Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen effect van Cocaine?

Geen effect van Cocaine?

30 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
DederdeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had al op de search gekeken of er al een soortgelijk topic was. Ik heb niks gevonden wat mijn vraag beantwoorde, but correct me if i'm wrong :wink: .

Ik zit dus met een apart iets, ik heb het idee dat cocaine niet op mij werkt.
Ik zal even posten hoe mijn drugsgebruik is begonnen/verlopen omdat ik zelf dat als enigste reden zie waarom het mij niks doet.
Ik begon zoals de meesten met een een keertje blowen. Vond het allemaal wel stoer en het gevoel beviel me wel. Toen deed ik het eens in de maand, of misschien nog wel minder.
Nu rook ik soms 5/6 dagen in de week een jointje soms een keer een weekje niet, gemiddeld denk ik 2 keer in de week.
Een jaar nadat ik meer ging blowen ben ik speed gaan proberen. (Ik was in het begin best bang voor die 'harddrug'), dus heb ik mezelf vanaf het begin aangeleerd alles te laten testen, goed doseren en netjes de lijntjes afwegen.En ook zeker een tijdje tussen het gebruik door. (Beter iets te voorzichtig dan ongecontroleerd junk gedrag :grin: )
Dat is dus anderhalf jaar geleden. Nu kwam een vriend van mij ermee dat hij wel een keer Sos wou proberen. Mij leek het ook wel wat dus heb ik toen 3 gram gehaald bij mijn dealer en gelijk laten testen: 53%(Schijnt aardig hoog te zijn, maar ik betaalde er ook wel goed voor). Netjes voorbereid begonnen met kleine beetjes, afwachtend op een gevoel dat ik maar niet kreeg. Ik voelde me gewoon nuchter helemaal niks bijzonders en dat terwijl mijn maat echt king of the world was :tearsofjoy: .
Op het einde was ik het zat en meer als een halve gram erin geknalt en alweer zonder enig effect. Ik was het dus gelijk aardig beu die zooi want ik had aardig wat betaald en had gewoon niet dat gevoel waar ik best benieuwd naar was na het lezen van wat reports.
Een maandje later nog van een andere vriend andere sos genomen maar daar weer hetzelfde verhaal: ik voelde niks en mijn maat ging echt lekker.

Mijn dealer zei dat ik het niet moest vergelijken met speed, maar dat heb ik ook niet gedaan.
Ik heb het gewoon lekker op me af laten komen en ook niet een hardgaan gevoel ofzo verwacht.

Het enigste wat ik zelf denk dat het eventueel zou kunnen zijn is dat ik al aardig wat speedervaring had voordat ik met sos begon en dat het daarom niet bij mij werkt ofzo? Maar dat lijkt me ook sterk dat dat alleen bij mij zo is..

Iemand die mij het kan zeggen? ik ben benieuwd, en alvast bedankt :wave:
D
DederdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja ik snapte je wel.
Als ik het uit zou delen zou ik dat aan bekenden doen, en daarvan zouden maar 2 het eventueel aannemen en zij gebruiken in mijn ogen te veel en vooral te vaak coke, ik wil er niet aan meewerken hun in de verslaving te helpen.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het effect van cocaine valt bij mij zowiezo 100% in het niet bij speed... Als ik jou was zou ik het gewoon niet meer doen en laten voor wat het is, coke is en blijft toch veel te verslavende troep.
D
DederdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja je hebt groot gelijk, maar ik wou dus voor één keer ook die rush voelen. Ik vind 't raar dat het voor velen een verslaving is terwijl ik behalve een ranzige bek niks ervan voel.
Maar je hebt nogmaals gelijk, ik heb t een keer gedaan en daar blijft het dan maar bij.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk niet dat het met je speedgebruik te maken heeft. Maar cocaïne heeft bij mij ook maar een zeer mild effect, ik voel het pas écht goed als ik er bij drink. Niet dat cocaïne-alcohol nou een enorme gezonde aanrader is, maar als je het toch nog een keer goed wil voelen zou ik er eens een paar biertjes bij drinken.. :wink: Of een snuifje nemen als je al een beetje aangeschoten bent. Nogmaals, geen combinatie die goed voor je is maar zo voel je de coke wel 100% beter, is mijn ervaring.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha dat klopt ja, van coke krijg je echt geen rush vind ik, toen ik het de eerste keer deed verwachtte ik echt zo'n keiharde speedrush, bleek het gewoon een soort van warme gloed van zelfvertrouwen te zijn. :grin:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#7
W.F.L. zei:
Haha dat klopt ja, van coke krijg je echt geen rush vind ik, toen ik het de eerste keer deed verwachtte ik echt zo'n keiharde speedrush, bleek het gewoon een soort van warme gloed van zelfvertrouwen te zijn. :grin:
Klik om te vergroten...

zelfs dat niet eens maar gewoon alleen die warme gloed, en ietsjes relaxter dan normaal
D
DederdeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
Ik denk niet dat het met je speedgebruik te maken heeft. Maar cocaïne heeft bij mij ook maar een zeer mild effect, ik voel het pas écht goed als ik er bij drink. Niet dat cocaïne-alcohol nou een enorme gezonde aanrader is, maar als je het toch nog een keer goed wil voelen zou ik er eens een paar biertjes bij drinken.. :wink: Of een snuifje nemen als je al een beetje aangeschoten bent. Nogmaals, geen combinatie die goed voor je is maar zo voel je de coke wel 100% beter, is mijn ervaring.
Klik om te vergroten...

Nou moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt! De alcohol zorgde voor een intenser gevoel en daarbij verwachtte ik ander effect.

Ik zat vanmiddag in de kroeg en had al aardig wat bier op toen ik mijn dealer tegenkwam. Ik wou het toch nog één keer proberen dan, als het met alcohol op nog niks zou zijn was het voor mij helemaal over geweest.
Dus ik een halve gekocht en nog aardig wat bier gepakt, ik moest aangeschoten zijn. Dus een lijn gepakt en ik begon het gevoel te krijgen! Lekker warm, en ik voelde me gewoon super. Uiteindelijk wel dom van me om achter die gokkast te gaan zitten en er een hoop geld in te gooien maar gelukkig zelf nog winst gedraaid. Daarna nog 2 lijnen gepakt en t was super. De rest heb ik daarna door de wc gespoeld. Waarom? Ik had mezelf voor genomen dat dit de laatste keer was, dus daar houd ik me aan. Mijn mening over coke is helemaal bijgedraaid vandaag en het is waanzinnig spul maar niet iets om vaak mee te expirimenteren. Het is maar voor weinig mensen weggelegd om deze drug recreatief te (blijven) gebruiken en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik daar niet bijhoor.
En daarbij ga is 04/03 stoppen met eigenlijk alles (behalve alcohol :beer: ), daar zal ik t moeilijk genoeg mee krijgen en was niet van plan om mezelf het nog moeilijker te maken.
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dederde zei:
Rabbithole zei:
Ik denk niet dat het met je speedgebruik te maken heeft. Maar cocaïne heeft bij mij ook maar een zeer mild effect, ik voel het pas écht goed als ik er bij drink. Niet dat cocaïne-alcohol nou een enorme gezonde aanrader is, maar als je het toch nog een keer goed wil voelen zou ik er eens een paar biertjes bij drinken.. :wink: Of een snuifje nemen als je al een beetje aangeschoten bent. Nogmaals, geen combinatie die goed voor je is maar zo voel je de coke wel 100% beter, is mijn ervaring.
Klik om te vergroten...

Nou moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt! De alcohol zorgde voor een intenser gevoel en daarbij verwachtte ik ander effect.

Ik zat vanmiddag in de kroeg en had al aardig wat bier op toen ik mijn dealer tegenkwam. Ik wou het toch nog één keer proberen dan, als het met alcohol op nog niks zou zijn was het voor mij helemaal over geweest.
Dus ik een halve gekocht en nog aardig wat bier gepakt, ik moest aangeschoten zijn. Dus een lijn gepakt en ik begon het gevoel te krijgen! Lekker warm, en ik voelde me gewoon super. Uiteindelijk wel dom van me om achter die gokkast te gaan zitten en er een hoop geld in te gooien maar gelukkig zelf nog winst gedraaid. Daarna nog 2 lijnen gepakt en t was super. De rest heb ik daarna door de wc gespoeld. Waarom? Ik had mezelf voor genomen dat dit de laatste keer was, dus daar houd ik me aan. Mijn mening over coke is helemaal bijgedraaid vandaag en het is waanzinnig spul maar niet iets om vaak mee te expirimenteren. Het is maar voor weinig mensen weggelegd om deze drug recreatief te (blijven) gebruiken en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik daar niet bijhoor.
En daarbij ga is 04/03 stoppen met eigenlijk alles (behalve alcohol :beer: ), daar zal ik t moeilijk genoeg mee krijgen en was niet van plan om mezelf het nog moeilijker te maken.
Klik om te vergroten...

De 1e post in dit topic had je nog een kans. Die is bij deze verspilt. Veel plezier met coke en gebruik het niet tevaak :) Want door de wc spoelen van dit spul kennen wij hier allemaal en heeft 0,0 nut. Coke recreatief gebruiken kan zeker wel, het word pas vervelend als het recreatieve gebruik jou besteding te boven gaat. Dag.
D
DederdeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha, behoorlijk overdreven wat je daar zegt, Ik weet van de coke zeker dat ik dat niet meer gebruik:wink:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, waar slaat dat nou op? Ik heb een paar keer coke gesnoven en vond het erg lekker, maar de craving is kut, ik vind speed een lekkerdere rush geven en ik vind het veel te duur. Dus gebruik ik het niet meer, en vanaf het moment dat ik dat heb besloten (half jaar geleden ofzo) heb ik ook niks meer gebruikt en heb daar totaal geen behoefte aan. Niet iedereen is zwak van geest, de TS zegt zelf toch ook dat hij weet dat hij het niet recreatief kan gebruiken en dat hij ermee stopt? Om zoiets duurs door de wc te spoelen getuigt alleen al van een sterke wil en geest.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Tja, ieder heeft ze favoriet. Maar het gaat er bij mij niet in omdat iemand MDMA heeft gebruikt ineens helemaa niet van goede coke of GHB voelt. terwijl een ander los gaat erop.. Hmm.

Iedereen ervaart dingen anders en kan denken dat hij of zij meer of minder voelt.. Dat wel.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
derdre zei:
de rest heb ik daarna door de wc gespoeld.
Klik om te vergroten...

Wat ben jij een enorme eikel, geef het dan aan mij! :angry:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rabbithole zei:
Ja, waar slaat dat nou op? Ik heb een paar keer coke gesnoven en vond het erg lekker, maar de craving is kut, ik vind speed een lekkerdere rush geven en ik vind het veel te duur. Dus gebruik ik het niet meer, en vanaf het moment dat ik dat heb besloten (half jaar geleden ofzo) heb ik ook niks meer gebruikt en heb daar totaal geen behoefte aan. Niet iedereen is zwak van geest, de TS zegt zelf toch ook dat hij weet dat hij het niet recreatief kan gebruiken en dat hij ermee stopt? Om zoiets duurs door de wc te spoelen getuigt alleen al van een sterke wil en geest.
Klik om te vergroten...

Als je echt een sterke wil hebt verkoop je het pakketje gewoon of je geeft het aan mij weg. :openmouth:

Door de WC spoelen schiet je niks mee op, dat duidt er namelijk al op dat je jezelf niet helemaal vertrouwd. :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mensen balen nou eenmaal van weggegooide drugs. Als jij een vel LSD koopt, een zegel neemt, psychotisch wordt, een maand later beter bent en de andere 99 zegels weggooit word ik er ook niet blij van. Natuurlijk ga ik niet openlijk driftig worden of zeggen dat je ze aan mij had MOETEN geven (want dat had je niet, het waren jouw zegels), maar iedereen die dan niet tenminste even zou denken "had het nou aan mij gegeven", vooral bij zo'n dure en verslavende drug als coke is een hypocriet.
D
DederdeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Naja, ik zou nooit iemand anders gaan geven, ik ga niet meewerken aan iemand anders zijn drugsgebruik. Speed heb ik welleens wat weggegeven aan een goede maat, maar ik ga coke niet uitdelen, dat zijn gewoon mijn principes.

En afgelopen weekend kreeg ik toch wel wat drugs aangeboden, waaronder coke, wat ik netjes heb afgeslagen zonder enige moeite.
Ik ben nou 5 dagen gestopt en alleen het roken vind ik moeilijk. Met de andere drugs heb ik ook altijd maar 1 keer in de maand gebruikt dus dat is ook geen probleem.

Coke was best leuk voor een keer, maar ik denk dat als ik zin krijg ik eerder zin krijg in bv Ket of LSD, puur omdat die ervaring veel intenser is en als ik dan toch 1 drug mag kiezen :P

Maar ik ben eigenlijk veel te ver gegaan met alles een keer proberen, de meeste drugs heb ik toch vaker als 1 keer gebruikt. En wat ik allemaal al gedaan heb vind ik zelf teveel voor een (net) 18jarige(zie onderschrift).

Mijn drugsgebruik zit er gewoon op, ik moet nu verantwoordelijkheid tonen en dat ga ik doen :beer: .
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hoef geen coke hoor, ik probeerde het alleen maar uit te leggen waarom mensen zeuren, als je het me aanbood zou'k het afstaan :mrgreen:.
D
DjackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zal je een tip geven als jij denkt geen effect te voelen van coke dan moet je dat spul nooit meer aanraken. Je hebt jezelf nu (onbewust van de echte aard van coke) een rede gegeven geen coke meer te doen en dat is je redding.Houd dit aub zo en ga niet meer snuive zeker niet in combinatie met alcohol. Coke is een subtiele drug veel subtieler dan alcohol of speed en canabis. Je leert er na een poosje een bepaalde smaak voor te ontwikkelen en leert langzaam aan te begrijpen hoe dit spul precies werkt en als je dat eenmaal door krijgt dan pas kom je langzaam maar zeker tot de ontdekking hoe verschrikkelijk verslavend het is. Wat jij nu zegt zo beschreef ik het ook in het begin van mijn gebruik. Best lekker bij het zuipen maar niet speciaal , en dan sluipt het er langzaam maar zeker toch in omdat je het zo aan het onderschatten bent en tussentijds ga je dat subtiele gevoel steeds meer waarderen en gaat het zelfs de boventoon voeren in je zuip/snuif sessies. Op een bepaald moment is zelfs het zuipen zonder lijntjes niet eens meer lekker en word de drang om te gaan bellen onvoorkombaar. Dr is geen veilige manier om met dit spul om te gaan en hoe meer je het onderschat des te harder zul je met de keiharde realiteit geconfronteerd worden. Niets van wat men over dit spul zegt is gelogen , de weg naar een verslaving toe is zo gelegd en heel erg sneaky , je hebt er haast geen erg in maar dan ben je in feite al verslaafd. Kap er zo snel mogelijk definitief mee en je zult zo nu en dan nog gezellig met je vrienden een biertje kunnen drinken. Ik ben geheel onthouder moeten worden om van dit duivelse spul af te komen. Drink al 2 jaar niet meer en weinig behoefte aan maar de lust naar coke komt zo nu en dan sterk terug. Het nesteld zich in je geest en gaat nooit echt meer weg.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#19
W.F.L. zei:
Haha dat klopt ja, van coke krijg je echt geen rush vind ik, toen ik het de eerste keer deed verwachtte ik echt zo'n keiharde speedrush, bleek het gewoon een soort van warme gloed van zelfvertrouwen te zijn. :grin:
Klik om te vergroten...

Als je goede coke hebt kan je zeker wel een rush krijgen. Maar coke en speed zijn niet te vergelijken.

Maar het feit dat je "niets" voelt van coke heeft niet te maken met je speed ervaringen daarvoor.

Ik zou het inderdaad niet doen als je toch niets voelt, zonde van het geld.

Ik vind coke zeker wel een leuke drug, maar het staat niet in verhouding met wat het kost.

Maar voor af en toe.

:)
T
TheIronMaiden.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Je verwachtingen zijn waarschijnlijk te hoog. Dat kan te maken hebben met je speed gebruik uit het verleden.
Probleem met coke is dat het altijd lekker is, ook wanneer je de hond uit gaat laten. Bij speed en XTC heb ik toch meer de gedachte om het alleen te doen op grote feesten. Hier ligt ook het probleem van coke gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."