Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe zit het tegenwoordig met... DE WIETPAS?

Hoe zit het tegenwoordig met... DE WIETPAS?

31 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
B
BONGHITLid
01-01-2024, 00:00
#1
Allen voor de grensgemeenten heb je nederlands id nodig
behalve sittard
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vage bedoeling hier in Nederland duidelijkheid is een vak apart...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
"Polderen" noemen we dat :wink:

In andere kringen ook wel bekend als "everything is negotiable", niet altijd even handig..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alles is erg duidelijk, de meningen over de juistheid van de gestelde regels lopen alleen erg uiteen waardoor iedereen wat anders roept.

In Nederland is het vanaf weet ik veel hoe lang al verplicht een ID te laten zien om te bewijzen dat je 18+ bent, behalve als die overduidelijk niet nodig is natuurlijk.
Net als bij veel cafébazen als 15 jarige hoefde (en nu nog steeds) bij lang niet alle shops te legitimeren.
Dat die controle de laatste jaren strenger is geworden is een feit. Daaraan toegevoegd is dat niet in de grensgemeentes (want daar horen vele Nederlands-Duitse gemeentes ook bij..) maar in de 3 meeste zuidelijke Nederlandse provincies een regel is dat er enkel aan inwoners van Nederland mag worden verkocht om de verkoop van soft drugs te remmen en alleen aan de lokale bevolking te verkopen. Of dit slim is of niet, daar zijn de meningen dus zo over verdeeld.

Hoewel ik een duidelijke mening heb, probeer ik het zo neutraal mogelijk te bekijken.
Als ik bijvoorbeeld terug denk aan het heerlijke Belgische vuurwerk, dan zie ik veel overeenkomsten. Het vrije vuurwerk verkoop is door overmatige verkoop aan buitenlanders en door gelobby ook flink onder de loep gelegd.

Feit is dat je als Belg nu even wat verder moet rijden en nog bewuster bezig moet zijn met het smokkelen van drugs.
B
BONGHITLid
01-01-2024, 00:00
#5
Valt nog wel mee
Eerst gingen we altijd naar maastricht
nu moeten we naar sittard , is maar 10 - 15 min verder
J
Jefferson420Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als het goed is gaan ze niet moeilijk doen, ik weet dat ze bij duitsers ook nooit moeilijk doen. En een aanrader voor als je dan in Nederland bent, download de app Smokeout, daarin staan alle coffeshops in je omgeving aangegeven :)
d
doe de duifLid
01-01-2024, 00:00
#7
De info die te vinden is is compleet onduidelijk dus zoals de titel zegt...

Hoe zit het tegenwoordig met... DE WIETPAS?

Ik ga volgende week zoals al enkele jaren naar de MotoGP in Assen op zaterdag, is goeie 4 uren rijden (enkel).
Ik heb wat verse kwaliteits hasj nodig en zou dus eens stoppen in een coffeeshop in het terugkeren.

Maar kan ik als belg overal kopen?
b
big bearLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi iedereen! Ik ben als belg van plan om binnenkort eens de grens over te steken en te zien of ik een goede wiet kan scoren maar ik zit met een aantal vragen. Weet iemand of je als belg welkom bent in de coffeeshops in dordrecht of is het beter om even verder te rijden naar rotterdam? Suggesties voor goede shops die makkelijk bereikbaar zijn vanaf het treinstation,en goede wiet zijn ook altijd welkom. :stoned:
M
Mister GreenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is niet normaal dat belgen zomaar worden geweigerd in de shops rond de grens
Maar als je id bewijs niet word gevraagd kun je toch priberem een nederlands accent op te zetten :stoned:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
doe de duif zei:
De info die te vinden is is compleet onduidelijk dus zoals de titel zegt...

Hoe zit het tegenwoordig met... DE WIETPAS?

Ik ga volgende week zoals al enkele jaren naar de MotoGP in Assen op zaterdag, is goeie 4 uren rijden (enkel).
Ik heb wat verse kwaliteits hasj nodig en zou dus eens stoppen in een coffeeshop in het terugkeren.

Maar kan ik als belg overal kopen?
Klik om te vergroten...

In Rotterdam, Den Haag , Arnhem, Utrecht,Nijmegen, Pieterburen, Groningen (is te ver natuurlijk maar zijn ook belgen daar) ken vele steden/dorpen als dat, Lijkt me dat het geen probleem zal zijn :)

Enjoy!
d
doe de duifLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zal tijdens het afzakken van Assen pitstoppen in coffeeshop Het Binnenhof en The new balance in Zwolle denk ik.
Iemand al geweest daar of kent hun huidig hasj aanbod?

http://www.coffeeshopmenus.org/0-Zwolle ... Zwolle.htm
http://www.coffieshops.nl/coffeeshops-z ... -binnenhof
http://www.coffeeshop.freeuk.com/Binnenhof.html

http://www.coffeeshop.freeuk.com/NewBalance.html
http://www.coffieshops.nl/coffeeshops-z ... ew-balance
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#12
iemand die weet hoe het momenteel in breda zit?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."