Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchuldgevoel na coke gebruik

Schuldgevoel na coke gebruik

17 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
El_BitchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Steeds na een nachtje C als ik in men bed kreup kan ik niet slapen. Altijd piekeren over wat ik weer heb gesnoven en over dingen waar ik een schuldgevoel over heb gehouden..
Ik heb dan altijd een geweten dat niet meer schoon is bla bla bla..

Wie kan er mee over vertellen?

grtz :)
W
WindhoosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Enige schuldgevoel die ik vroeger had was waarom ik er weer zo ontieglijk veel geld aan had uitgegven. Kan toch ook wel een euro of twintig goedkoper.... :rolleyes:

Maar goed, schijnt vaker voor te komen met dat spul. Zolang je het niet overmatig gaat gebruiken is er niets aan de hand :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan zijn dat bij coke gebruik je gevoelens vrij komen die je in het dagelijks leven onderdrukt zeg maar.
H
HollywoodLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Het kan zijn dat bij coke gebruik je gevoelens vrij komen die je in het dagelijks leven onderdrukt zeg maar.
Klik om te vergroten...

volgens mij onderdrukt coke je gevoel juist.


Maar over dat schuldgevoel..... Dat had ik ook. ik weet niet hoe vaak je gebruikt maar ik deed het elke week. Het gevoel ebt met een dag of 3 weer weg. Het is onderbewuste wat tegen je praat volgens mij.

Gewoon negeren (tenzij je echt wil stoppen natuurlijk)
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij is het zo dat coke bepaalde gevoelens juist versterkt.
Mensen krijgen soms een praatkick en vertellen dan meer en openhartiger over dingen dan normaal. Uit ervaring weet ik dit.

Maar een schuldgevoel... nee, dat heb ik nog niet gehoord. Alleen dan een schuldgevoel omdat de bankrekening weer wat minder is dan je eigenlijk had gewild.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier heb ik persoonlijk nooit last van gehad maar iemand die ik ken wel. Je moet drugs OF accepteren OF je stopt ermee en vergeet het. Het is een keuze die je hele leven kan beinvloeden dus denk er maar goed over na.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
^damn fucking right you have
b
bartje_vLid
01-01-2024, 00:00
#8
Staat geloof ik ook ergens in de zelf test http://www.ca-holland.org/ de rest lijkt me duidelijk
T
TheKingOfCrackLid
01-01-2024, 00:00
#9
HOI
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom zou je je tijd verdoen om allemaal informatie op te zoeken als het gewoon ligt aan het feit dat jullie allebei niet helemaal op jullie gemak zijn met drugs in jullie leven. :rolleyes:
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#11
You can live with it or you dont :wink:

Ik ken het ook soms een beetje, maar relativeer het eigenlijk zeer snel :)
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tja, gewoon geen coke doen he :wink:.
S
Spacie-CLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het ook wel een keer gehad nadat ik XTC had gebruikt, maar dan niet dezelfde avond, maar de dag of 2 dagen erna pas. dat ik heel down was en heel veel nadenken en dat je jezelf echt een sculdgevoel aanprate.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
had ik ook eerder maar dan als ik wakker werd dacht ik vn kut weer zoveel geld uitgegeven maar nu heb het een plaats gegeven en heb er vrede mee ben hoe ik ben en ben er niet aan verslaaft
d
doe de duifLid
01-01-2024, 00:00
#15
ook al gehad
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#16
doe de duif zei:
ook al gehad
Klik om te vergroten...

in het begin toen ik gebruikte had ik het nie echt omdat het zo nieuw en leuk was
maar na een tijdje te gebruiken kreeg ik altijd hard spijt achteraf , ik belde iedere keer mn vriendin en zei haar hoeveel spijt ik er van had :confused:

nu al 2maand clean :wink:
N
NonaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb er zelf heel erg veel last van.
Ik heb het vooral naar mijn moeder toe, die het vreselijk vindt dat ik gebruik.
Natuurlijk weet ik dat ik me eigenlijk schuldig zou moeten voelen tegenover mezelf, want ik doe dit tenslotte mezelf aan, maar toch voel ik me veel schuldiger tegenover mn moeder.
Echt een klotegevoel en het enige dat ik kan doen om van dat gevoel af te komen is echt stoppen en dat blijkt nu juist zooooo moeilijk te zijn. :(
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nona zei:
Ik heb er zelf heel erg veel last van.
Ik heb het vooral naar mijn moeder toe, die het vreselijk vindt dat ik gebruik.
Natuurlijk weet ik dat ik me eigenlijk schuldig zou moeten voelen tegenover mezelf, want ik doe dit tenslotte mezelf aan, maar toch voel ik me veel schuldiger tegenover mn moeder.
Echt een klotegevoel en het enige dat ik kan doen om van dat gevoel af te komen is echt stoppen en dat blijkt nu juist zooooo moeilijk te zijn. :(
Klik om te vergroten...

Hoeveel gebruik je?
Vorig jaar heb ik coke MISbruikt; bijna een jaar lang op wekelijkse basis, soms zelfs dagelijks gebruikt. Zit sinds een paar maanden op 0.5gr/maand en de cravings zijn grotendeels weg. Ik doe nu terug aan hardlopen, 4x/week en heb nog een paar andere hobby's (die ik voor/tijdens mijn cokegebruik ook had, maar alleen de coke telde nog..). Mijn doel is om vanaf juni voor onbepaalde tijd te stoppen. De regelmaat van 1x/maand lijkt niet meer op een zware verslaving, maar als ik nu op't einde van deze maand mijn dealer bel en hij kan niet voel ik mijzwaar kut. :)

Jouw verslaving neemt misschien andere proporties aan maar erover praten en jezelf doelen stellen is voor iedereen de beste manier om er vanaf te geraken. Geloof in jezelf, heb wilskracht en je komt er sterker uit. Succes ermee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."