Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom coke?

waarom coke?

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
het is duur, erg duur. Je voelt er in verhouding met xtc/speed eigenlijk vrijwel niets van, en het is gigantisch verslavend.
Ik heb veel liever een echte keiharde MDMA rush, of een stuiterende nacht op de speed, dan die laffe meuk waar je om het half uur helemaal nerveus van wordt.

Dus, waarom? Ik vind het verspilling :wave:
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
en ja, voordat jullie beginnen, ik heb goede coke gehad, geen verdovingsmiddel van de tandarts :wink:
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hahaha, deze is leuk!!! Ik hou me bezig met waarom geen coke idd!
Waarom wel coke... voor mij is t een controledrugs, juist dat het niet zo hard inslaat vind ik er fijn aan. Ik kan gewoon mn honden uitlaten, auto rijden, mn moeder spreken zonder dat de hele wereld het ziet. Ik vind de high ervan fijn, word lekker creatief, filosofisch, goed te combineren met alcohol. Het smaakt lekker, de sex is geweldig. Ik voel me zeker, muziek klinkt beter....
Het waarom geen coke lijstje blijft langer hoor! Een jaar zonder yeah :rock:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is een veel besproken onderwerp, ik denk dat het ook wel een beetje afhankelijk is van je persoonlijkheid. Maar ook overwegingen zoals geld en duurzaamheid zijn natuurlijk van belang. Al de dingen die Gia79 als voorbeeld noemt als contradictie voor speed kan ik juist heel goed met speed op. Na meerdere grammen speed kan ik nog uitstekend een gesprek hebben met een nuchter iemand terwijl ik niet wil dat diegene daarachter komt. Maar dat is natuurlijk voor ieder mens verschillend. Qua geld en duurzaamheid én effect gaat mijn voorkeur uit naar speed, maar dat komt ook omdat ik hou van véél. En coke is daarom voor mij een mindere optie, al moet ik eerlijk zeggen dat basecoke toch wel een speciaal plekje in mijn hart heeft...
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#5
gia79 zei:
Hahaha, deze is leuk!!! Ik hou me bezig met waarom geen coke idd!
Waarom wel coke... voor mij is t een controledrugs, juist dat het niet zo hard inslaat vind ik er fijn aan. Ik kan gewoon mn honden uitlaten, auto rijden, mn moeder spreken zonder dat de hele wereld het ziet. Ik vind de high ervan fijn, word lekker creatief, filosofisch, goed te combineren met alcohol. Het smaakt lekker, de sex is geweldig. Ik voel me zeker, muziek klinkt beter....
Het waarom geen coke lijstje blijft langer hoor! Een jaar zonder yeah :rock:
Klik om te vergroten...

sorry hoor maar de helft van de redenen is echt bullshit

Drugs en auto rijden? dat gaat niet samen.

Leuk als je je moeder ziet terwijl je onder invloed ben, ze zou zich doodschamen voor je :P
T
TheIronMaiden.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarom? Omdat ik niet zo nodig keihard uit mijn plaat hoef te gaan. Omdat ik, wanneer ik op stap ga naar de kroeg ga of bij vrienden thuis ben i.p.v. 1 of ander wazig feest. Tijden veranderen voor de meesten wanneer je ouder wordt!
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#7
IDD, ben zelf helemaal klaar met de speed en xtc.......... niet dat ik zon enorme feester ben (4x per jaar oid).

.. die katers en met name concentratie problemen trek ik niet meer (zware studie)

Maar goed net mijn 2e en laatste lijn coke op van totaal 150 mg. En ik voel me gewoon lekker relex maar niet te en voel me ook niet overdreven relex of opgejaagd/ para zoals speed doet, verslavend .. absoluut, ik dwing mezelf ook om het pas weer over een maand of 3 te doen :), alternatieven > sport en fitness.

Coke kan wel wat hebben mits je het met iemand doet die het zelf ook binnen de perken houd... anders zit je er volgens mij zo aan vast idd.. ik word echt nooit verslaafd aan coke! Maarja nu ik dat nu zeg... mischien toch wel ooit :(.... hoop van niet =). Zo moet je coke dus behandelen, sta je sterk in je schoenen .. is de gok niet zo groot maar je weet nooit wat er kan gebeuren

Beste drug is nog altijd XTC... de eerste keren (15x ofso) is TOP en dan moet je er echt een jaar tussenuit om je weer 6 uur goed te voelen op 80mg en de dagen erna zonder concentratie stoornissen
s
soundbassLid
01-01-2024, 00:00
#8
edblok2 zei:
het is duur, erg duur. Je voelt er in verhouding met xtc/speed eigenlijk vrijwel niets van, en het is gigantisch verslavend.
Ik heb veel liever een echte keiharde MDMA rush, of een stuiterende nacht op de speed, dan die laffe meuk waar je om het half uur helemaal nerveus van wordt.

Dus, waarom? Ik vind het verspilling :wave:
Klik om te vergroten...

Ja ieder z'n ding he. Vind het wel lekker tijdens avondje stappen tijdens het drinken net iets meer energie en stuk vrolijker. Alleen coke niks voor mij wordt er lui van dan :P
j
justinnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb lekker nog een halfje voor vanavond:grin: ( cést la vie)
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#10
edblok2 zei:
het is duur, erg duur. Je voelt er in verhouding met xtc/speed eigenlijk vrijwel niets van, en het is gigantisch verslavend.
Ik heb veel liever een echte keiharde MDMA rush, of een stuiterende nacht op de speed, dan die laffe meuk waar je om het half uur helemaal nerveus van wordt.

Dus, waarom? Ik vind het verspilling :wave:
Klik om te vergroten...

Ik ben het helemaal met je eens, al is zuivere cocaine toch wel wat anders als de doorsnee cocaine die je vind op straat.
Maar naar mijn mening is de prijs/kwaliteit verhouding van andere middelen ook vele malen hoger.
Ik vind het ook zo irritant dat je zo vaak bezig bent met opnieuw gebruiken, ik vind het behoorlijk verslavend voor iets wat je eigenlijk niet zo boeiend vind.

Maar dat is bij iedereen anders natuurlijk. Het is ook denk ik een beetje wat je gewend bent, als je het niet vaak hebt gebruikt dan zal je het ook minder snel missen dan dat je ermee bent opgegroeid.
M
MachineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben zelf groot liefhebber van XTC, maar ik moet zeggen dat ik een partijtje coke op z'n tijd ook erg kan waarderen. In 9 van de 10 gevallen coke is dat dan ook in combinatie met XTC. Bij coke is het voor mij vooral de snelle kick die ik erg kan waarderen, evenals de extreme roes van energie en het 'king of the world' gevoel.

Grote nadeel aan coke is dat het echt wel super verslavend is. Ik merk bij mezelf dat ik geen problemen heb met het weerstaan van coke (ook omdat ik XTC op nr 1 heb staan), maar wanneer ik eenmaal begin op een avond dan ga ik door totdat alles op is. Op een of andere manier geeft coke mij een hele extreme periode van ongeveer 20 minuten tot een half uur, maar in tegenstelling tot XTC kan ik niet echt uitleggen wat mij zo blij maakt in die 20 minuten. Bij XTC heb ik vaak ook nog referenties naar de geweldige muziek, de geweldige ambiance, de geweldige mensen, alles is geweldig, maar bij coke heb ik echt het gevoel dat die 20 minuten puur genieten waren door de drugs. Ik bevind mij in die 20 minuten echt op een higher level, waardoor alles om mij heen in betekenis verliest. Helaas werkt het op een bepaald moment weer uit, na die 20 minuten dus, waarop het ENIGE waar ik aan kan denken meer cocaïne is. Ik voel me dan niet down en ik heb het ook nog wel naar mijn zin. Op een of andere manier blijft het toch door mijn hoofd spoken: ik wil meer! Vaak rook ik dan een joint, wat dat gevoel een beetje afzwakt, maar wanneer ik nog iets op zak heb dan verdwijnt het allemaal in mijn neus.

Voor mij is coke een drug die een speciale plaats verdient in zowel de ervaring als de manier waarop je ermee om moet gaan. Cocaïne brengt je naar de top, maar het kan je ook grote problemen opleveren als je niet weet hoe je er mee om moet gaan en misschien is dat wel waarom ik het zo interessant vindt. Cocaïne heeft een duistere, rauwe en gevaarlijke kant, die prima te temmen is als je weet hoe, en als je stevig in je schoenen staat. Ik kan cocaïne ontzettend waarderen, maar daarvoor moet ik wel streng voor mezelf zijn om het niet te vaak te gebruiken. Alleen op festivals en echt grote feesten, en ook alleen samen met mijn beste vrienden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."