Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe snel verslaafd aan cocaïne??

Hoe snel verslaafd aan cocaïne??

53 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
g
gerbeennLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vroeg me af na welke hoeveelheid je verslaafd bent aan cocaïne.
Weet iemand dat of ongeveer??
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het lastige van sos is dat je bij wil snuiven als het over zijn hoogtepunt is. De sleutel is dan ook om niet teveel te hebben liggen, zodat je niet aan de verleiding kan bezwijken. Als je een beetje ruggegraat hebt is coke niet zo heel verslavend.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#3
DreamWeaver zei:
Het lastige van sos is dat je bij wil snuiven als het over zijn hoogtepunt is. De sleutel is dan ook om niet teveel te hebben liggen, zodat je niet aan de verleiding kan bezwijken. Als je een beetje ruggegraat hebt is coke niet zo heel verslavend.
Klik om te vergroten...
En nooit je pinpas/teveel geld meenemen
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pak dat sos net zo verslavend is als wiet, misschien iets minder, althans voor mij...
JE kan normaal echt wel zonder maar als je het een paar keer gedaan hebt en die lekkere geur waardeert kan je nog moeilijk nee zeggen als het in de nabijheid is.
Bijvoorbeeld als je iemand een lijn ziet leggen voor je neus, dna wil je wss ook al is het dan maar een sleutelpuntje...
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Supervlieg zei:
DreamWeaver zei:
Het lastige van sos is dat je bij wil snuiven als het over zijn hoogtepunt is. De sleutel is dan ook om niet teveel te hebben liggen, zodat je niet aan de verleiding kan bezwijken. Als je een beetje ruggegraat hebt is coke niet zo heel verslavend.
Klik om te vergroten...
En nooit je pinpas/teveel geld meenemen
Klik om te vergroten...

Hele goeie, anders blijf je maar bijpinnen tot er niks meer uit de muur komt... superzonde, maar dat besef je de volgende ochtend pas....
Maarehh.. coke is best verslavend, maar gewoon niet meer inslaan dan je nodig hebt op een avond, en geen nr's opslaan van dealers... en dan ben je echt niet na een paar snuiven gelijk helemaal dol ofzo. De dagen na gebruik heb je er dan wel zin in, maar dat is best in toom te houden, tenminste zo werkt het bij mij.
g
gerbeennLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt allemaal ik ga het dus niet tevaak doen hou het liever op jointjes :hearteyes: :stoned:
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#7
verslavend is het zeker voor wat betreft de geestelijke kant dan. Bij mij persoonlijk doet coke niet zoveel en heb ik er het geld niet meer voor over.

Van de mensen om me heen die recreatief coke gebruiken weet ik dat het inderdaad heel moeilijk is om niet alles achter elkaar op te snuiven totdat het echt helemaal op is. Het maakt niet uit of je een grammetje of 10 gram hebt ingeslagen, je wilt gewoon steeds weer dat gevoel terug van die eerste paar lijnen en dat lukt dan niet en dan probeer je toch maar weer iets meer en zo gaat het door.

Begin er liever niet aan want het kost je al snel een vermogen en zo geweldig is het nou ook weer niet. Ga je uit? Neem dan liever mdma of speed. Ben je met een paar vrienden thuis dan kan coke best gezellig zijn op zn tijd maar verwacht er geen wonderen van. Bovendien is er momenteel een waarschuwing dat er vervuilde coke in heel Nederland wordt aangetroffen en dat kan zelfs je dood worden.

Dus laat het lekker staan en neem een pilsje...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deranged zei:
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
Klik om te vergroten...

ok dat is dan meer de vraag over de definitie van verslaafd zijn...
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik dacht altijd dat ik niet verslaafd was... Maandenlang. Tot de dag dak op reis ging en nix meehad...
Kheb het dus beseft an ongeveer 8 maand. En het was al redelijk serieus...
Zweten in bed, geen zin in niets... Irritant lopen...
L
LeinyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik vind sos idd verslavend, met een paar keer gebruiken misschien niet lichamelijk maar zeker wel geestelijk.
Zelf heb ik het nu 5 of 6 keer gebruikt, laatste keer was ruim 2 maanden geleden, maar toch denk ik er elke dag wel even aan. Dat is voor mij een teken om het nooit meer te bebruiken.
Ik krijg super veel zelfvertrouwen van sos en dat is de rede dat het voor mij persoonlijk erg verslavend is.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deranged zei:
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
Klik om te vergroten...

Ik ken genoeg mensen die na de eerste keer coke of zelfs een paar keer, het niet meer genomen hebben en ze hadden er ook geen behoefte aan, en nog steeds niet.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#13
over definitie gesproken, het kan nooit zo zijn dat je al vanaf de eerste keer je hartstikke best doe om verslaafd te raken, volgend dag dachten meesten niet eens om, in het begin zal er altijd periodes zijn die je niet snuift, en pas verslaafd begin je raken als je gebruik wekelijks wordt volgens mij, je kunt dan wel alsnog stoppen zonder enige moeite maar het kans bestaat altijd dat je doordeweeks ook ga snuiven
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Saivy zei:
Deranged zei:
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
Klik om te vergroten...

Ik ken genoeg mensen die na de eerste keer coke of zelfs een paar keer, het niet meer genomen hebben en ze hadden er ook geen behoefte aan, en nog steeds niet.
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook over de mensen die verslaafd raken, niet over de mensen bij wie dat niet gebeurt. O+
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Deranged zei:
Saivy zei:
Deranged zei:
Iedereen die verslaafd raakt aan coke is dit na de eerste keer gebruiken al, dat is iets wat vrijwel niemand wil/kan inzien. Ik zie hier weer een aantal dingen staan die ronduit belachelijk zijn maar ik ga daar verder niet meer op in.
Klik om te vergroten...

Ik ken genoeg mensen die na de eerste keer coke of zelfs een paar keer, het niet meer genomen hebben en ze hadden er ook geen behoefte aan, en nog steeds niet.
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook over de mensen die verslaafd raken, niet over de mensen bij wie dat niet gebeurt. O+
Klik om te vergroten...

komen we zo bij het ozo befaamde verslavingsgen nu???
I
IonescoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb 3x coke gebruikt en hoewel ik het wel lekker vond, kon ik maar niet begrijpen wat er zo speciaal aan was.

Het was wel zo dat zodra het op was ik weer wat erbij wou. Ik vind het niet speciaal genoeg om zoveel geld ervoor uit te geven :)

Dus het verhaal van 1x gebruiken en verslaafd raken slaat echt nergens op.
t
thrillseekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou, zal ik als drugshulpverlener zijnde dan maar jullie een handje helpen en de feiten op een rij zetten? Luistert en huivert over het begrip "verslaving":

Wat de meesten van jullie hebben ervaren en een zeer herkenbare eigenschap van cocaine is is doorgaan tot het bittere eind. Ook al weet je dat er niets leuks meer gaat gebeuren, je blijft stug doorgaan en doorgaan tot het op is (niet altijd, vaak wel). Hier is erg weinig aan te doen, aangezien een dopamineverslaving - wat een cocaïneverslaving eigenlijk is - volledig buiten je bewuste zelf om gaat.

Het dopaminesysteem en überhaupt al die chemische systemen in je hersens zijn bedoeld om jou onderbewust te beïnvloeden en te belonen zodat je zaken waar je je voor moet inspannen in je leven gedaan krijgt, zoals werken (salaris=eten & onderdak), leren (=trots, carrière), schoonmaken (=schoon huis en een opgeruimd gevoel), boodschappen doen (=eten op tafel). Dus hier gaat het om presteren in het algemeen, waar een beloning tegenover staat.
Wat door cocaïnegebruik kan gebeuren is dat de hersens een brug slaan, een soort kortsluiting maken waarbij al die heerlijke dopamine niet meer onderbewust geassocieerd wordt met positieve acties verrichten die je leven op een bepaalde manier verbeteren, maar vooral met het snuiven van de cocaïne. Je hersens zijn dus in de naïeve veronderstelling dat cocaïne goed voor je is en je leven beter zal maken. Dat is de reden waarom je door wilt blijven gaan, omdat je onderbewustzijn oprecht denkt dat het iets goeds is, en daarom ben je bereid er heel ver (lees laag) voor te gaan.

Dit denk je echter volledig onderbewust; rationeel gezien weet je heel goed dat dat allemaal een leugen is, maar aan je onderbewuste 'zelf' voorbij gaan is geen makkelijke opgave en vereist een hoop rationele (bewuste) discipline.

Als jullie nog vragen hebben, stuur een pb!
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leuke uitleg, maar wat heeft dat met de vraag te maken?
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#19
thrillseeker zei:
Nou, zal ik als drugshulpverlener zijnde dan maar jullie een handje helpen en de feiten op een rij zetten? Luistert en huivert over het begrip "verslaving":

Als jullie nog vragen hebben, stuur een pb!
Klik om te vergroten...

Als we jou toch niet hadden. :rolleyes:
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#20
hoeveelheid kan varieeren van 0.1 gr tot 200 gram,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."