Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"verstandig" gebruik coke

"verstandig" gebruik coke

26 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
"verstandig" gebruik coke
Klik om te vergroten...

Kan niet.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Helaas niet,

het enige verstandige cokegebruik is geen cokegebruik.
m
mobber94Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Vast heel herkenbaar voor velen... na de eerste experimenteren met coke compleet met katers, paranoia, rusteloosheid, lekker uit je dak enz... begint het een beetje een gewoonte te worden. Ik hou niet van hallucinerende middelen en coke is eigenlijk voor mij de enige drug waar ik echt van geniet. Dus hoe ga je er verstandig mee om?

Ik sport veel, eet goed, zorg goed voor mezelf en zorg dat coke geen groot aanwezig deel van mijn leven vormt. Maar is het weer zover dan snuif ik met gemak 2-3 gram in een nachtje weg. Ik baalde alleen altijd de dag erna: moe, slapen, hele dag naar de kloten. Het downgevoel kon ik altijd redelijk onder controle houden; jezelf voorhouden waar het van komt en gewoon normaal blijven doen. Intussen heb ik gemerkt dat ik veel minder last heb als ik naast de coke-alcohol combi veel water drink en ff wat eet voordat ik naar bed ga en op een redelijk normale tijd weer uit mijn nest kom. De dag erna functioneer ik daardoor zelfs redelijk normaal en ik plan mijn gebruik altijd zo dat ik de dag erna geen verplichtingen heb, kan ik lekker ff mijn gang gaan. Dat is voor mij de manier om er van te genieten zonder dat het mijn leven gaan beinvloeden. Misschien hebben anderen hier nog iets aan :wink:

Had een goed adresje in de buurt, maar de laatste tijd lijkt de kwaliteit achteruit te gaan. Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen hier met dealers in het noorden van het land. En of de kwaliteit constant is of niet.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je dit forum had doorgelezen wist je dat het aartsmoeilijk is om verstandig met coke om te gaan. Naar mijn mening gaan mensen die ongeveer 1 keer om de drie maanden snuiven "verstandig" met coke om. Als er regelmaat in je gebruik komt is het vaak al te laat en kan je spreken van een verslaving. Het is kutzooi, probeer ervan af te blijven of je gebruik te beperken tot 1 keer om de drie maanden.
m
mobber94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Verstandig stond ook tussen aanhalingstekens :wink: coke gebruiken is per definitie niet verstandig maar wel lekker... net als tabak, alcohol en noem maar op. Mijns inziens zit een coke verslaving voornamelijk tussen je oren. Mijn gebruik wisselt, soms idd 3 maanden niet en dan ook geen behoefte en dan zo maar weer 2 weken waar ik 2-3 per week wat gebruik.

Ik kreeg alleen de indruk dat de laatste tijd steeds meer zooi in omloop lijkt te komen, zelfs al koop je zoals ik een brokje en niet versneden. Laatste paar keer was ronduit slecht, plakkerig, je neus na 2 snuiven compleet dicht, hoofdpijn... Vroeg me af of er meer mensen waren in deze omgeving die dat ervaren hebben.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
In het begin kon ik mijzelf goed identificeren in je stukje tekst, later werd dat minder.
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#7
mobber94 zei:
Vast heel herkenbaar voor velen... na de eerste experimenteren met coke compleet met katers, paranoia, rusteloosheid,
Klik om te vergroten...

Nee?

Ik heb nooit katers of een downgevoel na cokegebruik.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#8
mobber94 zei:
begint het een beetje een gewoonte te worden.... Ik hou niet van hallucinerende middelen en coke is eigenlijk voor mij de enige drug waar ik echt van geniet. Dus hoe ga je er verstandig mee om?
Klik om te vergroten...

Zodra sos-gebruik een gewoonte begint te worden begeef je jezelf op een hellend vlak. Toen ik bij mijzelf constateerde dat het een bad habit werd, merkte ik dat ik het moeilijk werd om cocaine uit mijn bestaan te verbannen. Zelf na maanden met een schone neus rondgewandeld te hebben, bleef te verleiding erg groot om me weer in de roes te storten.
Dat verstandige gebruik is een illusie zodra coca een bestendige factor in je leven geworden is. Het duivels lekkere goedje zal in samenwerking met duistere, onbewuste driften die we allemaal in ons meedragen misbruik van je rationele motieven maken & nog erger met je op de loop gaan. Dat kan zo ver gaan dat er zelfs cravings ontstaan die overwegend rationeel van karakter zijn.: zodat hetzelfde verstand dat je toespreekt om er gecontroleerd mee om te gaan op andere momenten allerlei argumenten aandraagt waarom je weer eens een paar grammetjes weg moet gaan snuiven. Zodra deze vorm van "verstandig" coke-gebruik zich aandient is het einde zoek.
G
GhanzibaldhiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan heb je kutzooi.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ghanzibaldhi zei:
Dan heb je kutzooi.
Klik om te vergroten...
Of je hebt er gewoon geen last van :P

Als de coke is uitgewerkt is meestal de energie wel op. Maar goed, dat krijg je ervan als je het met `geleende` energie doet.

Na een nachtje slapen heb óók ik nooit last van een kater na coke, laat stáán rusteloosheid of paranoia...dat maakt coke ook zo verleidelijk om weer te doen...it´s crashfree.

die rusteloosheid en paranoia ontstaan denk ik pas na herhaaldelijk en regelmatig gebruik...dan wordt je opgefuckt als je het niet meer hebt...en ontstaan de cravings, die Yeti zo mooi beschreven heeft....iets dat ik bij vrienden van mij wel heb waargenomen.

Verstandig gebruik is zo gebruiken dat JIJ er geen last van krijgt...ik denk dat bij iedereen die grens heel persoonlijk is. Maar zodra iets voor jou een regelmaat gaat worden betreedt je denk ik de gevarenzone. Voorkom dat je in je hoofd coke gaat linken aan speciale gebeurtenissen of activiteiten. Dan blijft het iedere keer weer nieuw....en dus leuk :)
c
cashcreamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien is het niet merkbaar na 3 maanden, maar ik heb dus 3 maanden achter elkaar 1-2 gram per week gebruikt, en ik snoof de hele dag elke half uurtje een lijntje.
Dus ik deed ongeveer 0,25 gram per dag.
Als ik op dit forum dan lees dat anderen 0,5 tot 3 gram in een avondje opsnuiven vind ik het niet zo gek dat je daar iets van gaat merken.
Ik merkte dat al toen ik een keertje 1,5 gram in 1 dag ophad.
Die 3 maanden coke was wel de beste periode in mijn hele leven, gewoon puur door de coke, en nooit last van bijverschijnselen, dus de hele dag heerlijk in een roes :mrgreen:
Dus ik kan wel zeggen dat ik het toen verstandig heb gebruikt.
Regelmatig gebruiken zou dus geen kwaad kunnen zou ik willen zeggen, alleen ik weet niet wat er zou gebeuren als ik dat bijv. een jaar lang zo zou doen of het dan hetzelfde was.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
cashcream zei:
Misschien is het niet merkbaar na 3 maanden, maar ik heb dus 3 maanden achter elkaar 1-2 gram per week gebruikt, en ik snoof de hele dag elke half uurtje een lijntje.
Dus ik deed ongeveer 0,25 gram per dag.
Als ik op dit forum dan lees dat anderen 0,5 tot 3 gram in een avondje opsnuiven vind ik het niet zo gek dat je daar iets van gaat merken.
Ik merkte dat al toen ik een keertje 1,5 gram in 1 dag ophad.
Die 3 maanden coke was wel de beste periode in mijn hele leven, gewoon puur door de coke, en nooit last van bijverschijnselen, dus de hele dag heerlijk in een roes :mrgreen:
Dus ik kan wel zeggen dat ik het toen verstandig heb gebruikt.
Regelmatig gebruiken zou dus geen kwaad kunnen zou ik willen zeggen, alleen ik weet niet wat er zou gebeuren als ik dat bijv. een jaar lang zo zou doen of het dan hetzelfde was.
Klik om te vergroten...

:hearteyes: , had ik het geld maar!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe haal je uit een kwart gram 24 lijntjes, als ik er van uit ga dat je 12 uur wakker was.

dat is 10 mg per lijn...dit klinkt een beetje ongeloofwaardig.
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deranged zei:
Het enige verstandige cokegebruik is...

Juist ja.
Klik om te vergroten...

''verstandig'' niet verstandig
c
cashcreamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het was eigenlijk elk half uur tot een uur, en uiterlijk 2g in de week dus gedeeld door 7 ipv acht.
En misschien was de tussentijd zo nu en dan ietsjes langer, maar de lijntjes waren iets van 5 cm lang, tja kan er ook niet meer van maken.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je 1x snuift blijven je herinneringen er van voor altijd opgeslagen in je hersenen en krijg je een verlangen naar coke. (Correct me if i am wrong.)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
cashcream zei:
Het was eigenlijk elk half uur tot een uur, en uiterlijk 2g in de week dus gedeeld door 7 ipv acht.
En misschien was de tussentijd zo nu en dan ietsjes langer, maar de lijntjes waren iets van 5 cm lang, tja kan er ook niet meer van maken.
Klik om te vergroten...

Ik kan er wel meer van maken, bijna iedere coke gebruiker overdrijft over zijn of haar gebruik. Niet eens bewust bij de meesten, het is gewoon de vorm van denken die nog een tijd blijft hangen. Ieder half uur een lijntje zou dus ook weer heel goed iedere 2 of 3 uur een lijntje geweest kunnen zijn. 'k Zeg niet dat het bij jou zo was hoor.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
atbboy zei:
Als je 1x snuift blijven je herinneringen er van voor altijd opgeslagen in je hersenen en krijg je een verlangen naar coke. (Correct me if i am wrong.)
Klik om te vergroten...

Uiteindelijk zijn bij mij die verlangens overgegaan.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chris Pontius zei:
atbboy zei:
Als je 1x snuift blijven je herinneringen er van voor altijd opgeslagen in je hersenen en krijg je een verlangen naar coke. (Correct me if i am wrong.)
Klik om te vergroten...

Uiteindelijk zijn bij mij die verlangens overgegaan.
Klik om te vergroten...

Keep up the good work :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Holden zei:
Chris Pontius zei:
atbboy zei:
Als je 1x snuift blijven je herinneringen er van voor altijd opgeslagen in je hersenen en krijg je een verlangen naar coke. (Correct me if i am wrong.)
Klik om te vergroten...

Uiteindelijk zijn bij mij die verlangens overgegaan.
Klik om te vergroten...

Keep up the good work :)
Klik om te vergroten...
Kost mij geen moeite hoor :)
Ik heb ingezien wat voor een idiote drug het eigenlijk is en dan is het kinderspel :P.
Ik zou niet eens precies weten hoelang het geleden is, ik gok 3-6 maanden ondertussen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."