#1
Ik heb een goede vriend die ik al ken vanaf mijn jeugd. Samen hebben we met afwisseling alcohol gedronken/blowen.
Maar nu de laatste 2 x dat ik hem heb gezien. 1 x bij het uitgaan en vandaag was hij aan het snuiven. Ik voel me zelf er alleen niet lekker bij, want hij is niet meer te genieten. Vraagt dingen aan mij en als ik antwoord dan is het niet goed en heb zelfs bek gevecht gehad. Het lijkt erop dat hij druk maakt om niks. Is onrustig/geirriteerd.
Ik heb hem vandaag geprobeerd aan te geven van let op je gebruik en speel er niet mee, waardoor hij een beetje heftig ging reageren. Van ik weet het wel en hou jij mond maar erover.
Nu, typ k het hier even neer en weet niet waarom. Maar ben bang dat ik hem als vriend ga verliezen. Op zijn 14e begon hij met blowen en 16e met drinken (nu 29 jaar) en sindsdien heb ik hem eigenlijk nauwelijks dagen gezien dat hij 1 van de 2 dingen niet gebruikte. Ik weet bij voorbaat nu al dat coke hem de kop kan gaan kosten, omdat hij zelf zwak is en het niet door heeft.
IS het voor mij verstandig om het contact met hem te verminderen of gewoon stoppen met vriendschap wat ik eigenlijk niet wil? Wat doen hier mensen wiens partner/vriend(in)/kennis is gaan gebruiken? Straks neem ik het uit nieuwsgierigheid en ben ik niet meer te stoppen
ja het klinkt gek, maar wat als je elke week iemand voor je neus ziet snuiven. Ik hoop dat het niet gebeurd maar u never know. Nou, ik heb het in ieder geval neer gezet was geschrokken en moest het afschrijven van mij. ![:grin:]()
Maar nu de laatste 2 x dat ik hem heb gezien. 1 x bij het uitgaan en vandaag was hij aan het snuiven. Ik voel me zelf er alleen niet lekker bij, want hij is niet meer te genieten. Vraagt dingen aan mij en als ik antwoord dan is het niet goed en heb zelfs bek gevecht gehad. Het lijkt erop dat hij druk maakt om niks. Is onrustig/geirriteerd.
Ik heb hem vandaag geprobeerd aan te geven van let op je gebruik en speel er niet mee, waardoor hij een beetje heftig ging reageren. Van ik weet het wel en hou jij mond maar erover.
Nu, typ k het hier even neer en weet niet waarom. Maar ben bang dat ik hem als vriend ga verliezen. Op zijn 14e begon hij met blowen en 16e met drinken (nu 29 jaar) en sindsdien heb ik hem eigenlijk nauwelijks dagen gezien dat hij 1 van de 2 dingen niet gebruikte. Ik weet bij voorbaat nu al dat coke hem de kop kan gaan kosten, omdat hij zelf zwak is en het niet door heeft.
IS het voor mij verstandig om het contact met hem te verminderen of gewoon stoppen met vriendschap wat ik eigenlijk niet wil? Wat doen hier mensen wiens partner/vriend(in)/kennis is gaan gebruiken? Straks neem ik het uit nieuwsgierigheid en ben ik niet meer te stoppen

word er niet veel duidelijker op zo ...