#1
Cocaïne is niet lichamelijk verslavend anders zou ik allang verslaafd zijn; het is zuiver geestelijk verslavend.
Probeerenleer zei:het is juist wél lichamelijk verslavend en helaas is niet iedereen zoals ik, die perfect enkele weken zonder kunnen.
Svali zei:Probeerenleer zei:het is juist wél lichamelijk verslavend en helaas is niet iedereen zoals ik, die perfect enkele weken zonder kunnen.
Cocaïne is niet lichamelijk verslavend. Het geeft wel zware ontwenningsverschijnselen (slapeloosheid, onrust, depressie) maar die hebben geen direct lichamelijke oorzaak zoals je wel hebt bij heroïne, alcohol en slaap- en kalmeringsmiddelen.
Zeker crack/basecoke zijn zwaar verslavend en daardoor kun je zeker op straat belanden maar dan nog krijg je geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen.

Ja, je voelt je leeg en wil meeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrSmoken zei:Oh oké das goed nieuws, maar toch wonderlijk dat de geest dan zo ontiegelijk sterk is dat je helemaal leip kan worden als je het niet hebt, zonder dat je lichaam het nodig heeft.
Geeft cocaïne eigenlijk een kater?

Marsss zei:Wat je niet weet is dat echte lichamelijke verslaving, zoals bij heroïne, betekent dat je lichaam ziek wordt als je stopt. Ziek, pijn, extreem en niet te vermijden. Erger dan dat wij ons voor kunnen stellen. Alsof je doodgaat. Maar dan erger want je gaat niet dood. Dagen, weken en langer. Haast onmogelijk om dat zonder hulp te doorstaan.
Het enige wat dan helpt is weer gebruiken. Of goede hulp met zowel tranquillizers en bijvoorbeeld methadon in een langdurig traject van afbouw en ontwenning.
Alcohol richt fysieke schade toe die vaak niet meer te herstellen is. Stoppen is dan zelfs levensgevaarlijk! Als drugs is alcohol zwaar onderschat maar ook een bewijs van dat we zelf over het algemeen best met de middelen om kunnen gaan en dat het de oorzaken zijn die de focus moeten hebben.
Verslavingen zijn meestal het gevolg van het laatste wat je kan doen om MACHT over je ONMACHT te krijgen. De maatschappij is opgebouwd rondom macht over onmacht. Zolang je dan macht over anderen hun onmacht hebt lijkt het nog OK, als je alleen staat dan rest slechts kriminaliteit, depressie, drugs of een eenzaam onbegrepen bestaan.
Alle andere genoemde psychische ontwenningssymptomen zoals bij speed en coke die stellen eigenlijk maar weinig voor als je ze hiermee vergelijkt maar alles is relatief...
![]()
Smoken zei:Alcohol is een veel heftigere en verslavendere drugs, maar dit is algemeen geaccepteerd, waardoor er veel alcoholisten zijn die nog een redelijk normaal leven leiden. Nou vergeet dit maar bij cocaïne.
Het is niet dat ik zo'n alcohol-hater type ben, maar van alle drugs is alcohol toch wel één van de slechtste. Alle andere heftige drugs zijn zo gevaarlijk wegens het maatschappelijk beeld wat er omheen hangt en waardoor je als verslaafde aan dit middel gelijk uitschot van de maatschappij bent.
harry123 zei:Ja de craving is gewoon erg, omdat (tenminste ik) er bijna geen kater van krijg, het voelt goed vooral met bier op, en je wil gewoon meer en meer, snelle tolerantie enzovoort..
Ja als je je eerste keer xtc hebt gedaan denk je inderdaad dat er geen andere manier is je zo goed te voelen en je ze verbonden te voelen met je omgeving en muziekSmoken zei:Nice!![]()
Me ouders hadden roken het, facking kut, haha. Halve bad trip alles.
Maar ja gewoon volgende dag aan me moeder verteld, vond ze niet erg. Chille ouders
Maar sowieso denk ik dat niks het gevoel van xtc kan overtreffen.
LSD en paddo's kunnen denk ik wel heel leuk zijn, maar het gevoel van xtc is moeilijk te overtreffen. Truffels zijn iig wel heel leuk. Wanneer ga je uitproberen dan?
Smoken zei:Nice!![]()
Me ouders hadden roken het, facking kut, haha. Halve bad trip alles.
Maar ja gewoon volgende dag aan me moeder verteld, vond ze niet erg. Chille ouders
Maar sowieso denk ik dat niks het gevoel van xtc kan overtreffen.
LSD en paddo's kunnen denk ik wel heel leuk zijn, maar het gevoel van xtc is moeilijk te overtreffen. Truffels zijn iig wel heel leuk. Wanneer ga je uitproberen dan?
harry123 zei:Pff wat ik ga proberen.. Wil nog zoveel haha maar dmt staat nu hoog op mijn to do lijst.
sejku zei:Ja als je je eerste keer xtc hebt gedaan denk je inderdaad dat er geen andere manier is je zo goed te voelen en je ze verbonden te voelen met je omgeving en muziek
tot je eerste lsd trip![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."