Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest chille wiet voor slapen gaan?

Meest chille wiet voor slapen gaan?

24 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ceres, White Widow, Amné, Kush. Zijn toch de soortjes waar ik extra goed op slaap.
F
FieseremieseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die het erg relaxed vind om zo af en toe voor het slapen gaan een joint op te steken. Nu heb ik verschillende soorten uitgeprobeerd, maar ik ben vooral erg benieuwd wat jullie het liefst smoken voor het slapen en wat jullie aanraden!

Oja, als je een tip hebt voor een goeie coffeeshop in Utrecht met iets specialere wietsoorten, hoor ik het graag. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat slapen betreft is een indica absoluut relaxter. Sativa geeft vaak meer high/spacey effecten terwijl je van de echte 100% indicasoorten heel zwaar stoned wordt en makkelijk in slaap valt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi!
Je bent zeker niet de enige, zelf rook ik lemon haze of amnesia.
Geen idee waar je haalt maar o.a de hi/lo (zit op croeselaan), wietstock en freakshop hebben leuke soorten. Ik vraag meestal wat ze aanraden of er goed uitziet.

Wat ik me afvraag of men een sativa of indica het prettigst vind voor het slapen.:)

Ps de hi/lo is iets duurder maar wat sterker vaak!

Enjoy!
F
FieseremieseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de aanraders!
Amnesia werkt voor mij beter overdag als ik behoefte heb aan creatieve uitspattingen haha, maar toch bedankt.
Wat is echt een fijne indica? White widow voel ik niet mee zo, en ben eigenlijk we benieuwd wat voor indica's er nog meer beschikbaar zijn.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik persoonlijk vond (voor ik stopte met blowen :wink:) Northern Lights altijd wel fijn. Had er een 100% indica variant van en dat sliep als een baby!
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#7
Totaal irrelevant, maar lees een boek (of in ieder geval een paar bladzijdes :P ) een halfuurtje voordat je wilt gaan slapen. Persoonlijk heb ik altijd het gevoel niet uitgerust te zijn als ik de avond daarvoor een piet heb gerookt, zeker als ik stoned ga slapen...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm ik zou dat niet als irrelevant omschrijven. Ik blowde voorheen altijd voor het slapengaan maar je rust er inderdaad niet van uit, met een boek lezen wel. 100% mee eens :grin:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ Psychedelibee,

Ik heb plannen om binnenkort de dampkring te bezoeken. Wat moet ik me voorstellen bij water works hasj van 60 euro per gram? Dit is duurder dan 1 gram cocaine. Heeft iemand ervaring met deze hasj? Ben er gewoon alleen benieuwd naar. Kopen ga ik hem sowieso niet!

Verders ga ik voor de G13 Amnesia op aanraden van Psychedelibee! (als ie op de kaart staat)

Welke soorten zijn daar nog meer aan te raden?

Ik zelf heb super silver haze , chocolope, hph en kali mist of devil's brew nog op het oog.
Ceres Hilton lijkt me ook een mooie!?

Greetz, Jixx
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Hoi!
Je bent zeker niet de enige, zelf rook ik lemon haze of amnesia.
Geen idee waar je haalt maar o.a de hi/lo (zit op croeselaan), wietstock en freakshop hebben leuke soorten. Ik vraag meestal wat ze aanraden of er goed uitziet.

Wat ik me afvraag of men een sativa of indica het prettigst vind voor het slapen.:)

Ps de hi/lo is iets duurder maar wat sterker vaak!

Enjoy!
Klik om te vergroten...

Ik zelf vind iets met 70% sativa en 30 % indica het lekkerst voor het slapen. Desondanks het mij een tijdje actief houdt op bed, slaap ik daarna als een os. Amnesia Haze is hier een goed voorbeeld van.
w
wietschierigLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi wat is de beste wiet voor een beginner?

groetjes
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#12
wietschierig zei:
hoi wat is de beste wiet voor een beginner?

groetjes
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen alles behalve Haze. Haze is vaak wat sterker. Ook ligt het er natuurlijk aan wat je intenties zijn. Wil je lekker op de bank stoned chillen of meer spacey effect?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
kokosmakroon900 zei:
wietschierig zei:
hoi wat is de beste wiet voor een beginner?

groetjes
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen alles behalve Haze. Haze is vaak wat sterker. Ook ligt het er natuurlijk aan wat je intenties zijn. Wil je lekker op de bank stoned chillen of meer spacey effect?
Klik om te vergroten...
Haze is voor een beginner niet echt handig inderdaad, zal al snel te sterk zijn. Echter heb je ook wel hele sterke indica's ertussen zitten. Het beste vraag je gewoon in de coffeeshop naar een goed soortje voor een beginner. Ze zullen je dan een rustig en niet zo sterke wiet aanraden. Er zijn zoveel verschillende soortjes dat het lastig is om een specifiek advies te geven zonder de coffeeshop te weten waar je uiteindelijk beland.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wow goede tip, ik zie nu dat die Boerejongens shop wel goedkoop is, en als de kwaliteit vergelijkbaar is, is dat wel echt een goede. Als je daarvan de duurste sativa zou nemen, dus super silver G13, wat kan je dan verwachten? Hoeveel sterker/anders is dat dan dan een 'gewoon' grammetje amnesia haze?
w
wietschierigLid
01-01-2024, 00:00
#15
hoi dank voor de reactie
helaas woon ik in belgie (omgeving waasland) en heb ik geen rijbewijs; bijgevolg is het voor mij niet zo makkelijk om in een coffeeshop te geraken.
Heeft iemand ervaring met vaporisators?

Groetjes

Liesbeth
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#16
wietschierig zei:
hoi dank voor de reactie
helaas woon ik in belgie (omgeving waasland) en heb ik geen rijbewijs; bijgevolg is het voor mij niet zo makkelijk om in een coffeeshop te geraken.
Kent er toevallig iemand die ook kleine hoeveelheden onbewerkte wiet in Belgie levert?
Heeft iemand ervaring met vaporisators?

Groetjes

Liesbeth
Klik om te vergroten...

Volgens mij mag je dat niet op dit forum vragen?

Betreft vaporisators. De wiet wordt op een bepaalde temperatuur verbrand waardoor je alleen maar cannabinoides verdampt. Zonde van de smaak en werking vind ik zelf persoonlijk..
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#17
ooscaar zei:
Zelf heb ik ooit wiet gehaald om goed te kunnen slapen op een festival (slaap niet zo chill in een tentje) en amnesia was perfect, white whidow overigens ook heel geschikt. Perfect is als de wiet pas laat inslaat en dan gewoon doorblowen totdat je echt helemaal van de wereld bent. Wat er toen bij mij gebeurde is dat alles steeds meer ging draaien totdat ik gewoon weg was. Acht uur geslapen, helemaal uitgerust.

Ik weet niet of er verschillen zijn tussen amnesia van verschillende shops (vast wel) maar ik had toen ook specifiek gevraagd om 'goed spul'. :stoned:

Edit: oh ik zie nu dat het topic onderhand ergens anders over gaat :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk worden in (sommige) Nederlandse coffeeshop's super silver haze phenotype's als amnesia haze aangeboden. :wink:

Kweek eens een plantje amnesia haze van soma sacred seeds. Dan heb je de originele te pakken volgens mij?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zelf heb ik ooit wiet gehaald om goed te kunnen slapen op een festival (slaap niet zo chill in een tentje) en amnesia was perfect, white whidow overigens ook heel geschikt. Perfect is als de wiet pas laat inslaat en dan gewoon doorblowen totdat je echt helemaal van de wereld bent. Wat er toen bij mij gebeurde is dat alles steeds meer ging draaien totdat ik gewoon weg was. Acht uur geslapen, helemaal uitgerust.

Ik weet niet of er verschillen zijn tussen amnesia van verschillende shops (vast wel) maar ik had toen ook specifiek gevraagd om 'goed spul'. :stoned:

Edit: oh ik zie nu dat het topic onderhand ergens anders over gaat :rolleyes:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jixx zei:
Waarschijnlijk worden in (sommige) Nederlandse coffeeshop's super silver haze phenotype's als amnesia haze aangeboden. :wink:

Kweek eens een plantje amnesia haze van soma sacred seeds. Dan heb je de originele te pakken volgens mij?
Klik om te vergroten...
Daar blow ik echt niet genoeg voor, ik denk dat ik een gram per jaar rook. Anders had ik het wel geprobeerd :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jixx zei:
@ Psychedelibee,

Ik heb plannen om binnenkort de dampkring te bezoeken. Wat moet ik me voorstellen bij water works hasj van 60 euro per gram? Dit is duurder dan 1 gram cocaine. Heeft iemand ervaring met deze hasj? Ben er gewoon alleen benieuwd naar. Kopen ga ik hem sowieso niet!

Verders ga ik voor de G13 Amnesia op aanraden van Psychedelibee! (als ie op de kaart staat)

Welke soorten zijn daar nog meer aan te raden?

Ik zelf heb super silver haze , chocolope, hph en kali mist of devil's brew nog op het oog.
Ceres Hilton lijkt me ook een mooie!?

Greetz, Jixx
Klik om te vergroten...
Water works heb ik nog nooit geprobeerd bij de dampkring, maar dat is iceolater volgens mij. Goede iceolator kan echt heel sterk zijn, maar zoveel geld vind ik het persoonlijk nooit waard eigenlijk.

G13 Amnesia heeft de dampkring niet dacht ik, wel de G13 haze. Maar ik ben er al zeker een jaar niet meer geweest, dus wie weet is het nu heel anders. Als je de G13 Amnesia wilt proberen raad ik je aan om naar de boerejongens te gaan, die zit daar ook redelijk in de buurt. De boerejongens is sowieso met alles net iets goedkoper eigenlijk, maar vergelijkbare kwaliteit.

Super silver haze en chocolope heb je vast wel eens ergens ook geprobeerd toch? Die staan toch bij veel shops op de kaart. Persoonlijk vind ik super silver haze de minst chille haze, net iets teveel indica naar mijn smaak.

Ceres Hilton is ook wel echt een aanrader als je van sativa houd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."