Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoke, mijn koekje voor bij de koffie.. waarom dat verlangen

coke, mijn koekje voor bij de koffie.. waarom dat verlangen

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
z
zonnestraaltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,

ik gebruik inmiddels al een aantal jaren.. de eerste jaren echt alleen als we is uit gingen of een avondje met vrienden gingen doorzakken. ik kon makkelijk wat overhouden destijds.

alleen.. nu ga ik bijna nooit meer uit.. en heb ik ook niet meer zo een vast kliekje als vroeger. maar de coke heeft toch een weg gevonden dat ik er alsnog naar blijf verlangen. zo kan ik me echt verheugen op een avondje alleen thuis.. dan haal ik wat schilderdoeken, een wijntje, een pakketje.. en zet de pc aan. mijn avond is dan compleet..
ook als ik bij een vriend of vriendin thuis zit en we gebruiken coke wat ik tegenwoordig al haal voor ik weg ga, vind ik de avond zo gezellig.. die discussies.. van grappen tot roddels, geheimen of ellende.. alles wordt eruit geflapt. alles wordt gehoord en besproken.. ik voel me op die momenten ook ineens heel close en vertrouwd met de mensen waarmee ik de avond doorbreng. en geniet daar echt van. ik kan alles bespreken zelfs gevoelige onderwerpen zonder in de emotie te blijven hangen..
maar ja ondanks al die voor mij positieve werkingen is t kut.. vind ik.. vroeger dacht ik aan het kopje koffie met een koekje na t eten.. en dat is dus blijkbaar niet meer voldoende.
nu is t niet zo dat ik helemaal gek wordt als t op is. soms heb ik zelfs nog wat over.. maar t gebruiken wordt te normaal en dat beangstigd me.. ik kan ook niet meer een reden geven waarom ik t doe.. alhoewel soms vraag ik me af of t is om mijn emoties af te vlakken.. zeg maar..
en jullie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou eens rooibos thee proberen in plaats van koffie.
z
zonnestraaltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deranged zei:
Ik zou eens rooibos thee proberen in plaats van koffie.
Klik om te vergroten...

ik dacht jaaaa ik heb een reactie... maar ja..
rooibosthee?? niet lekker..
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
If you wanna get down, down on the ground; cocaine.
Klik om te vergroten...



Al geprobeerd te stoppen? dingen worden vanzelf weer zo leuk als ze eerst waren zonder coke.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een verslaving die langzaam maar zeker om doe hoek komt kijken?

Idd beter om nu te stoppen voor je te ver gaat.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is nog maar het begin van jouw zonsondergang.

a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je krijgt kanker van koekjes.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#8
lol wat een reacties...


als je zelf al aangeeft dat het is om emoties af te flakken zal dat het denk ik wel zijn, je wilt er aan de ene kant wel graag over praten maar je wilt er niet 'in blijven hangen', volgens mij wil je dus aan de ene kant je emoties uiten, aan de andere kant ben je bang voor ze.

Nok gewoon met die coke en ga doen wat je echt gelukkig maakt, wat dat ook is.

Adreno
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarom dat verlangen?

1. Je ontsnapt er tijdelijk mee aan iets dat je als onaangenaam ervaart. Het komt op mij over dat je bang bent om (te) dicht bij je gevoelens te komen. Durf de confrontatie met je emoties aan. Je zal er sterker uit tevoren komen dan dmv escapisme.

2. De cocaine speelt een duivels spel met je door je organisme te ontregelen. De balans van je neurotransmitters is verstoord. Hierdoor hunkert je lichaam steeds opnieuw naar cocaine.
Je lichaam maakt koppelingen tussen bepaalde situaties en het gebruik van deze door jou als lekker ervaren drug.


Aangezien je al jaren (dagelijks?/meerdere malen per week?) er op los snuift, zal het niet makkelijk worden om te stoppen. Aangezien je verrekt goed door hebt dat je op het foute spoor geraakt bent, je geeft aan dat je het kut vindt & dat er een afhankelijkheidsrelatie ontstaan is, heb je eigenlijk geen andere keuze.
Beloon jezelf iedere keer met iets leuks als je weer een week niets gebruikt heb.
Meestal neemt na een maand of 2 de trek af en verdwijnt deze.

Missschien staat er in onderstaande link iets waar je wat mee kan:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=18855&p=538530#p538530
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoevaak gebruik je het?
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geloof dat we haar met onze negatieve bejegeningen weggejaagd hebben...laten we wat aardiger tegen wanhopige newbies zijn :rolleyes:
z
zonnestraaltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoi, bedankt voor de reacties! dacht laat ik is kijken of er iemand heb gereageerd.. was bang dat t een heel rustig forum zou zijn.

en ja..ik neem me regelmatig voor te stoppen.. en als ik t een paar dagen niet doe voel ik me zelfs heel lekker en ben ik trots op mezelf. dan denk ik ook van zie je wel.. zonder is beter. maar t is zo weer gebeurd.

nu is de sos die ik haal is zeker niet sterk hier.. dan wanneer ik t in amsterdam haalde..dat zou ik niet eens trekken meerdere malen in de week. maar toch.

ik heb al eens hulp gezocht, gehad en geaccepteerd. zo heb ik destijds mijn relatie verbroken en ook enkele vriendschappen moeten stoppen. dat was zwaar .. maar wel noodzakelijk.. (ook al zag ik dat in t begin niet zo) maar t hielp toen wel degelijk niet meer in t circuit te zitten.

en ja nu maak ik me dus eigenlijk des te meer zorgen. omdat t niet meer stap of vrienden gerelateerd is. (niet dat ik anderen de schuld geef, absoluut niet ik doe t zelf) maar ik begin me te realiseren dat ik alles erop aanpas. ik houdt er rekening mee of ik de volgende dag niet hoef te werken, ik zorg dat ik eerst ga eten enz.. maar zou dit dan juist niet veel problematischer worden. ik dacht wel eens naar t cad terug te gaan maar wil geen opname.. het liefst gewoon begeleiding. alleen voor alcoholisten zijn er praatgroepen ed.. voor drugs niet. en de psygoloog (schrijf t vast weer verkeerd) die wordt alleen ingezet als iemand clean is..

pff herkend iemand het.. of zijn er goede tips...

iniedergeval bedankt hoor!!
l
linkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja idd die gedachte eraan geeft me ook een klote gevoel nu. maarja volgende week zitten we er weer dubbel zo hard aan.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je hebt volgens mij vanuit je verzekering sowieso recht op een aantal sessies met een psycholoog, ongeacht of dat nu over drugs-afhankelijkheid gaat of niet. Wellicht hoef je daarvoor niet eens doorverwezen voor te worden dooe je huisarts. Wat je kan doen is zelf een psycholoog zoeken en pas tijdens het intake-gesprek aangeven dat er ook een drugprrobleem speelt. Een goede psycholoog zal dit nooit los zien van andere aspecten in je leven.

Er zijn wel praatgroepen voor drugs, zelfs specifiek voor cocaine: http://www.ca-holland.org/
l
linkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
heel herkenbaar... hoe ziet het leven voor jou eruit als je niet meer zou nakken ? welke dingen zou je dan meer gaan doen enz. zou je socialer worden enz?
ik hou mezelf altijd voor de gek met de gedachte dat ik gestopt en geminderd ben maar ondertussen begint het woensdag altijd te kriebelen en nak ik nog elk weekend. vaak spreek ik af om te gaan stappen maar ik zeg dat altijd vlak van tevoren af om lekker te genieten met een maat. dus in dat opzicht doe ik ook veel minder en kom ik bijna nergens meer.

ik heb nu sos die minder sterk is dan normaal maar hij is echt veel lekkerder, hebben jullie dat ook, als ie echt sterk is dat je af en toe niet weet waar je het zoeken moet na je lijn ?

zonnestraaltje, misschien moet je omgaan met mensen die niks gebruiken en kijken hoe dat is ?
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#16
linke zei:
ik heb nu sos die minder sterk is dan normaal maar hij is echt veel lekkerder, hebben jullie dat ook, als ie echt sterk is dat je af en toe niet weet waar je het zoeken moet na je lijn ?
Klik om te vergroten...
jA, te vaak ja... ik begin een beetje bang voor dat spul te worden. Alleen de gedachte eraan al.
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vraag je af welke leemte je probeert op te vullen met de coke.
Een gebrek aan doodnormale liefde, erkenning of andere ongrijpbare geluksingrediënten bijvoorbeeld.
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik elke dag +-3g .. al 5maand ofzo ik besef van mezelf dat het tever aan het gaan is
zeg iedere keer dat ik ga stoppen en nieuwe sport zoeken ofzo .. maar het komt er nooit niet van :cry:
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Elke dag 3 gram? pff... slaap je dan wel?
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#20
iNkz zei:
Ik gebruik elke dag +-3g .. al 5maand ofzo ik besef van mezelf dat het tever aan het gaan is
zeg iedere keer dat ik ga stoppen en nieuwe sport zoeken ofzo .. maar het komt er nooit niet van :cry:
Klik om te vergroten...
Slappe zak.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."