#1
@daoist je hebt asperger, dan werkt wiet misschien wel anders dan bij TS dus kijk uit welk advies je geeft!
Om beter in je vel te zitten, vrolijker te worden, beter met sociale contacten om te gaan etc zou je een Sativa (haze) wiet kunnen proberen. Haze wiet is sativa dominante wiet en is bedoeld om positieve energie te krijgen. Het is positief, uplifting, creatief, ontspannend, euphorisch. Het help ook tegen stress, en paniek aanvallen. Ik heb gelezen dat haze wiet ook goed is tegen migraine. Maar ik heb zelf geen migraine dus kan er niet over oordelen.
De meeste haze soorten zijn van gemiddelde sterkte en maken je positief en vrolijk. Ik zou alleen van de amnesia weg blijven want dat is niet echt voor beginners (tenzij het flut kwaliteit is).
Ik lees hier mensen met een of ander lul verhaal dat wiet je gemoedstoestand juist versterkt. Dat is helemaal niet waar. Als ik depri ben ik ik neem wiet dan ben ik juist vrolijk. Het is dus antidepressiva en maakt me vrolijker en meer ontspannen. Ik heb zelf asperger-syndroom en wiet helpt mij beter om met de rest van de mensheid om te gaan.
Ik lees hier mensen met een of ander lul verhaal dat wiet je gemoedstoestand juist versterkt. Dat is helemaal niet waar. Als ik depri ben ik ik neem wiet dan ben ik juist vrolijk. Het is dus antidepressiva en maakt me vrolijker en meer ontspannen. Ik heb zelf asperger-syndroom en wiet helpt mij beter om met de rest van de mensheid om te gaan.
Het is niet heel technisch hoor. het gaat om de terpenen.
de terpenen bepalen wat het effect wordt van de wiet. de terpenen zitten ook bijvoorbeeld in sinasappels, eucalyptus, limoenen en noem het maar op. maar in weed werkt het beter omdat het effect wordt versterkt door de thc (of cbd).
de terpenen worden ook gebruikt in aroma therapie en essential oils. sterker nog de terpenen kan je gewoon bestellen op internet. 1 druppel is geloof ik terpeen van 50 citroenen ofzo, dus aleen verdunt gebruiken.
Mensen eten bijvoorbeeld ook mango of drinken mango sap tijdens de wiet-sessie. worden ze higher van, omdat ze extra terpenen uit de mango in hun lichaam krijgen.
Soms kan je al aan de naam zien wat voor terpenen erin zitten. En anders ruik je eraan.
Meestal in de coffeeshop ruik ik even aan de wiet. dennebomen, limoenen en aarde geur is altijd een goed teken.
Als je meer wil weten staat hier een goed artikel over de terpenen:
de vape temperatuur staat er ook bij.
https://www.leafly.com/news/cannabis-101/terpenes-the-flavors-of-cannabis-aromatherapy
Lol,
IK ken geen psychiater die wiet voorschrijft tegen depresssie etc...
Als je al gevoelig bent voor paniekaanvallen of angst etc kan je beter
geen wiet gaan roken etc.
Beter kan je bijvoorbeeld cannabis olie , cbd olie nemen.
Dat werkt bij sommige mensen heel goed tegen pijn en andere klachten.
Volgens mij zijn THC en CBD de 2 invloedrijkste werkzamen stoffen in wiet ?!
Wel intressant dat terpenen etc, maar ik las net ook dat die invloed van terpenen
vaak verwaarloosbaar is.
Als ik aan wiet rook heb ik nog nooit limoenen of denneboom geroken....
Tuurlijk ruiken andere soorten anders, maar meestal gewoon naar wiet!![]()
Alsnog wel interessant, blijft gek genoeg toch wat lastig om inhoudelijke informatie te vinden met betrekking tot cannabis planten. Net als hop zijn er honderden verschillende soorten, toen ik zelf Friese Dauw en Girl Scout Cookie kweekte kwam voor mij de realisatie een beetje binnen dat er echt sterk verschillende cannabis planten zijn.TS is 11.10 voor het laatst actief geweest.
Tja..
Graag gedaan in ieder geval![]()
Doorgaans is de kwaliteit wel ok hoor, kan wisselen natuurlijk.
Je kan vragen welk soort die ze hebben het mildst is, gezien je nog geen/weinig ervaring ermee hebt.
Rook je trouwens? Sigaretten bedoel ik? Zo niet, dan is een jointje (met tabak) geen goede optie. Beste is dan om puur te roken. Veel medicinale gebruikers gebruiken een bong of vaporizer.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."