:
welke positieve dingen het jou heeft gebracht, en hoe dat zich verhoudt in het grote plaatje.
Klik om te vergroten...
Het heeft me enorm fijne chillouts gebracht met vrienden. Momenten van intens geluk, without a care in the world. Dit verhoudt zich minimaal tot het grote plaatje, maar je zou je kunnen afvragen in hoeverre geluk zich uberhaubt verhoudt tot het grote plaatje. Als ik terugdenk aan geluk van vroeger, zijn dat momenten, en geen periodes. Maar dit beeld kan ook komen door mijn huidige lifestyle. Ik hecht op dit moment nou eenmaal veel aan genot, en iets minder aan gezondheid.

zjimiz zei:
Verder vroeg ik mij welke andere genotswaren je bedoelde in je post, en in hoeverre dit wellicht te maken heeft met de situatie die je beschrijft in je oorspronkelijke post.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat als ik dat zou opsommen ik nog wel even bezig ben, maar niks op dagelijkse basis.

Rendeo zei:
maar het moet stoppen..
Klik om te vergroten...
Nog steeds goed opweg?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikzelf blow ook dagelijks, en vaak voor het slapen gaan.
Maar mocht ik eens niet (kunnen) blowen voor het slapen, dan levert dit bij mij bijna geen problemen op bij het slapen.

Ik smoke nu zo'n 4 jaar, maar mijn melatonine apparaat werkt nog prima :grin:

Wat de effecten zouden zijn van een aantal dagen helemaal niet blowen op mijn slaap zou ik niet weten. Nog niet geprobeerd.

Ik denk zelf dat het gebruik van wiet geen/weinig invloed heeft op lichamelijke reacties wat betreft het slapen (zoals de productie van melatonine), maar dat het vooral psychisch een grote rol heeft bij het helpen inslapen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ken het niet kunnen slapen als ik niet rook ook niet zo erg. Ik kom wel makkelijker in slaap als ik high ben. Vaak zelfs op de bank al. Ook het niet dromen als je gesmoked hebt ken ik niet. Ik onthoud het mss wat minder goed, maar ik droom wel degelijk.
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zovaak proberen testoppen met wiet als dat dr.phil op tv is geweest...

Ik merk aanmezelf dat ik wel blowen kan uitstellen, Ik zit thuis zonder werk en verveel me constant en daarom val ik snel op dage lijks veel blowen wat al erg irritant wordt..

Maar ik merk als ik niet blow dat ik gigantisch veel ga roken... ipv 3a4 cigeretten perdag naar een heel pakje... en dan verlies ik al snel mijn motivatie erg lastig weet niet wat i kdaarmee moet.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eerst stoppen met roken (Ook in joints) en dan stoppen met blowen.
Dan zal het stukken makkelijker gaan.

Maar kom eerst maar eens van die rot nicotine af :angry:
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja nicotine is de bad boy, draai ook altijd inderdaad joints met tabak en dan wordt die combinatie toch al snell een gewoonte.

Ik probeer minderen met roken stap voor stap dan en al draaien zonder tabak.

wish me luck!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Good luck :wave:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik ben al 21 maand volledig cannabisvrij :)
aja ik ben gewoon van de ene dag op de andere gestopt, na 3 dagen heb ik 4 dagen supereuforisch gelopen, echt fantastisch energiek en sociaal, beetje der over zelfs!

gewoon altijd blijven weigeren op wiet ist beste en mss wat minder in contact komen met wiet maaky het zeker ook makkelijker, want altijd als ik wiet rook krijg ik er wel zin in
B
BlackoutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste smokers!

Ik rook nu ongeveer 3 jaar elke avond meerdere jointjes. Ik heb ADD, en dit helpt mij enorm te ontspannen. Wel merk ik dat ik overdag de draad af en toe een beetje kwijt ben, en meer chagrijnig ben, dan vrolijk.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd te stoppen, maar dan heb ik ontzettend last van slapeloze nachten. Ik werk fulltime dus dat vormt een groot probleem. Ik heb nu melatonine pillen van 1,5 mg, maar deze voel ik nauwelijks tot niet.

Wie oh Wie heeft er een goeie manier/tip/middel om deze duivel te verbannen? (ik weet dat dit probleem grotendeels tussen de oren zit...maar misschien is dat wel de lastigste om te verslaan...)
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heej man,

Weet je wat mij helpt? Afspreken met vrienden of dierbaren, dat jij gaat stoppen met blowen.
Hang een briefje aan de muur, met de tekst "VANAF [datum] BLOW IK NOOIT MEER!".
Dat briefje moet ondertekent worden door jou en je dierbaren/vrienden. Doe dit alleen met mensen die er van overtuigd zijn dat je moet stoppen met blowen.

Succes, you can do it.
P
Peterjan12345Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik jou was zou ik niet stoppen maar mideren dus bijv. Om de dag en dan 1x per week en dan om de week enz. Dat lijkt mij de beste oplossing Grtz peterjan
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van dat laatste ben ik ook meer, maar om dat te kunnen zul je toch echt effe een tijdje moeten stoppen en daarna het liefst puur gaan roken. En het (tijdelijk) stoppen zul je toch echt gewoon moeten doen. Je kiest daarvoor of niet. Er zit niets tussenin.
Mijn advies is om dan maar een nacht of twee kut te slapen. Je wordt vanzelf zo moe dat je weer wel zal kunnen slapen. Ovrerdag extra sporten kan ook helpen. Verder is mijn advies om de dingen die je deed met blowen zo snel mogelijk zonder een keer te doen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog geen echte poging gedaan.

Ik zou eigenlijk na de afgelopen zomervakantie af gaan bouwen.
Laat dat nou net de oogsttijd zijn van de buitenwiet... :rolleyes:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Nog geen echte poging gedaan.

Ik zou eigenlijk na de afgelopen zomervakantie af gaan bouwen.
Laat dat nou net de oogsttijd zijn van de buitenwiet... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

je kan toch nog afbouwen als je een hoop wiet hebt liggen, duurt het gewoon langer eer ie op is dan.

Verder moet ik ook toegeven dat ik geen pogingen onderneem om te stoppen, ik begin er gewoon niet aan.
Kan hier ook gratis me wietje roken dus is wel extra moeilijk om niet meer te gaan roken.
Voor de oogst was ik goed bezig ( 1 jointje/dag ), nu al terug 2 a 3 jointjes/dag.
En aan verkopen denk ik niet dus ga zo nog wel een tijdje doorgaan wss.
Ergens zou ik karakter moeten tonen om terug maar 1 jointje/dag te gaan roken, maarja :wink:

grts
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Af en toe een weekje of twee niet, dat zou goed zijn. Een zogenaamde tolerantiebreak. Weet je metteen hoe moeilijk dat is en wordt je daarna ook weer lekkerder stoned...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tufnut zei:
Af en toe een weekje of twee niet, dat zou goed zijn. Een zogenaamde tolerantiebreak. Weet je metteen hoe moeilijk dat is en wordt je daarna ook weer lekkerder stoned...
Klik om te vergroten...

Is mischien wel eens het proberen waard.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb nu al weer 7 dagen niks op, word vanavond weer oldskool high(i.p.v. stoned) worden denk ik zo maar eens.
Lekker uit mn nieuwe schone puurpijpje, yumm.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
mandragora zei:
je kan toch nog afbouwen als je een hoop wiet hebt liggen, duurt het gewoon langer eer ie op is dan.
Klik om te vergroten...

Nog langer? Wat doe ik dan met de oogst van volgend jaar? :tearsofjoy:
Op dit tempo, waarbij er gemiddeld 3 jointjes en 2 bongbowltjes doorheen gaan ben ik voor de zomer nog niet uitgeblowt! :sunglasses:

Ook merk ik dat het roken van buitenwiet echt minder 'psychische' 'schade' opdoet dan binnenwiet.
Ik merk dat die vage mist wat meer wegtrekt, m'n geheugen minder gatenkaas is en dat ik minder snel wil blowen.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
PepTalk zei:
mandragora zei:
je kan toch nog afbouwen als je een hoop wiet hebt liggen, duurt het gewoon langer eer ie op is dan.
Klik om te vergroten...

Nog langer? Wat doe ik dan met de oogst van volgend jaar? :tearsofjoy:
Op dit tempo, waarbij er gemiddeld 3 jointjes en 2 bongbowltjes doorheen gaan ben ik voor de zomer nog niet uitgeblowt! :sunglasses:

Ook merk ik dat het roken van buitenwiet echt minder 'psychische' 'schade' opdoet dan binnenwiet.
Ik merk dat die vage mist wat meer wegtrekt, m'n geheugen minder gatenkaas is en dat ik minder snel wil blowen.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad. Buitenwiet is wel lekkâh ja. :)
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#20
zjimiz zei:
Blackout zei:
Beste smokers!

Ik rook nu ongeveer 3 jaar elke avond meerdere jointjes. Ik heb ADD, en dit helpt mij enorm te ontspannen. Wel merk ik dat ik overdag de draad af en toe een beetje kwijt ben, en meer chagrijnig ben, dan vrolijk.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd te stoppen, maar dan heb ik ontzettend last van slapeloze nachten. Ik werk fulltime dus dat vormt een groot probleem. Ik heb nu melatonine pillen van 1,5 mg, maar deze voel ik nauwelijks tot niet.

Wie oh Wie heeft er een goeie manier/tip/middel om deze duivel te verbannen? (ik weet dat dit probleem grotendeels tussen de oren zit...maar misschien is dat wel de lastigste om te verslaan...)
Klik om te vergroten...


Ik ben zelf een jaar of 12 fulltime blowende geweest, en inmiddels gestopt. Ik vond het ook moeilijk om te stoppen. Het zit idd voornamelijk tussen je oren, maar een mentale verslaving kan juist erg lastig zijn. Maar goed; je kan het, als je de keuze voor jezelf maakt, en er achter staat. Als je gemotiveerd bent, gaat het je zeker lukken.

Wat mij in ieder geval hielp was nagaan wat ik wilde, om welke redenen, welke doelen ik wilde behalen.

Wat mij ook hielp was nagaan wat mijn gebruik mij opleverde. Als ik jouw post lees, begrijp ik dat het in jouw situatie weinig goeds met zich meebrengt; 's avonds ben je weliswaar lekker ontspannen, maar feitelijk is dit vluchtgedrag, en deal je niet met je gevoelens, situaties en problemen. Het is net een ballon die je onder water duwt, op een gegeven moment schiet die heel hard naar boven; in jouw geval de volgende morgen als je chagrijnig bent en niet in je goede doen; de realiteit komt keihard op je af.

Ga eens na waarom je ooit begonnen bent; als ik je post goed lees is dat vanwege ontspanning; kijk eens of je alternatieven kunt bedenken die gezonder zijn en beter bij je leven passen; het kan van alles zijn, het is maar net waar je interesses liggen.

Uiteindelijk komt alles uit jezelf. Als je ervoor kiest om je problemen met drugs te bestrijden, sluit je eigenlijk een lening af met een hoge rente, en waarvan je uiteindelijk een flinke rekening gepresenteerd krijgt. Het is beter om het meteen zelf te doen, dan jezelf de illusie voor te houden dat er zoiets bestaat als een 'geluks'drug, die de hobbels voor je wegnemen. De enige die de hobbels kan nemen, ben jezelf.

Wat ik als laatste wil zeggen, dat mijn verhaal alleen opgaat voor misbruik, en zeker niet voor normaal gebruik. Met het laatste is weinig mis, in mijn ogen. Als je eenmaal je winkel op orde heb, heb je wellicht de kracht om weer normaal gaan te gebruiken.

In ieder geval succes, en laat ff weten hoe het je afgegaan is.

:wave:
Klik om te vergroten...

Wat ik even vergeten was, dat ik benieuwd ben, of je voor jouw ADD klachten al een medisch advies hebt gekregen, en of je daar wat mee kunt. Je hebt wat dat aangaat een bijzondere situatie, waarin een specialist wellicht kundig is, om verder in te adviseren, en dat ben ik uiteraard niet, ik ging meer in op een situatie zonder medische indicatie.

Laat maar ff horen, want ik ben erg benieuwd!

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."