#1
Blackout zei:Beste smokers!
Ik rook nu ongeveer 3 jaar elke avond meerdere jointjes. Ik heb ADD, en dit helpt mij enorm te ontspannen. Wel merk ik dat ik overdag de draad af en toe een beetje kwijt ben, en meer chagrijnig ben, dan vrolijk.
Ik heb al meerdere keren geprobeerd te stoppen, maar dan heb ik ontzettend last van slapeloze nachten. Ik werk fulltime dus dat vormt een groot probleem. Ik heb nu melatonine pillen van 1,5 mg, maar deze voel ik nauwelijks tot niet.
Wie oh Wie heeft er een goeie manier/tip/middel om deze duivel te verbannen? (ik weet dat dit probleem grotendeels tussen de oren zit...maar misschien is dat wel de lastigste om te verslaan...)
Ik ben zelf een jaar of 12 fulltime blowende geweest, en inmiddels gestopt. Ik vond het ook moeilijk om te stoppen. Het zit idd voornamelijk tussen je oren, maar een mentale verslaving kan juist erg lastig zijn. Maar goed; je kan het, als je de keuze voor jezelf maakt, en er achter staat. Als je gemotiveerd bent, gaat het je zeker lukken.
Wat mij in ieder geval hielp was nagaan wat ik wilde, om welke redenen, welke doelen ik wilde behalen.
Wat mij ook hielp was nagaan wat mijn gebruik mij opleverde. Als ik jouw post lees, begrijp ik dat het in jouw situatie weinig goeds met zich meebrengt; 's avonds ben je weliswaar lekker ontspannen, maar feitelijk is dit vluchtgedrag, en deal je niet met je gevoelens, situaties en problemen. Het is net een ballon die je onder water duwt, op een gegeven moment schiet die heel hard naar boven; in jouw geval de volgende morgen als je chagrijnig bent en niet in je goede doen; de realiteit komt keihard op je af.
Ga eens na waarom je ooit begonnen bent; als ik je post goed lees is dat vanwege ontspanning; kijk eens of je alternatieven kunt bedenken die gezonder zijn en beter bij je leven passen; het kan van alles zijn, het is maar net waar je interesses liggen.
Uiteindelijk komt alles uit jezelf. Als je ervoor kiest om je problemen met drugs te bestrijden, sluit je eigenlijk een lening af met een hoge rente, en waarvan je uiteindelijk een flinke rekening gepresenteerd krijgt. Het is beter om het meteen zelf te doen, dan jezelf de illusie voor te houden dat er zoiets bestaat als een 'geluks'drug, die de hobbels voor je wegnemen. De enige die de hobbels kan nemen, ben jezelf.
Wat ik als laatste wil zeggen, dat mijn verhaal alleen opgaat voor misbruik, en zeker niet voor normaal gebruik. Met het laatste is weinig mis, in mijn ogen. Als je eenmaal je winkel op orde heb, heb je wellicht de kracht om weer normaal gaan te gebruiken.
In ieder geval succes, en laat ff weten hoe het je afgegaan is.

