Pure_Spiritual_Force zei:
Hallo Space Scientist
Laat zowiezo de alcohol staan en zoek mensen op die het cokegebruik
niet doen. maak een afspraak voor vrijdagavond waar je niet onder uit komt voor mijn part de hele avond monopolie spelen. Maar zonder alcohol.
Ik ga er zelf prat op dat ik nuchter de trek niet meer heb, maar als ik teveel alcohol drink weet ik dat het fout kan gaan en ik kan uit ervaring spreken BAH.
Ik voel met je mee in die zin dat ik vrijdag ook regelmatig denk : "hoera even een borreltje en een beetje lachen".
Toch laat ik het en wacht ik met drinken totdat ik een feestje heb bij een kennis hier ver vandaan. Ik blijf dan ook het hele weekend.
Dan kan ik lachen en drinken zonder dat ik opeens weer toegeef aan die beruchte gedachte /gevoel /trek. De : "Kom op vent je leeft maar een keer en je staat toch alleen uiteindelijk". Maar die leugen geloof ik niet meer en ik adviseer je om ook niet meer naar die leugen te luisteren of naar jou persoonlijke "leugen".
Ook kom ik dan niet weg zonder op te vallen. Dus dat is een goede tip denk ik.
Ik heb meer dan 11K uitgegeven (krijg het niet eens voluit geschreven omdat ik mezelf dan voor mijn kop sla).
Een enkele terugval hebben de meesten mensen die stoppen ervaren.
Ja ik ook( De alcohol weet je nog).
Maar je moet door blijven gaan. Het is vechten met de coke soms en dat betekent dat je soms moet incasseren voordat je zelf weer rake klappen en schoppen kunt uit delen aan je tegenstander Coke.
Kijk, het is heel simpel...
Of je stopt nu en komt er nog goed mee weg of je gaat door totdat het noodlot echt een keer toeslaat.
Om nog even op mijzelf terug te komen :
Ik vind van mezelf dat ik er nog goed af zal komen (Ik hoop dat de rechter die ik binnen enkele maanden zal zien genadig zal zijn, ik wil mijn baan niet verliezen).
Dan is en blijft het financiëel en dat valt te overzien na verloop van een ruime tijd.
Het wordt tijd voor wilskracht jongen, wie is er nou de baas ?
Jij of een chemische verbinding ?
Your friend
D...
Dit is zo herkenbaar, het persoonlijke leugentje. Zo ben ik er verleden weekend na een anderhalf jaar ook weer ingetrapt.
Ff een borrel in mijn stamcafe, daar kom ik dus nooit meer op vrijdagen omdat ik weet hoe dat altijd afliep, maar toch gaan op vrijdag, ik was verdrietig en boos dus het kon wel, ach dat ene borreltje.
En na een borrel of 5 trek krijgen in coke, en dan tegen jezelf zeggen, ach het is zolang geleden het kan wel weer een keertje...tssssss...en dan halen, en nog eens halen...thuis komen, lichamelijk en geestelijk verrrot zijn en je afvragen waar al je geld is gebleven. Hallo??? Ik heb die klotesmaak nog steeds in mijn mond, en dan heb ik het over de smaak naar meer.
Coke is echt mijn witte sloper, ik begon gelijk al weer te liegen tegen mijn zusje die onverwachts zaterdagmiddag voor mijn deur stond, ik had een griep te pakken vandaar mijn loopneus hoorde ik me tegen haar zeggen. Ik zag hoe ze naar mij keek, ze geloofde er geen moer van, maar uit respect voor mij heeft ze het maar gelaten. Maar ik zag echt aan haar blik zo daar gaan we weer....
Maar we gaan niet weer, ik vind het echt heel k.u.t. dat het gebeurd is, tis nu woensdag en ik voel me nog niet echt goed. Zit op mijn werk, komt niets uit mijn handen, daaaaag energie....
Tips? wegblijven uit de scene, wegblijven van de coke, en als je houdt van kicks, ga bunjiejumpen, bergbeklimmen, paracutespringen, racen enz. enz...is bijna even duur maar wel met een langer resultaat. Probeer je kicks uit andere dingen te halen.
Je moet het bovendien vooral ECHT willen!! Je moet het voor JEZELF willen.
Wat bij mij ook geholpen heeft in de perioden hiervoor is om een dagboek op internet bij Jellinek bij te houden. Kon ik precies zien in welke gemoedstoestanden ik ging gebruiken en waar mijn valkuilen zitten.
Zoals een vrijdag in mijn stamcafe is gewoon een valkuil en dat moet ik nooit meer doen. Klink ongezellig maar als ik fris, fit en monter op een zaterdagochtend wakker wordt, daar weegt een vrijdagavond mezelf voldouwend met coke niet tegenop, en zeker niet de crash de volgende ochtend, wat een hel is dat zeg, dat was ik een beetje vergeten. Geheugen is weer opgefrist!!!!