SteenS zei:
en steeds minder paranoia (al kan dat ook aan de soort wiet liggen).
Kijk je hier niet helemaal blind op..
Hoewel er onderling erg veel verschil zit tussen soortjes, zijn de tegenwoordig commercieel aantrekkelijke soortjes allemaal afkomstig van een aantal voorouders die op 1 hand te tellen zijn.
Laten we zeggen dat de genetische diversiteit bij cannabis uit de shop erg laag is.
Ikzelf merk ook wel goed verschil in effect tussen verschillende soorten.
Echter, veel mensen rondom mij die blowen maakt het echt helemaal niets uit wat ze roken.
Ze proeven en ruiken wiet en worden er stoned van. Ze merken weinig verschil tussen de effecten en afhankelijk van de wiet (en dosis uiteraard) zijn ze chill, stoned of heel stoned.
Ik denk dus dat het heel erg persoonsafhankelijk is.
Over de tabak: Het maakt toch niet uit of je normaal wel of niet rookt? Ik rook ook niet maar blow wel.
Wellicht komt het wat straffer aan in je keel, maar als je wiet uit waterpijpen, bongs of appelpijpjes kunt roken dan kan een (voorgedraaid) jointje er ook wel in.
Dat je de roes van de alcohol minder waardeert herken ik heel erg, maar kan ik niet verklaren.
Sinds mijn eerste jointje vind ik het ook veel minder fijn om echt dronken te zijn, ik krijg dan echt het gevoel dat ik letterlijk lichamelijk vergiftigd ben, terwijl ik het mentaal wel kan accepteren maar niet heel tof meer vind. Dit gaat dan over grotere hoeveelheden alcohol.
een glaasje of 3/4 drink ik nog erg graag! Het lekkerste vind ik eerst wat blowen, dan beginnen met drinken (tot 4 alcoholische consumpties dan) en dan weer een joint.