Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp a girl out: beginnen met wiet

Help a girl out: beginnen met wiet

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@daoist je hebt asperger, dan werkt wiet misschien wel anders dan bij TS dus kijk uit welk advies je geeft!
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor medische toepassingen moet je kennis van strains en terpenen hebben. De terpenen bepalen de medische werking. Dat staat gewoon vast. Kijk ook op de website leafly.com daar staat veel informatie over de medische toepassing van wiet en welke strain het beste is en welke terpenen er inzitten etc...

Ik kan wel een heel verhaal typen, maar bekijk het plaatje hieronder en is misschien duidelijker.
Er zijn overigens meer dan honderd verschillende terpenen. Als de wiet naar limoen of citroen ruikt dan zit je in elk geval goed met de anti-anxiety.



*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
daoist zei:
Om beter in je vel te zitten, vrolijker te worden, beter met sociale contacten om te gaan etc zou je een Sativa (haze) wiet kunnen proberen. Haze wiet is sativa dominante wiet en is bedoeld om positieve energie te krijgen. Het is positief, uplifting, creatief, ontspannend, euphorisch. Het help ook tegen stress, en paniek aanvallen. Ik heb gelezen dat haze wiet ook goed is tegen migraine. Maar ik heb zelf geen migraine dus kan er niet over oordelen.

De meeste haze soorten zijn van gemiddelde sterkte en maken je positief en vrolijk. Ik zou alleen van de amnesia weg blijven want dat is niet echt voor beginners (tenzij het flut kwaliteit is).

Ik lees hier mensen met een of ander lul verhaal dat wiet je gemoedstoestand juist versterkt. Dat is helemaal niet waar. Als ik depri ben ik ik neem wiet dan ben ik juist vrolijk. Het is dus antidepressiva en maakt me vrolijker en meer ontspannen. Ik heb zelf asperger-syndroom en wiet helpt mij beter om met de rest van de mensheid om te gaan.
Klik om te vergroten...

Afhankelijk van welke soort het dus is zoals je zelf zegt. En ik vertrouw de meeste shops niet qua naamgeving. Maar goed, je hebt er meer technisch verstand van dan ik blijkbaar.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#4
daoist zei:
Ik lees hier mensen met een of ander lul verhaal dat wiet je gemoedstoestand juist versterkt. Dat is helemaal niet waar. Als ik depri ben ik ik neem wiet dan ben ik juist vrolijk. Het is dus antidepressiva en maakt me vrolijker en meer ontspannen. Ik heb zelf asperger-syndroom en wiet helpt mij beter om met de rest van de mensheid om te gaan.
Klik om te vergroten...

Lol,
IK ken geen psychiater die wiet voorschrijft tegen depresssie etc...

Als je al gevoelig bent voor paniekaanvallen of angst etc kan je beter
geen wiet gaan roken etc.

Beter kan je bijvoorbeeld cannabis olie , cbd olie nemen.
Dat werkt bij sommige mensen heel goed tegen pijn en andere klachten.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is niet heel technisch hoor. het gaat om de terpenen.
de terpenen bepalen wat het effect wordt van de wiet. de terpenen zitten ook bijvoorbeeld in sinasappels, eucalyptus, limoenen en noem het maar op. maar in weed werkt het beter omdat het effect wordt versterkt door de thc (of cbd).
de terpenen worden ook gebruikt in aroma therapie en essential oils. sterker nog de terpenen kan je gewoon bestellen op internet. 1 druppel is geloof ik terpeen van 50 citroenen ofzo, dus aleen verdunt gebruiken.

Mensen eten bijvoorbeeld ook mango of drinken mango sap tijdens de wiet-sessie. worden ze higher van, omdat ze extra terpenen uit de mango in hun lichaam krijgen.

Soms kan je al aan de naam zien wat voor terpenen erin zitten. En anders ruik je eraan.
Meestal in de coffeeshop ruik ik even aan de wiet. dennebomen, limoenen en aarde geur is altijd een goed teken.

Als je meer wil weten staat hier een goed artikel over de terpenen:
de vape temperatuur staat er ook bij.
https://www.leafly.com/news/cannabis-101/terpenes-the-flavors-of-cannabis-aromatherapy
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#6
daoist zei:
Het is niet heel technisch hoor. het gaat om de terpenen.
de terpenen bepalen wat het effect wordt van de wiet. de terpenen zitten ook bijvoorbeeld in sinasappels, eucalyptus, limoenen en noem het maar op. maar in weed werkt het beter omdat het effect wordt versterkt door de thc (of cbd).
de terpenen worden ook gebruikt in aroma therapie en essential oils. sterker nog de terpenen kan je gewoon bestellen op internet. 1 druppel is geloof ik terpeen van 50 citroenen ofzo, dus aleen verdunt gebruiken.

Mensen eten bijvoorbeeld ook mango of drinken mango sap tijdens de wiet-sessie. worden ze higher van, omdat ze extra terpenen uit de mango in hun lichaam krijgen.

Soms kan je al aan de naam zien wat voor terpenen erin zitten. En anders ruik je eraan.
Meestal in de coffeeshop ruik ik even aan de wiet. dennebomen, limoenen en aarde geur is altijd een goed teken.

Als je meer wil weten staat hier een goed artikel over de terpenen:
de vape temperatuur staat er ook bij.
https://www.leafly.com/news/cannabis-101/terpenes-the-flavors-of-cannabis-aromatherapy
Klik om te vergroten...

Volgens mij zijn THC en CBD de 2 invloedrijkste werkzamen stoffen in wiet ?!
Wel intressant dat terpenen etc, maar ik las net ook dat die invloed van terpenen
vaak verwaarloosbaar is.
Als ik aan wiet rook heb ik nog nooit limoenen of denneboom geroken....
Tuurlijk ruiken andere soorten anders, maar meestal gewoon naar wiet! :tonguewink:
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Justme83 zei:
Lol,
IK ken geen psychiater die wiet voorschrijft tegen depresssie etc...

Als je al gevoelig bent voor paniekaanvallen of angst etc kan je beter
geen wiet gaan roken etc.

Beter kan je bijvoorbeeld cannabis olie , cbd olie nemen.
Dat werkt bij sommige mensen heel goed tegen pijn en andere klachten.
Klik om te vergroten...


Psychiaters in Nederland bedoel je denk ik? In America en canada geven ze wel wiet wel hoor.
In Nederland hebben ze volgens mij Jack herrer ofzo bij de apotheek. Maar die mensen bij de ggz zitten op schoot bij de verzekeraars en de farmaceuten. Dus nee die gaan geen wiet voorschrijven. Die gaan jouw vertellen dat je hun verslavende chemische pillen moet gebruiken.

En cbd werkt niet tegen pijn. cbd halen ze uit sativa soorten. Sativas helpen niet tegen pijn.
je krijgt wel energie van CBD met de terpenen. Maar als het alleen cbd is zonder terpenen erbij dan doet het echt geen ene reet. dus zou maar kijken of het een cbd isolaat betreft of dat ze die hele plant full-spectrum hebben leegetrokken met alle terpenen erbij.
d
daoistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Justme83 zei:
Volgens mij zijn THC en CBD de 2 invloedrijkste werkzamen stoffen in wiet ?!
Wel intressant dat terpenen etc, maar ik las net ook dat die invloed van terpenen
vaak verwaarloosbaar is.
Als ik aan wiet rook heb ik nog nooit limoenen of denneboom geroken....
Tuurlijk ruiken andere soorten anders, maar meestal gewoon naar wiet! :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Die terpenen ga je zeker ruiken hoor. 100%. En als je niets ruikt dan heb je oude flut wiet gekocht.
En als je het niet ruikt dan zou je het wel moeten proeven aan de rook.

de terpenen zijn de sleutel tot de effecten. Daarom is elke wiet anders. Andere terpenen mix of andere verhoudingen met dezelfde terpenen dat geeft al verschil.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wiet wordt in NL wel voorgeschreven
als je lijdt aan een bepaalde ziekte en veel pijn ervaart.
Kanker, MS, fibromyalgie.
Dan krijg je medicinale wiet die een hoog THC gehalte heeft.
IK ben er niet op afgestudeerd haha
Voor info kan je beter een hulplijn bellen :yum:
of een appje naar Snoop Dog sturen met je vraag :sweatsmile:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil hier wel iets aan toevoegen. Ik ben het eens met dat wiet angst en stress (zelfs paniekaanvallen) kan geven.

Wel ken ik mensen die dit gebruiken om stress en angst te onderdrukken. Ik kon dit 2 jaar lang ook. Altijd als ik een joint rookte werd ik rustig en kalm, iets wat mij erg hielp.

Een moeder van een vriend rookt wiet precies om dezelfde redenen, dit werkt bij haar altijd erg goed.

Nu is het probleen dat wij niet kunnen ruiken/aanvoelen of dit bij jou werkt, of juist niet.

Na een periode van psychedelica gebruik veranderde wiet compleet. Nu word ik er overgevoelig van, geeft het vaak angst en soms ook niet. Wiet is erg onvoorspelbaar en daarom niet persee het beste medicijn.

Wel vind ik dat het toch niet heel veel kwaat kan om het éen keertje te proberen.

Ik raad het dan niet aan, maar ik zie wel de mogelijke potentie in sommige mensen.

Mocht je dit toch willen proberen, is het mogelijk om een klein voorgedraaid indica jointje te kopen. Het zou geen goed plan zijn om sativa te kopen.

Ook werkt CBD, een andere stof in wiet, wel veel beter (en eigenlijk altijd steady) tegen stress.
Wat dan mogelijk is, is een sterk CBD wiet soort te halen. Een waar minimaal 2:1 CBD/THC in zit. Hier dan hele kleine haaltjes van nemen en elke keer 5 minuten afwachten, om vervolgens (mogelijk) te herhalen.

Mocht het dan niet werken, is het mogelijk om dan een halve Oxazepam te nemen als het een nare ervaring is.

Oxazepam is een erg verslavende stof en moet je mocht dit gebeuren niet vaker in combinatie gebruiken. Mocht het dus nodig zijn, in het vervolg gewoon geen wiet gebruiken.

Zoals je aangeeft gebruik je dus op een veilige manier oxazepam, anders had ik dit niet eens genoemt natuurlijk.

Het is iets om goed over na te denken en voorzichtig mee te zijn!

Heel veel sterkte, maak een goede keuze.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
TS is 11.10 voor het laatst actief geweest.

Tja..

Graag gedaan in ieder geval :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
*.exe2.0 zei:
TS is 11.10 voor het laatst actief geweest.

Tja..

Graag gedaan in ieder geval :)
Klik om te vergroten...
Alsnog wel interessant, blijft gek genoeg toch wat lastig om inhoudelijke informatie te vinden met betrekking tot cannabis planten. Net als hop zijn er honderden verschillende soorten, toen ik zelf Friese Dauw en Girl Scout Cookie kweekte kwam voor mij de realisatie een beetje binnen dat er echt sterk verschillende cannabis planten zijn.

Los van alle details lijken mij de omstandigheden waarin het product tot stand is gekomen in grote lijnen ook toongevend voor de wenselijkheid van de effecten, een cliché dat voor voedsel ook vaak op gaat natuurlijk.
V
VaagLid
01-01-2024, 00:00
#13
Used&abused zei:
Doorgaans is de kwaliteit wel ok hoor, kan wisselen natuurlijk.

Je kan vragen welk soort die ze hebben het mildst is, gezien je nog geen/weinig ervaring ermee hebt.

Rook je trouwens? Sigaretten bedoel ik? Zo niet, dan is een jointje (met tabak) geen goede optie. Beste is dan om puur te roken. Veel medicinale gebruikers gebruiken een bong of vaporizer.
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf ook een niet-roker rook altijd puur. aleen tege het tipje doe ik een beetje tabak om geen wiet te verspillen. Van tabak krijg ik aleen maar hoestbuien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."