Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIndica's en Sativa's

Indica's en Sativa's

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier word kristal verkocht als hasjsoort :P

Dus inderdaad aan namen weinig af te leiden.

Op uiterlijk en geur kom je al een heel eind.
Maar dat is lastig uit te leggen en gewoon ervaring volgens mij.
T
TigerTank42Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hmm, snap ik. Zou je iets kunnen vertellen over uiterlijk? misschien dat ik het wel herken
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Jongens,

Ik heb een paar vraagjes over wiet waar ik nergens op het internet antwoord op kan krijgen, misschien is het een onmogelijke vraag om te beantwoorden, maar ik dacht dat het misschien een goed idee was om het hier te vragen bij de echte cannabis kenners :P

Even voor de duidelijkheid, ik weet dat jij zelf (jouwn gevoelens) bepalen of je 'stoned' of 'high' bent, ik vind het een beetje ongepast om stoned of high te zeggen omdat niet iedereen zich altijd knetter stoned blowt, maar inplaats daarvan noem ik het liever gewoon 'relaxed' of 'actief' bëinvloed zijn.. ik bedoel, als de meesten zeggen ook niet tegen elkaar 'hey wil je dronken worden?' :P
Maar ik ken geen andere woorden ervoor xD

Maarja, ik weet dat er twee soorten wiet zijn; Indica en Sativa (als er een andere is, zou ik dat graag willen weten xD) en dat Indica's meer een relaxed gevoel zouden moeten geven, en sativa's juist andersom of misschien wat van beide. Maar ok hier komen de vragen xD

1: Ik zou graag een relaxte lichaamsgevoel krijgen, ik heb een keer wat Jack Herrer in mijn verdamper gedaan, maar kwam er al snel achter dat dit mij niet een fijn gevoel gaf :(
Welke soorten wiet staan bekend om een meer lichamelijk effect en minder 'mentaal' effect (als die bestaan :l)?

2: Ik word meestal actiever als ik blow, ik gebruik de laatste weekenden een zelfgemaakt waterpijpje, en ook wel eens een appel waar ik een pijpje van maak, ik rook vrij weinig, misschien 1 of 2 heissen en dan hou ik op, anders word ik paranoide en krijg ik angst, ik bedoel ik drink ook bijna nooit sterke drank, vind ik niet prettig. Maar iniedergeval ik wil wat meer een relaxed gevoel hebben, zijn er dingen die ik zou kunnen uitproberen, enige tips misschien? :)
ik verwacht geen gouden tips :P

3: Op internet lees je vaak dat mensen een lachkick krijgen van wiet, ik heb dat nog nooit gehad, echt nooit :(
Ook lees ik dat je van wiet bijvoorbeeld ook euforieze gevoellens/zintuigen kan krijgen, hieronder valt ook kleuren, maar ik heb nog nooit mooiere kleuren meegemaakt met wiet, meer juist dat ik minder kleur zie :( Hoe zit dit?

4: Ik blow meestal uit een waterpijpje elk eind van het weekend, vrij weinig ook nog, maar is dit gevaarlijk blowgedrag?

Ik hoop meer te weten te komen xD
alvast bedankt :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
SteenS zei:
Maarja, ik weet dat er twee soorten wiet zijn; Indica en Sativa (als er een andere is, zou ik dat graag willen weten.
Klik om te vergroten...
Cannabis Ruderalis, zitten echter minder werkzame stoffen in maar over het algemeen meer CBD.

SteenS zei:
1: Ik zou graag een relaxte lichaamsgevoel krijgen, ik heb een keer wat Jack Herrer in mijn verdamper gedaan, maar kwam er al snel achter dat dit mij niet een fijn gevoel gaf :(
Welke soorten wiet staan bekend om een meer lichamelijk effect en minder 'mentaal' effect (als die bestaan :l)?
Klik om te vergroten...
Inderdaad de indica's zouden meer een body stone moeten geven, maar probeer eens hasj zou ik zo zeggen.

SteenS zei:
2: Ik word meestal actiever als ik blow, ik gebruik de laatste weekenden een zelfgemaakt waterpijpje, en ook wel eens een appel waar ik een pijpje van maak, ik rook vrij weinig, misschien 1 of 2 heissen en dan hou ik op, anders word ik paranoide en krijg ik angst, ik bedoel ik drink ook bijna nooit sterke drank, vind ik niet prettig. Maar iniedergeval ik wil wat meer een relaxed gevoel hebben, zijn er dingen die ik zou kunnen uitproberen, enige tips misschien? :)
ik verwacht geen gouden tips :P
Klik om te vergroten...
Hasj :wink:

SteenS zei:
3: Op internet lees je vaak dat mensen een lachkick krijgen van wiet, ik heb dat nog nooit gehad, echt nooit :(
Ook lees ik dat je van wiet bijvoorbeeld ook euforieze gevoellens/zintuigen kan krijgen, hieronder valt ook kleuren, maar ik heb nog nooit mooiere kleuren meegemaakt met wiet, meer juist dat ik minder kleur zie :( Hoe zit dit?
Klik om te vergroten...
Hangt af van individu tot individu, hoe mensen wiet ervaren kan enorm verschillen.

SteenS zei:
4: Ik blow meestal uit een waterpijpje elk eind van het weekend, vrij weinig ook nog, maar is dit gevaarlijk blowgedrag?
Klik om te vergroten...
gezonder is natuurlijk om helemaal niet te blowen, maar dit is absoluut geen gevaarlijk blowgedrag.

Grts!
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
maar zoals je zelf al zegt filtert het wel werkzame stoffen eruit ja. Ik doe het wel eens, maar je word er heel anders stoned van vind ik.
Klik om te vergroten...

Hmm, jammer :(
maar hoe word je dan stoned, juist meer actief of meer relaxed :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alles wat mandragora zegt +

Je rookt altijd puur en uit een pijpje. Dit zorgt voor een meer high ''mentaal'' effect.
Wanneer je de wiet (of hasj, zou hier verder mee experimenteren. Niet oraal maar roken) samen met tabak rookt word je meer stoned. Dat ruste kalme relaxte lichamelijke gevoel wat jij bedoelt.

SteenS zei:
4: Ik blow meestal uit een waterpijpje elk eind van het weekend, vrij weinig ook nog, maar is dit gevaarlijk blowgedrag?
Klik om te vergroten...

Steen, ik heb nu al een aantal berichten van je gelezen.
Hoewel het opzich geen gevaarlijk rookgedrag is, zou ik in jou specifieke geval wat meer uitkijken.
Je beschrijft zelf dat je niet erg goed tegen wiet kunt (snel paranoide, paniekaavallen ed.)
Dit soort verschijnselen kunnen sluimeringen zijn van een onderliggende psychose, schizofrenie en andere psychische aandoeningen die door veel en langdurig blowen naar buiten kunnen komen.
Ik zeg absoluut niet dat dit bij jou het geval is, of zal gaan gebeuren. Maar let wel goed op die indicatoren van je eigen hersenen. Gebeurt het (steeds) vaker dat je (veel) negatieve effecten ervaart denk dan na of cannabis wel de juiste drug voor je is, en of drugs gebruiken überhaupt wel verstandig is.

Om nog even terug te komen op je vragen:

Wederom zoals mandragora al zei, is er ook nog de cannabis ruderalis.
Van zichzelf niet erg potent (sterk), maar inmiddels redelijk goed ingekruist met indica, sativa en hybride soorten. Deze kennen we als de autoflowers.
In de shops inderdaad niet te krijgen, hoewel ik in Amsterdam wel eens een lowryder ben tegen gekomen. Autoflowers worden ook niet echt commercieel gegroeit.
De Ruderalismix (autoflowers dus) geven over het algemeen het minst mentale en meest relaxende effect.
Maar bij een gebrek daaraan zou ik gewoon nog wat meer proberen met hasj.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
SteenS zei:
Maarja, ik weet dat er twee soorten wiet zijn; Indica en Sativa (als er een andere is, zou ik dat graag willen weten.
Klik om te vergroten...
Cannabis Ruderalis, zitten echter minder werkzame stoffen in maar over het algemeen meer CBD.

SteenS zei:
1: Ik zou graag een relaxte lichaamsgevoel krijgen, ik heb een keer wat Jack Herrer in mijn verdamper gedaan, maar kwam er al snel achter dat dit mij niet een fijn gevoel gaf :(
Welke soorten wiet staan bekend om een meer lichamelijk effect en minder 'mentaal' effect (als die bestaan :l)?
Klik om te vergroten...
Inderdaad de indica's zouden meer een body stone moeten geven, maar probeer eens hasj zou ik zo zeggen.

SteenS zei:
2: Ik word meestal actiever als ik blow, ik gebruik de laatste weekenden een zelfgemaakt waterpijpje, en ook wel eens een appel waar ik een pijpje van maak, ik rook vrij weinig, misschien 1 of 2 heissen en dan hou ik op, anders word ik paranoide en krijg ik angst, ik bedoel ik drink ook bijna nooit sterke drank, vind ik niet prettig. Maar iniedergeval ik wil wat meer een relaxed gevoel hebben, zijn er dingen die ik zou kunnen uitproberen, enige tips misschien? :)
ik verwacht geen gouden tips :P
Klik om te vergroten...
Hasj :wink:

SteenS zei:
3: Op internet lees je vaak dat mensen een lachkick krijgen van wiet, ik heb dat nog nooit gehad, echt nooit :(
Ook lees ik dat je van wiet bijvoorbeeld ook euforieze gevoellens/zintuigen kan krijgen, hieronder valt ook kleuren, maar ik heb nog nooit mooiere kleuren meegemaakt met wiet, meer juist dat ik minder kleur zie :( Hoe zit dit?
Klik om te vergroten...
Hangt af van individu tot individu, hoe mensen wiet ervaren kan enorm verschillen.

SteenS zei:
4: Ik blow meestal uit een waterpijpje elk eind van het weekend, vrij weinig ook nog, maar is dit gevaarlijk blowgedrag?
Klik om te vergroten...
gezonder is natuurlijk om helemaal niet te blowen, maar dit is absoluut geen gevaarlijk blowgedrag.

Grts!
Klik om te vergroten...

Bedankt!
Ik zal is Ruderalis proberen te vinden, maar ben bang dat ik het niet zou vinden in Heerenveen, ik heb de laatste keer dat ik wat gehaald heb bij 'coffeeshop de wit' in Heerenveen gehaald.

En over de hasj, ik heb wel eens met hasj geëxperimenteerd, chocolademelk van gemaakt en deed steeds heel weinig er in, maar ik had een keer meer boter er bij in gedaan en heb toen een heeeele angstaanjagende paniekaanval gehad :openmouth:
Ik ben dus bang dat ik dat weer mee ga maken als je begrijpt wat ik bedoel :P maar ik ga het weer is een keer proberen binnenkort en dit keer gewoon waterpijp :)

Maar ik heb ook wel eens hasj thee gemaakt, en ik moet zeggen dat ik daar echt leuk effect van kreeg, als ik aan een muziekje dacht hoorde ik het namelijk heel zachtjes, echt heel cool was dat :)

Eigenlijk zou ik het liefste gewoon een hele zwakke indica van de jaren 60 willen hebben, maarja dat is hellaas niet meer mogelijk xD
Ik wil ook een keer zelf een plantje proberen te kweken, de makkelijkste om te beginnen natuurlijk, maar ik woon bij mijn ouders dus dat kan denk ik niet hellaas :l
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Idd probeer eens wat hasj in je waterpijp, of steek een joint op (minder puur, dus ook minder sterk). Op die manier roken lijkt me voor jou beter dan er iets eetbaars van te maken en op te eten, want bij dat laatste is doseren een stuk moeilijker. Tijdens het roken kun je goed aanvoelen of je hard genoeg gaat, en kun je nog rustig een hijsje bijpakken als je te zacht gaat. Het effect duurt ook minder lang, wat ook wel prettig kan zijn als je niet de gewenste effecten krijgt. Ikzelf heb trouwens ook nog nooit lachbuien of een euforisch gevoel van wiet/hasj gehad, word er wel relaxt van en krijg een flinke bodyload. Het is voor iedereen weer anders.

Maar hoe 'mentaal' de trip wordt, dat heeft ook met jezelf te maken. Wanneer je je de effecten steeds meer eigen maakt kun je er ook enige sturing in hebben. Je zegt dat je gauw para of angstig wordt onder invloed, en ik denk dat je daar eerst aan moet werken voordat je de gewenste effecten krijgt... Belangrijk is het proberen te accepteren van wat je voelt. Ook als je niet die effecten wilde of als het niet direct lekker voelt. Verzet je er niet tegen en laat het over je heen komen, dan zul je zien dat het steeds lekkerder gaat worden. Succes!
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog een probleempje bij mij is, ik rook normaal niet dus ik kan geen shag gebruiken xD
Ik ga denk ik binnenkort ook eens wat kalmerenden kruiden bestellen en proberen, bij voorbeeld kanna, misschien kan ik met één van die kruiden mixen, maar daar moet je natuurlijk ook weer voor oppassen want je weet niet hoe je je gaat voellen dan.

En na die paniek aanval (alleen onder invloed) en derealisatieachtige klachten ben ik een stuk of 4/5 maanden gestopt en sindsdien rook ik er nog maar super weinig van, en steeds minder paranoia (al kan dat ook aan de soort wiet liggen).

Zodra het me in het dagelijkse leven erg negatief beinvloed (angst enz) dan stop ik meteen weer totdat het weer allemaal in balans komt.
Ik vind het alleen wel jammer dat, na dat ik met blowen begonnen ben is het lekkere gevoel dat ik kreeg bij alcohol weg en is vervangen met een 'hmm... gaat wel gevoel' en kan nog maar vrij weinig drinken voordat ik me niet lekker voel :l
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
SteenS zei:
en steeds minder paranoia (al kan dat ook aan de soort wiet liggen).
Klik om te vergroten...

Kijk je hier niet helemaal blind op..
Hoewel er onderling erg veel verschil zit tussen soortjes, zijn de tegenwoordig commercieel aantrekkelijke soortjes allemaal afkomstig van een aantal voorouders die op 1 hand te tellen zijn.
Laten we zeggen dat de genetische diversiteit bij cannabis uit de shop erg laag is.

Ikzelf merk ook wel goed verschil in effect tussen verschillende soorten.
Echter, veel mensen rondom mij die blowen maakt het echt helemaal niets uit wat ze roken.
Ze proeven en ruiken wiet en worden er stoned van. Ze merken weinig verschil tussen de effecten en afhankelijk van de wiet (en dosis uiteraard) zijn ze chill, stoned of heel stoned.
Ik denk dus dat het heel erg persoonsafhankelijk is.

Over de tabak: Het maakt toch niet uit of je normaal wel of niet rookt? Ik rook ook niet maar blow wel.
Wellicht komt het wat straffer aan in je keel, maar als je wiet uit waterpijpen, bongs of appelpijpjes kunt roken dan kan een (voorgedraaid) jointje er ook wel in.

Dat je de roes van de alcohol minder waardeert herken ik heel erg, maar kan ik niet verklaren.
Sinds mijn eerste jointje vind ik het ook veel minder fijn om echt dronken te zijn, ik krijg dan echt het gevoel dat ik letterlijk lichamelijk vergiftigd ben, terwijl ik het mentaal wel kan accepteren maar niet heel tof meer vind. Dit gaat dan over grotere hoeveelheden alcohol.
een glaasje of 3/4 drink ik nog erg graag! Het lekkerste vind ik eerst wat blowen, dan beginnen met drinken (tot 4 alcoholische consumpties dan) en dan weer een joint.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan ik ook proberen wiet in een sigaret filter te propen en rustig te re roken?
Ik weet niet of dat gaat, maar het probleem is, hoe kan ik het doven voor als ik genoeg heb en het wil bewaren voor later op de dag ofzo? :P

Ik heb al lege filters en heb ze al ongeveer half vol gestopt en goed aan gestampt met een potlood, of filtert het filter heel veel van de werkzame stoffen ofzo?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van die hulzen voor een sigaretten schieter bedoel je?
Dat kan in principe wel, maar zoals je zelf al zegt filtert het wel werkzame stoffen eruit ja. Ik doe het wel eens, maar je word er heel anders stoned van vind ik. Ook kun je die niet uit laten gaan als je genoeg hebt.
Bij een joint kan dit wel, de filter (tip) zorgt ervoor dat je geen spul in je mond krijgt, de rook minder warm is en de rijstevloei zorgt ervoor dat na een tijdje niet hijsen de joint uit gaat.

Ik begrijp dat je niet kunt draaien, wat je kunt doen is bij een nacht winkel cones kopen.
Ik denk dat ze die ook wel hebben in Belgie toch? Anders kun je een rollmate oid. kopen.
Dan kun je evt. de tabak nog weren door puur te draaien, maar let wel op: een puur jointje kan erg zwaar aankomen dus voor een lichte dosis is dat weer wat minder geschikt.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het vamiddag geprobeerd met sigaretten filter, en het was niet relaxed inderdaad.
Daarna heb ik gewoon een heel klein beetje in een zelfgemaakte appel pijp gedaan, dit was wel relaxed :)

Alleen dat kun je natuurlijk niet in publiek doen (uit een appelpijp roken) :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
SteenS zei:
Hmm, jammer :(
maar hoe word je dan stoned, juist meer actief of meer relaxed :P
Klik om te vergroten...

Ik werd er dan wat actiever van, maar dat kan ook aan de setting en/of alcohol liggen.

SteenS zei:
Alleen dat kun je natuurlijk niet in publiek doen (uit een appelpijp roken) :P
Klik om te vergroten...

Een ''gewone'' joint is nou ook niet echt publiekelijk geaccepteerd.
Wellicht in de stedelijke gebieden wat meer, ''Ier bie oans'' kijken ze je na of praten erover als je op straat loopt met een jointje.

Als je in het openbaar uit een pijp wilt roken koop je toch gewoon zo'n tabakspijp?
Hoeft niet zo'n ouderwetse te zijn, er zijn ook hele mooie.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#15
En ik heb wel eens gehoord van 'Greengo' een shag vervanger zonder nicotine dus, misschien kan ik daar een keer een joint mee proberen te draaien, want ik vind de meeste wiet wel ontiegelijk sterk hoor :openmouth:. Echte indica's heb ik volgensmij niet gevonden in Heerenveen, op jack herrer na dan, maar dat is ook weer een vrij sterke volgensmij.

Kent iemand een winkel in heerenveen die shag vervangers heeft, want bestellen is een beetje risky :l
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb zelf wel een Greengo gehad. Hoewel ik geen echte roker bent vond ik tabak (niet zo heel lekker) toch nog beter smaken dan greengo. Erg theeachtig als je het ruikt in het zakje.

Het is een goede tabaksvervanger, maar juist zonder die nicotine is het lastiger om dat stonede effect te krijgen. Dus een joint met wiet + greengo word je nog steeds high.

Wat dan wel het proberen waard is: Hasj zo in een jointje.
Het rookt in ieder geval wel wat rustiger dan met een pijp, dan krijg je alles in 1 a 2 shots binnen.
Lukt het je niet greengo op de kop te tikken, dan zou ik je toch aanraden eens hasj te halen en dat door een pijp te roken ipv. oraal te consumeren.
S
SteenSLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
Heb zelf wel een Greengo gehad. Hoewel ik geen echte roker bent vond ik tabak (niet zo heel lekker) toch nog beter smaken dan greengo. Erg theeachtig als je het ruikt in het zakje.

Het is een goede tabaksvervanger, maar juist zonder die nicotine is het lastiger om dat stonede effect te krijgen. Dus een joint met wiet + greengo word je nog steeds high.

Wat dan wel het proberen waard is: Hasj zo in een jointje.
Het rookt in ieder geval wel wat rustiger dan met een pijp, dan krijg je alles in 1 a 2 shots binnen.
Lukt het je niet greengo op de kop te tikken, dan zou ik je toch aanraden eens hasj te halen en dat door een pijp te roken ipv. oraal te consumeren.
Klik om te vergroten...

Ja het jammere in Heerenveen haast geen echte indicas te vinden zijn, door alle mensen die het maar steeds sterker en sterker willen hebben :(
Dus wil ik het proberen dmv Greengo te gebruiken rustiger in te nemen, dan krijg je meer een rustgevender effect dan dat je het in een pijpje doet :)

EDIT: hmm misschien moet ik eens orange bud proberen, op internet staat dat dat ongeveer in de 5/10 THC zit, maarja daar zou ook wel weer vrijwel geen CBN in zitten :l
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey Steen, Oranje Bud heb ik ook van gehoord... ik had voor de grap een soort test gedaan wat de perfecte wiet voor mij zou zijn en die kwam eruit, maar ja ik heb het nog nooit ergens gevonden... ik ga ook niet zoeken.

Maar luister ff naar mij.....
Ik zie namelijk al het hele forum vol over wat je nou moet doen, maar ga gewoon HASJ ROKEN!
Ik denk dat dat perfect is voor jou, rook het in een joint of in een pijpje.... ik zelf rook ook heel vaak hasj in een pijpje.
Al ben je gewent aan hasj kan je misschien weer experimenteren met wiet, want das heerlijk :mrgreen:
Maar voor nu rook wat hasj. Hasj is eigenlijk alleen maar lichamelijk zo'n beetje, maar kijk uit want omdat het dus voornamelijk lichamelijk is ben je sneller geneigd het heel vaak te doen. Dus rook lekker een hasje op z'n tijd en misschien later een voorgedraaide joint kopen :wink:

Peace
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Orange bud is een veelgeziene soort in Rotterdam...
Maar geloof me, de naam en de wiet die je in de shop koopt heeft vrijwel nooit enige relevantie.

Een wietje met veel bruine/oranje stampers noemen ze orangebud, een wit wietje krijg de stempel White widow en elke wiet die naar kattenpis ruikt gaat de Amnesia super silver lemon chocolope haze bak in.

Smoken zei:
Maar luister ff naar mij.....
Ik zie namelijk al het hele forum vol over wat je nou moet doen, maar ga gewoon HASJ ROKEN!
Klik om te vergroten...
b
boldiennlLid
01-01-2024, 00:00
#20
Orange bud is een veelgeziene soort in Rotterdam...
Maar geloof me, de naam en de wiet die je in de shop koopt heeft vrijwel nooit enige relevantie.

Een wietje met veel bruine/oranje stampers noemen ze orangebud, een wit wietje krijg de stempel White widow en elke wiet die naar kattenpis ruikt gaat de Amnesia super silver lemon chocolope haze bak in.
Klik om te vergroten...

Is dat terecht? Zit er in de topjes die naar kattenpis ruiken (Amnesia, Super Silva) ook meer THC, zoals de coffeeshop wel beweert?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."