Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben gestopt met blowen ga ik over op alcohol en als ik stop met alcohol ga ik over op blowen. Ik blijf het verplaatsen en zelf denk ik natuurlijk van kijk het is me gelukt met stoppen. Het liefst zou ik nuchter door het leven gaan, want elke keer als ik drink/blow dan heb ik achteraf spijt."
"Ik heb een paar keer opium gebruikt in de afgelopen paar maanden. Nu, heb ik met mijn vriend en mezelf afgesproken om 1 x per maand opium te gaan roken. Maar wat ik merk is dus dat ik zeker tussen de maand door, toch wel regelmatig denk van wanneer komt nou het weekend van om en bij de 20ste om het weer te gebruiken. Opium is verslavend, maar kan iemand mij uitleggen hoe verslavend dat is? Je kan het vergelijken met? En als ik zo door ga, dan is dat nog wel veilig? 1 x in de maand of moet ik langere tussenpauzes hebben of wel gewoon stoppen. Misschien is het wel stom dat ik zoiets vraag en moet ik het voormezelf beslissen, maar dacht ik zet het hier neer. Ik ben namelijk erg voorzichtig en heb zelf een verslaving nodig . Ik hoor van 1 is zeer gevaarlijk en verslavend en ander zegt van het kan geen kwaad als je het bij paar keer per maand houdt. Ik weet ook dat het aan mij ligt. Eerst was ik cannabis later aan alcohol, mdma, lsd gebruiker, maar opium vind ik zelf toch het meest relaxt van allemaal en iets anders wil ik niet proberen. Graag alleen serieuse reacties en alvast bedankt."
"JA, dat wist ik zelf natuurlijk ook al. En omdat ik daar bang voor ben is het dat ik het hier ben gaan neerzetten. Bedankt voor je reactie alsnog, maar ik heb niet echt mijn antwoord. Iemand die mij meer over deze druqs kan vertellen qua verslaving...enz? Alvast bedankt."
"Na, lang denken ben ik tot de conclusie gekomen om het toch niet meer te gebruiken. Mijn gevoel zegt dat het verkeerd kan gaan aflopen en ga dus op mijn gevoel af. Heel erg bedankt, mijn besluit is oa genomen door jullie reacties."
"Ongeveeer 6 weken geleden ben ik gestopt met blowen en 4 weken geleden gestopt met roken. Ik ben gestopt met blowen en over gegaan op alcohol en dat bewust. Dit omdat ik blowen gewoon niet 2 x per week kan doen, ik doe het dat gelijk 7 dagen per week in m'n vrije tijd. Nu, vraag ik me af of het mogelijk is om te roken als ik alcohol ga drinken? Ik weet dat dit een stomme vraag is en er niet echt een concreet antwoord is. Maar wat ik me af vroeg is kan 2 x per week een halve pakje samen met 6 std glazen alcohol leiden tot nicotine verslaving? Overige 5 dagen dat ik sigaretten ga misssen? Ik vind het o zo lekker om te roken met alcohol dat ik niet alleen alcohol kan gaan drinken zonder te roken en tegelijkertijd bang ben dat ik weer verslaafd raak aan roken. Het klinkt heel vaag, maar lees dit als je nuchter bent en probeer mij te begrijpen."
"Ik ben ongeveer (weer) een half jaar aan het blowen. Gister in de ochtend Een joint gerookt en daarna niet meer. In de avond werd ik erg agressief en geïrriteerd. Ik heb toch geen joint gerookt. Nu, wil ik E omen korte tijd stoppen met blowen om zo gewoonte te doorbreken en de verslaving. Nu, vraag ik mij voor hoe lang ik moet gaan stoppen om zo de verslaving in hand te houden??? Wanneer kan ik weer gaan blowen??? Ik zelf dacht aan 5 dagen of 10 dagen, maar weet dus niet wat het beste zou moeten zijn in rekening houdend met het afhankelijkheid te beperken. Eens in de zoveel tijd Een stop. Zou iemand mij dit ook kunnen vertellen? Eens in de zoveel... Een stop... niet blowen. Aub on topic over gevaren en of andere risico's wil ik het niet over hebben. Verzonden vanaf mijn Nokia 3310"
"Misschien is dit het domste topic over advies ooit, maar ik ben wanhopig en zet het toch even hier neer. Ik heb een verleden met verslaving van cannabis/tabak. Ik ben sinds 2 maanden gestopt met cannabis en 3 weken gestopt met roken en ook nog eens 6 weken gestopt met koffie . Dit allemaal omdat ik last van teveel emotionele mood swings wat nu echter veel beter is. Maar sinds dat ik dus gestopt ben met alles heb ik soort van leeg gevoel binnen. Beschrijven kan ik niet, maar het is meer van een soort van down gevoel en als ik aan weed denk word ik er helemaal vrolijk van. Ik wil dan eigenlijk ook eens in de week een joint gaan roken puur ter ontspanning en dat van te voren goed met mezelf afspreken. Het lijkt dan dat ik veel beter in me vel ga zitten als ik iets heb. Roken wil ik niet en me lam zuipen ook niet en kwam dus uit op een joint per week. Ik heb soort van gedachte dat ik mezelf dan oplaad en weer tegen al die stress en spanning kan. Het is idioot om het te vragen, maar wat denken jullie erover en iemand die dit herkent en mij advies kan geven? Meer mensen die dit doen na verslaafd te zijn geweest?"
"Ik heb een goede vriend die ik al ken vanaf mijn jeugd. Samen hebben we met afwisseling alcohol gedronken/blowen. Maar nu de laatste 2 x dat ik hem heb gezien. 1 x bij het uitgaan en vandaag was hij aan het snuiven. Ik voel me zelf er alleen niet lekker bij, want hij is niet meer te genieten. Vraagt dingen aan mij en als ik antwoord dan is het niet goed en heb zelfs bek gevecht gehad. Het lijkt erop dat hij druk maakt om niks. Is onrustig/geirriteerd. Ik heb hem vandaag geprobeerd aan te geven van let op je gebruik en speel er niet mee, waardoor hij een beetje heftig ging reageren. Van ik weet het wel en hou jij mond maar erover. Nu, typ k het hier even neer en weet niet waarom. Maar ben bang dat ik hem als vriend ga verliezen. Op zijn 14e begon hij met blowen en 16e met drinken (nu 29 jaar) en sindsdien heb ik hem eigenlijk nauwelijks dagen gezien dat hij 1 van de 2 dingen niet gebruikte. Ik weet bij voorbaat nu al dat coke hem de kop kan gaan kosten, omdat hij zelf zwak is en het niet door heeft. IS het voor mij verstandig om het contact met hem te verminderen of gewoon stoppen met vriendschap wat ik eigenlijk niet wil? Wat doen hier mensen wiens partner/vriend(in)/kennis is gaan gebruiken? Straks neem ik het uit nieuwsgierigheid en ben ik niet meer te stoppen ja het klinkt gek, maar wat als je elke week iemand voor je neus ziet snuiven. Ik hoop dat het niet gebeurd maar u never know. Nou, ik heb het in ieder geval neer gezet was geschrokken en moest het afschrijven van mij."
"Bedankt ieder. Ik he met hem unspoken. Find conclusive is dat his zest van dat his just cocaine gebruikt omdat he net enslaved werkt. Ik die just dat his salaries kwijt is en door he eerst 1000 euro good is gain stain. His liegt look over Zion gebruikt. Ik he met hem unspoken en last he hierbij. Want also Ik hem dat aangeef Dan verdant his allerlei smoesjes over dat he well allemaal meevalt watt net he geval is. Also his self net in diet dat his nu he not van stop Dan Ben Ik net de just person om hem dat guideline te make. Edit: his gebruikt zeker 2 gram per week en dat al 2 maanden Ik denk zelf dat het elke dag wel s een halve gram. Wel jammer hij onderschat het en Ik kan al in de toekomst kijken hem kennende."
"Bedankt ieder en vooral de laatste reaktie. Sorry, zag net mijn vorige bericht. Had mijn sphone op Engels waardoor er onduidelijk te lezen stuk is ontstaan. Helaas gebruikt hhij nog steeds. Ik herken erg veel in de laatste bericht. Laatste tijd zie ik hem minder en gaat ook om met andere die het gebruiken. Laatstz ag ik hem en hij hij had het helemaal niet over coke en ook gebruikte hij het niet voor mijn neus. Echter zag ik aan hem en zijn gedrag dat hij nog steeds gebruikt en veel ook. Laatste 2 maanden komt hij met dingen van boetes en of hoge schulden die hij moest afbetaling. Vertellen dat hij het op stuift doet hij natuurlijk niet. Erg jammer! Juist omdat ik hem kende en wist hier hij in elkaar zit. Wilde ik hem hiervoor waarschuwen. Nu, hebben wij minder contact met elkaar en is hij vaker met mensen die ook gebruiken. Ik vind dat niet erg alleen een beetje onmacht ( omdat ik vaak gelijk heb als het gaat over dit soort dingen. Ik zag dus toen al dat dit zou gebeuren . Ii erg bedankt. Ik type met mijn sphone en zitle de teksten niet bij het typen excuses voor als het onduidelijk is. Reakties zijn natuurlijk welkom. Ik zat zelf tr denken om naar zijn vrouw of moeder te gaan, want die kennen me erg goed en kan het goed metbhun vinden. Maar de advies van een ander vriend gekregen om het liever niet te dien. Zijn er hier nog tips? O, ja ik haat het als hij denkt dat ik een ezel ben het zijn verhalen over dat hij bijna 1800 euro aan boetes en daardoor heeft hij geen geld."