Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Gelijk mijn eerste post op dit forum, samen met mijn dikke kater Ik lees hier al een paar maanden mee maar vond het toch wel tijd om me ook maar in de discussie te mengen. Ik heb gisteren (de zondag) om 1 uur smidags een halve gram speed weggewerkt. Ik had een week het huis alleen thuis maar de hele week nog niks gedaan door omstandigheden en wou in die week toch wat gebruiken. Ik had een hele gram gehaald voor 9 euro (altijd rond de 60%, ik laat hem altijd testen) en stond aardig te stuiteren in de kroeg daarna. Daarna niks meer gepakt en savond om 11 uur wou ik gaan slapen. Normaal geen probleem als ik goeie kop thee neem voor het slapengaan, maar uiteindelijk ben ik de hele nacht wakker geweest met mijn ogen dicht. (ogen dicht en nergens aan denken is mijn manier van slapen op speed). Vandaag had ik gelukkig vrij want ik was erg brak. Na een stevig ontbijt een 0,2 gram genomen tegen de kater. Net genoeg om geen last te hebben van de kater maar ook niet hard te gaan. Vandaag rustig aan doen en rust nemen en vanavond vroeg het bedje opzoeken. Sommige vinden dit een rare manier en vinden dat je zo de kater alleen maar uitstelt maar voor mij heeft dit vaker geholpen. Het is te hopen dat het nu ook helpt want ik moet t/m zaterdag werken en hoop wel een beetje actief te zijn, haha:P Nu eerst maar weer thee drinken en televisie kijken"
"Oh, blij dat ik niet de enigste ben met dit :P Ik heb het vaak, maar ik geniet er meestal wel van. Hier de meest voorkomende, leukste en vaagste pepparras van mijn kant. *De bekende zwarte kat in mijn ooghoek, altijd omkijken maar niks zien. Op de scooter in het donker ook vaak het idee hebben dat je mensen ziet op het laatste moment maar dit blijkt niks te zijn. *Ik werk in een winkel en als ik het te bont heb gemaakt hoor ik soms stemmen. Wil ik naar achter lopen, hoor ik klanten terwijl die er niet zijn *Voor deze schaam ik me een beetje . Ik had het spelletje tetris herontdenkt en zo verslavend als het is de hele nacht gespeeld. Smorgens onder de douche werden de douchetegel aan de muur tetrisblokjes:P Ze kregen de kleuren en vielen in elkaar, heel bijzonder. *Nog eentje met tetris maar deze is veel vager en ik kan hem me slecht herrineren hoe het precies was. Tijdens het tetris ging het hele scherm naar links en rechts wiegen de hele tijd en ik verzon een soort verhaal erbij in de trand van 'deze moet hierheen want hij hoort bij dit groepje' oid heel moeilijk uitleggen omdat ik het zelf slacht kan herinneren, was wel heel para in ieder geval. Hehe, ik kan er altijd om lachen, behalve dat op de scooter want dat is nogal gevaarlijk. pepparra"
"Naja, ik zou nooit iemand anders gaan geven, ik ga niet meewerken aan iemand anders zijn drugsgebruik. Speed heb ik welleens wat weggegeven aan een goede maat, maar ik ga coke niet uitdelen, dat zijn gewoon mijn principes. En afgelopen weekend kreeg ik toch wel wat drugs aangeboden, waaronder coke, wat ik netjes heb afgeslagen zonder enige moeite. Ik ben nou 5 dagen gestopt en alleen het roken vind ik moeilijk. Met de andere drugs heb ik ook altijd maar 1 keer in de maand gebruikt dus dat is ook geen probleem. Coke was best leuk voor een keer, maar ik denk dat als ik zin krijg ik eerder zin krijg in bv Ket of LSD, puur omdat die ervaring veel intenser is en als ik dan toch 1 drug mag kiezen :P Maar ik ben eigenlijk veel te ver gegaan met alles een keer proberen, de meeste drugs heb ik toch vaker als 1 keer gebruikt. En wat ik allemaal al gedaan heb vind ik zelf teveel voor een (net) 18jarige(zie onderschrift). Mijn drugsgebruik zit er gewoon op, ik moet nu verantwoordelijkheid tonen en dat ga ik doen ."
"Ik heb ook best wel zin, zondag een halve gehad en vandaag een puntje tegen de brakheid. Ga dus niet hard vandaag, maar ik heb nog wel het idee dat mijn onderkaak nog een keer wegloopt hehe. Maar ik het ligt al in de vriezer en morgen is mijn zin toch wel over. Het zit tussen je oren en als ik echt heel veel zin heb denk ik aan al die brakke day-afters en dan is het weer een stuk minder :P"
"Dit is ook echt mijn ervaring. Ik heb dan geen asperger maar wel ODD (gehad) http://nl.wikipedia.org/wiki/ODD Ik heb een groot gedeelte van de 'bekendere' drugs geprobeerd, zoals ook in mijn onderschrift te zien, maar behalve wiet is speed de enigste drug die echt bij mij past. Het lijkt of speed voor mij persoonlijk is uitgevonden, gewoon omdat alles klopt. Door mijn odd veel problemen gehad, het begon rond mijn 6e op te treden, veel in de vorm van driftbuien, soms aggressief en ik kon gewoon bijna niks hebben, vooral niet van leraren. Toen ik 8 jaar was moest ik 8(!) ritalin per dag slikken, omdat een adhd verklaring kreeg zonder ooit een test/onderzoek gehad te hebben. Maar door mijn odd deed ik alles behalve wat er tegen mij gezegd werd, waardoor ik expres de ene dag geen ritalin nam en de andere dag hele strips vol zat weg te eten. Na veel reguliere scholen (max 1.5 jaar per school) kwam ik op mijn 15e bij jeugdzorg terrecht. Daar mijn odd specificatie gekregen, toen ik hoorde wat het was, wist ik dat ik het had, alle symptomen waren van toepassing voor mij. Op speciaal onderwijs ben ik qua gedrag naar de buitenwereld verbeterd, nooit geen openbare driftbuien oid meer gehad. Maar in mijn hoofd is het allemaal nog steeds niet veranderd.. Ik ben erg teruggetrokken,(vroeger was ik een soort van verlegen, nu bijna niet meer) ik heb een paar goede vrienden, maar iets in mij vind het heel moeilijk om een vreemde in mijn leven te laten. dit komt naar mijn idee omdat het heel moeilijk is om nog mensen te vertrouwen... Ook 'echte' vrienden laten je vallen als je naar een andere school gaat.. Zo zijn er nog wel dingen (bv dat ik vaak erg stil ben tijdens het uitgaan, soms omdat ik een stille genieter ben, de andere keer omdat mijn zelfvertrouwen heel laag is geraakt door al dat gezeur.) maar die ga ik niet allemaal vertellen, anders gaat deze post wel erg lang worden :P Deze en nog andere 'automatische remmen' in mijn hoofd (Wat ik denk dat iedereen met een gedragsstoornis heeft) worden onder invloed weggevaagd.. Ik heb totale controle, over de omgeving en vooral over mijn gedachtes. (wat een odd'er fijn vind) maar ben ook erg sociaal, vrolijk en krijg niet steeds vervelende gedachtes die mij als ik nuchter ben weer saggerijnig/niet meer vrolijk maakten. Of mijn (onzorgvuldige) ritalin gebruik uit het verleden meespeelden tijdens mijn speedgebruik weet ik niet. Wel word door alle pilletjes die kinderen met stoornissen op jonge leeftijd voorgeschreven krijgen(Hier ben ik erg tegen, die kinderen worden zwaar mind fucked voor de rest van hun leven) de drempel naar drugs lager is. Speed is naar mijn ervaring dus behoorlijk populair in het cluster 4 onderwijs, door velen is het al snel dagelijks gebruiken, omdat alles gewoon makkelijker en fijner is als je hoofd rustig is. Het is denk ik een steeds groter wordend probleem, waar nederland slecht van op de hoogte is. Als iemand met een gedragsstoornis uiteindelijk verslaafd raakt, gaat de stoornis juist veel erger worden. Dus heb je een gedragsstoornis en gebruik je speed/wil je speed proberen? Kijk extra uit en ga het niet gebruiken rust in je kop te krijgen, laat het een partydrug blijven!"
"Zo, dat is wel erg herkenbaar inderdaad. Ik heb nu gewoon een soort ritueel voor tijdens uitgaan en voor als ik thuis zit. Tijdens het uitgaan bij mij in de buurt (Hier mag eigenlijk overal nog gerookt worden) draai een dik shaggie of ik pak een sigaret en steek die op de wc gaan. Roken kan toch altijd op je lekker gaat. Dan pissen en gewoon goed druk erachter zetten net zolang tot je bent uitgerookt. Dat zijn zeker een minuut of wat en dan is het meeste eruit. En als er ergens niet gerookt mag worden een vol glas drinken mee en rustig opdrinken. En thuis neem ik gewoon de laptop mee naar de wc of lees ik een boekje. Ik kom tijden het gebruiken gewoon even tot rust op de wc . Sommige vinden het raar als je zo lang staat te pissen tijdens het uitgaan, maar dat kan me altijd weinig schelen, ik geniet toch van alles wat ik doe op die momenten."
"Ik had al op de search gekeken of er al een soortgelijk topic was. Ik heb niks gevonden wat mijn vraag beantwoorde, but correct me if i'm wrong . Ik zit dus met een apart iets, ik heb het idee dat cocaine niet op mij werkt. Ik zal even posten hoe mijn drugsgebruik is begonnen/verlopen omdat ik zelf dat als enigste reden zie waarom het mij niks doet. Ik begon zoals de meesten met een een keertje blowen. Vond het allemaal wel stoer en het gevoel beviel me wel. Toen deed ik het eens in de maand, of misschien nog wel minder. Nu rook ik soms 5/6 dagen in de week een jointje soms een keer een weekje niet, gemiddeld denk ik 2 keer in de week. Een jaar nadat ik meer ging blowen ben ik speed gaan proberen. (Ik was in het begin best bang voor die 'harddrug'), dus heb ik mezelf vanaf het begin aangeleerd alles te laten testen, goed doseren en netjes de lijntjes afwegen.En ook zeker een tijdje tussen het gebruik door. (Beter iets te voorzichtig dan ongecontroleerd junk gedrag ) Dat is dus anderhalf jaar geleden. Nu kwam een vriend van mij ermee dat hij wel een keer Sos wou proberen. Mij leek het ook wel wat dus heb ik toen 3 gram gehaald bij mijn dealer en gelijk laten testen: 53%(Schijnt aardig hoog te zijn, maar ik betaalde er ook wel goed voor). Netjes voorbereid begonnen met kleine beetjes, afwachtend op een gevoel dat ik maar niet kreeg. Ik voelde me gewoon nuchter helemaal niks bijzonders en dat terwijl mijn maat echt king of the world was . Op het einde was ik het zat en meer als een halve gram erin geknalt en alweer zonder enig effect. Ik was het dus gelijk aardig beu die zooi want ik had aardig wat betaald en had gewoon niet dat gevoel waar ik best benieuwd naar was na het lezen van wat reports. Een maandje later nog van een andere vriend andere sos genomen maar daar weer hetzelfde verhaal: ik voelde niks en mijn maat ging echt lekker. Mijn dealer zei dat ik het niet moest vergelijken met speed, maar dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb het gewoon lekker op me af laten komen en ook niet een hardgaan gevoel ofzo verwacht. Het enigste wat ik zelf denk dat het eventueel zou kunnen zijn is dat ik al aardig wat speedervaring had voordat ik met sos begon en dat het daarom niet bij mij werkt ofzo? Maar dat lijkt me ook sterk dat dat alleen bij mij zo is.. Iemand die mij het kan zeggen? ik ben benieuwd, en alvast bedankt"
"Ja ik snapte je wel. Als ik het uit zou delen zou ik dat aan bekenden doen, en daarvan zouden maar 2 het eventueel aannemen en zij gebruiken in mijn ogen te veel en vooral te vaak coke, ik wil er niet aan meewerken hun in de verslaving te helpen."
"Ja je hebt groot gelijk, maar ik wou dus voor één keer ook die rush voelen. Ik vind 't raar dat het voor velen een verslaving is terwijl ik behalve een ranzige bek niks ervan voel. Maar je hebt nogmaals gelijk, ik heb t een keer gedaan en daar blijft het dan maar bij."
"Rabbithole zei: Ik denk niet dat het met je speedgebruik te maken heeft. Maar cocaïne heeft bij mij ook maar een zeer mild effect, ik voel het pas écht goed als ik er bij drink. Niet dat cocaïne-alcohol nou een enorme gezonde aanrader is, maar als je het toch nog een keer goed wil voelen zou ik er eens een paar biertjes bij drinken.. Of een snuifje nemen als je al een beetje aangeschoten bent. Nogmaals, geen combinatie die goed voor je is maar zo voel je de coke wel 100% beter, is mijn ervaring. Klik om te vergroten... Nou moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt! De alcohol zorgde voor een intenser gevoel en daarbij verwachtte ik ander effect. Ik zat vanmiddag in de kroeg en had al aardig wat bier op toen ik mijn dealer tegenkwam. Ik wou het toch nog één keer proberen dan, als het met alcohol op nog niks zou zijn was het voor mij helemaal over geweest. Dus ik een halve gekocht en nog aardig wat bier gepakt, ik moest aangeschoten zijn. Dus een lijn gepakt en ik begon het gevoel te krijgen! Lekker warm, en ik voelde me gewoon super. Uiteindelijk wel dom van me om achter die gokkast te gaan zitten en er een hoop geld in te gooien maar gelukkig zelf nog winst gedraaid. Daarna nog 2 lijnen gepakt en t was super. De rest heb ik daarna door de wc gespoeld. Waarom? Ik had mezelf voor genomen dat dit de laatste keer was, dus daar houd ik me aan. Mijn mening over coke is helemaal bijgedraaid vandaag en het is waanzinnig spul maar niet iets om vaak mee te expirimenteren. Het is maar voor weinig mensen weggelegd om deze drug recreatief te (blijven) gebruiken en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik daar niet bijhoor. En daarbij ga is 04/03 stoppen met eigenlijk alles (behalve alcohol ), daar zal ik t moeilijk genoeg mee krijgen en was niet van plan om mezelf het nog moeilijker te maken."