Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen anekdote van een ex cracker

Een anekdote van een ex cracker

41 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#1
crack is ook soort uitgeookte he alleen verslavender door dat er meer zooi in zit toch?
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedzo. Gebruik met mate, dan blijft het leuk :)
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb dus een afspraak om 14 u bij De Sleutel (is zo'n centrum in Belgie) en mn ouders weten er ook van :(
P
Pure_Spiritual_ForceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi,

@Kim
Blijven volhouden.
Er is altijd een reden om te stoppen.

Ook als je jong bent, ik kan het weten denk je dat je onverwoestbaar bent. Daar kom je op een gegeven moment snel van terug.
Geloof me...

@ Armani7
Je hebt de goede redenen om te stoppen.
Dus ik zeg doen, zeker op jouw leeftijd.
Toen ik drugs ging gebruiken was ik al min of meer volwassen.
Als "teenager" maken je hersenen een hoop veranderingen door onder invloed van hormonen. Om nog maar te zwijgen van al je andere organen. Wees zuinig op jezelf en doe het gewoon.
Stop !
De oudste wijsheid die je vaak altijd hoort is zoek een hobby of ga sporten.
(Kies natuurlijk wel een gezonde hobby !)
Klinkt heel afgezaagd en oudbollig maar...
Ik zeg doe allebei.
Een hobby of sport zorgt er over het algemeen wel voor dat als je lekker bezig bent toch een gevoel hebt van :"Zo dat heb ik goed gedaan".
Dat is een boost voor je zelfvertrouwen.

Persoonlijk vindt ik sport fijn in sociaal verband vanwege de sociale contacten die je dan op doet. En had/heb ik een hobby waar ik alleen in alle afzondering mee bezig kan zijn voor als ik gek wordt van de mensen om me heen.

Dit creërt bij mij een balans die me weer rust lijkt te geven( Ooit voor de drugs was dit zekers het geval).
Misschien is het iets voor jou / voor anderen om de leegte op te vullen.
Meeste mensen zijn thrillseekers , Als je steeds een en hetzelfde doet gaat de lol er af en vindt jer niets meer aan. Daarom is variatie zo belangrijk. Het zijn allemaal standaard wijsheiden maar we vergeten ze te vaak.


Zelf heb ik al meer zelfvertrouwen alleen al doordat ik geen drugs meer wil gebruiken en ook niet meer doe.







Verder heb je gelijk, vroegàh vertelde ik tegen iedereen altijd :
Drink alleen als je je goed voelt. Doe alleen soft/hard drugs als je je goed voelt. Maar niemand voelt zich continue goed. Zelf hield ik mij daar ook aan(dacht ik). Maar toch , we zijn allemaal mensen en we maken allemaal wel eens fouten. Het belangrijkste is is dat je van je fouten leert.



Ik moet nog algemeen zeggen, ik mijn twijfels heb bij recratief gebruik.
Alle verslaafden die ik gekend heb waren recreatief begonnen incluis mezelf..
En op het moment dat drugs een gewoonte wordt van bijvoorbeeld 1 keer per 2 maanden is de drempel naar 1 x per maand niet zo hoog meer. Want het is een gewoonte. En voor je het weet is het ieder weekend en zou zomaar kunnen dat het uiteindelijk iedere dag wordt. Mensen zijn gewoontedieren. Dat kan een pluspunt zijn maar kan ook in je nadeel gaan werken.



your friend D.
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#5
Armani7 zei:
ik heb dus een afspraak om 14 u bij De Sleutel (is zo'n centrum in Belgie) en mn ouders weten er ook van :(
Klik om te vergroten...
de Sleutel in Merelbeke of de ambulante dienst in Antwerpen?
Heb van beide al veel slechts gehoord.
Psychiater zegt ook dat de sleutel in Merelbeke echt heel streng is, maar er ook veel drugs binnen is en er veel drugs wordt aangeboden.
Over de ambulante dienst in antwerpen, heb ik ook gehoord van een hydrocodeïneverslaafde dat hij het daar erg slecht vond en me volledig afraadde om daarnaartoe te gaan. Hij werd daar nl subutex voorgeschreven, wat een sterk heroïne/opiaten vervangmiddel is. Daarom vond hij het ook niet goed. Lijkt me vrij naïef om het daarom zo slecht te vinden. Dan had hij evengoed de subutex kunnen weigeren, maar hoogstwaarschijnlijk door zijn verslaafdheid toch maar de subutex gebruikt te hebben...
Heb zelf een afspraak bij Altox antwerpen.
Veel succes alvast
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#6
in Mechelen :wink:
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#7
kheb eerte gesprek gehad met begeleidster kdenk wel da het moet lukken om te stoppen, kheb haar gezegd da ik enkel wil stoppen me coke de rest blijfk lekker verder doen ^^
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Armani7 zei:
in Mechelen :wink:
Klik om te vergroten...

Een vriend van me zit daar en daar komt vanalle drugs binnen...
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#9
indrukwekkend.. mooi geschreven. :)
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het klopt precies allemaal. Ik heb bij me familie meegemaakt die verslaafd waren aan gokken, drank, hardrugs het enige medicijn ben je zelf. Allen jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Tenzij je onder dwang iets moet doen.

En alleen jij zelf kan stoppen als je dat wilt. Sommigen kunnen dat alleen. Sommigen hebben daar hulp bij nodig en sommigen willen wel stoppe maar hebben de kracht niet om het vol te houden.

Het is inderdaad heel waardevol om zelf ervaren verhalen over erge drugs zoals crack / heroine te lezen en te posten.

Ik zelf ben ook echt een nieuwschierig aapje en het onderwerp drugs en verslaving boeid mij heel veel. Zelf hoop ik nooit met deze drugs in aanraking te komen en mocht het wel zo zijn dan hopelijk voor eenmalig gebruik.

Je kan best drugs gebruiken maar weinigen kunnen er echt verstandig mee omgaan en echt weekend gebruiker zijn.

Echt respect dat je dit zelf hebt gedaan en dat je anderen probeert te helpen. Ik hoop dat jij en N samen uiteindelijk beide afkicken en een normaal leven kunnen leiden als vrienden of als geliefden.

:)
F
FreezingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor je verhaal, ik was eerst nog aan het twijfelen maar nu weet ik het zeker: nooit coke voor mij.
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben 4 dagen clean en ik hoop dit vol te houden :)
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Freezing zei:
Bedankt voor je verhaal, ik was eerst nog aan het twijfelen maar nu weet ik het zeker: nooit coke voor mij.
Klik om te vergroten...

Het gaat hier over crack he. Totaal ander verhaal dan coke. Het is allebij troep oke maar van een paar lijtjes coke word jij niet zo verslaafd als hier beschrven staat. Maarja als je der vanaf kan blijven houden zo :grin:

Doe ik ook :P Eens in de zoveel tijd een grammetje vind ik geweldig :sunglasses: maar daar hou ik het echt bij. En crack tja zeg nooit nooit maar ik hoef het niet.

:)
g
gonzoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Shit dat klinkt als vieze boel. Niks om aan te beginnen, dus...
V
Vince_Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Eerst en vooral: schitterend verhaal. Er was aanvankelijk geen enkele drug die ik niet wilde proberen, vooral omdat mijn eerste harddrug (behalve alcohol) heroine (snuiven) was, en ik had totaal geen afkick. Achteraf bekeken heb ik nie veel genomen en wist ik ook niet echt wat ik moest voelen denk ik, ik had immers nog nooit drugs gebruikt buiten wiet en alcohol.

Nu ben ik erg hard aan het twijfelen over crack. Coke heb ik al enkele malen gedaan en daar kan ik goed afblijven. Maar die rush die je krijgt bij crack is blijkbaar erg verslavend..

Verder heb je ook gelijk in je twijfels over recreatief gebruik. Maar niemand begint met elke dag (hard)drugs te nemen, dat gaat altijd geleidelijk.
Recreatief gebruik is goed, zolang je het binnen de perken houdt en jezelf duidelijke, ondubbelzinnige regels oplegt vanaf het begin, en die niet meer aanpast.

Begin dit jaar ben ik met enkele vrienden regelmatig xtc beginnen nemen. Eerst 's zondags 10 pillen halen voor 3-4 mensen -> 2 leuke avondjes
Enkele weken later werden het 45 pillen.
Daarna 's zondags 20 pillen, dit was duidelijk niet genoeg, en dan ben ik woensdagmaar 65 pillen bij gaan halen. We namen dit ook als er absoluut niets te doen was, dan hingen we wat op kot of op café, en er kwam ook redelijk vaak speed aan te pas.
Als ik foto's van mezelf zie 7 maand geleden en nu, schrik ik enorm. Elke week meermaals xtc, speed en wiet (elke avond) gebruiken, het maakt je kapot, en dat is waarschijnlijk een peulschil in vergelijking met overmatig speed-heroïne-coke gebruik.
Ik denk dat wij het geluk hadden niet genoeg geld te hebben voor coke(studenten..), anders had het er waarschijnlijk minder goed uitgezien voor mij.
P
PoppetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik moest huilen toen ik het las et kk erg pfff
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heftig verhaal :openmouth:
1
123spacerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ten eerste, heftig verhaal :openmouth: Volhouden!!

Armani7 zei:
aan iedereen en daarmee bedoel ik vooral jonge mensen zoals ik: probeer nooit cocaine, gebruik liever is pep of x als je toch harddrugs wil gebruiken en gebruik nooit in de week en/of om van de realiteit te vluchten.
groetjes , DI
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het persoonlijk niet echt mee eens. Ik vind pep velen malen verslaveder als coke. Toen ik voor het eerste coke had gebruikt, had ik de volgende dag neit zoiets van, ik wil weeer! Maar wel een half uur na gebruik, wilde ik meer.

Pep is mss door de goedkope prijs ook wel een stuk aantrekkelijker om veel vaak te gebruiken. Als je een halfje coke haalt of een grammetje, dan zal deze al snel dezelfde avond op zijn. Daar gaat weer 25 of 50 euri. Terwijl je op de pep voor 5 euro een dag voor uit kunt.

Ook door slaapgebrek zal pep sneller verslavend zijn. Als jij een nachtje niet hebt geslapen, en je gaat om 8 uur maar uit je bed omdat je je verveeld, zul je tege 10 a 11 uur een beetje moe worden, maar je kan nog niet slapen. Dus je neemt dan maar weer meeeer. En zo gaat het de dag door, savonds weer een feestje, ja toch maar 2 lijnen omdat je anders bang bent daar in slaap te vallen. En ja hoor om 11 uur nog 1 of 2 puntjes, en ja je slaap weer de hele nacht niet. Nja 3e dag dan toch nog maar een dikke lijn en als je niet op let blijf je zo door gaan. Ik heb mijn troep verkocht, omdat ik er anders zeker niet meer vanaf zou komen.

Ik ben helemaal niet zo verslavingsvatbaar, maar pep voelde ik me wel snel verslaafd aan, en nu heb ik er nog steeds wel zin in. Terwijl ik het nog niet eens vaak heb gedaan. Maar ik blijf mezelf zegggen dat het troep is en blijf er wel vanaf.

Dus zeker geen aanrader, beter geen sos of coke. Je hebt er eigenlijk niks aan, en het is grote troep. Het beste natuurlijk geen drugs, maar als je toch een keer iets wilt doen, raad ik xtc aan of trippende middelen.
Ik typ dit vanuit mijn ervaringen, dus opmerkingen laat maar komen :wink:. sorry als ik te ver off topic ga :tongueout:

Oja als ik een beetje te wetenschappelijk over kom, komt dat door de paddo's haha. Ben door de paddo's van gister een beetje anders gaan denken. :rolleyes: :P
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aanmaal aan de pijp kom je er niet meer van af
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#20
tuurlijk wel :rolleyes: je zal t alleen altijd blijven missen :mrgreen: :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."