#1
In teer zittten allerlei kankerverwekkende stoffen zoals nitrosamines. Die stoffen irriteren ook het longweefsel, wat kan leiden tot chronische ontstekingen (bronchitis) of COPD.Teer is dacht ik niet zo erg. Je krijgt er wel last van met ademen, maar ziek word je er niet van. Je lichaam weet er raad mee; kan het opruimen. Weet niet meer zeker hoe het zit.
Het is geen onbekende stof voor ons lichaam. Er werd al heel vroeg tabak gerookt. Probleem is vooral dat we veel meer zijn gaan roken.