Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGa bijna altijd slecht

Ga bijna altijd slecht

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb in mijn leven minimaal 100x geblowd en van de 100x heb ik maar 5x een leuke ervaring gehad.
Waarom ga ik altijd slecht op wiet? Hoe kan dat toch? Als ik high of stoned ben komen prikkels heel vervelend binnen. Bijvoorbeeld kou of wanneer ik iets aanraak, dan voel ik dat gevoel heel raar in mijn lichaam terecht komen. Trager, en er gaan vaak allerlei hele vervelende en nare gedachtes in mijn hoofd. Dan overdenk ik mijn laatste vervelende ervaring in het ziekenhuis en dan ga ik daar helemaal slecht op of ik fantaseer hoe ik mijn vingers verlies. En dan voel ik een heel vervelend gevoel in mijn vingers... Pas als de wiet begint uit te werken begin ik het wat meer te waarderen. Het gekke is, ik vind paddo's wel weer helemaal geweldig. Maar wiet? Nee.... Jammer genoeg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bent in ieder geval wel een doorzetter. :wink:

Tja, het is raar. Ik herken wat je omschrijft, maar ik krijg dat pas wat als ik het voor langere tijd dagelijks doe.

Hoe vaak gebruik je het en combineer je het met tabak?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had het een jaar niet gebruikt en een maand terug had ik een aantal hijzen genomen, van een puur gerolde joint. Amnesia haze ofzo, heette het...

Heb mij voorgenomen dat ik de volgende keer ga voor een indica soort.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Amnesia haze kan mentaal nog weleens wat tricky zijn. Misschien dan inderdaad maar eens een indica strain proberen.

Een aanrader van mij is OG kush. Een hybride die de kenmerkende sativa head high heeft, maar ook de kalmerende indica body high. Makkelijker te handelen dan haze soorten imo.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
zal het eens proberen. dank voor de tip
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap niet zo goed dat je al minstens 100 keer geblowd hebt, terwijl je maar 5 leuke ervaringen hebt gehad. Als het altijd slecht valt, dan doe je het toch gewoon niet meer?

Verder is dat vele nadenken wel een sativa dingetje. Simpel gezegd wordt je van sativa's high en van indica's stoned. Je zou dus inderdaad een keer bewust een indica soortje kunnen proberen om te kijken of dat beter valt, mocht dat niet zo zijn dan stop je toch gewoon lekker met blowen lijkt me.

@Mindless, OG Kush is een hybride soort maar wel gewoon sterk indica dominant. Het is in ieder geval geen hybride soortje die richting de 50/50 indica/sativa gaat. Simpel gezegd zijn de kush soorten een beetje de tegenhanger van haze soorten. Uiteraard zitten er wel verschillen in, gezien de indica/sativa verhoudingen soms per soortje verschillen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
En toch, ik krijg er een geweldige head high van, lichte euforie en een relaxed gevoel zonder beslist te moeten bankhangen.

En als ik het zo lees op Leafly, dan ben ik niet de enige. Het mag officieel wel de tegenhanger van de haze soorten zijn, maar zo ervaar ik dat persoonlijk niet.

Maar zoals je zegt kan ik ook gewoon geluk hebben gehad met mijn OG Kush. Heb het ook nog maar 1 keer gehaald.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ik snap niet zo goed dat je al minstens 100 keer geblowd hebt, terwijl je maar 5 leuke ervaringen hebt gehad. Als het altijd slecht valt, dan doe je het toch gewoon niet meer?
Klik om te vergroten...
Ik ben bijna 30. Blowen deed ik al toen ik 12 was. En ja, het was vaak met vrienden dat ik een aantal hijsen nam. En als ik slecht ging nam ik valium of ging ik heel veel eten, waardoor het effect van wiet minder werd. Ik wou gewoon net zo van wiet kunnen genieten als ieder ander. En de kringen waar ik mij destijds in begaf, daar is het heel normaal om te blowen. Nu blow ik al jaren niet meer maar ik ben er toch wel weer nieuwsgierig naar. Ik vind een pure joint roken tijdens het fietsen zo lekker. High fietsen is echt heerlijk, maar zodra ik stil kom te gaan krijg ik dus klachten. Ik word dus lichamelijk onrustig van wiet, en zodra ik beweeg kan ik mij ineens wel behoorlijk euforisch gaan voelen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
En toch, ik krijg er een geweldige head high van, lichte euforie en een relaxed gevoel zonder beslist te moeten bankhangen.

En als ik het zo lees op Leafly, dan ben ik niet de enige. Het mag officieel wel de tegenhanger van de haze soorten zijn, maar zo ervaar ik dat persoonlijk niet.

Maar zoals je zegt kan ik ook gewoon geluk hebben gehad met mijn OG Kush. Heb het ook nog maar 1 keer gehaald.
Klik om te vergroten...
Je hebt ook nog zoiets als phenotypes, wellicht had je een phenotype te pakken die wat meer naar de sativa kant neigde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nooit van gehoord, moet ik eens opzoeken. Maar als ik het zo lees op Leafly waarderen veel mensen OG Kush ook om zowel zijn indica als sativa eigenschappen.

Ik neig er eigenlijk naar om het 1 van de beste wietsoorten te noemen die ik ooit gehad heb... Ik ervoer er vrijwel alleen maar positieve eigenschappen van. Heldere euforische headhigh, geen couchlock tot eind v/d avond) en geen wazigheid de volgende dag. Hopelijk was het geen fluke en is mijn volgende OG Kush weer zo. :wink:

Heb trouwens wel redelijk wat ervaring met diverse wietsoorten, maar ook weer niet heel veel. Mijn mening zal vast veranderen met meer ervaring. Zo is het namelijk vaak gegaan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Nooit van gehoord, moet ik eens opzoeken. Maar als ik het zo lees op Leafly waarderen veel mensen OG Kush ook om zowel zijn indica als sativa eigenschappen.

Ik neig er eigenlijk naar om het 1 van de beste wietsoorten te noemen die ik ooit gehad heb... Ik ervoer er vrijwel alleen maar positieve eigenschappen van. Heldere euforische headhigh, geen couchlock tot eind v/d avond) en geen wazigheid de volgende dag. Hopelijk was het geen fluke en is mijn volgende OG Kush weer zo. :wink:

Heb trouwens wel redelijk wat ervaring met diverse wietsoorten, maar ook weer niet heel veel. Mijn mening zal vast veranderen met meer ervaring. Zo is het namelijk vaak gegaan.
Klik om te vergroten...
Het kan ook best hoor dat je wel iets van sativa eigenschappen ervaart in OG Kush, er zit immers wel een klein beetje sativa genen doorheen. En stel je zo dan een phenotype treffen waarin die sativa eigenschappen nog duidelijker naar voren komen dan kan ik me voorstellen dat het meer als een 50/50 soortje wordt ervaren.

https://en.seedfinder.eu/strain-info/OG_Kush/Dinafem/ Hier kun je de genetica van OG Kush zien en geven ze ook aan dat er een sativa dominante phenotype van is.

Wat het geheel overigens nog lastiger maakt, is dat veel shops wiet ook gewoon onder een andere naam verkopen dan dat het in werkelijkheid is.

Ikzelf rook eigenlijk alleen maar sativa soortjes, vind het effect veel leuker en de smaak ook nog eens beter. Maarja smaken verschillen he.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, ik ben een benzo liefhebber en dat zoek ik stiekem in wiet. Maar ik moet accepteren dat dat er gewoon niet inzit. Wiet is niks voor mij, wiet is niks voor mij, wiet is niks voor mij...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsychedelicMagic zei:
Ja, ik ben een benzo liefhebber en dat zoek ik stiekem in wiet. Maar ik moet accepteren dat dat er gewoon niet inzit. Wiet is niks voor mij, wiet is niks voor mij, wiet is niks voor mij...
Klik om te vergroten...
Dat ga je er sowieso niet echt in vinden, maar indica soortjes komen daar nog wel het meest bij in de buurt en sativa soortjes zijn eerder het tegenovergestelde van benzo's.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben ik met je eens. Sativa is zoveel leuker. Het is mij altijd vooral te doen om het psychedelische randje.

Misschien had ik dus geluk. Ben benieuwd wat ik krijg als ik weer OG kush haal.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb weleens in een coffeeshop gevraagd om milde indica soort, maar toen kreeg ik sneeuwwitje aangeboden. Nou weet ik uit ervaring dat sneeuwwitje tripwiet is. En dat moet ik dus niet hebben. Die gasten achter de toonbank deden er ook lacherig over en namen mij totaal niet serieus. Beetje een klote coffeeshop dus.

Bestaan er coffeeshops waar ze je wel serieus nemen als je zoiets vraagt?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Misschien had ik dus geluk. Ben benieuwd wat ik krijg als ik weer OG kush haal.
Klik om te vergroten...
Als het een goede shop is zou je weer hetzelfde moeten krijgen. Maar ik ken helaas ook genoeg shops waar ik bijvoorbeeld elke keer wat anders krijg als ik Amnesia haal en de helft van de tijd is het duidelijk niet eens Amnesia. Uiteraard vermijd ik dat soort shops liever, maar soms lukt het niet om praktische redenen om naar een goede shop te gaan.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsychedelicMagic zei:
Bestaan er coffeeshops waar ze je wel serieus nemen als je zoiets vraagt?
Klik om te vergroten...
Shops in kleinere steden altijd super vriendelijk en behulpzaam en altijd open voor een beetje educatie richting me.
Daarmee wil ik niet zeggen dat andere shops dat niet doen dit is mijn ervaring, de gemiddelde toeristenshop behandelde me ook vaak het zelfde als de gemiddelde supermarkt medewerker.

Om in te haken op jou slechte ervaring, heel herkenbaar ben ook meer slecht als goed gegaan.
Mijn hulpmiddelen voor goeie ervaringen:

- blow alleen op plekken waar ongemak niet voorkomt.
- meet je niet met andere, helaas kun jij minder goed tegen wiet.
Daar in tegen ben jij aan het genieten op paddo's terwijl je vrienden niet meer kunnen functioneren.
- blow niet 'stiekem' of met in je achterhoofd dat je een prestatie moet leveren binnen een paar uur.
- niet echt een tip werkt wel eerst alcohol.

Bekend met iets in de zin van prikkel gevoelig? 'Autisme'
Ben er namelijk wel achter dat dit mij alles behalve positief beinvloed tijdens blowen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#18
ja ik ben bekend met autisme idd... Helder jouw verhaal! Dank
W
WaanzinpriesterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bekent verhaal, ik heb het af en toe ook.
Dan gaat het niet en het enigste dat werkt is iet zoets eten of drinken en de roes uitslapen met enige moeite.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van 2cb ga ik altijd slecht!

Oplossing:

Niet meer nemen!

Probleem:

Opgelost!

You can thank me later!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."