Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIndica's en Sativa's

Indica's en Sativa's

32 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier word kristal verkocht als hasjsoort :P

Dus inderdaad aan namen weinig af te leiden.

Op uiterlijk en geur kom je al een heel eind.
Maar dat is lastig uit te leggen en gewoon ervaring volgens mij.
T
TigerTank42Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hmm, snap ik. Zou je iets kunnen vertellen over uiterlijk? misschien dat ik het wel herken
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
SteenS zei:
en steeds minder paranoia (al kan dat ook aan de soort wiet liggen).
Klik om te vergroten...

Kijk je hier niet helemaal blind op..
Hoewel er onderling erg veel verschil zit tussen soortjes, zijn de tegenwoordig commercieel aantrekkelijke soortjes allemaal afkomstig van een aantal voorouders die op 1 hand te tellen zijn.
Laten we zeggen dat de genetische diversiteit bij cannabis uit de shop erg laag is.

Ikzelf merk ook wel goed verschil in effect tussen verschillende soorten.
Echter, veel mensen rondom mij die blowen maakt het echt helemaal niets uit wat ze roken.
Ze proeven en ruiken wiet en worden er stoned van. Ze merken weinig verschil tussen de effecten en afhankelijk van de wiet (en dosis uiteraard) zijn ze chill, stoned of heel stoned.
Ik denk dus dat het heel erg persoonsafhankelijk is.

Over de tabak: Het maakt toch niet uit of je normaal wel of niet rookt? Ik rook ook niet maar blow wel.
Wellicht komt het wat straffer aan in je keel, maar als je wiet uit waterpijpen, bongs of appelpijpjes kunt roken dan kan een (voorgedraaid) jointje er ook wel in.

Dat je de roes van de alcohol minder waardeert herken ik heel erg, maar kan ik niet verklaren.
Sinds mijn eerste jointje vind ik het ook veel minder fijn om echt dronken te zijn, ik krijg dan echt het gevoel dat ik letterlijk lichamelijk vergiftigd ben, terwijl ik het mentaal wel kan accepteren maar niet heel tof meer vind. Dit gaat dan over grotere hoeveelheden alcohol.
een glaasje of 3/4 drink ik nog erg graag! Het lekkerste vind ik eerst wat blowen, dan beginnen met drinken (tot 4 alcoholische consumpties dan) en dan weer een joint.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan ik ook proberen wiet in een sigaret filter te propen en rustig te re roken?
Ik weet niet of dat gaat, maar het probleem is, hoe kan ik het doven voor als ik genoeg heb en het wil bewaren voor later op de dag ofzo? :P

Ik heb al lege filters en heb ze al ongeveer half vol gestopt en goed aan gestampt met een potlood, of filtert het filter heel veel van de werkzame stoffen ofzo?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van die hulzen voor een sigaretten schieter bedoel je?
Dat kan in principe wel, maar zoals je zelf al zegt filtert het wel werkzame stoffen eruit ja. Ik doe het wel eens, maar je word er heel anders stoned van vind ik. Ook kun je die niet uit laten gaan als je genoeg hebt.
Bij een joint kan dit wel, de filter (tip) zorgt ervoor dat je geen spul in je mond krijgt, de rook minder warm is en de rijstevloei zorgt ervoor dat na een tijdje niet hijsen de joint uit gaat.

Ik begrijp dat je niet kunt draaien, wat je kunt doen is bij een nacht winkel cones kopen.
Ik denk dat ze die ook wel hebben in Belgie toch? Anders kun je een rollmate oid. kopen.
Dan kun je evt. de tabak nog weren door puur te draaien, maar let wel op: een puur jointje kan erg zwaar aankomen dus voor een lichte dosis is dat weer wat minder geschikt.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het vamiddag geprobeerd met sigaretten filter, en het was niet relaxed inderdaad.
Daarna heb ik gewoon een heel klein beetje in een zelfgemaakte appel pijp gedaan, dit was wel relaxed :)

Alleen dat kun je natuurlijk niet in publiek doen (uit een appelpijp roken) :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
SteenS zei:
Hmm, jammer :(
maar hoe word je dan stoned, juist meer actief of meer relaxed :P
Klik om te vergroten...

Ik werd er dan wat actiever van, maar dat kan ook aan de setting en/of alcohol liggen.

SteenS zei:
Alleen dat kun je natuurlijk niet in publiek doen (uit een appelpijp roken) :P
Klik om te vergroten...

Een ''gewone'' joint is nou ook niet echt publiekelijk geaccepteerd.
Wellicht in de stedelijke gebieden wat meer, ''Ier bie oans'' kijken ze je na of praten erover als je op straat loopt met een jointje.

Als je in het openbaar uit een pijp wilt roken koop je toch gewoon zo'n tabakspijp?
Hoeft niet zo'n ouderwetse te zijn, er zijn ook hele mooie.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#8
En ik heb wel eens gehoord van 'Greengo' een shag vervanger zonder nicotine dus, misschien kan ik daar een keer een joint mee proberen te draaien, want ik vind de meeste wiet wel ontiegelijk sterk hoor :openmouth:. Echte indica's heb ik volgensmij niet gevonden in Heerenveen, op jack herrer na dan, maar dat is ook weer een vrij sterke volgensmij.

Kent iemand een winkel in heerenveen die shag vervangers heeft, want bestellen is een beetje risky :l
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb zelf wel een Greengo gehad. Hoewel ik geen echte roker bent vond ik tabak (niet zo heel lekker) toch nog beter smaken dan greengo. Erg theeachtig als je het ruikt in het zakje.

Het is een goede tabaksvervanger, maar juist zonder die nicotine is het lastiger om dat stonede effect te krijgen. Dus een joint met wiet + greengo word je nog steeds high.

Wat dan wel het proberen waard is: Hasj zo in een jointje.
Het rookt in ieder geval wel wat rustiger dan met een pijp, dan krijg je alles in 1 a 2 shots binnen.
Lukt het je niet greengo op de kop te tikken, dan zou ik je toch aanraden eens hasj te halen en dat door een pijp te roken ipv. oraal te consumeren.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Heb zelf wel een Greengo gehad. Hoewel ik geen echte roker bent vond ik tabak (niet zo heel lekker) toch nog beter smaken dan greengo. Erg theeachtig als je het ruikt in het zakje.

Het is een goede tabaksvervanger, maar juist zonder die nicotine is het lastiger om dat stonede effect te krijgen. Dus een joint met wiet + greengo word je nog steeds high.

Wat dan wel het proberen waard is: Hasj zo in een jointje.
Het rookt in ieder geval wel wat rustiger dan met een pijp, dan krijg je alles in 1 a 2 shots binnen.
Lukt het je niet greengo op de kop te tikken, dan zou ik je toch aanraden eens hasj te halen en dat door een pijp te roken ipv. oraal te consumeren.
Klik om te vergroten...

Ja het jammere in Heerenveen haast geen echte indicas te vinden zijn, door alle mensen die het maar steeds sterker en sterker willen hebben :(
Dus wil ik het proberen dmv Greengo te gebruiken rustiger in te nemen, dan krijg je meer een rustgevender effect dan dat je het in een pijpje doet :)

EDIT: hmm misschien moet ik eens orange bud proberen, op internet staat dat dat ongeveer in de 5/10 THC zit, maarja daar zou ook wel weer vrijwel geen CBN in zitten :l
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey Steen, Oranje Bud heb ik ook van gehoord... ik had voor de grap een soort test gedaan wat de perfecte wiet voor mij zou zijn en die kwam eruit, maar ja ik heb het nog nooit ergens gevonden... ik ga ook niet zoeken.

Maar luister ff naar mij.....
Ik zie namelijk al het hele forum vol over wat je nou moet doen, maar ga gewoon HASJ ROKEN!
Ik denk dat dat perfect is voor jou, rook het in een joint of in een pijpje.... ik zelf rook ook heel vaak hasj in een pijpje.
Al ben je gewent aan hasj kan je misschien weer experimenteren met wiet, want das heerlijk :mrgreen:
Maar voor nu rook wat hasj. Hasj is eigenlijk alleen maar lichamelijk zo'n beetje, maar kijk uit want omdat het dus voornamelijk lichamelijk is ben je sneller geneigd het heel vaak te doen. Dus rook lekker een hasje op z'n tijd en misschien later een voorgedraaide joint kopen :wink:

Peace
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Orange bud is een veelgeziene soort in Rotterdam...
Maar geloof me, de naam en de wiet die je in de shop koopt heeft vrijwel nooit enige relevantie.

Een wietje met veel bruine/oranje stampers noemen ze orangebud, een wit wietje krijg de stempel White widow en elke wiet die naar kattenpis ruikt gaat de Amnesia super silver lemon chocolope haze bak in.

Smoken zei:
Maar luister ff naar mij.....
Ik zie namelijk al het hele forum vol over wat je nou moet doen, maar ga gewoon HASJ ROKEN!
Klik om te vergroten...
b
boldiennlLid
01-01-2024, 00:00
#13
Orange bud is een veelgeziene soort in Rotterdam...
Maar geloof me, de naam en de wiet die je in de shop koopt heeft vrijwel nooit enige relevantie.

Een wietje met veel bruine/oranje stampers noemen ze orangebud, een wit wietje krijg de stempel White widow en elke wiet die naar kattenpis ruikt gaat de Amnesia super silver lemon chocolope haze bak in.
Klik om te vergroten...

Is dat terecht? Zit er in de topjes die naar kattenpis ruiken (Amnesia, Super Silva) ook meer THC, zoals de coffeeshop wel beweert?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Over het algemeen wel ja.
Sativa soortjes (waarvan er tegenwoordig veel die haze achtige pis lucht hebben) bevatten, mits goed gekweekt, veel meer THC dan een indica.
Echter, andere werkzame stoffen komen ook in andere consentraties voor (sommige meer, sommige minder) waardoor het effect vaak als zwaarder en sterker word ervaren.
Op basis van enkel THC is een amnesia of super silver haze inderdaad sterker.
T
TigerTank42Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat ik hier dus uit begrijp is het lastig om te zeggen welke soort in de shop indica is en welke sativa?

De meeste haze soorten zijn sativa's toch? Maar ik wil ook wel eens wat goedkopere wiet roken zodat er meer in kan (arme student :wink: ). Voor zover ik weet is haze de enige sativa die ik ken.

Shops bij mij in de buurt hebben wel andere soorten (white widow, haagse bluf, k2, Kristal, edelweiss). Allemaal wel chill te roken maar zijn dat niet allemaal indica's?
Ik heb gelezen dat je van indica's eerder paranoide kunt worden. Sinds ik daar laatst ervaringen mee had ( dat ik paranoide werd ) ben ik er eens op gaan letten wat voor wiet ik koop.

Mijn bevinding is dat wanneer ik (silver) white widow rook, ik paranoide en angstige gevoelens krijg. Als ik dan even rationeel nadenk dan weet ik wel dat het ongegronde gevoelens zijn maar toch blijven ze er wel gedurende de high.

Laatste paar weken rook ik veel hasj (isolator) en super amnesia haze. Ik heb sindsdien nog geen paranoide/angstige gevoelens gehad.

zit dit me gewoon tussen de oren of klopt het wel?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tegenwoordig zijn er weinig échte sativa's of échte indica's te krijgen.
99% is een hybride, een kruising tussen beide dus.
Zodanig doorgekweekt dat the best of both worlds ontstaat.
De hoge opbrengst en snelle bloeitijd van een indica, en een zo hoog mogelijk THC percentage en geur van een sativa.

Maar over het algemeen als je een amnesia, super silver haze oid. koopt zijn deze sativa overheersend, en de meeste white widow, powerplant, jack herrer enz. zijn indica dominant.

Over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten en buiten buitenwiet om) betaal je voor het aandeel sativa. Hoe duurder de wiet per gram is, hoe meer sativa of hazig zal zijn.
Maar nogmaals: Dat is over het algemeen.

Ikzelf word juist wat meer para achtig van sativa's, door het lage CBD gehalte.
Maar dit is naar mijn ervaring wel persoonsafhankelijk.

Maar paranoide zit standaard tussen je oren, want het gebeurt allemaal in je hersenen.
Maar of het aangepraat is of niet kun je niet over oordelen, als je er vaak last van hebt zou ik overwegen te minderen met blowen. Vaak gaat dit je klachten verergeren.
Overstappen op hasj bied voor veel mensen die wiet te zwaar/trippy/para vinden een uitkomst.
Juist van haze soortjes heb ik wel een aantal mensen mentaal zien aftakelen..But again, de werking van sativa's achtige soortjes is bij iedereen weer anders.

Succes!
T
TigerTank42Lid
01-01-2024, 00:00
#17
thx for je reactie.

Ik moet dus gewoon uitzoeken wat de beste soort is en inderdaad wat je zegt, als het erger wordt gewoon minderen.

Hasj en dure haze soorten rook ik laatste tijd, eigenlijk geen paranoide momenten meer gehad. Gisteravond weer kristal gerookt, wat volgens mij een overheersende indica is. Soms momentjes van onrust/schichtigheid maar die trokken snel weer weg.

Lijkt er toch steeds meer op dat ik paranoide kan worden van overheersende indica soorten lijkt me!?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Over het algemeen komt er, zoals al eerder in dit topic vermeld, in indica-dominante soortjes vaak een relatief hogere concentratie CBD voor. CBD werkt onderandere als een anti-psychoticum, en kan de edgy/paranoide kantjes, afhankelijk van de verhouding cannaboiden, vaak grotendeels dempen. Kristal ken ik niet, maar de naamgeving voor wiet is in de meeste shops heel inaccuraat.(Kudo' s PepTalk en Mandragora)

Hasj kan inderdaad een oplossing zijn, grootste deel van mijn vriendengroep rookt ook alleen nog maar hasj als er geen zelfkweek buitenwiet beschikbaar is, omdat het vaak wat voorspelbaarder is, en je er niet zo enorm stoned uit gaat zien.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de teksten van PepTalk en Mandragora. Erg duidelijk.

Peace,
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Paperplane. zei:
Kudo' s
Klik om te vergroten...

Waar staat dat voor? (nog nooit gehoord) :)
T
TigerTank42Lid
01-01-2024, 00:00
#20
soort van waardering voor de reactie. op sommige fora kun je een reactie een aantal sterren geven. dit noemen ze ook wel kudo's

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."