Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs coke een amphetamine ?

Is coke een amphetamine ?

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#1
had het niet over xtc hoor, das natuurlijk een andere categorie...
Maar toch bedankt !

upper kan ik het mss wel noemen ja.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
hmm zo heb ik het nog nooit gehoord, maar kan goed zijn
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#3
is coke nu ook een amphetamine net zoals speed, of wat ?

Ik heb een spreekbeurt over drugs en zou graag
speed en coke onder dezelfde groep steken.

Een titel zoals:
Snuifgerei ?
Poeder drugs?

Weet ik veel...
Iemand een idee ?

Als coke net als speed amphetamine is, ga ik dan toch wel die nemen...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is geen amphetamine.
Je kan het een "upper" noemen, net zoals speed.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
ma als k t goed heb zorgen alle stimulanten voor een afgifte van adrenaline waardoor je dus gestimuleerd wordt?
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stimulant klinkt beter. Vind je niet?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja misschien wel, maar stimulant is nogal algemeen vind je niet...Als je upper zegt is het duidelijker. Maar opzich is het voor een spreekbeurt sowieso beter om stimulant te zeggen. Zeker als je uit Belgie komt.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe wil je overkomen? Stimulant klinkt alsof je je huiswerk goed heb gedaan vind ik :P

Ik kan het wel gaan uitleggen hoe ik erover denk, maar je zou me raar aankijken ..
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://www.drugsinfoteam.nl/Cocaine.html
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMA valt ook onder Uppers!!!!!

als je naar het effect kijkt zijn vele het er misschien niet mee eens , maar mdma is ook een amfetamine en is dus gewoon een upper
mathijs Geplaatst: 16 Maa 2006 22:34

Het is geen amphetamine.
Je kan het een "upper" noemen, net zoals speed.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)
Klik om te vergroten...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat LSD een amfetamine structuur heeft verbaast me niets , krijg altijd van die speed achtige rushes in het begin en je blijft eindeloos wakker
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
LSD zit ook een amphetamine structuur in, valt niet onder uppers. DOx compounds zijn heel duidelijk amphetamines, evenals TMA-x compounds, vallen ook niet onder uppers. Dus het feit dat iets een amphetamine is, wil het nog niet zeggen dat het een upper is.

MDMA valt hier echter wel onder, er is namelijk flink wat dopamine afgifte :).
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#13
mja goed, dat hoeft natuurlijk niet meteen te duiden op een amf-achtige structuur. Paddo's heb ik ook wel eens last van slapeloze nachten en andere drugs ook wel eigk...
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
spacekonijn zei:
MDMA valt ook onder Uppers!!!!!

als je naar het effect kijkt zijn vele het er misschien niet mee eens , maar mdma is ook een amfetamine en is dus gewoon een upper
mathijs Geplaatst: 16 Maa 2006 22:34

Het is geen amphetamine.
Je kan het een "upper" noemen, net zoals speed.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
idd mdma is een psychedelische amphetamine
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarom gebruikt iedereen altijd de engelse benaming? We spreken hier Nederlands en daar heet het gewoon amFetamine, die ph als f doen we niet aan.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#16
philips
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deranged zei:
Waarom gebruikt iedereen altijd de engelse benaming? We spreken hier Nederlands en daar heet het gewoon amFetamine, die ph als f doen we niet aan.
Klik om te vergroten...

#care?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacekonijn zei:
MDMA valt ook onder Uppers!!!!!

als je naar het effect kijkt zijn vele het er misschien niet mee eens , maar mdma is ook een amfetamine en is dus gewoon een upper
mathijs Geplaatst: 16 Maa 2006 22:34

Het is geen amphetamine.
Je kan het een "upper" noemen, net zoals speed.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ohja, je hebt gelijk..sorry man bollie!
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jeller zei:
spacekonijn zei:
MDMA valt ook onder Uppers!!!!!

als je naar het effect kijkt zijn vele het er misschien niet mee eens , maar mdma is ook een amfetamine en is dus gewoon een upper
mathijs Geplaatst: 16 Maa 2006 22:34

Het is geen amphetamine.
Je kan het een "upper" noemen, net zoals speed.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
idd mdma is een psychedelische amphetamine
Klik om te vergroten...

Uhm nee, MDMA is officieel een Psychedelische Phenethylamine.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#20
BobG zei:
Jeller zei:
spacekonijn zei:
MDMA valt ook onder Uppers!!!!!

als je naar het effect kijkt zijn vele het er misschien niet mee eens , maar mdma is ook een amfetamine en is dus gewoon een upper
mathijs Geplaatst: 16 Maa 2006 22:34

Het is geen amphetamine.
Je kan het een "upper" noemen, net zoals speed.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
idd mdma is een psychedelische amphetamine
Klik om te vergroten...

Uhm nee, MDMA is officieel een Psychedelische Phenethylamine.
Klik om te vergroten...

Ja dat zegt eigenlijk iedereen,maar ik moet zeggen dat ik er nooit op getript heb,mits er mda bij zat...

Behalve op die ouwe gouwe salmies van vroeger,maar volgens mij zat daar wel meer in dan alleen mdma..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."