Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 15 jaar dagelijks blowen in 1x gestopt

Na 15 jaar dagelijks blowen in 1x gestopt

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wilde even mededelen dat ik na 15 jaar lang dagelijks blowen (gemiddeld 1 tot 3 joints per dag) nu precies 5 weken gestopt ben, cold turkey. Ik had het al een jaar lang in me hoofd zitten om te stoppen maar keek er enorm tegenop. De eerste paar dagen had ik enorm last van teveel energy en kon moeilijk in slaap komen. Nu heb ik nergens meer last van, ik eet goed, ik slaap goed, heb het sporten weer opgepakt. Ik heb ADHD dus de symptomen daarvan merkte ik wel direct weer. Ben weer begonnen met me Dexamfetamine medicatie op een hele lage dosis om dat weer te counteren.
Wilde dit even kwijt omdat ik enorm trots ben op mijzelf. Het is een stuk makkelijker dan ik dacht. Voor de mensen die er ook aan denken om te stoppen, gewoon doen!!! niet uitstellen. Het moeilijke zit allemaal tussen de oren.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeie stap. Succes.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
En probeer niet te stoppen, want dat is zo definitief en daarom bijna niet vol te houden.

Leer om met (zeer beperkte) mate af en toe een slippertje te maken!
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#4
John Trap zei:
En probeer niet te stoppen, want dat is zo definitief en daarom bijna niet vol te houden.

Leer om met (zeer beperkte) mate af en toe een slippertje te maken!
Klik om te vergroten...

Het doel is eigenlijk eerst om die hele habit van het dagelijks blowen af te leren om vervolgens met gelegenheden lekker een jointje te kunnen roken zonder terug te vallen in het oude gedrag. Maar om daar te komen moet ik eerst me hersenen laten wennen aan het feit dat het nooit meer een dagelijks dingetje gaat worden...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
John Trap zei:
En probeer niet te stoppen, want dat is zo definitief en daarom bijna niet vol te houden.

Leer om met (zeer beperkte) mate af en toe een slippertje te maken!
Klik om te vergroten...

Oneens.

Een verslaafde kan beter geen slippertje maken.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chr0nic zei:
Het doel is eigenlijk eerst om die hele habit van het dagelijks blowen af te leren om vervolgens met gelegenheden lekker een jointje te kunnen roken zonder terug te vallen in het oude gedrag. Maar om daar te komen moet ik eerst me hersenen laten wennen aan het feit dat het nooit meer een dagelijks dingetje gaat worden...
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat precies de juiste instelling is. Inderdaad eerst een reset, maar nooit 'nooit meer' zeggen. Dat zorgt alleen maar voor teleurstelling en volledige terugval.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
*.exe2.0 zei:
Oneens.

Een verslaafde kan beter geen slippertje maken.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het vooral heel persoonlijk is. Dus ben het deels met eens.

Maar voor mij werkt het niet. Bewustwording = controle.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#8
John Trap zei:
Ik denk dat dat precies de juiste instelling is. Inderdaad eerst een reset, maar nooit 'nooit meer' zeggen. Dat zorgt alleen maar voor teleurstelling en volledige terugval.
Klik om te vergroten...
Een jointje op een festival, in de piek van de XTC, vind ik nog steeds het lekkerste wat er is. En dat zal ik ook zeer zeker blijven doen. Ben gewoon klaar met het blowen en stoned zijn op reguliere dagen. Wil me focus op andere dingen leggen. Afgelopen met de mental lazyness.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chr0nic zei:
Een jointje op een festival, in de piek van de XTC, vind ik nog steeds het lekkerste wat er is. En dat zal ik ook zeer zeker blijven doen. Ben gewoon klaar met het blowen en stoned zijn op reguliere dagen. Wil me focus op andere dingen leggen. Afgelopen met de mental lazyness.
Klik om te vergroten...
Maar besef je wel, in tijden van crisis en stress, zonder mogelijkheden om te handelen, is een joint de beste ontspanner. En kan je weer helder laten nadenken.

Roken is dodelijk, stress neemt je leven.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#10
John Trap zei:
En probeer niet te stoppen, want dat is zo definitief en daarom bijna niet vol te houden.

Leer om met (zeer beperkte) mate af en toe een slippertje te maken!
Klik om te vergroten...
Een verslaafde blijft altijd verslaafd.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
MDMAZING zei:
Een verslaafde blijft altijd verslaafd.
Klik om te vergroten...
Maar valt een verslaafde altijd volledig terug in zijn oude patronen?

Misschien wel als er jaren lang gestreden is om niet te gebruiken. Maar als er zo nu en dan tussendoor gezondigd is, zullen de gedachten en ongeremdheid voor een flink aantal mensen minder heftig zijn. Maar dat is slechts mijn visie.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
John Trap zei:
Maar valt een verslaafde altijd volledig terug in zijn oude patronen?

Misschien wel als er jaren lang gestreden is om niet te gebruiken. Maar als er zo nu en dan tussendoor gezondigd is, zullen de gedachten en ongeremdheid voor een flink aantal mensen minder heftig zijn. Maar dat is slechts mijn visie.
Klik om te vergroten...

Zelf de experts en deskundigen zeggen dat het eens hier en daar een slippertje maken geheel normaal is. Op het moment dat iemand opeens overal mee stopt, en het gebruikt niks meer is de kans groter dat hij/zij de rem niet meer kent zodra de verleiding overwint en juist de grenzen veel verder op zal zoeken i.p.v. te zeggen: tot hier en niet verder, slippertje, herpakken, doorgaan.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chr0nic zei:
Tot nu toe nog geen enkele jointje gerookt of überhaupt de behoefte gehad.. wel ben ik meer gaan roken (shag) erna.. ondertussen ben ik hier ook mee gestopt.
Klik om te vergroten...

Klinkt goed! Moet buiten fysiek ook geestelijk (en voor je longen haha) fijn voelen dat je met zowel joints als shag bent gestopt.
G
Geert29Lid
01-01-2024, 00:00
#14
John Trap zei:
En probeer niet te stoppen, want dat is zo definitief en daarom bijna niet vol te houden.

Leer om met (zeer beperkte) mate af en toe een slippertje te maken!
Klik om te vergroten...
Ik zou hier heel erg mee oppassen, als ik uit eigen ervaring spreek begon het met een keer kan wel weer en ik ging altijd weer terug naar dagelijks gebruik. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook gebeurt maar pas op.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is al een ouder topic, maar mooi man, respect!

hoe gaat het nu?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tot nu toe nog geen enkele jointje gerookt of überhaupt de behoefte gehad.. wel ben ik meer gaan roken (shag) erna.. ondertussen ben ik hier ook mee gestopt.
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#17
In de periode dat ik jointjes (combi tabak+wiet) rookte, heb ik enkele malen geprobeerd ermee te stoppen. Telkens cold-turkey. Langste periode sober: anderhalf jaar. En toen kwam ik nog eens samen met de kameraden. Ik had me voorgenomen niets mee te roken, maar na een paar glazen alcohol bedacht ik dat ik wel een paar trekken van een joint verdiend had. 't Was immers al zo lang geleden en ik had toch niets in huis en allerlei andere goed-praat-excuses.... een paar trekjes en het voelde zo lekker. Oh man, wat deed dat deugd. En twee weken later smoorde ik terug elke dag. Fuck.


Er zullen vast mensen zijn die er beter mee om kunnen, maar ik heb geleerd nu niets meer te roken.
Ik verdamp nu wel... maar in tegenstelling tot roken hoeft dat voor mij niet elke dag.
Het is nu ook weer drie weken geleden en er vanaf blijven gaat als vanzelf.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Update + rant:

Ondertussen zo'n 38 weken ongeveer clean van THC.. De behoefte was vrij snel verdwenen en is eigenlijk nooit echt teruggekeerd.. Ik ben hier enorm blij mee!
Helaas niet clean van andere drugs.. regelmatig snuif ik kleine dosissen speed (zo'n 4 a 5x per week, de hele dag door kleine beetjes). De dagen dat ik dit niet doe gebruik ik mijn reguliere voorgeschreven medicijn Dextroamfetamine. Dit komt dus neer op amfetamines 7 dagen in de week.
Ook gebruik ik al twee jaar lang zo'n beetje dagelijks 6 tot 9ml GHB om de eventuele bijwerkingen/come-down van de speed/dextro op te vangen.
Daarnaast heb ik ook sinds 2 maanden dat ik dagelijks elke avond laat 1mg etizolam of 1mg lorazepam neem voor een chille nachtrust.
Tot nu toe heb ik al deze gewoontes (voor mijn gevoel) redelijk goed in de hand en nooit de behoefte gehad om de dosissen te verhogen.
Ik sla nooit hele nachten over behalve op geplande avond/nachten als er een gelegenheid zich voordoet + ik eet en drink en sport nog steeds evenveel en net zo gezond als ervoor. Daarnaast functioneer ik prima op mijn werk en in mijn relatie met mijn partner thuis. (partner weet alleen van mijn benzo en dextro gebruik)
Ik wil graag deze gewoontes afbouwen tot alleen de weekenden. De benzo's worden het moeilijkst, ondanks dat de dosis maar 1mg is dagelijks, ben ik bang voor slapeloze nachten, waardoor ik overdag alsnog speed/dextro ga nemen om de werkdag door te komen, en hierdoor ook weer GHB/benzo's ga nemen om de comedown te dempen... Dit is de vicieuze cirkel waar ik al maanden in zit. Soms denk ik dat ik beter had kunnen blijven blowen dagelijks in plaats van deze oneindige zoektocht naar een roes.

Mijn plan/idee hierdoor is om misschien 's avonds, puur als slaapmiddel een indica soort wiet te roken zodat ik de benzo's in ieder geval kan doorstrepen van de lijst. Angstig wel voor een eventuele terugval naar mijn oude blowgedrag.
CBD jointjes schijn je niet van stoned te worden maar wel kalmerend/slaapverwekkend te zijn. Daarnaast heb ik ook 5mg tabs melatonine liggen. evt is wietolie nog een optie.. graag hoor ik jullie tips en tricks betreffende, voornamelijk de benzo's. De speed en GHB zijn hierna aan de beurt.

excuses voor de lange rant..
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chr0nic zei:
Update + rant:

Ondertussen zo'n 38 weken ongeveer clean van THC.. De behoefte was vrij snel verdwenen en is eigenlijk nooit echt teruggekeerd.. Ik ben hier enorm blij mee!
Helaas niet clean van andere drugs.. regelmatig snuif ik kleine dosissen speed (zo'n 4 a 5x per week, de hele dag door kleine beetjes). De dagen dat ik dit niet doe gebruik ik mijn reguliere voorgeschreven medicijn Dextroamfetamine. Dit komt dus neer op amfetamines 7 dagen in de week.
Ook gebruik ik al twee jaar lang zo'n beetje dagelijks 6 tot 9ml GHB om de eventuele bijwerkingen/come-down van de speed/dextro op te vangen.
Daarnaast heb ik ook sinds 2 maanden dat ik dagelijks elke avond laat 1mg etizolam of 1mg lorazepam neem voor een chille nachtrust.
Tot nu toe heb ik al deze gewoontes (voor mijn gevoel) redelijk goed in de hand en nooit de behoefte gehad om de dosissen te verhogen.
Ik sla nooit hele nachten over behalve op geplande avond/nachten als er een gelegenheid zich voordoet + ik eet en drink en sport nog steeds evenveel en net zo gezond als ervoor. Daarnaast functioneer ik prima op mijn werk en in mijn relatie met mijn partner thuis. (partner weet alleen van mijn benzo en dextro gebruik)
Ik wil graag deze gewoontes afbouwen tot alleen de weekenden. De benzo's worden het moeilijkst, ondanks dat de dosis maar 1mg is dagelijks, ben ik bang voor slapeloze nachten, waardoor ik overdag alsnog speed/dextro ga nemen om de werkdag door te komen, en hierdoor ook weer GHB/benzo's ga nemen om de comedown te dempen... Dit is de vicieuze cirkel waar ik al maanden in zit. Soms denk ik dat ik beter had kunnen blijven blowen dagelijks in plaats van deze oneindige zoektocht naar een roes.

Mijn plan/idee hierdoor is om misschien 's avonds, puur als slaapmiddel een indica soort wiet te roken zodat ik de benzo's in ieder geval kan doorstrepen van de lijst. Angstig wel voor een eventuele terugval naar mijn oude blowgedrag.
CBD jointjes schijn je niet van stoned te worden maar wel kalmerend/slaapverwekkend te zijn. Daarnaast heb ik ook 5mg tabs melatonine liggen. evt is wietolie nog een optie.. graag hoor ik jullie tips en tricks betreffende, voornamelijk de benzo's. De speed en GHB zijn hierna aan de beurt.

excuses voor de lange rant..
Klik om te vergroten...
En toen had je vier verslavingen in plaats van één (herkenbaar, haha).

Persoonlijk zou ik je afraden om weer terug te gaan naar de wiet. Dat combineert namelijk heerlijk met speed. En al helemaal met benzo's erbij. En waarschijnlijk ook wel met GHB. Biertje erbij?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Helaas na bijna een jaar gestopt te zijn teruggevallen in mijn oude blow gewoonte. Zit nu weer aan 2 a 3 jointjes per dag sinds een maand ongeveer. Binnenkort volgt er een nieuwe poging!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."