Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp a girl out: beginnen met wiet

Help a girl out: beginnen met wiet

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#1
xW.I.Cx zei:
Thanks voor de reacties! :) Ik reageer even in 1 bericht op iedereen.

Ben al bij meerdere psychologen geweest, de exacte oorzaak is niet gevonden. Het is ook niet dat ik dagelijks paniekaanvallen heb, psycholoog kan ook niet veel doen. Het zit volgens mij ook wel een beetje in de familie want mijn moeder is bijvoorbeeld ook praktisch altijd gestresst. Het is voor mij gewoon meer om af en toe te kunnen ontspannen omdat ik vrijwel altijd onrustig ben in mn hoofd.

Ik rook niet trouwens
Klik om te vergroten...

Je kan ook vapen. Met wiet vapen heb je beter controle over de high. hoe hoger de temperatuur hoe meer terpenen hoe meer stoned je word. lage temperatuur is de high weer anders dan op hoge temperatuur.

ik hoef die tabak troep ook niet. ik vape gewoon de wiet, of hash. smaakt ook erg lekker.
x
xW.I.CxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey mensen,

Ik heb de laatste tijd steeds meer stress, paniekaanvallen en migraine. Nu heb ik van de dokter oxazepam gekregen maar ik merk dat dat niet echt iets voor mij is. Nu zat ik er aan te denken om een keer cannabis/wiet te halen om te kijken of dit mij bevalt. Ik slik de oxazepam die ik heb zelden dus ben niet bang verslaafd te worden. Ik heb wat vragen waar ik niet helemaal uit kom via google haha dus die stel ik even hier. :wink:

Kan ik er van uit gaan dat als ik wiet bij een coffeeshop haal dat de kwaliteit oke is?
Heeft er iemand ervaring met ' Sour Diesel', is dit gewoon te halen in de shop?
Hebben jullie tips waar ik in het algemeen op moet letten?

Groetjes
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Even kort mijn reactie;

Tegen migraine werkt het is mijn ervaring. Hoef je niet dagelijks voor te roken.

Stress, mmm twijfelachtig, je onderdrukt gevoelens er ook mee. Dan kan je beter leren omgaan met de stress denk ik.
Ademhalingsoefeningen, meditatie, voldoende slaap, telefoongebruik inperken, je agenda niet zo vol plannen etc.

En paniekaanvallen, dan zou ik het niet gebruiken in eerste instantie omdat wiet deze juist kan triggeren is mijn ervaring wederom. Of dit dus in z'n algemeenheid geldt, kan ik je niet met zekerheid zeggen.

Ik zou persoonlijk met een heel mild soortje beginnen, afrikaanse wiet of thai.
Veel wiet en hasj is tegenwoordig erg sterk.

Kan iemand misschien wat vertellen over wiet met bv/ weinig of juist veel CBD.
Dat zou toch ook invloed hebben op de kans dat je snel paranoia wordt van wiet?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@xW.I.Cx

Dat lijkt me in jouw geval niet zo'n heel goed idee.

Wiet heeft als eigenschap dat het je stemming/gevoel van het moment versterkt. Een beetje stress kan wellicht nog wel de kop ingedrukt worden door het op zich rustgevende effect van wiet, maar zware stress en/of paniekaanvallen zullen alleen maar verergeren.

Ik zou me nog maar eens bezinnen als ik jou was.

edit;
Je zou wellicht CBD olie kunnen proberen. Dat is een bestandsdeel van wiet die wat gezondheidsbevorderende eigenschappen heeft zonder THC (die er verantwoordelijk voor is dat je stoned wordt en dat je gevoelens versterkt worden), en wie weet heb je daar wat baat bij met je migraine.
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doorgaans is de kwaliteit wel ok hoor, kan wisselen natuurlijk.

Je kan vragen welk soort die ze hebben het mildst is, gezien je nog geen/weinig ervaring ermee hebt.

Rook je trouwens? Sigaretten bedoel ik? Zo niet, dan is een jointje (met tabak) geen goede optie. Beste is dan om puur te roken. Veel medicinale gebruikers gebruiken een bong of vaporizer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eens met hierboven.

Om nu te beginnen met wiet omdat je stress en paniekaanvallen ervaart, is niet handig en kan de boel zelfs verergeren. Migraine is misschien een ander verhaal.

En ook al ben je misschien niet verslavingsgevoelig voor de oxazepam, misschien ben je dat wel voor wiet. Heel veel mensen zijn verslavingsgevoelig voor wiet. Het is ook zo makkelijk om dagelijks te gebruiken en wiet neemt weliswaar direct (deels) stress weg, maar zorgt er zo ook voor dat het eigenlijke probleem gewoon voort kan blijven bestaan. En zoals anderen ook zeggen moet je geen wiet gebruiken als je paniekaanvallen ervaart, aangezien wiet deze juist kan verergeren. Misschien kan wiet helpen bij de migraine, maar dat durf ik zo niet te zeggen.

Wellicht niet wat je wilt horen, maar in jouw positie is het denk ik beter om de oorzaak van de stress en paniekaanvallen te achterhalen, in plaats van nu te beginnen met wiet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless
Wellicht niet wat je wilt horen, maar in jouw positie is het denk ik beter om de oorzaak van de stress en paniekaanvallen te achterhalen, in plaats van nu te beginnen met wiet.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Je zou de oorzaak moeten willen aanpakken van je klachten, niet het gevolg.
x
xW.I.CxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks voor de reacties! :) Ik reageer even in 1 bericht op iedereen.

Ben al bij meerdere psychologen geweest, de exacte oorzaak is niet gevonden. Het is ook niet dat ik dagelijks paniekaanvallen heb, psycholoog kan ook niet veel doen. Het zit volgens mij ook wel een beetje in de familie want mijn moeder is bijvoorbeeld ook praktisch altijd gestresst. Het is voor mij gewoon meer om af en toe te kunnen ontspannen omdat ik vrijwel altijd onrustig ben in mn hoofd.

Ik rook niet trouwens
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
xW.I.Cx zei:
Ben al bij meerdere psychologen geweest, de exacte oorzaak is niet gevonden. Het is ook niet dat ik dagelijks paniekaanvallen heb, psycholoog kan ook niet veel doen. Het zit volgens mij ook wel een beetje in de familie want mijn moeder is bijvoorbeeld ook praktisch altijd gestresst. Het is voor mij gewoon meer om af en toe te kunnen ontspannen omdat ik vrijwel altijd onrustig ben in mn hoofd.
Klik om te vergroten...
De een is beter bestand tegen stress dan de ander, maar stress is niet een soort erfelijke ziekte waar je je maar gewoon bij moet neerleggen. :wink: Er zijn natuurlijk redenen waarom je die stress ervaart.

Nu je (nog) niet deels afhankelijk bent van wiet, kun je denk ik beter de oplossing zoeken in goede voeding, goede nachtrust, lange wandelingen/buiten zijn en bijvoorbeeld ook meditatie. Dat zijn allemaal dingen die stress verlagend werken, zonder negatieve bijwerkingen.

Ik begrijp natuurlijk dat het fijn is om iets als wiet achter de hand te hebben. Dat je even je ontspan momentje hebt. Dit doe ik zelf trouwens geregeld. Maar wiet gebruik is wellicht niet zo onschuldig als je misschien zou denken. Mensen zijn vaak toch wezens die zoeken naar de weg van de minste weerstand en als je even de vape aan kunt zetten of een jointje kunt draaien om te ontspannen is toch een stukje makkelijker dan de wandelschoenen aan en eropuit, bijvoorbeeld. En hoe vaker je die makkelijke weg kiest, hoe meer je jezelf programmeert om dat weer te doen.

Misschien zal het allemaal meevallen bij jou, maar zoals gezegd zijn er allemaal opties waarbij er geen kans is op verslaving/afhankelijkheid. Waarom niet die kiezen?
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hasj is goeie om mee te beginnen en werkt perfect in een puurpijpje of bong. Zo verbrand je geen onnodig wiet/hasj en is goed te doseren.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan beamen dat het gebruik van wiet je paniek aanvallen juist zal versterken. Ik heb sinds kort ook last van spontane paniekaanvallen veroorzaakt door stress en kan deze nuchter vaak wel enigszins onderdrukken. Toen ik een jointje had gerookt en ik in bed lag begonnen al mijn gedachtes in zeer negatieve zin voorbij te flitsen. Deze gingen van kwaad naar erger en voor ik het wist had ik last van hartkloppingen, benauwdheid en hyperventileren.
Nu wist ik op dat moment wel dat er eigenlijk niets aan de hand was en mijn brein me voor de gek aan het houden was, maar zeker als je stoned ben is het heel moeilijk om er uit te komen.

Tip die ik je meegeef is de oorzaak van je stress proberen te vinden, situaties opschrijven waarin je stress krijgt en probeer ademhalingsoefeningen te doen. Een van de redenen dat je paniekaanvallen kunt krijgen is de angst voor een paniekaanval. Wanneer je hier last van hebt ga je vaak situaties uit de weg waarin je geen vluchtplek hebt.
Ikzelf loop 's avonds vaak een rondje met wat rustige muziek, probeer dan rustig te ademen (vooral mond/buik ademhaling is een tip) en na te denken waar ik dan precies mee zit.

Ohja, en CBD wiet zal misschien als idee in je opkomen, maar dat helpt helaas niet en versterkt ook de paniek.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
xW.I.Cx zei:
Hebben jullie tips waar ik in het algemeen op moet letten?
Klik om te vergroten...
Voor meer acute problematiek zoals een paniekaanval zal een benzodiazepine meer betrouwbaar wezen.

Mijn ervaring met wiet is dat sommige mensen er vrij goed op reageren waar andere mensen er minder op reageren. Het probleem met wiet is dat deze lastig te doseren valt wat vaak tot negatieve ervaringen met leid. Als je het al therapeutisch wilt toepassen zou ik dit doen aan de hand van olie druppels in tegenstelling tot roken. Wiet oliedruppels kun je vrijwel makkelijk zelf maken door wiet in een vet/olie te drenken.

Wiet blijft een natuurlijk product waardoor de houdbaarheid meer beperkt is en deze onvoorspelbaarder is qua psychoactieve inhoud. Net als met benzodiazepines bied wiet vaak slechts een tijdelijke oplossing waarbij deze de problematiek die onderdrukt wordt op de lange termijn juist versterkt.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kan het het altijd proberen.
Vroeger had ik ook hele zware hoofdpijn tegen migraine aan.
Toen ik begon met wiet verdween dat voor altijd..
Begin anders met hasj, niet die zwarte en niet die keiharde.
Bruin en zacht is de juiste hash is wat milder en een betere kennismaking dan wiet.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik jou was zou ik geen hasj doen. Hasj wordt (meestal) gerookt icm Tabak. Deze combinatie laat veel mensen vaak bad gaan. Inclusief mij. Denk aan kotsen, vermoeid en zweten. Ook al ben ik een redelijk ervaren wiet roker, een joint (wiet/hasj+tabak) kan mij een nare ervaring opleveren.

Als ik jou was zou ik een heerlijk puur wietje nemen. Neem er een paar trekjes van en het komt wel goed. Het is redelijk makkelijk te sturen. Zorg ervoor dat je alles klaar hebt, goeie chill plek & wat eten. Dan kan er weinig fout gaan. Mocht je nou in paniek te raken, ga even zitten en denk aan wat anders. Zoals ik al zei; wiet is best makkelijk te sturen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Woezoe zei:
Als ik jou was zou ik geen hasj doen. Hasj wordt (meestal) gerookt icm Tabak. Deze combinatie laat veel mensen vaak bad gaan. Inclusief mij. Denk aan kotsen, vermoeid en zweten. Ook al ben ik een redelijk ervaren wiet roker, een joint (wiet/hasj+tabak) kan mij een nare ervaring opleveren.

Als ik jou was zou ik een heerlijk puur wietje nemen. Neem er een paar trekjes van en het komt wel goed. Het is redelijk makkelijk te sturen. Zorg ervoor dat je alles klaar hebt, goeie chill plek & wat eten. Dan kan er weinig fout gaan. Mocht je nou in paniek te raken, ga even zitten en denk aan wat anders. Zoals ik al zei; wiet is best makkelijk te sturen.
Klik om te vergroten...

Als je puur gaat roken dan raad ik je aan de mascotte extra thin vloeitjes te kopen.
Dit zijn rijsten vloeitjes op "shag" formaat.
Veel beter dan rizla blauw lol.

1 pure joint met kingsize is veel te veel voor een on ervaren gebruiker en ook voor deze meeste weekend rokers.

Of haal een kleine bong.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Woezoe zei:
Als ik jou was zou ik geen hasj doen. Hasj wordt (meestal) gerookt icm Tabak. Deze combinatie laat veel mensen vaak bad gaan.
Klik om te vergroten...

Nog nooit gehoord van dit..
Wiet is veel en veel krachtiger!
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Revolutionair zei:
Nog nooit gehoord van dit..
Wiet is veel en veel krachtiger!
Klik om te vergroten...

Wiet is inderdaad (voor mij) veel krachtiger.
Ik heb het namelijk over combinatie van Hasj en tabak. Tabak is vaak de oorzaak wanneer een beginnende gebruiker of een niet tabakroker bad gaat.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Om beter in je vel te zitten, vrolijker te worden, beter met sociale contacten om te gaan etc zou je een Sativa (haze) wiet kunnen proberen. Haze wiet is sativa dominante wiet en is bedoeld om positieve energie te krijgen. Het is positief, uplifting, creatief, ontspannend, euphorisch. Het help ook tegen stress, en paniek aanvallen. Ik heb gelezen dat haze wiet ook goed is tegen migraine. Maar ik heb zelf geen migraine dus kan er niet over oordelen.

De meeste haze soorten zijn van gemiddelde sterkte en maken je positief en vrolijk. Ik zou alleen van de amnesia weg blijven want dat is niet echt voor beginners (tenzij het flut kwaliteit is).

Ik lees hier mensen met een of ander lul verhaal dat wiet je gemoedstoestand juist versterkt. Dat is helemaal niet waar. Als ik depri ben ik ik neem wiet dan ben ik juist vrolijk. Het is dus antidepressiva en maakt me vrolijker en meer ontspannen. Ik heb zelf asperger-syndroom en wiet helpt mij beter om met de rest van de mensheid om te gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
daoist zei:
Om beter in je vel te zitten, vrolijker te worden, beter met sociale contacten om te gaan etc zou je een Sativa (haze) wiet kunnen proberen. Haze wiet is sativa dominante wiet en is bedoeld om positieve energie te krijgen. Het is positief, uplifting, creatief, ontspannend, euphorisch. Het help ook tegen stress, en paniek aanvallen.
Klik om te vergroten...
Terwijl het werkt ja. Maar ondertussen zorgt het er ook voor dat een onderliggend probleem als bijvoorbeeld depressie genegeerd kan worden en zelfs kan groeien.

Daarbij kan wiet en met name sativa wiet juist leiden tot paniekaanvallen, waarschijnlijk omdat het onderliggende probleem blijft sluimeren, gecombineerd met het soort van psychedelische effect van sativa. Het gebeurd niet gauw, maar als het gebeurd gaat het ook vaak goed mis.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lees dit eens:
https://www.leafly.com/news/cannabis-101/why-does-cannabis-cause-paranoia-and-anxiety

Sowieso ligt het ook aan de terpenen. niet alleen aan hoge thc.
de thc + cbd + terpenen dat bepaald de high. Anders zou elke wiet hetzelfde effect hebben.
Maar dat is dus niet zo omdat elke wiet een verschillende mix van terpenen heeft.

van haze soorten bijvoorbeeld kan ik het effect wel globaal inschatten omdat ik dat het meeste vape. Maar toch zijn ze allemaal anders.

Voor mijn ziekte is geen genees middel. Ik heb asperger. Maar door wiet voel ik me meer normaal mens dan zonder wiet.

Het effect van de wiet werkt overigens door als ik niet vape. Ik neem wel eens een tolerantie break. en dan voel ik me na 4 of 5 dagen zonder wiet nog prima. Na een dag of 6 a 7 zijn de terpenen weg en dan begin ik me meer somber te voelen en dan weet ik dat ik gedetoxed ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."