Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme hoofdpijn na het blowen

Extreme hoofdpijn na het blowen

19 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het ook al voorgehad, meestal als ik heel veel geblowd heb. Dan hoef ik mijn kop nog maar te draaien of ik lig al bijna te kermen van de pijn zeer vreemd. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met de hoeveelheid tabak die je rookt. Als ik een pakje op 1 dag heb opgerookt is mijn koppijn ook niet te harden :P
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ga draaien met peuken en draai je wel goed neem aan van wel na 5 jaar
binnensytebuiten draaien werkt nogweleens minder papier

als je gek word van de koppijn kan je een valium-pje nemen werkt perfect voor mijn koppijn
W
WulfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Mensen,

Ik blow ongeveer al een jaar of 5 met flinke regelmaat.
Meestal 1 joint per dag maar tijdens een feestje of als er vrienden over de vloer zijn kan dit flink oplopen. Ik draai de joints met een klein laagje sjek en meestal een wat dikkere laag wiet. Redelijk zwaar dus.

Ik heb eigenlijk nooit negatieve effecten ondervonden van het blowen dus ik vond het wel best zo.
3 weken geleden kreeg ik ongeveer een uur na het roken van een joint een enorme koppijn. Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen maar de koppijn was zo erg dat ik niet rustig kon blijven liggen. Het begon als een zeurend gevoel rechts achterin mijn nek. Net boven de haargrens. Na ongeveer een kwartier voelde ik de hoofdpijn bij mijn rechter slaap. Niet lang daarna kreeg ik ook steken achter mijn rechter oog.

Aangezien ik +- 5 jaar zonder problemen geblowd had dacht ik niet dat de oorzaak bij het blowen ligt. Ik dacht aan verkrampte nekspieren aangezien ik vaak achter de pc zit en mijn houding wellicht niet 100% geweest is.
Inmiddels zijn we 3 weken verder en heb ik zeker nog een keer of 8 deze hoofdpijn gehad. Ik weet nu ook 100% zeker dat er een link met het blowen is.
Het vreemde is dat ik deze hoofdpijn niet elke keer krijg. Afgelopen zaterdag geen centje pijn gehad en toch de hele dag met vrienden gepaft. Helaas had ik vanmorgen +- een uur na het opsteken van een joint de koppijn weer.

Paracetamols en Advil werkt helaas amper. Ik kan de hoofdpijn alleen maar uitzitten. Dit duurt ongeveer 3 kwartier tot een uur. Daarna blijft er een zeurend gevoel rechts achter in mijn nek over.

Ik zit er momenteel aan te denken om te stoppen met blowen. Dit is het mij niet waard.
Heeft iemand hier wellicht ooit dezelfde symptomen gehad? En wat heb je eraan gedaan?

Ik heb overigens al verschillende soorten tabak en wiet geprobeerd. Alles wiet was zonder takjes of blaadjes. Hash heb ik niet geprobeerd.
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien minder strak draaien, dan hoef je veel minder hard te zuigen aan je joint

Heeft mij af en toe ook wel eens geholpen :)

En anders misschien naar de dokter?
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook wel eens SUPER erge hoofdpijn gehad na het blowen meestal.
tot nu toe maar 3 keer gehad of zo maar is idd verschrikkelijk in snap ook niet hoe het komt.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Concentreer je er niet teveel op, dan wordt het alleen maar erger ;p
Probeer je af te leiden door iets anders (leuks) te doen. Dat gaat waarschijnlijk al wel een beetje helpen.
M
Maddo17Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat had ik ook een keer na 1.5 joint, maar weet niet zeker of het daardoor kwam. Misschien door de tabak.

Finimal c hielp heel goed bij mij, werkt ook snel. Maar ik had geen extreme hoofdpijn.
S
Smokin046Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mij is altijd verteld, dat de takjes van de wiet, voor hoofdpijn kunnen zorgen.
Of dit waar is weet ik niet. maar misschien daar eens op letten?
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan dit ook bevestigen.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ja jo geen takjes en geen bladeren wel de thc hartjes als die eropzitten
:stoned:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#11
Smokin046 zei:
Mij is altijd verteld, dat de takjes van de wiet, voor hoofdpijn kunnen zorgen.
Of dit waar is weet ik niet. maar misschien daar eens op letten?
Klik om te vergroten...

Dit kan wel kloppen, in de takken zitten nog de meeste (chemische)groei-stoffen die de kweker aan zn plantjes geeft ;p
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb het niet meegemaakt met blowen maar misschien ff minderen en kijken of dat verbetering geeft? Dan weet je ook gelijk zeker of het daadwerkelijk de oorzaak is.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
SittaMan zei:
Smokin046 zei:
Mij is altijd verteld, dat de takjes van de wiet, voor hoofdpijn kunnen zorgen.
Of dit waar is weet ik niet. maar misschien daar eens op letten?
Klik om te vergroten...

Dit kan wel kloppen, in de takken zitten nog de meeste (chemische)groei-stoffen die de kweker aan zn plantjes geeft ;p
Klik om te vergroten...

Nee, in de takjes en blaadjes zit een andere verhouding in werkzame stoffen.
Welke stof er meer in zit dan in de wiet zelf weet ik niet, ik gok op CBD..
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
SittaMan zei:
Smokin046 zei:
Mij is altijd verteld, dat de takjes van de wiet, voor hoofdpijn kunnen zorgen.
Of dit waar is weet ik niet. maar misschien daar eens op letten?
Klik om te vergroten...

Dit kan wel kloppen, in de takken zitten nog de meeste (chemische)groei-stoffen die de kweker aan zn plantjes geeft ;p
Klik om te vergroten...

Nee, in de takjes en blaadjes zit een andere verhouding in werkzame stoffen.
Welke stof er meer in zit dan in de wiet zelf weet ik niet, ik gok op CBD..
Klik om te vergroten...

& ook de groeistoffen worden in de takjes opgeslagen.
Van zo'n stoffen dan te roken kan je wel hoofdpijn krijgen ja...
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik weet niet waar je je wiet vandaan haalt maar als je steeds dezelfde dealer hebt kan t miss zijn dat je mannelijke wiet krijgt ofzo...
heb iig wel vaker gehoord dat je van mannelijke planten aardig naar de klote kan gaan en dan niet op de goeje manier :grin:
ik heb er iig nog nooit last van gehad.. maar ik heb dan ook zo goed als nooit last van hoofdpijn (laatste keer minimaal een jaar geleden ofzo...)
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou uit vroegere ervaringen weet ik nog wel dat ik me wiet niet echt al te goed sprokkelde waardoor er soms nog welleens takjes in konden zitten :P
en over het algemeen geven takjes echt wel een veelste naar effect!, daar krijg je nou echt een druk van 3 bar op je kop van(baksteen tegen hoofd effect)! maar ik denk dat je wel overweg kunt met een grinder die je waarschijnlijk wel hebt na 5 jaar. maar een goede tip is misschien toch ff probere die takjes er uit te proberen te filteren :wink: of overstappen op een ander wietje, want was dit dealer wiet, of coffee quality?
nouja succes man! en ik hoop dat je dit niet nog een x zal ervaren! :stoned:

Have a nice smiley day my friend! :wave: :stoned:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Van roken moet je hoesten en van het hoesten krijg je koppijn,,
elke hoest is een soort van mini-hersenschudding

Misschien je joints puur blowen,,
tabak en wiet hebben tegengestelde werkingen toch
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#18
vogel zei:
Van roken moet je hoesten en van het hoesten krijg je koppijn,,
elke hoest is een soort van mini-hersenschudding

Misschien je joints puur blowen,,
tabak en wiet hebben tegengestelde werkingen toch
Klik om te vergroten...

gewoon een vraagje hoor, maar waar heb je dit vandaan?(dat stuk van mini-hersenschudding)
is hier ergens een artikel over?, kon het op google namelijk niet vinden...
wel kon ik dit vinden maar dat verwijst meer naar het geweld van op je hoofd vallen :P

"Bij een val of een harde klap of stoot tegen het hoofd kan een hersenschudding ontstaan. Verschijnselen van een hersenschudding zijn onder andere: tijdelijk verlies van het bewustzijn, hoofdpijn, tijdelijk geheugenverlies en soms braken, langzame polsslag of oppervlakkige ademhaling.
In deze folder geven wij u adviezen voor de behandeling van een patiënt met een hersenschudding." (dit wist iedereen natuurlijk al, maar toch raar om te horen dat hoesten een mini-hersenschudding is, ik wil wel graagt weten of dit waar is!, heb namelijk zelf astma gehad en me longen als ware "redelijk" belast met hevige hoestbuien :stoned: )

Nouja bedankt voor je reactie!
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#19
metaldevil666 zei:
ik weet niet waar je je wiet vandaan haalt maar als je steeds dezelfde dealer hebt kan t miss zijn dat je mannelijke wiet krijgt ofzo...
heb iig wel vaker gehoord dat je van mannelijke planten aardig naar de klote kan gaan en dan niet op de goeje manier :grin:
ik heb er iig nog nooit last van gehad.. maar ik heb dan ook zo goed als nooit last van hoofdpijn (laatste keer minimaal een jaar geleden ofzo...)
Klik om te vergroten...


van mannetjes krijg je geen hoofdpijn....mannetjes worden er wel tussenuitgehaald zodra dat zichtbaar is omdat ze de vrouwtjes bevruchten en je dan allemaal zaadjes in je wiet hebt...en minder sterke wiet,want de voedingsstoffen die nu naar het zaadje gaan kunnen niet worden gebruikt om thc aan te maken..(en de plant maakt minder thc aan zodra ze bevrucht is).....verder kweekt eigenlijk elke kweker die zich zelf een beetje serieus neemt met stekjes en niet met zaadjes, dus dan weet je zeker dat je vrouwtjes hebt...
maar dat je van mannetjes planten hoofdpijn krijgt is een fabeltje...

wat wel kan zijn is dat de wiet te snel gedroogt is, er blijft dan chlorofyl achter in de wiet, en daar kun je hoofdpijn van krijgen.....
als je wiet de tijd geeft om goed te drogen wordt dat clorofyl omgezet in suiker en dat proef je(minder scherp, beter aroma en geen hoofdpijn)...
maar voor de meeste kwekers is tijd geld, dus willen ze zo snel mogelijk van hun wiet af en zullen hun wiet dus sneller drogen dan de 2 weken die het eigenlijk minimaal zou moeten zijn...
k
klaaspruim12345Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je te veel stokjes blowt van de wiet kun je ook fk erg koppijn krijgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."