Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeeft hij coke gebruikt?

Heeft hij coke gebruikt?

57 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Coke valt echt wel op hoor, alsof je een klap de hamer op je gezicht heb gekregen.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#2
BobG zei:
Coke valt echt wel op hoor, alsof je een klap de hamer op je gezicht heb gekregen.
Klik om te vergroten...
voor de (ex-) coke gebruiker valt het op ja. maar voor een persoon die het nog nooit gebruikt heeft valt speed veel meer op.

ik stond laatst is met een vriend van me voor een kroeg en we stonden ff te praten .. en vlak voor ons stond een groepje mensen die allemaal al hard aan de coke zaten. dus ik zei dat tegen hem .. en het viel hem totaal niet op. hij dacht dat ze al beetje bezopen waren ofzo.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#3
cunt zei:
BobG zei:
Coke valt echt wel op hoor, alsof je een klap de hamer op je gezicht heb gekregen.
Klik om te vergroten...
voor de (ex-) coke gebruiker valt het op ja. maar voor een persoon die het nog nooit gebruikt heeft valt speed veel meer op.

ik stond laatst is met een vriend van me voor een kroeg en we stonden ff te praten .. en vlak voor ons stond een groepje mensen die allemaal al hard aan de coke zaten. dus ik zei dat tegen hem .. en het viel hem totaal niet op. hij dacht dat ze al beetje bezopen waren ofzo.
Klik om te vergroten...
hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je pakt
maar zien doe je het toch
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#4
slipperman zei:
Deranged zei:
Ik denk dat het ecstasy was. Heb veel verschillende mensen gezien die erop stonden te spacen dus weet wel hoe het eruit ziet. Coke en speed zijn over het algemeen best moeilijk te zien en ook veel makkelijker te verbergen. De kop die je van xtc krijgt af en toe is zo hopeloos dat je kan proberen wat je wil, ze zien het toch wel. :smoke:
Klik om te vergroten...
Ik ga met je mee als ik het verhaal hier boven las zo ben ik zelf ook na xtc gebruik.
Klik om te vergroten...

Mwa als je heel veel goede coke snuift achter elkaar krijg je ook spraakgebrekje en rare trekken met de mond dus kan goed van de coke komen.Dit kan je dan niet verbergen..

Ok niet verwonderlijk als je weet dat je spraakvermogen hier in de hersenen zit..
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#5
Het spraakcentrum "gebied van Broca" bevindt zich inderdaad op de aangegeven plaats. In dit gebied worden de woorden gevormd, d.w.z. hetgeen wij willen zeggen wordt "achter elkaar gezet" en de correcte impulsen worden van daaruit gestuurd naar de hersenschors, waar de correcte spieren geactiveerd worden.
Iemand die een "Broca's" area heeft die niet of minder goed werkt, weet perfect wat hij/zij wil zeggen, maar kan de woorden niet/nauwelijks vormen.

Mijn praktijkervaring in dezer heeft mij geleerd dat dit voor de persoon heel erg frustrerend is.

Me dunkt is een lesie in de hersenen vrij willekeurig, dus als iemand hersenbeschadiging oploopt zou het me ook niet verwonderen dat iemand door te veel 'hersenbeschadigende drugs' te gebruiken ook op andere plaatsen een lesie kan krijgen, bij voorbeeld achteraan in de occipitale kwab (zicht) of iets centraler achteraan in het gebied van Wernicke (spraakbegrip). Mocht er vooraan (frontale kwab) een lesie ontstaan, dan zouden we persoonlijkheidsstoornissen zien (met in extreme vorm : psychopathie, schizofrenie, borderline, ...)
De hersenschors, rondom rond staat dan weer in voor de specifieke bewegingen van de spieren in ons lichaam.

Het is een wild guess, ik heb er niks over opgezocht, ik haal nu alles uit mijn parate kennis van in mijn studententijd (zo'n 8 jaar geleden :) )
Dus als er iemand een andere mening heeft over eventuele gevolgen van overmatig en langdurig druggebruik (eerder -misbruik dan), is dat perfect mogelijk en lees ik dat graag uiteraard !

Een niet praktiserend logopedist (spraaktherapeut in NL),

:grin:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Iemand die een "Broca's" area heeft die niet of minder goed werkt, weet perfect wat hij/zij wil zeggen, maar kan de woorden niet/nauwelijks vormen..

Dat klopt als een bus,als je veel gesnoven hebt hoor je jezelf euh..euh,, dan komt het er niet goed meer uit...
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb dit nog nooit meegemaakt... Zal zijn omdat ik nooit meer dan één gram per avond/nacht heb gedaan...
Moet vreselijk zijn !
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Moet vreselijk zijn ![/quote]

Is wel kut ja,want vaak wil je een heel verhaal vertellen,maar kan dan beter je mond houden want je lijkt dan echt op een Corky en het erge is dat je jezelf zo hoort praten...met die scheve kanis...

Kameraden onder elkaar kunnen altijd al aan de telefoon horen of de ander gebruikt heeft. *vroeger dan he* ik ben gekapt met die shit..
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zie je jezelf al in de klas zitten? Elke 2 minuten een DIEPE zucht. Haha je word zo gepakt als je leraar enig verstand heb.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb 1x gesnoven in een tussenuur, en das 1x en nooit meer. zonde van de coke van het is totaal niet leuk om dan in een les te zitten.

en psychonaut, ik kan het inderdaad horen bij een maatje van me of hij heeft gebruikt en hij bij mij ook.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Film kijken is ook saai met sos op. Lekker socializen biertje drinken noem maar op.

Ik heb een keer aangeschoten in de les gezeten, dat was wel leuk maar niet voor herhaling vatbaar.

Ik zit vaak genoeg stoned in de les. Het eerste uurtje nuchter, gewoon beetje vragen maken enzo, en als ik geblowd heb in de pauze al me werk ff doornemen, en dan jezelf geniaal vinden als je een beter antwoord dan tevoren heb gevonden.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#12
wij zetten altijd een film aan maar kijken er nooit naar .. zijn alleen maar aan het praten en zien in totaal 10min van een film :)
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#13
cunt zei:
wij zetten altijd een film aan maar kijken er nooit naar .. zijn alleen maar aan het praten en zien in totaal 10min van een film :)
Klik om te vergroten...
idd
is bij ons ook meestal zo :wink: :)
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja bij ons is het ook zo, maar ik vind dat je goed kan verbergen dat je coke hebt gebruikt (heb nog nooit heel veel gebruikt)
maar bij mdma kan ik het echt totaaaaal niet verbergen he, die klote ogen, iedereen kan het zien en als je er dan nog eens bovenop praat met je tanden op elkaar zodat niemand je verstaat kan je het al helemaal zien...

jammer eigenlijk dat je het zo goed kan zien :confused: maar langs een kant wel beter want kan je het niet gebruiken wanneer je wilt, iedereen kan een lijn coke neme op elk moment van de dag en als je je spraakfontijn een beetje inhoud zal niemand het merken
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#15
HDA zei:
Ik kan bloednuchter al geen 10 minuten aan een stuk mijn aandacht bij een film houden... :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Altijd maar lullen en blijven lullen door de film heen... :cry:
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychonaut1976 zei:
HDA zei:
Ik kan bloednuchter al geen 10 minuten aan een stuk mijn aandacht bij een film houden... :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Altijd maar lullen en blijven lullen door de film heen... :cry:
Klik om te vergroten...
of short attention span disorder...
Ik ben rap afgeleid, want dan wil ik een kwartier op mijn gitaar rammen, daarna een kwartier op mijn groovebox klooien, ...
Op 't eind van de avond heb ik geen film gezien, geen nummer geschreven op gitaar en geen nummer ineengeknutseld op de groovebox... :openmouth: :( :grin:
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychonaut1976 zei:
Moet vreselijk zijn !
Klik om te vergroten...

Is wel kut ja,want vaak wil je een heel verhaal vertellen,maar kan dan beter je mond houden want je lijkt dan echt op een Corky en het erge is dat je jezelf zo hoort praten...met die scheve kanis...

Kameraden onder elkaar kunnen altijd al aan de telefoon horen of de ander gebruikt heeft. *vroeger dan he* ik ben gekapt met die shit..[/quote]

ohohoh ik baal er altijd van als mijn (schoon)moeder belt terwijl ik van de kaart ben......
verschrikkelijk is dat :( :( :(
die van mij neemt ook altijd gewoon de telefoon op he(sufferd)en geeft em dan snel door aan mij :angry: :angry: :angry: :angry:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#18
met nieuwjaar zag ge het toch in ieder geval aan ons hadden ieder 2 gram op ongeveer ietske minder had de dag derna nog 3 of 4 lijntjes over :mrgreen: :mrgreen:
toen ik in de spiegel keer verschrok ik me toch hennig van hoe ik eruit zag :sunglasses: :sunglasses:
echt een vieze blik in mijn ogen he maar natuurlijk mdma of iet dergelijk valt nog feller op :stoned: :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."