Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstips voor stoppen

tips voor stoppen

58 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#1
kon het niet laten, had iets te veel gezopen en toen kwam er iemand die me wat aanbood, het waren maar 2 grote punten maar toch :(


heb daarna ook naar een paar dealer gebelt maar ze waren of weg of namen niet op, alsof eht niet mocht
s
sjoerd101Lid
01-01-2024, 00:00
#2
space scientist zei:
kon het niet laten, had iets te veel gezopen en toen kwam er iemand die me wat aanbood, het waren maar 2 grote punten maar toch :(


heb daarna ook naar een paar dealer gebelt maar ze waren of weg of namen niet op, alsof eht niet mocht
Klik om te vergroten...

ik zou echt GEEN alcohol drinken, ik heb zelf tenminste, als ik van plan was t weekend niks te nemen en als vervanging zegmaar alcohol drink, denk ik er na een paar biertjes nog eens ff aan, en dan denk ik.. "waarom wou ik ook alweer stoppen??" "tis toch gewoon chill, waarom niet.." :stoned: en voor je t weet zit je weer met een sleutel in je hand.. :flushed: zo ervaar ik t zelf tenminste..
C
ColeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Meh, had voorbije weken gezgd van ik ga stoppen met coke , uiteindelijk gelukt vandaag , enigste pech is dat'k vorige week niet zo'n legale feiten heb gepleegd om aan geld te komen ( nee niets al te erg ) en dit is nu geklikt door vrienden dat gisteren zijn opgepakt :) en moet ook voor de rechtbank verschijnen.

Wou stoppen , ben te laat gestopt , leven is nu naar de vaantjes door coke , terwijl'k ng een hele toekomst had en eigenlijk nooit een echt probleemkind ben geweest maar altijd me laten meeslepen door de grotere jongens en altijd overal aan verslaafd werd , zonder dat ouders dit ooit zijn teweten gekomen. Maar toch ng een mooie schoolopleiding en nog aan het unif ging beginnen :confused:

Denk dan maar eens na , vooral voor de jongeren , wat het met je leven kan doen ... :angry:
S
SneeuwWitjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
gewoon doen joh! zei:
El Retro zei:
Als je het echt niet meer wil, dan lukt het ook. Maar dan moet je motivatie niet 100 % zijn , maar 200 % , anders gaat het niet. Ik ben het soms zat de coke, maar ik vind het ook nog heel leuk. Dus als ik nu wil stoppen, lukt me dat niet omdat men motivatie er niet is. Vorig jaar is het me wel gelukt voor een lange tijd, maar door omstandigheden terug begonnen.

It's all about your motivation. Sterkte!
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Klik om te vergroten...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
I'm the evil in your bloodstream
I'm the rash upon your skin
And you made a big mistake all right
The day you let me in
And you can fly to the other side of the world
You know you'll only find
I've reserved the seat behind you
We can talk about old times
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#6
dat is eht probleem juist, ik vind eht juist nog wel leuk alleen het sloop me geld en zo.

afgelopen weekend alleen 2 punten op :( , kijken hoe ik me dit weekend hou
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Koop het nieuwe psychologie magazine..

Staat iets in over verslaving.. zal velen van ons bekend voorkomen :wink: Ik denk dat als je weet hoe die verslaving opgebouwd is, je makkelijker (met je motivatie) hem uit de weg kan gaan.

Succes! (allen)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wie niet.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikke.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#11
yellowmoon zei:
je kunt echt stoppen wanneer je jezelf kan zeggen dat je verslaafd bent
Klik om te vergroten...

Dat klopt wel gedeeltelijk , maar het is vooral meer zo dat :

" Je niet kan stoppen, zonder dat je echt erkent dat je een groot verslavingsprobleem hebt en echt wil stoppen".

Dan kan iedereen het... Lukt het niet ? Dan raad ik je aan hulp te gaan zoeken desnoods afkick kliniek, want coke kan je leven ontzettend verneuken...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
P
Pure_Spiritual_ForceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo Space Scientist


Laat zowiezo de alcohol staan en zoek mensen op die het cokegebruik niet doen. maak een afspraak voor vrijdagavond waar je niet onder uit komt voor mijn part de hele avond monopolie spelen. Maar zonder alcohol.

Ik ga er zelf prat op dat ik nuchter de trek niet meer heb, maar als ik teveel alcohol drink weet ik dat het fout kan gaan en ik kan uit ervaring spreken BAH. :(

Ik voel met je mee in die zin dat ik vrijdag ook regelmatig denk : "hoera even een borreltje en een beetje lachen".

Toch laat ik het en wacht ik met drinken totdat ik een feestje heb bij een kennis hier ver vandaan. Ik blijf dan ook het hele weekend.
Dan kan ik lachen en drinken zonder dat ik opeens weer toegeef aan die beruchte gedachte /gevoel /trek. De : "Kom op vent je leeft maar een keer en je staat toch alleen uiteindelijk". Maar die leugen geloof ik niet meer en ik adviseer je om ook niet meer naar die leugen te luisteren of naar jou persoonlijke "leugen".
Ook kom ik dan niet weg zonder op te vallen. Dus dat is een goede tip denk ik.


Ik heb meer dan 11K uitgegeven (krijg het niet eens voluit geschreven omdat ik mezelf dan voor mijn kop sla). :angry: :angry:


Een enkele terugval hebben de meesten mensen die stoppen ervaren.


Ja ik ook( De alcohol weet je nog).

Maar je moet door blijven gaan. Het is vechten met de coke soms en dat betekent dat je soms moet incasseren voordat je zelf weer rake klappen en schoppen kunt uit delen aan je tegenstander Coke.

Kijk, het is heel simpel...

Of je stopt nu en komt er nog goed mee weg of je gaat door totdat het noodlot echt een keer toeslaat.

Om nog even op mijzelf terug te komen :
Ik vind van mezelf dat ik er nog goed af zal komen (Ik hoop dat de rechter die ik binnen enkele maanden zal zien genadig zal zijn, ik wil mijn baan niet verliezen).
Dan is en blijft het financiëel en dat valt te overzien na verloop van een ruime tijd.

Het wordt tijd voor wilskracht jongen, wie is er nou de baas ?
Jij of een chemische verbinding ?



Your friend D...
j
jael_XXLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb destijds voor mezelf alle mogelijkheden om eraan te komen afgekapt... alle mensen om me heen via wie ik eraan kon komen van me weggehouden, telefoonnummers weggedaan van mijn dealers, en mijn geld afgegeven aan een vriendin om te beheren...

Pinpas, creditcards... alles...

Sterkte lieverd... Ik weet wat je doormaakt...

Liefs...

PS: @ pure spiritual force: bij mij heeft het me meer dan € 45.000 gekost... maar ik heb geluk gehad, ik heb er geen gevolgen van hoeven ondervinden (behalve het geld) Good luck in Court...
H
HessaatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pure_Spiritual_Force zei:
Hallo Space Scientist


Laat zowiezo de alcohol staan en zoek mensen op die het cokegebruik niet doen. maak een afspraak voor vrijdagavond waar je niet onder uit komt voor mijn part de hele avond monopolie spelen. Maar zonder alcohol.

Ik ga er zelf prat op dat ik nuchter de trek niet meer heb, maar als ik teveel alcohol drink weet ik dat het fout kan gaan en ik kan uit ervaring spreken BAH. :(

Ik voel met je mee in die zin dat ik vrijdag ook regelmatig denk : "hoera even een borreltje en een beetje lachen".

Toch laat ik het en wacht ik met drinken totdat ik een feestje heb bij een kennis hier ver vandaan. Ik blijf dan ook het hele weekend.
Dan kan ik lachen en drinken zonder dat ik opeens weer toegeef aan die beruchte gedachte /gevoel /trek. De : "Kom op vent je leeft maar een keer en je staat toch alleen uiteindelijk". Maar die leugen geloof ik niet meer en ik adviseer je om ook niet meer naar die leugen te luisteren of naar jou persoonlijke "leugen".
Ook kom ik dan niet weg zonder op te vallen. Dus dat is een goede tip denk ik.


Ik heb meer dan 11K uitgegeven (krijg het niet eens voluit geschreven omdat ik mezelf dan voor mijn kop sla). :angry: :angry:


Een enkele terugval hebben de meesten mensen die stoppen ervaren.


Ja ik ook( De alcohol weet je nog).

Maar je moet door blijven gaan. Het is vechten met de coke soms en dat betekent dat je soms moet incasseren voordat je zelf weer rake klappen en schoppen kunt uit delen aan je tegenstander Coke.

Kijk, het is heel simpel...

Of je stopt nu en komt er nog goed mee weg of je gaat door totdat het noodlot echt een keer toeslaat.

Om nog even op mijzelf terug te komen :
Ik vind van mezelf dat ik er nog goed af zal komen (Ik hoop dat de rechter die ik binnen enkele maanden zal zien genadig zal zijn, ik wil mijn baan niet verliezen).
Dan is en blijft het financiëel en dat valt te overzien na verloop van een ruime tijd.

Het wordt tijd voor wilskracht jongen, wie is er nou de baas ?
Jij of een chemische verbinding ?



Your friend D...
Klik om te vergroten...
Dit is zo herkenbaar, het persoonlijke leugentje. Zo ben ik er verleden weekend na een anderhalf jaar ook weer ingetrapt.

Ff een borrel in mijn stamcafe, daar kom ik dus nooit meer op vrijdagen omdat ik weet hoe dat altijd afliep, maar toch gaan op vrijdag, ik was verdrietig en boos dus het kon wel, ach dat ene borreltje.

En na een borrel of 5 trek krijgen in coke, en dan tegen jezelf zeggen, ach het is zolang geleden het kan wel weer een keertje...tssssss...en dan halen, en nog eens halen...thuis komen, lichamelijk en geestelijk verrrot zijn en je afvragen waar al je geld is gebleven. Hallo??? Ik heb die klotesmaak nog steeds in mijn mond, en dan heb ik het over de smaak naar meer.

Coke is echt mijn witte sloper, ik begon gelijk al weer te liegen tegen mijn zusje die onverwachts zaterdagmiddag voor mijn deur stond, ik had een griep te pakken vandaar mijn loopneus hoorde ik me tegen haar zeggen. Ik zag hoe ze naar mij keek, ze geloofde er geen moer van, maar uit respect voor mij heeft ze het maar gelaten. Maar ik zag echt aan haar blik zo daar gaan we weer....

Maar we gaan niet weer, ik vind het echt heel k.u.t. dat het gebeurd is, tis nu woensdag en ik voel me nog niet echt goed. Zit op mijn werk, komt niets uit mijn handen, daaaaag energie....

Tips? wegblijven uit de scene, wegblijven van de coke, en als je houdt van kicks, ga bunjiejumpen, bergbeklimmen, paracutespringen, racen enz. enz...is bijna even duur maar wel met een langer resultaat. Probeer je kicks uit andere dingen te halen.

Je moet het bovendien vooral ECHT willen!! Je moet het voor JEZELF willen.
Wat bij mij ook geholpen heeft in de perioden hiervoor is om een dagboek op internet bij Jellinek bij te houden. Kon ik precies zien in welke gemoedstoestanden ik ging gebruiken en waar mijn valkuilen zitten.

Zoals een vrijdag in mijn stamcafe is gewoon een valkuil en dat moet ik nooit meer doen. Klink ongezellig maar als ik fris, fit en monter op een zaterdagochtend wakker wordt, daar weegt een vrijdagavond mezelf voldouwend met coke niet tegenop, en zeker niet de crash de volgende ochtend, wat een hel is dat zeg, dat was ik een beetje vergeten. Geheugen is weer opgefrist!!!!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
DE tip om te stoppen:http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=65956
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#18
een vriend van mij is op van de ene dag op de andere gestopt met coke na 3 jaar intensief gebruik. Elke dag snoof die gast meer dan een gram en op weekenddagen ( vrij, zat en zon ) meestal 2 gram per dag.

Nu drinkt ie zich elke dag ladderzat en rookt masssas wiet.
Of dit nu een goeie of een slechte tip is om te stoppen, moet je zelf maar uitmaken. Hij is in elk geval van de coke vanaf :mrgreen:
b
broodjekaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
fysiek:
- wandelingen, je lichaam maakt 'happy-stofjes' aam
- voedingssuplementen, je lichaam moet zich herstellen
- groene thee!!!!!!!!! verminderd stresshormonen, geen energie zonder onrust zoals koffie of red bull (niet meer dan 10 kopjes per dag, verspreid)
- valeriaan of warme melk voor het slapen gaan = voldoende rust

geestelijk:
- reflectie = schrijven, schrijven en nog meer schrijven
- goed/nieuw sociaal contact, praten praten en nog meer praten
- help/steun elkaar, op het internet zijn genoeg mensen te vinden die net zoals jij verslaafd zijn en net zoals jij, willen stoppen.....

waarom denk je dat ik hier ben.....

er zijn nog genoeg andere tips maar deze zijn lekker algemeen en redelijk effectief...
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bollie zei:
een vriend van mij is op van de ene dag op de andere gestopt met coke na 3 jaar intensief gebruik. Elke dag snoof die gast meer dan een gram en op weekenddagen ( vrij, zat en zon ) meestal 2 gram per dag.

Nu drinkt ie zich elke dag ladderzat en rookt masssas wiet.
Of dit nu een goeie of een slechte tip is om te stoppen, moet je zelf maar uitmaken. Hij is in elk geval van de coke vanaf :mrgreen:
Klik om te vergroten...

hahaha, ja die laatste zin klopt.

Mijn advies, als je echt wilt stoppen moet je bereid zijn een deel van je sociale leven (hoogstwaarschijnlijk) ervoor op te geven. Dus nummers van mensen die hebben, mensen die mensen kennen die hebben en daar weer de vrienden van, allemaal uit je telefoon gooien. Zoek wat 'suffere' vrienden en wees vooral beducht voor 'ah die ene keer nog dan'... succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."